Tak třeba vázání P49. Bylo představeno už minulý rok, ale vzhledem k tomu, že se celý systém zapínání přesouvá do bot a je tedy potřeba vyrobit nejen vázání, ale i kompatibilní boty, bude trvat implementace tohoto modelu o něco déle. Nicméně, letos se poprvé objeví na závodech u špičkových atletů, sponzorovaných Dynafitem. Evoluce vázání ale neprobíhá jen touto radikální formou – modely LTR 105 a 115 atakují hranici 100 gramů na jedno vázání, proti předchozím modelům však mají hliníkem vyztuženou patku, takže jsou spolehlivější a přesto lehčí!



Modernizací prošly také některé modely lyží. Odlehčen byl model Carbonio 76 – nyní nejlehčí touringová lyže tak váží pouze 930 gramů. Model Speedfit Pro byl odlehčen a vyztužen, je tedy určen těm, kteří chtějí při skitouringu sjíždět na lyži s téměř carvingovými parametry. Novinkou je odlehčený model lyže Tour88 pojmenovaný Pro 88 – dřevěný design a titanalové vyztužení bude v první řadě nabídnuto záchranným složkám, horským vůdcům a vojsku – jde totiž o TOP touringovou lyži zcela univerzálního využití.



Dynafit se zaměřuje na prodej celých kolekcí. Dává to smysl, jelikož kdo přijde po základním skialpovém kurzu do obchodu, potřebuje většinou kompletní výbavu, jelikož pro skitouring se dá využít jen málo věcí z jiných sportů. Proto si můžete koupit esteticky sladěnou kolekci přesně podle vaší výkonnosti (4 kategorie: free, tour, speed, race), které nově Dynafit diagnostikuje pomocí veličiny Upspeed, definovanou množstvím výškových metrů, nastoupaných za hodinu. Pokud tedy víte, že ujdete 600 metrů výšky za hodinu, spadáte do kategorie Tour a Dynafit přesně ví, co Vám nabídnout za adekvátní vybavení.



Boty jsou samozřejmě největším trhákem letošní kolekce – TLT je lehká touringová bota, nyní již v osmém vydání. K dispozici budou dva modely – lehký Carbon a pevnější Expedition, s možností výměnné teplejší a tenké vložky. A samozřejmě tady máme tu od začátku vzpomínanou Hoji ve variantách Carbon, levnější Pebax a lidová verze z Polyuretanu. Opravdu dobře drží ve sjezdu, dosahuje flexindexu 130, což je srovnatelné se sjezdovými botami, a přitom si zachovává veliký rozsah komínu při chůzi. Příjemným oznámením je také produkce Hoji Free, která má klasickou přední lištu pro upnutí do rámového vázání, takže je ideální pro freeridery, kteří pinová a rámová vázání střídají. Nahrazuje tak model Beast, který už se nebude vyrábět.









