Sjezdovky:
Machůzky tvoří poctivě červená kilometrová sjezdovka proměnlivého
sklonu. Spodní dojezd k vleku by se dokonce dal označit černou barvou. Bokem
je ještě mírná cvičná louka s vlastním vlekem, ale tu jsem snad ještě
neviděl v provozu. Navíc si myslím, že by začátečníci měli trochu
problém se sem a hlavně odsud na lyžích dostat. Bylo by dobré nějak
označit již neudržovanou část hlavní sjezdovky, protože právě v
napojení na cvičnou louku je svah hodně široký a člověka láká si to
trošku více nadjet... a skončí v neudržované zmrzlé krustě - nic moc
pocit.
Sněhové podmínky:
Sjezdovka pokryta zmrzlým umělým sněhem, tak na hranici zvládnutelnosti
"běžným" lyžařem. Ti, co rádi tvrdo pod lyžemi, si také museli přijít
na své, a tak spokojeni mohli být všichni. Spodní prudký dojezd
samozřejmě seškrábaný, chtělo to sjíždět spíše po okrajích. Mimo
sjezdovky spíše poprašek, nahoře tak 5 cm.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Kilometrová odpojitelná Tatrapoma i se zalomením a krátkým sjezdem, víc
již toho na vleku snad být nemůže. Vlek na cvičné louce mimo provoz, ani
unašeče nebyly zavěšeny. Toalety dole u parkoviště, případně v
restauraci. Co bych doplnil - nějaké lehátka na odpočinek. Tím, jak jsem
zmlsaný sedačkovými lanovkami, jsem po hodině myslel, že mi upadnou
nohy.
Zalidněnost:
Zalidněnost prostě parádní. Na parkovišti asi deset zamrzlých aut
ubytovaných návštěvníků, deset aut nás jednodenních a patnáct aut
běžkařů. Na vleku nikdo nebo max. 2 lidi, nahoře stačilo 20 až 30 sekund
počkat a člověk měl sjezdovku sám pro sebe. Lyžařský sen. Otočka nahoru
- dolů dala nějakých 6 až 7 minut, takže po hodině jsem toho měl
dost.
Občerstvení a aprés-ski:
Asi v půlce svahu občerstvení U veverky se svařákem, bombardinem,
kávou, čajem, párky, atd. za vcelku lidové ceny. Dole restaurace kde vaří,
nyní nevyzkoušeno. Ale minule jsem si dal vynikající kyselicu.
Doprava do střediska a parkování:
Machůzky jsou až ke konci údolí Bečvy, dále je ještě Razula. Od
Ústí u Vsetína vesnice střídá městečka, je to docela zdlouhavá, ale
plynulá jízda. I přes -10 °C silnice vlhké nenamrzlé nebo suché.
Parkoviště jeden velký led, ale s opatrností zvládnutelné.