Sjezdovky:
V areálu je k dispozici 22 km sjezdovek, z toho byla většina v provozu,
konkrétně 24 sjezdovek. Bohužel značení přejezdů z jedné sjezdovky na
druhou je stále ještě velmi bídné. Nejdelší sjezdovka má 3 km, jinak
odhadem se délky sjezdovek pohybují okolo 1 km. Nejlépe se mi lyžovalo u
lanovky N2, kde sjezdovky zčásti vedou lesem a není to jen takový plácek,
ale krásně točivá trať. K neupraveným sjezdovkám patřila sjezdovka
patřící k vlekům s označením G3, G10 a G4. V areálu jsou většinou
sjezdovky modré a červené a k tomu je jedna černá vedoucí pod
šestisedačkou s modrou bublinou.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky, jako by byl vrchol zimy. Umrzlý manžestr, pokrytý
sněhem ze sněžných děl, která zde stále jedou na plný obrátky.
Odpoledne již na některých místech byly vidět plotny, a to ve vyšších
partiích sjezdovky. V horních partiích je zhruba 70 cm sněhu, v dolních tak
20 cm. Teplota se pohybovala od -6 st. dole, po -8 st. nahoře. Stromy byly
krásně omrzlý a zimní příroda byla jak z Ladových obrázků.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Areál se chlubí pěti moderními lanovkami. Z mého pohledu se jedná o
dvě s bublinou, z toho je jen jedna polstrovaná a vyhřívaná. Ostatní jsou
bez bubliny a zas tak komfortní mi nepřipadají, a to proto, že nebyly
řádně očištěny a člověk se k ním doslova přilepil. Dále se zde
nachází mnoho starých vleků, tzv. pomy. V areálu najdete plácek pro výuku
s pojizdným kobercem, k tomu patří i školička. Dále se zde nachází
snowpark, ale v době návštěvy byly jen usazeny překážky a v provozu
nebyl. K dispozici jsou i záchody včetně obsluhy. No spíše obsluha podává
jen ubrousek na utření... rukou. :D Výhoda střediska je, že zde je i
několik pokladen. A zálohu na skipas můžete uhradit v českých korunách,
které vám po skončení skipasu vrátí. Dle ceníku lze koupit v sezoně i
hodinové skipasy, na okénku jsem zjistil, že to lze i mimo sezonu, ale v
ceníku není uvedeno. Proto 4 hodiny přišly na 50 Zl, což dle výpisu z
účtu bylo 311 kč, což je opravdu neuvěřitelná cena. Dále je možnost si
zakoupit e-skipas a ten si z pohodlí domova nabýt. Cena je 20 Zl.
Zalidněnost:
Ihned po ránu se pomalinku zaplňovalo parkoviště a lidí bylo velmi
málo. Postupem času bylo lidí více a více. Naštěstí díky velikosti
areálu se lidi dobře rozprostřeli. Zato parkoviště praskala ve švech a
někteří zvolili parkování na silnici. Na šestisedačce se v odpoledních
hodinách tvořila fronta, protože asi lidem byla zima a potřebovali se v
bublině vyhřát. Hned o kousek vedle v provozu čtyřsedačka, bez čekací
doby. Bohužel kvůli šestisedačce to i na sjezdovce vypadalo jako na
mraveništi. Naštěstí areál je tak rozlehlý, že nebyl problém si řádně
pojezdit na volnějších pistách.
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvení se nachází u páteřní lanovky s oranžovými bublinami, kde
najdete nejen pití, ale i jídlo, které dostanete po vyvolání vašeho
čísla. Další restaurace jsou jak na svahu, tak i v celé oblasti Zielience.
Já jsem využil blízkosti Masarykovy chaty na hřebeni Orlických hor pár
metrů od vrchní části sjezdovky Ski Areny Zielienec. V dnešním menu se
nacházela čočková polévka za 35 Kč. K hlavnímu menu jsem vyzkoušel
vrabce s knedlíkem a se zelím za krásných 95 Kč. Obsluha příjemná a
velice rychlá. V době návštěvy bylo těžké najít místečko k sezení,
nakonec se povedlo.
Doprava do střediska a parkování:
Když jsem se večer rozhodoval, kudy pojedu do Ski Areny Zielienec, nakonec
jsem dal na Mapy.cz, a to z důvodu, že podle posledních zpráv z večera
měla být uzavřena silnice na Šerlich z důvodu DN. Proto trasa vedla z
Hradce Králové přes Náchod, Kudowu zdroj do Zielience. Cesta většinou
suchá, místama vlhká. Osm kilometrů před příjezdem do střediska se na
silnici držel sníh a sjízdná byla s velkou opatrností. Časově se to dá
jet okolo hodiny při délce 65 km. Ve středisku se nachází mnoho velkých
parkovišť. Přijel jsem mezi prvními a zaparkovat nebyl problém. Odpoledne
již auta stála i podél silnice ve středisku. Parkování je zde zdarma.