Dvousedačková lanovka Lipenská se dvěma přilehlými sjezdovkami byla sice vybudována již v roce 2019 investicí 40 milionů korun, avšak v zimní sezóně 2019/20 se nerozjela z důvodu nepříznivých sněhových podmínek a v zimní sezóně 2020/21 byl provoz ze známých důvodů možný pouhých 9 dní. Svého plného využití se tak tato lanovka dočká teprve v právě začínající lyžařské sezóně. Připomeňme, že dráha byla vybudována za účelem napojení horního parkoviště (to dosud sloužilo pouze běžkařům) na sjezdovky. Pro tuto lanovku značky Garaventa je Lipno jejím již třetím působištěm – v letech 2013 až 2018 přepravovala návštěvníky skiareálu Myšák v Karlově pod Pradědem (v roce 2018 ji vystřídala odpojitelná čtyřsedačka s bublinami) a ještě předtím v letech 1993 až 2011 sloužila lyžařům ve švýcarském středisku Gstaad jako lanovka Rubloz - Les Gouilles.
Šikmá délka trasy činí 402 metrů při převýšení 54 m. Podzemní pohon se nachází v horní stanici, napínací závaží pak ve stanici dolní. Pro snazší nastupování je dolní stanice vybavena rozběhovým pásem. Vše je tedy stejně, jako tomu bylo ve skiareálu Myšák. Připomeňme, že jde o jednu z mála lanovek v České republice s podpěrami příhradové konstrukce. Výstavba na Lipně byla zahájena v červnu 2019 a dokončena v prosinci 2019. Kromě nové řídicí elektroniky bylo pro lanovku Lipenská dodáno také nové dopravní lano od firmy Fatzer. Dvě nové sjezdovky vedoucí podél lanovky jsou lehké náročnosti a dosahují délky 500 a 800 m, na kratší z nich se bude nacházet snowcrossová trať.
Skiareál Lipno tak bude disponovat již 4 lanovkami a 13,4 kilometry sjezdových tratí, celková přepravní kapacita areálu se zvýšila na 12 800 osob za hodinu. Aktuálně leží na sjezdovce Lipenská již dostatečná vrstva směsi přírodního a technického sněhu, nedělnímu otevření areálu tak nestálo nic v cestě.