Sjezdovky:
Kazmarka má dva svahy červené obtížnosti - 600 metrů dlouhá Kazmarka s
převýšením 150 metrů a vedle ní se stejným převýšením (ale trochu
delší, neboť je prohnutá) sjezdovka Zmola. Kazmarka má parametry FIS, je
dostatečně široká, Zmola je užší.
Sněhové podmínky:
Sjezdovky jsou uměle zasněžované a když jsme na nich byli druhý
únorový týden, tak se těšily i přívalům přírodního sněhu. Karlov je
dost vysoko, aby se na něm dalo lyžovat do počátku dubna. Ale vyzkoušené
to nemám. Na Zmole bylo sněhu méně, nebyla dosněžovaná, párkát jsme ji
projeli (byli jsme sami), užili si napadeného sněhu, postupně ale začínala
být vidět tráva, tak jsme se soustředili na Kazmarku.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Skiareál Kazmarka je obsloužen jedením kotevním vlekem, který jede na
okraji sjezdovky Kazmarka, všichni střídající se vlekaři jsou slušní,
milí, ochotní, kotvy lyžařům podávají se slůvkem "prosím". Na Zmolu se
musí od horní stanice trochu přejet, ale jen pár metrů, sjezdovka není
značená, takže to napřed vypadá, že jedete do lesa. Dole u vleku je lano
pro výuku dětí. Hlavní předností je to, že na Kazmarku nyní platí
jednotný skipas pro většinu dalších středisek v Karlově, takže se z ní
dá přejet u horní stanice na vedlejší Myšák nebo na Ski Karlov.
Většinou jsme se však vrátili zase zpět na Kazmarku, která byla
nejlepší, viz níže.
Zalidněnost:
Oproti vedlejším areálům (Myšák a Ski Karlov) na Kazmarce nebylo moc
lidí, byť svah byl super. Takže se to tam nehemžilo šusujícími caparty
ani postávajícími a dovádějícími lyžařskými kurzy. Menší
zalidněnost přičítám tomu, že na Kazmarku jezdí vlek, kdežto vedle jsou
sedačkové lanovky. Ale na vlek člověk přijel a hned jel nahoru, kdežto u
lanovek si musel počkat až deset minut, než na něj přišla řada. Kazmarka
proto vede.
Občerstvení a aprés-ski:
Ski areál Kazmarka je nad stejnojmennou chatou, jídlo jsme tam ale
nezkoušeli, v Karlově je jinak velké množství možností, kde se najíst a
kam zajít.
Doprava do střediska a parkování:
Parkoviště je přímo před chatou, lepší je však zaparkovat pár
desítek metrů vedle před Myšákem a na Kazmarku dojet na lyžích (jednotný
skipas). Karlov obecně ale moc nedbá na úpravu vozovek, takže sníh přes
den roztaje na břečku, nikdo ho neodklidí, pak přes noc zmrzne a ráno hurá
na led.