Její předchůdkyně, neodpojitelná dvousedačková lanovka polského výrobce Mostostal z Szczawnicy na Palenicu, se rozjela v roce 1991. Postupem času zde přibylo také několik lyžařských vleků, avšak velký význam má tato lokalita také v letní sezóně. Ten se zvýšil mj. i po výstavbě bobové dráhy Wiegand o délce 570 metrů v roce 1998.

Dvousedačková lanovka tak postupně přestávala stačit nárokům na bezpečnou a kapacitní přepravu návštěvníků. Proto padlo v roce 2005 rozhodnutí nahradit ještě relativně mladé zařízení novou čtyřsedačkovou lanovkou Doppelmayr. Vzhledem ke skladbě návštěvníků lanovky, kde vysoký podíl představují pěší cestující, byla i přes velmi krátkou trasu (777 metrů) již tehdy vybrána lanovka odpojitelného systému. Přepravní kapacita se zvýšila na 2 400 osob za hodinu a jízdní doba se zkrátila na pouhé 3 minuty.

K lanovce patří dvě sjezdovky, jedná černá s délkou 1 000 metrů a jedna červená o délce 1 800 m, vybavená umělým osvětlením. Provozovatelem původní i nové lanovky je firma PKL a ještě donedávna šlo o nejkratší odpojitelnou lanovkou v Polsku. Do provozu byla uvedena 17. prosince 2005.


Dolní poháněcí stanice je umístěna přímo v centru města Szczawnica v nadm. výšce 456 m n. m. (foto: Radim Polcer)