Civetta mapa sjezdovek

Civetta - mapa sjezdovek s podrobným popisem

Oficiální mapa sjezdovek - Civetta

Civetta - mapa sjezdovek

Kliknutím na mapu se zobrazí zvětšená podoba. Pokud chcete vidět maximální velikost, klikněte na tlačítko 1:1.

Podrobný popis - Civetta

Centrem areálu je vrchol Col dei Baldi, přístupný z Alleghe dvěma navazujícími kabinkami.

Z vrcholu směrem k Alleghe se vrací pětice červeno-modrých sjezdovek, které se zčásti spojují okolo mezistanice Piani di Pezze. Nejnáročnější tratí je prostorný „slalomák“ z Pra della Costa, často však vyhrazený pro trénink a závody.

Do údolí do Alleghe se vrací užší a místy strmější návratová sjezdovka, která bývá vzhledem k nižší nadmořské výšce a slunečné orientaci zvláště na jaře odpoledne zdevastovaná.

Druhým dominantním vrcholem je Fertazza – široká carvingová pláň se strmějším začátkem a mírnějším dojezdem, má i mírnou objízdnou variantu. Do údolí směrem k Selva di Cadore pokračuje dlouhá, proměnlivě skloněná červená sjezdovka lesem. Tam míří i další dlouhá a celkově prostornější červená sjezdovka, která je přístupná po přejezdové cestě od horské chaty Col Fioret.

Přejezdovými cestami jsou s centrální částí areálu propojené lokality Palafavera a Zoldo.

Nejatraktivnější jsou sjezdovky z Monte della Grava – červená s modrou podél tamní jediné rychlé 4sedačky a červená s černou podél pomalé 2sedačky na odvrácené straně – a dále dvojice širokých prostorných sjezdovek z Crep di Pecol podél staršího nepohodlného „vajíčka“. Značené jsou červeně a černě, ve skutečnosti jsou však spíš o stupeň lehčí.

V Palafaveře je velmi lákavý slalomák z Col di Dof, ovšem výjezd prehistorickou pomalou dvousedačkou spolehlivě je spolehlivě odrazující. Mezi Alleghe a Pesculem se nachází ještě nenápadný „konec světa“ tvořený vleky Lastie a Rio Canedo se subtilními, ale hravými modrými sjezdovkami.

Alleghe – Col dei Baldi

  • turistické městečko na břehu stejnojmenného jezera, které vzniklo sesuvem půdy v r. 1777
  • starší 6místná kabinková lanovka vyjíždí do mezistanice Piani di Pezzé, odkud po cca 300 m navazuje modernější 8místná kabinka na vrcholek Col dei Baldi
  • z pahorku Col dei Baldi vedou zpět k mezistanici Piani di Pezze rozmanité sjezdovky všech obtížností s plošším dojezdem, dvě členité a užší poctivě červené sjezdovky pokračují až do údolí
  • přímo od horní stanice klesá příjemná carvingová ranvej (červená č. 1) a svižná modrá (č. 14), které se slévají v dlouhý plochý traverz, odkud lze odbočit do mezistanice, nebo pokračovat do údolí
  • do údolí se po ploché traverzovité pasáži rozbíhají dvě užší a díky výhledům na strmou stěnu Civetty i romantické jezero Alleghe velmi působivé a poměrně strmě červené tratě (č. 2 a 3), které se sbíhají v dlouhou dojezdovou rovinku (tratě procházejí velmi stinným a chladným údolím stíněném mohutnou Civettou)
  • z Col dei Baldi sjíždí širokánská modrá trať (č. 9) na Pra della Costa (směrem na Selva di Cadore), kde se odděluje široký a strmý „černý“ slalomák (č. 13), neupravovaný boulový svah (č. 6) a úzký červený rukáv (č. 7) do mezistanice Piani di Pezze (Alleghe)
  • v mezistanici Piani di Pezze je velký cvičný areál s vleky i sedačkovou lanovkou
  • z Col dei Baldi směřuje široká a velmi svižná (tréninková) modrá trať (č. 10) k vleku Belamont
  • modrá č. 15 dlouze traverzuje do Palafavery

Selva di Cadore – Monte Fertazza

  • velmi široká a přehledná červeno-modrá ranvej (č. 22, 23) se svižnějším úvodem a pozvolným dojezdem podél expresní sedačky Fertazza
  • užší lehká červená (č. 29) pokračuje z mezistanice lesem až do Pesculu
  • velkým obloukem z Monte Fertazzy do Pesculu klesá dlouhá červená trať (č. 21) s rovinkou v horní třetině a několika příjemně svižnými a přehlednými pasážemi
  • velmi oblíbená, ale jižně orientovaná modrá trať (č. 12) klesá z vrcholu podél 4sedačky směrem na Pra della Costa
  • zapadlé zákoutí s mírnějšími, modře značenými členitými tratěmi podél vleků Lastie a Rio Canedo (č. 25, 26, 27) z pahorku Forcella Pecol

Palafavera

  • z Col dei Baldi sem vede dlouhý vyhlídkový traverz
  • poctivá, neposedná červená trať plná terénních zlomů z Col di Dof (č. 31) postupně přechází v pohodovou modrou
  • široká červeně značená „obřáková“ sjezdovka, využívaná pro trénink (č. 33)
  • směrem do Zolda spadá jižně orientovaná a lehce proměnlivá červená trať (č. 42)

Zoldo

  • přehledné a prostorné závodně využívané tratě (č. 38 a 39) podél kapacitní 12místné kabinky
  • z vrcholku Crep di Pecol je možné po úzké a točivé trati (č. 44) přejet přímo do Val Granda nebo po široké červené trati (č. 47) k expresní 4sedačce Della Grava
  • podél 4sedačky Della Grava se rozlévají široké sjezdovky se strmějším, členitým úvodem a mírným dojezdem, využívané i pro závody (pohodovější modře značená č. 43 a sportovnější č. 46 s prudší úvodní pasáží)
  • užší černý slalomák (č. 37) podél 2sedačky Valgranda, který obloukem obíhá subtilní a proměnlivá červená trať (č. 36)
  • velmi lehká, červeně značená trať ubíhá lesem podél vleku až do údolního Zolda

Reporty z lyžařských středisek

Mölltaler Gletscher

Kaunertaler Gletscher

Pitztaler Gletscher

Schnalstal (Val Senales)