Sjezdovky:
Zpočátku pro mne byly lehkým zklamáním i sjezdovky, ale postupem času
jsem si pár z nich oblíbil. Doporučeníhodná je určitě modro-červená
(oficiálně modrá) č. 6b - v první třetině lehce přejezdového
charakteru, ale jinak přehledná a široká dálnice s menšími a prudšími
zlomy. Několikrát v týdnu na ní probíhá i večerní lyžování (18:30 -
21:30), které vám vlastně k poznání nejlepšího svahu v areálu postačí.
Ale pokud chcete vidět víc, přijeďte určitě ve dne jako my. Ještě
snad jednou tak široká je jen o něco málo prudší modro-červená č. 2,
obsluhovaná taktéž šestisedačkou. Vyplatí se jezdit pouze její horní
část od mezistanice LD, ta spodní je o dost užší a prudší.
Alespoň jednou doporučuji navštívit i černou č. 1 (víckrát se sem
stejně kvůli nepohodlnému příjezdu bude chtít málokomu), jednak kvůli
majestátnímu rozhledu z jinak jen 2 064 m vysokého vrcholu, jednak kvůli
parádnímu padáku, který díky nulové zalidněnosti uchová manžestr až do
odpoledne. Mínusem je ale malá délka a právě komplikovaný a nepohodlný
příjezd - prudkou kotvou, nebo kabinou s intervalem 15 minut, ve které si ani
nesednete.
Pěkná je i dlouhá modrá č. 4 (především spodní třetina), vadí ale
plochá část uprostřed a také fakt, že jedna jízda nahoru dolů zabere 30
minut. Nahoru se totiž dostanete jedině zubačkou s intervalem 15 minut a sjet
velmi pozvolnou sjezdovku s lyžařskými začátečníky za 3 minuty také
nelze.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky zde byly oproti lyžování v sousedních areálech v
předchozích dnech trochu horší. Prašan stále převažoval, ale
především v pravé části areálu se objevila i hlína (sjezdovka č. 6a)
nebo ledovka (sjezdovka č. 9a). Jinak ale byla pokrývka všude dostatečná a
sníh převážně v dobrém stavu. Na mnoha místech se tvořily malé
hromádky, ale o muldy se nejednalo, to spíš mé bolavé nohy už odpoledne
neměly sílu v takovém terénu carvovat.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Šestisedačky mají bublinu, jsou vyhřívané a odpojitelné. Zubačka je
také vlastně solidně rychlým spojením, problémem je její interval a
relativně malá přepravní kapacita. Vnitřek je stejný jako u petřínské
lanovky, takže i při střední zalidněnosti a pozdním příchodu budete
nejspíš stát. Kabina na Seefelder Joch je úplně nová, přesto nepohodlná
- možnost posadit se není žádná a ještě si k ní musíte vyšlápnout po
schodech. Druhá kabina propojující dva vrcholky skiareálu je spíše
vyhlídková, kromě horních cca 300 metrů sjezdovky č. 6a vám žádný
nový svah ani nezpřístupní a nejspíš se zde také neposadíte, svézt se
ale přesto stojí za to. Jízda trvá asi jen pět minut, ale celou trasu
absolvuje lanovka na laně bez jediné podpěry a pod sebou budete moci
pozorovat asi 700 metrů hlubokou propast. Kotvy jsem
nezkoušel, existují za ně lanovkové (i když někdy ne pohodlnější)
alternativy.
Zalidněnost:
Se zalidněností problém nebyl, nejvíce lyžařů se pohybovalo asi na
sjezdovce č. 2, kde se bez problémů rozptýlili. Čekací doby byly nulové,
ale například u zubačky je třeba přijít alespoň 3 až 5 minut před
odjezdem, abyste se posadili.
Občerstvení a aprés-ski:
Když se odpoledne vyčasilo, rozhodli jsme se zastavit u nějakého
občerstvení a trochu se opálit. Jako první jsme narazili na Murmelebau
Schirmbar u sjezdovky č. 2. V chatě se prodávalo jídlo, ve stanu pití a na
společné terase byl dostatek míst v křeslech i lavicích. Mimo klasiky bylo
k dispozici i několik druhů kebabu, na který jsem dostal chuť. Zvolil jsem
nejlevnější döner za něco málo přes 6 euro v domnění, že bude na malý
hlad stačit tak akorát. Održel jsem ale kebab přetékající masem přes
celý talíř, který opravdu sníst nešlo. Ve
vedeljším stanu je mimochodem v nabídce skvělý točený ledový čaj.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava do Seefeldu z Telfsu je bez problému, cesta městem také. Na
značení ale příliš nespoléhejte, raději zadejte cíl do mapy. Parkuje se
v několikapatrovém parkovacím domě, samozřejmě zdarma. Ze všech pater
vede až nahoru ke kase pojízdný pás. Není co vytknout.