Sjezdovky:
Převýšení střediska je přes 1 000 výškových metrů. V horním patře
kolem šestisedačky je větší množství různých svahů všemožné se
kombinujících - převážně lehčí červené až modré svahy od širších
po docela úzké sjezdovky.
Od Rinderhutte směr Flashen vede širokánská červená dálnice, v oblasti
mezistanice se dělící na levou červenou. Ta je až neuvěřitelné
neposedná. Pořád nějaká zatáčka, horizonty střídají horizonty. Vpravo
je napojení na závodní sjezdovku - v 80. letech se na ní jel světový
pohár ve sjezdu. V dolní části nabírá na sklonu a dojezdový hang je
slušné strmý, ale velmi přehledný.
Svahy v horní části velkokapacitní kabiny z Leukerbadu po hranici lesa
byly velmi tvrdé a strmé, poté odbočující vlevo na zmiňovanou závodní,
vpravo pod krajní kotvu nebo sjezd do městečka. Ten značen jako černá 15,
ale převážně je to jen úzká cesta, v horní části i nepříjemné
ledovatá. Ale ve střední části má velmi pěknou šíři i sklon. V dolní
části odbočuje varianta se sjezdem k autobusu jezdícím stále dokola
Leukerbadem. Nebo návratem k transportní kabině s dost krkolomným dojezdem s
tunelem pod silnicí. Areál nevelký, ale kompaktní, prakticky bez
přejezdů.
Sněhové podmínky:
Píší dole 50 cm, nahoře 180 cm, podpořeno zasněžováním. Při jarním
počasí ráno až betonově tvrdé, odpoledne v dolní části typický
technicko-firnova oranice.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Nástupni bod z Leukerbadu je kapacitní kabina jezdící co 20 minut na
stojáka. U ní je i patrové kryté parkoviště s obrovským množstvím
schodů. Druhý nástup z Flaschenu k oběžné staré kabině pro šest s
mezistanicí. Zde velké pozemní parkoviště. V horní části šestisedačka
bez krytu, dětský krytý pás a 2 kotvy. V minulosti v dolní části černé
15 byla lanovka a vleky, ale zůstaly jen patky sloupů a budka u výstupní
stanice - těžko říct, proč tomu tak je. Terén zde je velmi pěkný a byl
by to třetí nástupní bod do areálu. Prospěšný především v horších
povětrnostních podmínkách.
Pro běžkaře a na procházky možno využít kabinu na Gemipass, kde jsou
upravené stopy kolem jezera Daubensee. Také u nástupní stanice této kabiny
je velký areál pro děti a pásy a vleky na širokánském přehledném svahu
se vším zázemím. Pro ubytované s guest card vstup zdarma.
Zalidněnost:
Na mě a na poměry v menších střediscích ve Wallisu, kde jsme byli
dříve, docela dost. Ale byla krásná neděle, takže tak.
Občerstvení a aprés-ski:
Máme své, ale možnosti mnoho. Jen ceny jsou švýcarské.
Večer samozřejmě možno využít termální lázně. Ale je zde i velké
sport centrum s klasickým krytým zimákem s možností bruslení. Dále kurty
na kde co, posilovna, bouldering. Na Guest card drtivá většina atrakcí
zdarma.
Samozřejmě velké množství restaurací a baru. Jen žádnou divočinu
nečekejte. Být tady mimo zimu, tak potkáte velké množství lázeňských
hostů důchodového věku s všemožnými neduhy stáří, jak korzují po
místních promenádách.
Doprava do střediska a parkování:
Jeli jsme přes Rozvadov, kolem Mnichova na Bodamské jezero s nájezdem na
švýcarskou dálnici a Zurich, Bern, Ženevské jezero až na konec dálnice
údolím Rhony a pak závěrečných 15 km do Leukerbadu. Parkujeme u
ubytování v ceně. Provoz dost hustý. Především úsek od Solothurnu až za
Bern byla jedna velká měnící se kolona, kde důvod nebyla nehoda či oprava,
jen dáno provozem. Jeli jsme zde mnohokrát, včera suverénně nejhorší.
Přes 10 hodin cesty z jižního Plzeňska. Jinak po středisku jezdí okružní
skibus až do večerních hodin.