Sjezdovky:
Otevřeny byly všechny sjezdovky s výjimkou červené Eggla (7) a černé
Schwarzes Loch (4c). Nejvíce mne bavily svižné červené Rastkopf (17),
Hochalm (4), Tunnelhang (4a) a Hüttenhang (13b) a pěkné modré Singerbichl
(6) a Thaneller Sonnenhang (12). Při přesunu do oblasti Rastkopf musí lyžař
využít přejezdů (č. 14, 16, 21 a 22), i na těch to ovšem docela odsýpá
a člověk se většinou nemusí odpichovat.
Sněhové podmínky:
Celkem dobré - 40 až 217 cm sněhu (hornímu číslu příliš nevěřím).
Většina tratí byla pokryta slušnou vrstvou sněhové pokrývky, našla se
však i vydřená místa, především v oblasti Rastkopf (sjezdovky č. 17 a
18). Na lyže jsem se postavil příliš pozdě na to, abych mohl hodnotit
ranní úpravu
, překvapilo mne ale, že některé otevřené svahy nebyly
upraveny vůbec (17a, 20). Odpolední muldy se nevyhnuly hlavně úzkému hrdlu
na začátku sjezdovky Almkopf rot (2).
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Berwang Bichlbach Rinnen nabízí pozoruhodný mix všech možných
přepravních zařízení různého stáří. Lanovkám vévodí kombinovaná
Almkopfbahn, kde si cestující může vybrat mezi pohodlnou, polstrovanou a
bublinou opatřenou šestisedačkou a osmimístnou kabinkou. Poněkud komicky
působí luxusní desetimístná kabinka Obere Karbahn I končící po pár
stech metrech tak trochu nikde, v příští sezóně by se však měla dočkat
druhé sekce, která by měla usnadnit spojení s oblastí Rastkopf - současná
konečná je jen o pár metrů níže, než je potřeba k tomu, aby se lyžař
dostal na propojku č. 16, takže je nutno sjet k dlouhé kotvě
Thanellerkarlift, tou se vytáhnout nahoru a potom teprve pokračovat dál
směrem na Rastkopf...
Dále je zde odpojitelná čtyřsedačka (Sonnalmbahn) a
šestisedačka (Sunjet), obě rychlé, polstrované, pohodlné, byť bez
bubliny; výčet sedačkových lanovek uzavírá neodpojitelná, přesto
překvapivě svižná dvojsedačka Panoramabahn Rastkopf (během jízdy se
otočte, název Panoramabahn tak získá své opodstatnění, jen pozor na
závratě ze strmé trasy
. Zbytek obstarávají vleky různých délek, mezi nimi zaujme
zalomená kotva Thanellerkarlift.

Zalidněnost:
Pátek byl opravdu pohodový, nečekal jsem ani jednou, v celém areálu bylo
příjemně volno. Sobota už se nesla ve znamení víkendového náporu -
čekalo se především u kotvy Thanellerkarlift (cca 7 minut) a nárazově
též u kabinky Obere Karbahn I a sedačky Sunjet. Také na nejoblíbenějších
sjezdovkách (4, 5 a 11) bylo plněji, sjíždění již zmiňovaného úzkého
hrdla na začátku sjezdovky Almkopf rot (2) se odpoledne změnilo v boj o
přežití. O naplněnosti restauračních zařízení píši v dalším
odstavci.
Občerstvení a aprés-ski:
Joj, tak na občerstvení (především tedy na jeho kapacitě) by skiareál
ještě mohl trochu zapracovat. V pátek jsem zašel do restaurace Jägerhaus s
poněkud pomalejší obsluhou a omezenou nabídkou ucházející kvality. V
sobotu jsem chtěl navštívit chatu Hochalm, když jsem tam však ve 13:30
dorazil, spatřil jsem dlouhatánskou frontu několika desítek hladových
strávníků, vinoucí se z budovy daleko na terasu.
Sjel jsem tedy
k Jägerhausu, ale ani tam nevěstila narvaná zahrádka spolu s přeplněnými
stojany na lyže nic dobrého. Nakonec jsem zakotvil na terase hotelu Singer u
dolní stanice čtyřsedačky Sonnalmbahn. Ceny vyšší, obsluha zčásti
poněkud zakaboněná, jídlo dobré.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta autem z Prahy přes Rozvadov, Regensburg, Mnichov, Marktoberdorf a
Reutte zabrala i s přestávkami přibližně šest hodin, stejně tak
zpáteční cesta přes Garmisch-Partenkirchen. Parkoval jsem u dolní stanice
kombinované lanovky Almkopfbahn, které bylo v pátek naplněné asi z
třetiny, v sobotu přibližně ze tří čtvrtin.