Přitom v minulosti se na Severce již jedna lanovka nacházela, a to přesně v trase právě dokončené lanovky, jen dolní stanice byla umístěna podstatně výše. Její trasa tak byla kratší, dosahovala 670 metrů při převýšení 200 m a šlo o neobvyklou jednosedačkovou lanovku s velmi nízkým vedením lana vyrobenou svépomocí. Lyžař tak sice seděl na sedačce, avšak lyžemi po dobu jízdy klouzal po zemi. Dá se tedy říci, že šlo o něco mezi lanovkou a lyžařským vlekem. Postavena byla pravděpodobně v roce 1962 a zrušena v 80. letech v souvislosti s výstavbou lyžařského vleku Tatrapoma. Zařízení bylo schopno za hodinu vyvézt 300 osob.
V loňském roce prošel po mnoha letech plánování skiareál Severka velkou modernizací, kdy byla vybudována neodpojitelná dvousedačka Leitner. Ta byla původně provozována mezi lety 1983 a 2012 jako lanovka Prà della Costa v italském Alleghe. V roce 2001 proběhla dílčí modernizace, při níž byla dolní vratná stanice vyměněna za novou s hydraulickým napínáním a sedačky dostaly komfortní kožené čalounění. Délka trasy na Severce dosahuje 1 025 metrů při převýšení 248 m a výhledově se počítá se zrušením starého dvakrát zalomeného lyžařského vleku Tatrapoma. Situování stanic bylo zvoleno stejné jako v původní lokalitě v Itálii – napínací stanice je dolní, podzemní pohon se pak nachází v horní stanici. Řešení s podzemním pohonem je na Severce velmi přínosné s ohledem na omezení hluku, protože horní stanice se nachází v bezprostřední blízkosti chaty Severka. Komfort a bezpečnost nastupování zajišťuje rozběhový pás v dolní stanici.
Výstavba v Dolní Lomné byla zahájena na přelomu května a června 2018, pět z celkem 14 podpěr v nepřístupné části trasy bylo v červenci usazeno prostřednictvím vrtulníku. Z důvodu velké změny sklonu terénu před horní stanicí se zde nacházejí 2 podpěry za sebou. Součástí investice bylo také zřízení stupňovitého parkoviště u dolní stanice.
Na sjezdovkách ve skiareálu Severka nyní leží 60 centimetrů zmrzlého sněhu, podmínky pro lyžování jsou tedy stále velmi dobré.