TECNICA MACH 130 MV TD
odel Mach 130 je určen pro sportovní lyžaře a experty. Tomu odpovídá i flexe 130 a nejužší skelet v šířce 98 mm. Ten je označen písmeny LV (low volume), ale v nabídce najdeme i verze MV (middle volume) se 100 mm a HV (high volume) se 103 mm šířky. Právě výběr ze tří šířek skeletu u top modelu sportovních bot činí z Tecnica Mach 130 na trhu unikát. Díky tomu – pokud si vhodně vyberete šířku – můžete botu takřka jistě bez problémů použít ihned po vybalení z krabice.
Centrálním technologickým prvkem modelu je
karbonová výztuha T-Drive v zadní části boty spojující komínovou
a chodidlovou část skeletu. Zásadně ovlivňuje tuhost skeletu, zabraňuje
obvyklé deformaci plastů a má velmi pozitivní vliv na přenos sil.
Přináší ale i mnohé další výhody: poskytuje plynulou flexi, která je
konzistentní i při měnících se teplotách. Díky T-Drive mohly být
materiálově odlehčeny ostatní stěny skeletu, což ubralo na hmotnosti, ale
hlavně usnadňuje nástup do boty. Díky tomu, že opora komínu je na lýtku,
přední část skeletu lze snadno široce rozevřít a do boty snadno
vklouznout.
Důležitý ale není jen maximální výkon. Individuální přizpůsobení
lyžařských bot už je dnes standardem i u závodních a sportovních
modelů. K tomu využívá model Mach 130 technologii C.A.S., která umožňuje
tvarování skeletu i vnitřní botičky za pomoci rychlého tepelného
procesu.
Vnitřní botička navíc disponuje unikátní technologií Anatomical Liner
Shape. Použitý vnitřní materiál se přizpůsobuje anatomii nohy, vnější
naopak tvaru skeletu. Výsledkem tedy není jen perfektní usazení paty
a celkový komfort, ale i vyplnění přebytečného prostoru mezi vnitřní
botičkou a skeletem, což se pozitivně projevuje na výkonu
a přesnosti.
Co se ví o T-DRIVE
Boty s touto technologií jsou podle srovnávacích testů o 10 % rychlejší při přehranění, poskytují o 20 % více stability na hraně a jsou o 10 % méně náchylné k deformaci spodní části skeletu při dopředném zatížení komínu boty.
