Původní jednosedačková lanovka od firmy PHB (Pohlig-Heckel-Bleichert) z roku 1967 a paralelní kotvový lyžařský vlek zde byly nahrazeny odpojitelnou šestisedačkou Leitner v nové trase. Hlavním důvodem pro tuto investici byl místní velmi navštěvovaný bikepark, protože v létě již kapacitně nepostačoval ani současný provoz obou těchto hlavních paralelních přepravních zařízení a vznikaly zde značné fronty. Díky výstavbě nové lanovky se tak přepravní kapacitu podařilo zdvojnásobit až na 2 400 osob za hodinu.


Původní jednosedačková lanovka firmy PHB byla v provozu od roku 1967 až do roku 2020

Na zadní straně sedaček budou umístěny vždy 3 držáky na kola, v létě tak budou moci na jedné sedačce cestovat až 3 bikeři a dva pěší cestující. Současně se jízdní doba zkrátí na pouhých 5 minut. Délka trasy nové lanovky činí 1 125 metrů při převýšení 264 m, všech 56 sedaček bude mít garážování v dolní stanici (na odstavné koleji a v oběhu stanice). Zatímco dolní stanice se nachází v budově, horní vratná stanice je jednoduchého provedení s tunelovým zakrytím staničních dopravníků. Samozřejmostí je energeticky úsporný a tichý přímý pohon DirectDrive.


Trasa původní jednosedačkové lanovky a paralelního kotvového vleku

Výstavba lanovky byla zahájena v létě 2020 a dokončena v prosinci 2020. Dráha tak měla být v plném provozu již v zimní sezóně 2020/21, avšak z důvodu zákazu provozu lyžařských středisek v Německu vlivem pandemických opatření nemohl být provoz v zimě zahájen. Nová šestisedačka tak zahájí provoz až v nastávající letní sezóně 2021.


Vizualizace šestimístné sedačky firmy Leitner