Sjezdovky:
Sjezdovky jsou taková úžasná všehochuť od nejtěžší černé č. 14
(její profil viz foto) až po skvělé široké modré. Mně v srdci "uvízla"
obzvláště černá č. 9, kde prakticky nikdo nejezdil a ještě v poledne
byla skvělé upravená.
Sněhové podmínky:
Sněhu spousta a přírodního, perfektně upravené včetně skicrossů a
snowparků. A i přes slunečné počasí dlouho sjezdovky držely. Nikde jsem
se nesetkal se skoky mezi průjezdy rolb, které občas lyžař ve střediscích
potká a jsou cítit především ve vyšších rychlostech.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Lanovky jsou vcelku moderní, jen pevně doufám, že pomalá sedačka č. 17
(Kapellebahn) bude brzy nahrazena rychlejší, aby se pod vrcholem netvořily
zbytečné fronty. Taky je trochu škoda, že kabinka č. 1 (Areitxpress) a č.
2 a 3 (Areitbahn II a III) na sebe nenavazují přímo (tedy v jedné budově),
ale musí se přecházet. Čekání je sice u nástupu na Areitbahn II
zpříjemněno malým muzeem automobilů, motorek a lyžařské módy (viz
foto), ale je to velká škoda. Malinká kaňka na jinak perfektním
zázemí.
Zalidněnost:
I přes to, že byl slunečný únorový čtvrtek, parkoviště byla
poměrně zaplněná, lidi se bez problémů po středisku "rozdělili" a nikde
nebylo nijak přeplněno.
Občerstvení a aprés-ski:
Byl jsem na obědě na vrcholu v restauraci a kromě dechberoucího výhledu
tam hrál DJ a výběr jídel byl také skvělý. A ceny nebyly nijak
přemrštěné.
Doprava do střediska a parkování:
Parkoviště jsou už v městě (včetně podzemního a co cca 20 minut jede
skibus). Hlavní záchytné parkoviště je u nástupu na Areitxpress, kde
stojí i skibusy pro dopravu do obou Kaprunů. My jsme si vybrali parkoviště u
nástupu na Trassxpress a Schmittenhöhebahn, ale jsou tam menší plochy a
pokud nepřijedete včas, budete muset dojet spojovací modrou č. 7 k
Cityxpress, která kopíruje cestu s parkovišti.