Jde o desetimístnou kabinkovou lanovku systému D-Line firmy Doppelmayr, která nahradila snad nejznámější lanovku v Saalbachu, pulzační kabinkovou lanovku, která se často objevovala na pohlednicích a propagačních fotografiích Saalbachu. Kohlmaisgipfelbahn v Saalbachu, která byla postavena firmou Doppelmayr v roce 1989, měla celkem čtyři skupiny, každou po pěti červených 15místných kabinkách. Nízká přepravní kapacita této lanovky (1 200 osob/hod.) a nepohodlnost (kabiny měly pouze místa na stání) již ovšem přestaly stačit nárokům tohoto střediska, proto bylo rozhodnuto o výstavbě nové lanovky. V souvislosti se stavbou nové lanovky byla současně zrušena také paralelní neodpojitelná trojsedačka v dolní polovině trasy.


Trasa druhého úseku

Díky tomu, že trasa nové lanovky byla posunuta mírně doleva, mohly být v předstihu již v roce 2017 postaveny základy nové mezistanice (ta se nyní nachází o 30 metrů východněji). Nová lanovka je typově shodná s dráhou Schönleitenbahn 1+2, na rozdíl od ní je však premiérově vybavena novou generací kabin Omega V od firmy CWA. Ty se vyznačují lehce pozměněným designem (upoutá především vyšší střešní část, která je vybavena zakrytím připevnění závěsu ke kabině) a v interiéru také inovovanými lavicemi s individuálními sedáky. Přepravní kapacita vzrostla několikanásobně až na 3 200 osob za hodinu. Pohony obou úseků se nachází v mezistanici a jsou realizovány jako přímé, tedy bez převodovky.


Mezistanice nové lanovky Kohlmaisbahn