Sjezdovky:
Široké sjezdovky v horním patře areálu i návratové plnohodnotné
sjezdovky podél kabinky Brunnalmbahn byly dnes výborně připravené a celý
den vydržely zmrzlé, bez muld. Dnes bylo nutné mít nabroušeno. Osobně mi
vyhovovaly sjezdovky č. 1 a 1a, které byly sportovní v celé délce, oproti
sjezdovkám č. 2 a 3, ležící u 6sedačky Weisspitzbahn, které začínají
delším pozvolným profilem (lehké modré) oproti červenému označení v
plánku. Sjezdovky se dají různě propojovat a kombinovat, protože to
propojení a přejezdy umožňují. Sjízdné a v perfektním stavu byly obě
sjezdovky do údolí, které jsou typově trochu odlišné od širokých dálnic
(č. 1a, 2, 3 ) plných kopečků, padáčků, terénních nerovností podél
6sedačky. Je jen škoda, že tyto široké sjezdovky areál více nevyužívá
k vytvoření různých zábavných prvků pro mládež (snowpark, funline
apod.). Jedinou atrakcí je vytyčený obří slalom na sjezdovce č. 1, kdy
vám za poplatek změří čas jízdy.
Sněhové podmínky:
Tradičně nejvíc přírodního sněhu oproti areálům v tomto regionu
leží i mimo sjezdovky. Nikde jsem neviděl vydřená místa a kamínky byly
jen ojediněle. Všechny sjezdovky u otevřených přepravních zařízeních
byly v provozu. I tak se většinou jedná o technický sníh. Dnes byl sníh
hodně zmrzlý.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Z parkoviště vyváží lyžaře 6místná kabinka Brunnalmbahn, z které po
vystoupení můžete přestoupit a vyvézt se do vrchního patra střediska
starou 3sedačkou Mooserbergbahn, která nemá pojízdný pás a dokonce
vyváží i pěší. Páteřním dopravním prostředkem je 6sedačka
Weisspitzbahn s ochranným krytem, má koženková sedátka, ale není
vyhřívaná. Úplně vpravo je utopený již neprovozovaný vlek Almspitzlift,
který již asi dožil a bude nahrazen novou 6sedačkou Leitner se dvěma
černými sjezdovkami, které povedou z kóty 2 680 metrů nad mořem. Poblíž
údolní stanice kabinky jsou v provozu 3 vleky, obsluhující cvičné modré
sjezdovky.
Zalidněnost:
Čekání na lanovky žádné. Kdyby lyžaři chtěli využít volnou
sedačku, odjíždí maximálně druhou sedačkou. Takhle si v dnešní době
dělají od sebe odstup a jezdí většinou rodiny a přátelé pospolu a
odjíždíte 3. až 5. sedačkou Weisspitzbahn, u Mooserbergbahn jen nárazové
jede někdo před vámi. Na kabince ráno výjezd 4. až 5. kabinkou, během dne
bez čekání.
Občerstvení a aprés-ski:
Nevyužil jsem.
Doprava do střediska a parkování:
Z Matrei, kde bydlíme, je to 25 minut jízdy. Cesta údolím Defereggental
místy lehce namrzlá, povětšinou byla suchá. Parkovali jsme hned na menším
parkovišti u spodní stanice kabinky, kde nás nasměrovala na místo obsluha
parkoviště. Parkování zdarma na zpevněném, ale ne asfaltovém povrchu.