12. - 13.12.2020 | Chopok Juh
- autor: julo
- hodnocení:
Celkový dojem dobrý oproti predchadzajucej sezone je na Chopku juh to iste, k dispozícií ziadne zmeny alebo modernizácia.
Chopok Juh - recenze z osobní návštěvy střediska (aktuální podmínky, doporučení a zkušenosti)
Byli jsme ubytováni na jihu Chopku, tak jsme vyrazili na parkoviště Krupová s nadějí dobrého lyžování při příznivé předpovědi počasí a menší zalidněnosti v pondělí. Očekávání se celkem naplnilo, takže spokojenost s pěkně stráveným dnem v Tatrách, hlavně nezvykle málo lidí.
Sjezdovky:
Sjezdovek na jihu Chopku je méně než na severu, ale od vrcholu z Chopku k parkovišti je jejich délka cca 4 km, a to jak barvy černé, červené, tak i modré v dostatečné šířce s pěkným profilem. Vydržely dobře upravené až do závěru. Uzavřena pouze jedna černá. Jezdilo se opravdu skvěle, jak na pohodu, tak jsme vložili i sportovní jízdy díky menšímu počtu lyžařů na sjezdovkách. Modré traverzové sjezdovky také v dobrém stavu.
Sněhové podmínky:
Na Tatry opravdu málo přírodního sněhu. Na tvrdém podkladu dobře upravený technický sníh, upravenost vydržela celý den, pouze na červené z Chopku ke Kosodrevině se vyskytly v závěru dne v menší míře ledové plotny.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Z hlavního parkoviště z Krupové vede kabinka na Kosodrevinu, zde můžete vystoupit, anebo pokračovat další kabinkou na Chopok. Ve středisku je ještě starší čtyřsedačka, která jezdí ze Srdiečka na Kosodrevinu a několik vleků. V době naší návštěvy veškerá přepravní zařízení bez front. Zázemí dobré, odpovídající středisku.
Zalidněnost:
Zalidněnost tak do 11. hodiny malá, později nepatrně vyšší, ale bez front, a to nejdůležitější - na sjezdovkách volno. Je to dáno termínem, o víkendech je to prý peklo.
Občerstvení a aprés-ski:
Možností občerstvení je dostatek, my jsme navštívili Kamennou chaloupku na vrcholu Chopku - příjemné posezení, kvalitní polévky za 4,20 eur, výborný bylinkový čaj, místní specialita, za 2 eura, bylinkový destilát horec za 2,20 eur. Sortiment široký.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta na hlavní parkoviště do Krupové čistá. Na Krupové je velké kaskádové parkoviště, které je připraveno pojmout velké množství návštěvníků. Pro lyžaře bezplatné, v době naší návštevy zaplněno tak z 30 %.
Celkový dojem dobrý oproti predchadzajucej sezone je na Chopku juh to iste, k dispozícií ziadne zmeny alebo modernizácia.
Byli jsme ubytováni na jihu a měli jsme v úmyslu samozřejmě navštívit i Chopok sever. Tato možnost ale byla vyloučena, protože hlavní kabina Funitel na vrchol Chopku ze severu byla mimo provoz pro vážnou závadu. Přesto dávám pět vloček, protože panovaly vynikající sněhové podmínky s výborně upravený...
Výborné sněhové podmínky, spíše sjezdovky pro pokročilé lyžaře. Na Chopku klasicky foukalo, ale o cca 50 m níže nebyl vítr žádný.
Chopok se koncem minulého týdne potýkal s nepřítelem v podobě silného větru, který znemožňoval provoz většiny lanových drah (na jihu bylo v pátek 6.2. kromě vleků Krupová – Srdiečko vše mimo provoz). Sněhu je dostatek, pokud nebude nadále větrno, návštěva se jistě vyplatí. V opačném případě je lepší...
První den lyžařské sezony na obou stranách Chopku byl opravdu zátěžový. Páteční lyžování za 1 € znamenalo, že se sem přijelo podívat tolik lidí jako v největších špičkách lyžařské sezony. Nová parkoviště praskala ve švech, minimum sněhu zanechalo nejednomu lyžaři šrámy na nově servisované výzbroji, ...
Na Chopok Juh sme sa vratili po vyse 2 tyzdnoch. V predchadzajucom období snezilo a tým pádom to malo výrazný vplyv na kvalitu lyzovania a celkového pocitu. Po minulorocnej investicií (prepojenie Chopka lanovkami) sa zdá, že stredisko definitívne vystupalo na vrchol slovenských lyziarskych stredísk ...
Chopok je synonymem kvalitního lyžování od uvedení sedačkové lanovky do provozu v letech 1949-1953. Je znám především díky severní straně – Jasné, která je největším, nejlépe vybaveným a nejznámějším střediskem na Slovensku. Jižní strana si v posledních letech znovu vydobývá své proslulé jméno. I kd...
Chopok je synonymem kvalitního lyžování od uvedení sedačkové lanovky do provozu v letech 1949-1953. Je znám především díky severní straně – Jasné, která je největším, nejlépe vybaveným a nejznámějším střediskem na Slovensku. Jižní strana si v posledních letech znovu vydobývá své proslulé jméno. I kd...