Sjezdovky:
Otevřeny byly díky zatím strohé sněhové nadílce pouze sjezdovky ve
vyšších partiích. Víceméně se ale jednalo o horní polovinu areálu, a z
nabídky tak odpadly asi jen užší a prudší svahy vedoucí do města
(černé a červené). Drtivá většina otevřených tratí tak byla modrá a
naprosto ideální pro první lyžařský den sezony.
Jediné prudší zpestření naleznete v podobě sjezdovky č. 9 pod lanovkou
Kettingbahn, černá sjezdovka se dá ale snadno objet i velmi mírnou modrou
variantou.
Velmi sympatický dojem ve mně zanechaly červené svahy č. 11 a 12 u
čtyřsedačky Sonnengratbahn. Jedná se o ideálně nakloněné sjezdovky pro
carvingovou jízdu, č. 12 navíc v závěru zpestřená menším padákem.
Naprosto nejlepší (a také nejdelší) sjezdovka tohoto dne byla modrá č.
1, 2 a 3 (stejná sjezdovka, pouze značení se v průběhu mění), která
prakticky stále kopíruje dráhu dvouúsekové kabiny Areitbahn. Svým sklonem
umožňuje téměř celou dobu pohodlnou carvingovou jízdu v libovolné šíři
oblouku, navíc v délce odhadem minimálně 3 km (při převýšení 500
m).
Sněhové podmínky:
Sněhovým podmínkám nešlo prakticky nic vytknout. V nejnižších
partiích sahala pokrývka odhadem k 50 až 60 cm, na několika málo místech
jsem zahlédl i kamínek. Jejich počet bych ale spočítal maximálně na obou
rukách, takže nic tragického a skluznice zůstaly bez újmy. V horních
partiích pokrývka vyšší, místy skýtala již i možnosti pro freeride.
Téměř celodenní mírné sněžení nenapáchalo v úpravě sjezdovek
žádné problémy, díky nulové zalidněnosti zůstaly ve skvělém stavu až
do konce.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Komfort se zde nenese přímo na vlně nejmodernějších a nejrychlejších
lanovek, ale to plně vyrovnává prakticky o čtvrtinu nižší cena skipasů v
porovnání s okolními areály a také nulová zalidněnost.
To ale neznamená, že se zde nesetkáte třeba s novou osmisedačkou
Glocknerbahn nebo úplně novou dvouúsekovou kabinou Zellamseexpress. Ta
mimochodem má v několika kabinách i jukebox a spojuje areál s obcí
Viehhofen. Tam přímo navazuje na sjezdovku č. 168 ze SkiCircusu, což možná
naznačuje, že máte poslední šanci poznat tento malý a útulný areál,
než se připojí ke kolosu Saalbach Hinterglemm Leogang a Fieberbrunn. Ostatně
už nyní můžete pořídit Alpin Card, která oba areály spolu ještě s
Kitzsteinhornem spojuje.
Zbytek zprovozněných lanovek představovaly odpojitelné sedačky, kabina
Areitbahn je sice lehce starší, ale rychlá a komfortní. Areitxpress vedoucí
z údolí, kterou jsme se vyvezli, je úplně nová, při cestě směrem z
Kaprunu tedy již nemusíte zajíždět do města a proplétat se uličkami,
případně parkovat ve stísněných garážích.
Kvalitu areálu dokresluje to, že v provozu byly všechny přístupové
kabinky, tedy včetně nové Zellamseexpress. Nutno samozřejmě dodat, že
kromě Areitxpress jezdily většinou 99 % času prázdné.
Zalidněnost:
Jak jsem již naznačil, zalidněnost se blížila nule. I díky tomu dávám
5 vloček. Čím dál od kabiny Areitxpress jste zamířili, tím méně
lyžařů jste potkali. Například na sjezdovkách č. 11 a 12 jsem zahlédl
asi 2 lyžaře, jinak cca do desítky. Relativně obsazená se zdála pouze
kotva u Pinzgauer Hütte s přilehlou modrou sjezdovkou velmi přívětivého
sklonu, kde probíhala výuka několika lyžařských kurzů.
S největším počtem lyžařů jsme se setkali po 16:15 při cestě k
přístupové kabině Areitxpress, jednalo se ale zřejmě o právě zmíněné
kurzy.
Občerstvení a aprés-ski:
Většina chat přiléhajících k otevřeným sjezdovkám byla otevřena.
Jakýmsi centrálním bodem se jevila planina u horní stanice
Schmittenhöhebahn, kde se nacházelo několik restaurací a barů, včetně
hotelu. Do něj jsme zavítali na horkou čokoládu (cca 3,50 euro) a potěšila
nás i velmi vkusná vánoční výzdoba v dřevěném interiéru. Čerstvá
pizza od vedlejšího stolu voněla také výtečně.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava směrem od Kaprunu byla díky nové kabině Areitxpress a
přilehlému terminálu s parkovištěm bezproblémová. Ještě než stihnete
uváznout v zácpách městem, z hlavní silnice před tunelem uhnete. Tři
velká parkoviště hned vedle terminálu lanovky nabízí dostatek míst, i po
11. hodině jsme parkovali asi 30 metrů od ní (samozřejmě zdarma). Přeprava
od kasy a toalet k lanovce je zajištěna velkokapacitními výtahy, transfer
mezi horní stanicí a kabinou Areitbahn potom jezdícími schody, takže není
co vytknout.