Stávající dvousedačková lanovka Doppelmayr vedoucí z obce Kastelruth na Marinzen pochází z roku 1986 a nemůže tak postačovat nárokům současných hostů na moderní a komfortní přepravu. Nová lanovka od firmy Leitner s plně automatickým garážováním kabin v oběhu stanic bude vybavena prostornými prosklenými kabinkami Diamond EVO XL Deep od firmy Sigma, jedna z nich bude mít dokonce i prosklenou podlahu. Dráha s délkou 1 555 metrů a rychlostí 6 m/s bude dosahovat hodinové přepravní kapacity 2 400 osob. Vybavena bude přímým pohonem DirectDrive bez převodovky, který tlumí hluk a má nízké nároky na údržbu, a také řídicím systémem LeitDrive. Výstavba na svahu hory Puflatsch bude zahájena na konci října letošního roku demontáží původní lanovky.
Vizualizace dolní stanice (Vizualizace: Marinzen GmbH)
Celková hodnota investice dosáhne 12,5 mil. eur, z toho 4 miliony pokryjí dotace ze státního rozpočtu. Dráha je navržena tak, aby bylo možné v budoucnu, po získání potřebných povolení, dostavět navazující druhý úsek vedoucí přímo až na Seiser Alm. Horní stanice by se tak stala mezistanicí s průběžným provozem bez nutnosti přestupování a současně by tím středisko Seiser Alm získalo třetí dopravní spojení z údolí, které je v současnosti možné pouze pomocí dvoulanových kabinkových lanovek vedoucích ze Seisu a z St. Ulrichu.
Vizualizace horní stanice (Vizualizace: Marinzen GmbH)
Stávající dvousedačková lanovka se od října stane historií (Foto:
Radim Polcer)