Olympijský snowpark i nové lanovky v Livignu, propojení až napřesrok

Největší změny probíhají v areálu Mottolino, kde byla již loni nahrazena přístupová kabinka a sedačková lanovka Monte Sponda. V dolní části Mottolina vyrůstá obří snowpark, který by měl být obsloužen nově vybudovanou neodpojitelnou 4sedačkou.

V areálu Carosello 3000 se lyžaři svezou novou expresní 6sedačkou Blesaccia II, která nahradí starou odpojitelnou 4sedačku. Nová lanovka však bude na rozdíl od své předchůdkyně vybavena bublinou proti nepřízni počasí.

V blízké budoucnosti, snad již v sezóně 2026/27, se pak oba areály v Livignu propojí novou lanovkou, která povede z lokality San Rocco pod Carosellem přes mezistanici na okraji města až k horské chatě Camanel na Mottolinu. Při cestě mezi areály tak odpadne nutnost přestupovat na skibus.

Bormio mění trasy lanovek, stíhá však především demolici

Do olympijské sezóny měl areál v Bormiu vstoupit s novou 10místnou kabinkou, která by z města vedla do bývalé mezistanice Ciuk, a to ve shodné trase jako někdejší 6místná kabinka, která byla před zhruba 20 lety zrušena. Z Ciuku pak má navazovat další nová lanovka, a to expresní 6sedačka k horské chatě La Rocca. Obě lanovky mají za úkol obsloužit především mužskou olympijskou závodní trať Stelvio, a jejich stavbu proto financuje stát.

Kabinková lanovka se však bude stavět až napřesrok a výstavbě 6sedačky letos také nic nenasvědčuje.

Vzhledem ke kolizi trasy se současnou 4sedačkou Fontanalonga byla ovšem tato lanovka již letos na jaře odstraněna. Přemístěna má být na místo současné neodpojitelné 3sedačky Pian dei Larici, která obsluhuje náměstí nad Bormiem 2000. Ani tato výstavba zatím neprobíhá.

V olympijské sezóně tak Bormio zřejmě především přijde o spojení z Fontanalongy do horního patra areálu na Cimino. Zrušena má být také neodpojitelná 4sedačka Laghetti.

Santa Caterina konečně obnovuje přístup do areálu z centra vesničky

Nejužitečnější novou lanovkou pravděpodobně bude odpojitelná 4sedačka s bublinou Paradiso, která nahradí již před lety zrušenou 2sedačku, zajišťující přístup z centra Santa Cateriny do lyžařského areálu. Nová lanovka bude pokračovat výše nad úroveň horní stanice zrušené 2sedačky, a to v trase rovněž dříve zrušených vleků Gavia. Celkové převýšení tak dosáhne téměř 500 m. Od horní stanice nové 4sedačky tak bude možné sjet zpět do Santa Cateriny nebo k mezistanici páteřní kabinky, tedy do celého lyžařského areálu.