Sjezdovky:
Sjezdovky jsou zde velmi rozmanité, a to převážně červené barvy. Sem
tam narazíte i na černou, ale to je spíš výjimka. Celý areál začíná od
2 000 m n. m. a šplhá až ke kótě 3 500 m n. m. na Plateau Rosa. Trošku
níže je položený vrch Theodulpass 3 301 m n. m., odkud se dá sjet do
Zermattu (když se to může) jako z Plateau Rosa, nebo samozřejmě zpět do
Cervinie. Převýšení může být skoro na jeden zátah 1 500 výškových
metrů.
Areál nabízí 45 sjezdovek. Moje nejoblíbenější sjezdovky byly červené
dálnice z Theodulpassu - Bontadini 2 a na ni navazující Fornet 1. Krásná
modrá dálnice o délce 3,5 km je u šestisedačky Panceron, u které jsou taky
super volné terény. Většina areálu je zalitá sluncem, když ale svítí,
pak jsou sjezdovky super čitelné.
Sněhové podmínky:
Sněhu je zde od 50 do 150 cm, ale po pátečním sněžení, kdy připadlo
30 až 40 cm prašanu, se podmínky dosti zlepšily, hlavně pro jízdu volným
terénem. Lavinové nebezpečí bylo jen na dvojce - paráda. Jinak byly
sjezdovky krásně tvrdé a zmrzlé. Jen na některých spodních partií v
prudších místech se tvořily místy malé muldy. Jinak to byla nádhera.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Středisko má velmi rozmanitou síť lanovek od pomalých tří- a
čtyřsedaček po odpojitelné čtyř- a šestisedačky s bublinou. Z Cervinie
vede na vrchol Plateau Rosa sekce tří kabinových lanovek. První je
velkokapacitní kabina pro několik desítek lidí (ta jezdí jako první v
areálu již po osmé hodině). Souběžně s ní šplhá ještě malá
kabinková lanovka pro osm lidí na Plan Maison, kde se dá přestoupit na
další sekci kabinkové lanovky, která je ale ke stání a pro 12 lidí. Ta
vás dopraví až na Laghi Cime Bianche, odkud to jde ještě výše, a to
krásnou velkokapacitní kabinou na Plateau Rosa 3 480 m n. m. Ve středisku
jsem zahledl i krátké pomy a pojizdné koberce. I když mají Italové
napsané, kdy mají otevírat lanovky, tak to nikdy nezačínalo přesně na
čas.
Deset minut sem, deset tam. To mě pěkně vytáčelo, a to jsem zde čekal na
první lano - je to taková moje úchylka jet první a rozrýt si ten manžestr
sám.
Zalidněnost:
Největší překvapení! Takhle málo lidí jsem dlouho na lyžích
neviděl. Fronty nikde ani omylem, dokonce se muselo čekat, až dorazí
lyžaři, aby naplnili ty dvě velkokapacitní kabiny. Paráda!
Občerstvení a aprés-ski:
Chat, hospod, různých samoobslužných restaurací je zde dost, ale ceny
jsou dosti vysoké: polévky 10 až 12 euro, pivo kolem 6 euro, svařák od 5
euro, jídla začínají na 10 eurech. Nic pro mě, najím se přece až po
lyžování - mám na to celý večer a noc
a s plným
pupkem se hezky spinká! 
Doprava do střediska a parkování:
Z Jičína to je sem do Cervinie cca 1 300 km, které zvládáme za 14 hodin,
a to přes Prahu, Mnichov, Innsbruck, Brenner, Veronu, Milán až do údolí
Aosta po dálnici, jen posledních 25 km je po klikatící se silnici z údolí
Aosta až do Cervinie, a to může být zrádné, když napadne sníh. Nyní to
tak ale nebylo. Sněhové řetězy pro jistotu s sebou! Poplatky za dálnice a
průjezd Brenerrem na jednu cestu byly 60 euro, a to není málo.
V Itálii je benzín na dálnicích za 1,6 až 1,8 euro ! Levněji se dá
natankovat mimo dálnice, a to o dost. My tankujeme ve městě Chatillon, to je
na silnici, která již stoupá do Cervinie a zde je benzín na samoobslužné
pumpě za 1,43 euro, ale než se nám podaří ze stojanu dostat nějakou tu
kapku, tak nám to trvá, zase nějaká novinka - samoobslužná benzinka.
Ceny na
rakouských a německých dálnicích jsou o něco málo nižší než v
Itálii. Cestou zpět je zasypán sněhem Brenner (je uzavřen), a tak jedeme
až k Benátkám a přes Udine, Villach, Salcburk, Č. Budějovice a do
Jičína. Cesta je sice o 100 km delší, ale nemusíme čekat několik hodin
před Brennerem, až ho zprovozní. Dík řidiči naší Fábie kombi za velmi
bezpečné svezení tam i zpět. 