Sjezdovky:
Trénink se odehrával od 7:45 na červené sjezdovce Lesní obsluhované
pomalou 4sedačkou. Podmínky tréninku moc nepřály, teplota kolem nuly a
včerejší vrstva nového sněhu urolbovaná zřejmě jen jedním pojezdem
rolby se podepsaly na měkké podložce. Po několika průjezdech byla v trase
obřáku vyjetá hluboká koryta, se kterými měly obtíže i místní
závoďáci, natož my hobíci. Přesto časnějšího vstávání a účasti na
tréninku vůbec nelituji, byla to zajímavá zkušenost.
Po deváté hodině, kdy začal běžný provoz, jsem si zakoupil 4hodinovou
permici. Viditelnost v horní části kopce se zhoršovala. Při jedné jízdě
jsem v mírné pasáži Lesní za mostem přehlédl sněhový náhrab (nebyl-li
to dokonce vysoký sníh), překřížily se mi lyže a spadl jsem hlavou
napřed. Přestože to byl pád v nižší rychlosti, ani mi nevyply lyže,
nebyl k tomu důvod, a spadl jsem na relativně měkký povrch, byl jsem chvilku
otřesen. Posbíral jsem se za asistence známého, co mě na Bublavu pozval.
Povrch sjezdovek se zhoršoval, i vzhledem k pádu jsem obřačky vyměnil za
užší ze svých allmountainů, na kterých se mi pokračovalo přece jen
lépe.
Postupně jsem projel všechny bublavské sjezdovky, nejvíce jsem jezdil
červenou Lesní, následoval červený Střední Bleiberg, na černé sjezdovce
Velký Bleiberg jsem dal 4 jízdy, modrý Malý Bleiberg jsem sjel pouze
jednou.
Po předloňské vichřici Herwart se kolem sjezdovek při současných
sněhových podmínkách rozšířily možnosti freeridu. Snížená viditelnost
mě přiměla dnes jezdit pouze po sjezdovkách.

Sněhové podmínky:
Na Bublavě se v prosinci začínalo na technickém sněhu, nyní je již
dostatek sněhu i mimo sjezdovky. Během soboty napadlo cca 20 centimetrů
nového sněhu, který během sobotního oteplení postupně těžknul a byl pro
rolbaře těžko upravitelný. Sjezdovky byly už od rána poměrně hrbolaté,
během dne se lyžařským provozem stav postupně zhoršoval, ale muldy se
tvořily jen minimálně.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Pomalejší fixní čtyřsedačka. Ráno se obsluha lanovky pokoušela ometat
zasněžené sedačky. Protože to nešlo moc dobře, bylo bohužel ometeno jen
několik sedaček.
Dále je na Bublavě několik vleků: rychlý kotvový vlek, 2 talířové vleky
typu sosák, talířový vlek a pohyblivý pás v dětském parku.
Novinkou je krátký talířový vlek Školní v mírné části sjezdovky
Lesní, dnes byl mimo provoz.
V plánu je výstavba další lanovky, termín výstavby je zatím nejistý.
Zalidněnost:
Po celou dobu mé dnešní návštěvy se lyžovalo v podstatě bez
čekání, několikaminutová fronta se sem tam vytvořila u kotvového
vleku.
Na sjezdovkách až na občasné zahuštění byl příjemně řídký
provoz.
Občerstvení a aprés-ski:
Jako obvykle jsem se občerstvoval převážně z vlastních zásob. Při
vracení permanentky v baru Igloo poblíž centrálního bublavského
parkoviště nedaleko od mostu na Lesní jsem si dal výbornou horkou čokoládu
připravenou z jakéhosi výrobníku. Pokud bych měl hlad, nepohrdl bych
lákavě vypadajícím paninem.
Doprava do střediska a parkování:
Poměrně dlouhá cesta z Karlových Varů na Bublavu mě odrazuje od
častější návštěvy. Před lety jsem měl bublavskou sezónní permanentku
a zejména špatná dopravní dostupnost mě odradila od jejího dalšího
zakoupení.
Při jednorázové návštěvě se dá cesta přežít, dnes ráno byla
zpestřena zasněženou zkratkou kolem osady Mezihorská. Zpáteční cesta byla
již po mokré silnici se zbytky rozbředlého sněhu.