Sjezdovky:
První lanovka, kterou jsme z Pampeaga vyjeli, byla sedačka značená jako
č. 17 a zvolili jsme sjezdovku č. 25, která vede do Pampeaga. Pro další
jízdy jsem vybral lanovku Agnello a k ní přilehlou trať. Ráno, když byla
ještě upravená, tak nám poskytla příjemné svezení, odpoledne se na ni
ale vytvořilo několik ploten a v prudších místech nahrnutý sníh. Dále
pokračoval přejezd pod kopcem Pala di Santa, který je bohužel zatím mimo
provoz, směrem na Obereggen. Tam se mi nejvíce líbila trať Absam. Bohužel
sedačková lanovka, která ji obsluhovala, se neustále zastavovala, a to
klidně i 5x za jeden výjezd, díky tomu se na lanovku tvořila menší fronta.
Další hezkou tratí v provozu byla sjezdovka Oberholz vedoucí ke kabinkové
lanovce. Dopoledne byla trať ve slušném stavu, odpoledne kvůli silnějšímu
provozu a sluníčku byla většina tratí sjízdá již o malinko obtížněji.
Nicméně musím uznat, že přes složité klimatické podmínky se
provozovatel areálu opravdu snaží a tratě dokázal připravit během pár
mrazivých dní velmi slušně. Díky za to!
Sněhové podmínky:
Tratě jsou díky technickému sněhu velmi dobře vysněženy, nicméně i
když začátkem týdne trochu sněhu napadlo, jižní svahy jsou kvůli slunci
již před polednem rozměklé. Je to zajímavé, ale přírodního sněhu se mi
zde zdálo méně než třeba na Cermisu, asi je to tím, že areál je více
vystaven slunečním paprskům a sníh mizí rychleji.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Hlavní a nejvíce navštěvované tratě jsou obslouženy expresními
sedačkami, případně kabiknou z Obereggenu. Škoda stále se zastavující
sedačky Absam.
Zalidněnost:
Ze všech třech mnou navštívených areálů bylo nejvíce lidí právě
zde, i když bez větších front. Menší se tvořila jen u lanovky Absam a sem
tam u kabinky, na pomalejších lanovkách u přejezdů nebylo čekání
žádné.
Občerstvení a aprés-ski:
Výborná gulášová polévka v restauraci vedle sjezdovky Absam, cena okolo
7 eur. Skvělé místo na slunění, nicméně já raději trávím čas na
trati.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava do Pampeaga po suché silnici. Přestože je parkoviště položené
výše (cca 1 750 m), sníh na silnici není. Ten, kdo nemá pod kapotou více
koní, však musí počítat s častým řazením mezi rychlostními stupni 2 a
3 a naopak.