Nahrazena byla neodpojitelná dvousedačková lanovka s rozběhovým pásem, která zde byla postavena teprve v roce 2013. Čtyřsedačka pochází ze známého jihotyrolského Kronplatzu, kde byla provozována jako lanovka Sonne od roku 1995 až do roku 2017, než byla nahrazena novou šestisedačkou. Zajímavostí je dolní stanice s nástupem kolmým na osu trati, kde je pro prodloužení nástupní dráhy staniční oblouk v příčném směru rozšířen. Toto řešení, které bylo pochopitelně už u původní lanovky na Kronplatzu, je v České republice premiérové. Délka trasy, na které je rozmístěno celkem 7 podpěr, činí 550 metrů při převýšení 150 metrů. Při maximální dopravní rychlosti 4 m/s ji sedačky ujedou za dvě a půl minuty. Hodinová přepravní kapacita činí 2 000 osob. Pohon se nachází stejně jako u původní lanovky v horní stanici. Výstavba byla zahájena v květnu demontáží původní lanovky a završena na konci listopadu provedením zátěžových zkoušek.
S délkou 550 metrů přebírá lanovka Myšák od Karlovského expressu titul nejkratší odpojitelné lanovky v České republice. Ve druhé etapě výstavby se počítá se zřízením depa pro všech 45 sedaček vedle dolní stanice.
Původní dvousedačka se příští rok rozjede na svém v pořadí již třetím působišti (úplně původně sloužila ve švýcarském Gstaadu), a to ve skiareálu Lipno, kde bude tvořit nový nástupní bod do areálu z nového parkoviště.
Po úvodním víkendovém provozu, během kterého již druhý víkend jezdila i čtyřsedačka Karlovský express, nastane v tomto pracovním týdnu v Karlově pauza, kterou chce areál díky mrazům využít především ke kvalitnímu zasněžení sjezdových tratí (byť již tento víkend hlásilo středisko 40 až 80 centimetrů převážně technického sněhu na sjezdovkách). Posléze vypukne plný provoz.