TECNICA MACH 130 MV TD

odel Mach 130 je určen pro sportovní lyžaře a experty. Tomu odpovídá i flexe 130 a nejužší skelet v šířce 98 mm. Ten je označen písmeny LV (low volume), ale v nabídce najdeme i verze MV (middle volume) se 100 mm a HV (high volume) se 103 mm šířky. Právě výběr ze tří šířek skeletu u top modelu sportovních bot činí z Tecnica Mach 130 na trhu unikát. Díky tomu – pokud si vhodně vyberete šířku – můžete botu takřka jistě bez problémů použít ihned po vybalení z krabice.

Centrálním technologickým prvkem modelu je karbonová výztuha T-Drive v zadní části boty spojující komínovou a chodidlovou část skeletu. Zásadně ovlivňuje tuhost skeletu, zabraňuje obvyklé deformaci plastů a má velmi pozitivní vliv na přenos sil. Přináší ale i mnohé další výhody: poskytuje plynulou flexi, která je konzistentní i při měnících se teplotách. Díky T-Drive mohly být materiálově odlehčeny ostatní stěny skeletu, což ubralo na hmotnosti, ale hlavně usnadňuje nástup do boty. Díky tomu, že opora komínu je na lýtku, přední část skeletu lze snadno široce rozevřít a do boty snadno vklouznout.


Důležitý ale není jen maximální výkon. Individuální přizpůsobení lyžařských bot už je dnes standardem i u závodních a sportovních modelů. K tomu využívá model Mach 130 technologii C.A.S., která umožňuje tvarování skeletu i vnitřní botičky za pomoci rychlého tepelného procesu.
Vnitřní botička navíc disponuje unikátní technologií Anatomical Liner Shape. Použitý vnitřní materiál se přizpůsobuje anatomii nohy, vnější naopak tvaru skeletu. Výsledkem tedy není jen perfektní usazení paty a celkový komfort, ale i vyplnění přebytečného prostoru mezi vnitřní botičkou a skeletem, což se pozitivně projevuje na výkonu a přesnosti.

Co se ví o T-DRIVE

Boty s touto technologií jsou podle srovnávacích testů o 10 % rychlejší při přehranění, poskytují o 20 % více stability na hraně a jsou o 10 % méně náchylné k deformaci spodní části skeletu při dopředném zatížení komínu boty.