Nová kyvadlová lanovka s názvem Cuolm da Vi od firmy Garaventa je vybavena 2 bohatě prosklenými 70místnými kabinami. Délka trasy činí 2 262 metrů při převýšení 724 m. Obě stanice jsou otevřené konstrukce s krytými nástupišti, pohon o výkonu 350 kW se nachází v dolní stanici. Zajímavostí je podpěra č. 2, která tvoří současně mezistanici s názvem Cungieri a je tak možné na ní vystoupit nebo nastoupit.
Pohled od dolní stanice na trasu lanovky
Vzhledem k tomu, že horní stanice nedisponuje zdrojem vody, jsou obě kabiny vybaveny nádržemi na vodu pod podlahou. Stavba nové lanovky byla zahájena v květnu 2018 a trvala necelý rok. Celková hodnota investice dosáhla 24,5 milionů švýcarských franků, velký význam bude mít nová lanovka také v letní sezóně. V dohledné době by měla být u horní stanice vybudována ještě restaurace a hotel.
Horní stanice nové lanovky
Pro úplnost je třeba ještě zmínit, že na trase Sedrun – Cungieri (tedy po mezistanici dnešní lanovky) se již v minulosti nacházela jednosedačková lanovka (jedna z mála svého druhu ve Švýcarsku) od firmy GMD Müller – uvedena do provozu byla v roce 1956 a demontována v roce 2005.