Sjezdovky:
Areál je naprosto ideálním pro pohodové, rodinné lyžování. To ale
neznamená, že nenabídne pěkné sportovní svezení. Nachází se tu dokonce
i velmi pěkná černá sjezdovka, i když ani ne kilometr dlouhá a sklonem v
Rakousku patřící rozhodně k těm mírnějším. Kromě ní jsou tu ještě
tři červené a zbylých asi 80 % tvoří velmi přehledné modré dálnice,
kde lze carvovat bez problémů celý den. Jednoznačně nejlepší pro mne byla
červená č. 4 a 5, kde se dalo celý den jezdit naplno a takřka bez lidí.
První polovina je neuvěřitelně široká a má dokonale konstantní
modro-červený sklon, následuje krátká, téměř rovná pasáž. Druhá
polovina je pak poctivě červená s rozmanitým sklonem, v praxi se jedná
vždy o střídající se prudší a mírnější úsek, což umožňuje opět
nechat lyže jet naplno.
Kromě nádherných sjezdovek zde najdou vyžití i děti (a také hraví
dospělí). V areálu se nachází dva parky se skokánky, jeden s obřími, kde
freestyleři trénovali své umění, a druhý s menšími skoky, kde jsem se
vyřádil i já. Kromě toho ještě dlouhá funslope, čítající tři tunely,
360stupňové zatáčky, hrající maskoty, desky na skákání a podobně. V
centru areálu je i park pro nejmenší s lanovým vlekem a dalšími atrakcemi.
Nechybí zde snad nic!
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky byly přímo skvělé, na 90 % sjezdovek ležel
přírodní prachový sníh, který minimálně do 14 hodin držel svou
konzistenci. To bylo obdivuhodné i vzhledem k teplotě, která ve stínu
dosahovala asi -6 stupňů, jak avizovala předpověď. Na celodenním slunci
ale oscilovala okolo 8 stupňů a na vrchních stanicích LD, kam slunce
svítilo až do pozdního odpoledne, dosáhla až ke 12 stupňům. Sníh ale
začal měknout až ke konci lyžování, ale nikde se netvořily muldy a tak
šlo stále jezdit naplno.
S výškou pokrývky to není ideální ani zde, na sjezdovkách leželo
odhadem 40 až 80 cm, na jednom místě již bohužel vykoukla i tráva.
Pokrývka mimo svahy je asi 15 cm vysoká.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Lanovkám není také prakticky co vytknout. Z parkoviště do areálu
vyráží 20 let stará kabinka pro 8 lidí, její rychlost je průměrná,
komfort také. Ta mimochodem obsluhuje jednu z nejmírnějších sjezdovek v
areálu, je proto ideální pro výuku malých lyžařů. Zbytek už ale tvoří
pohodlné a rychlé odpojitelné šestisedačky (v tento den bohužel) s
vyhříváním. Nejvíce jsem jezdil na LD Ganghofer Blitz, která je stará
již 24 let, od pohledu ale téměř jako nová. Ze všech čtyř LD jezdila
pocitově nejrychleji.
Zalidněnost:
Zalidněnost byla celkem vysoká, v českých areálech by téměř jistě
znamenala dlouhé fronty, zdejší areál má ale kapacitu velkou, a tak
množství návštěvníků příliš znát nebylo. Na kabinku se čekalo okolo
minuty, odpoledne již vůbec. Na všechny ostatní LD nárazově 0 až 2
minuty, občas se jelo přímo na sedačku. Na sjezdovkách nepřekážel
nikdo.
Občerstvení a aprés-ski:
V areálu je několik typických dřevěných rakouských chat s klasickou
nabídkou, větší kryté samoobslužné restaurace jsem si nevšiml. My
navštívili prosluněnou terasu restaurace u dolní stanice LD Ganghofer Blitz,
výborná gulášová polévka s chlebem byla za 5,40 euro, velký radler za
4,10 euro.
Přes den méně navštěvovaná restaurace u dolní stanice kabinky byla
plně obsazena po konci lyžování, hudba byla slyšet daleko.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava do střediska není velkým problémem, záleží prakticky jen na
provozu na Fernpassstrasse. Ten byl o víkendu hodně hustý, možná i kvůli
závodům SP v Ga-Pa. Odpoledne i večer stály ve směru do Ga-Pa předlouhé
kolony, někdy i okolo 10 kilometrů. Posouval se i celý zbytek úzké horské
silnice až od Imstu, my jeli ale naštěstí opačným směrem.
Parkování je samozřejmě zdarma, na velkokapacitním kaskádovitém
parkovišti je mnoho organizátorů ve výstražných vestách. I před
jedenáctou hodinou jsme parkovali asi 40 metrů od kasy.