Sjezdovky:
Zatímco „přední“ stranu kopce, přivrácenou ke středisku
Donnerbachwald, šněrují hlavně točivější a „odlehčené“ červené
sjezdovky, na „zadní“ straně se tratě klopí převážně přímo a
příjemně sportovně, a to až ve stometrové šíři.
Sjezdovky nejsou sterilně zplanýrované, ale zvlněné lehkými přirozenými
nerovnostmi, které nijak nebrání jízdě na „plný plyn“.
Hlavní „zadní“ 6sedačku Panorama s více než 500m převýšením
obíhají sjezdovky třemi směry, a to se společným plošším začátkem -
jako první se z hlavního proudu odpoutává přímá, supercarvingová
červená dálnice, mizící do postranního údolí, odkud na konci zase
traverzuje zpět k lanovce. Lanovku nejvěrněji kopíruje modře značená, ale
dostatečně svižná dálnice, která se později lomí do letištního
červeného hangu, jejž modrá varianta obíhá mírněji lesem. Zhruba v půli
svahu se nenápadně odděluje ještě jedna červená varianta, která lesem
odputuje stranou a po sytě červené mýtině pádí dolů, aby se nakonec
spolu s modrou variantou vrátila k 6sedačce.
Až do údolí se ze „zadní“ strany kopce prosmýká velmi neposedná,
místy i užší červená sjezdovka se dvěma třemi poctivými hangy,
propojenými krátkými cestami, která potěší hlavně technicky zdatnější
jezdce.
Celý kopec odshora až dolů se dá obkroužit i po lehké modré a
dostatečně široké cestě, vhodné pro děti.
Na „přední“ straně kopce klesá z vrcholu podél 4sedačky Krispen do
mezistanice příjemně červená, lehce proměnlivá trať, doprovázená
boulovou černou. Do údolí odtud lesem pokračuje nenáročná, středně
široká červená střídající krátké svižné úseky s přejezdy a
serpentinami, doprovází ji ale i přímá černá varianta, využívaná pro
závody FIS (t.č. uzavřena).
Sněhové podmínky:
Lyžařské podmínky skoro jako v lednu – mrazivým vzduchem poletoval
sníh a na pevné manšestrové podložce ráno ležel centimetr lehoučkého
prašanu. Během dne došlo nejvýše k lehkému „drncání“ na těch
částech sjezdovek, kudy se prohnaly lyžařské výcviky.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Z údolí vede po „přední“ straně hory krytá expresní (odpojitelná)
4sedačka Riesner, na niž navazuje pomalá neodpojitelná 4sedačka Krispen.
„Zadní“ stranu obsluhuje pohodlná krytá 6sedačka Panorama. Zz
jakéhokoliv místa se dá sjet až do údolí po jedné ze 4 variant
tratí.
Zalidněnost:
Nebýt lyžařských výcviků, které se pohybují ve shlucích jako hadi,
tak by se snad manšestr za celý den ani nerozjezdil.
Občerstvení a aprés-ski:
Na vrcholu stojí atypická, modernistická, ale uvnitř útulná dřevěná
horská chata Hochsitz, v mezistanici je zmodernizovaná samoobslužná
restaurace Berghof na mezistanici. V areálu je ještě malá „dřevěnice“
Ochsenalm na „zadní“ straně hory.
Doprava do střediska a parkování:
Příjezd vede po dobře udržované silnici přiměřeně stoupajícím
údolím z Donnersbachu, který je snadno dostupný z hlavní „státovky“
údolím Ennstal. Parkoviště je přímo u nástupní stanice 4sedačky Krispen
– zdarma.