Les Menuires diskuze

Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Les Menuires

16.10.2011 18:10:39 #2 

Příspěvků: 1

cervik21

Zdravím. Mám dotaz. Jedem v lednu do Les Menuires, část Reberty 1800, ubytko Les Cotes dOr. Máte někdo zkušenosti s Wi-fi připojením v této části Les Menuires, nějaký free pointy? Předem díky

03.09.2014 09:28:00 #3 

Příspěvků: 249

svena

Zdravím. v březnu (14.3–21.3.2015)se chystáme poprvé do Francie(Les Menuires,residence Aconit) Máte nějaké zkušenosti co se týká kvality sněhu,počet návštěvníků,roz­šíření skipasu(v Meribelu bude touto dobou finale SP v lyžování),do­pravou(pojede­me autem z Brna,počítám tak cca 13hod).a taky ceny občerstvení,jí­dla…díky.

03.09.2014 14:04:15 #4 

Příspěvků: 951

Myval muž

>> #3, svena, 03. 09. 2014 09:28:00

Hodne otazek a malo informaci. Nepises treba jaky styl lyzovani hodlate provozovat (jizda mimo sjezdovky, sportovni drceni cernych a cervenych svahu, „turistika“ po sjezdovkach v sirokem okoli, jezdeni s detma na modrych louckach za barakem,…) ?

V L.M. jsem byl celkem 4×, snih tam byl vzdy, kvalita samozrejme zalezela na pocasi, kdyz 2 dny prselo a pak prituhlo, byl to docela peklo. S pocasim je to proste loterie jako vsude. Snehovych del tam maji vsude dost. Uprava sjezdovek neni obcas uplne nejlepsi, coz me jako „mimosjezdovkari“ moc nevadilo, ale „slalomkari“ si obcas stezovali.

Ceny rozsireni skipasu na celou oblast si najdi na webu strediska. Jestli se vyplatit, tot otazka. My ji vzdy meli a vyuzivali jsme napr. jezdeni ve Val Thorens nebo v Meribelu na Mt.Vallon. Ale i v samotnem LM jsou pekne kopce, muj oblibeny je La Masse (na druhe strane udoli nez vetsina ostatnich sjezdovek, ale bezproblemu pristupny od baraku, presto tam byva mene lidi, dobry sklon svahu a diky orientaci i lepsi kvalita snehu (coz se muze v breznu hodit).

Ceny jidla v hospodach jsou posledni dobou neprijatelne, pivo stoji 7E, polevka 8–10E, to mi prijde jako nesmysl, zlate Rakousko nebo Italie. Tohle bylo pred 2ma lety, a protoze stale zdrazuji, tak uz to muze byt i vic. Ceny potravin v samoobsluhach jsou docela prijatelne, takze to resim tak, ze si rano udelam oblozenou bagetu ssebou na kopec a do hospody zajdu akorat na kafe nebo svarak.

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

03.09.2014 18:42:21 #5 

Příspěvků: 249

svena

Děkuji za informace. Budeme jezdit jen na sjezdovkách, nejvíce červený jakožto stredne pokročilý. Největší plus bude lyžování hned u baráku ale rádi by jsme se podivaly i do val thorens, i když 160 km v menuires je taky dost . Takže eventuální skipas musíme nějak vyresit uz asi tady.jede nas skupina 8 lidi, takže každý podle svého vkusu.ty ceny jsou teda dost přehnaný, ale na svahu se prostě najizt a napít musíš. …snídaně takový problém nebudou, když tam jsou obchody. … Ale když chce člověk zkusit top středisko tak nic jiného nezbývá…sjezdovky snad budou upraveny slusne, jsme rozmlsany z italie…:-D

03.09.2014 19:03:30 #6 

Příspěvků: 4177

PetrAT muž

Výhoda Francie je v tom, že se tam případně na oběd stáhneš na barák
Pití si dovezeš ze supermárketu a nebo z domu
Jinak ty ceny tam jsou docela děsivé a kupodivu i obsluha tak nějak laxní

03.09.2014 20:01:22 #7 

Příspěvků: 229

Tesna muž

>> #3, svena, 03. 09. 2014 09:28:00

Přidám pár svých zkušeností, na jaře jsme tam byli už snad 6×.

Aconit – ubytování typicky po francouzsku, přímo na svahu v jednom ze dvou lyžařských i „obchodních“ center střediska. Sjezdovka a páteřní lanovka přímo u baráku.

Sněhově je termín naprosto OK, jen na níže položených jižních sjezdovkách (pod nějakých 2.300) hrozí odpoledne za pěkného a teplého počasí odměk a muldy. A (těch doslova pár) sjezdovek, které jsou v nižším patře areálu přímo nad LM a jsou pouze na přírodním sněhu už obvykle bývají mimo provoz. V noci, pokud to teploty dovolí, tak ohrožené svahy a dojezdy dostříkávají.

Jde už o mimosezonu, takže počet návštěvníků už je nižší, mimo ranní špičky (v 9:10), kdy se všichni vyhrnou a chtějí se dostat honem na kopec. Přes den je člověk obecně rád někde za nějakou 2 min. frontu, aby si odpočinul. A pak ještě v pozdním odpoledni se tvoří krátké fronty u páteřních lanovek na hlavních tazích 3V, kdy se lidé odoledne vrací do svých údolí. A naopak ty okrajové lanovky s sjezdovky (La Masse, Becca, Sunny Express) zejí skoro prázdnotou.

Skipas se určitě vyplatí, protože lyžařsky je Les Menuires „nejnudnější“ část 3V, přičemž každé údolí pak má trošku jiný charakter. VAlTho je drsné vysokohorské, se zárukou kvalitního sněhu a minusových teplot i při teplém jaru. Courchchevel je proti ostatním členitý a malebný svými nejníže položenými sjezdovkami v lesích, kde se dá schovat v případě, že je hnusné počasí. A Meribel/Mottaret je zase úžasný svým převýšením, kde se dá najít x sjezdovek, i těch náročných, s převýšením 1.000 – 1.400. A 4., nejvýše položené údolí, Orelle, je sice malé, ale velmi klidné. V celém areálu dnes dominují rychlé sedačky a kabiny a pokud člověk vyloženě nechce a nejede někde do odlehlejší části, tak za celý týden nesedne na vlek, často už ani na pomalou sedačku. A pohyb po celém areálu, pokud člověk využívá rychlé přímé páteřní tahy, je neskutečně rychlý.

A pokud je tam v té době i SP, tak to stojí za podívání. Mám zkušenost z Val DIsere přímo z MS, kdy toto nemělo kromě pár zavřených sjezdovek na lyžování v areálu prakticky žádný vliv (počet lidí, fronty atd.).

Z Brna bych počítal tak 14–15 hodin a nejlepší trasa je Plzeň, Norimberk, Basilej, Ženeva. V Moutiere nebo v Albertville jsou hned vedle dálnice supermarkety, kde jsou ceny zhruba o třetinu nižší, než nahoře ve středisku. Takže francouzské zásoby na rozjezd (sýry, víno) se dají pořídit i tady. Ale ani nahoře to s ohledem na to, co člověk potřebuje za týden nakoupit, není žádná hrůza. V některých rezidencích, nevím jestli v Aconit, s dá domluvit na recepci ráno čerstvé pečivo z pekárny.

Ceny v hospodách jsou obecně vyšší a mně na nich hlavně vadí i to, že jsou obecně prostorově velmi stísněné co do místa u stolu. A také pozor na rozdíly – někde se dá kafe pořít klidně za 1,50 EUR (Mottaret), ale kopec dál je to třeba za 4 EUR (Courchevel). Jíst na sjezdovce nemá dle mne smysl, když na svahu si člověk přes den dá něco malého a večer si v klidu udělá to, na co má chuť. My jezdíme ve skupině a vozíme si s sebou už roky gril. Takže místo oběda na svahu si pak večer děláme grilovačku. Na oběd na barák nikdo nejezdí, protože v té době jsme někde na druhé straně areálu.

03.09.2014 20:07:38 #8 

Příspěvků: 249

svena

Tak uvidíme co nás bude čekat. Hlavně že se tam těšíme! ! Ten oběd na baráku je dobrej nápad. I když kafíčko a nejakej dlabanec někde na kopci na terase… Je divný že je tam oproti Itálii takova drahota…takže základ nakoupit v marketech a spíše se stravovat ze zásob. Ale asi to tak dela většina z nás.

04.09.2014 10:09:38 #9 

Příspěvků: 951

Myval muž

Vetsina toho duleziteho uz byla napsana, tak jeste jedno male info pro prvni navstevu francouzskeho strediska – v kuchynce jsou vetsinou jen velmi male hrnecky, vhodne tak akorat na kafe „italskeho stylu“. Pokud chce clovek k snidani poradnej 3dcl hrnek caje nebo kafe s mlikem, tak doporucuju vzit si vlastni z domova ;-)

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

04.09.2014 17:06:28 #10 

Příspěvků: 249

svena

Jj.to je muj případ. ..:-D.tak diky za trefny příspěvky Ale aspon tam ochutnáme kvalitní pečivo a ne gumu z tesca…

04.09.2014 17:16:04 #11 

Příspěvků: 249

svena

>> #7, Tesna, 03. 09. 2014 20:01:22

Diky moc za vyčerpávající informace a dobry tipy.vypada to jako nutnost skipas na celý 3V.nejradeji mam asi jako každý když lehce mrzne a je super ježdění bez muld.tzn val thorens…

03.04.2015 11:22:05 #12 

Příspěvků: 119

Paco muž

Ahoj!

Pracuji v jedné nejmenované CK a dnes nám přišel email od zástupců střediska Les Menuires (3 údolí) s tím, že v posledních letech zaznamenávají velký úbytek lyžařů z České republiky a prosí nás, zda bychom jim nemohli nastínit důvody. Samozřejmě jsem již nějaké ty důvody sepsal, jen Vás chci vyzvat k tomu, abyste i vy (pokud budete mít zájem) přispěli se svými postřehy co vám vadí a případnými návrhy ke zlepšení. Kdo ví, třeba budete mít na problematiku jiný náhled, než já a třeba našich tužeb ve středisku vyslyší:)

Ahoj H.

03.04.2015 11:41:50 #13 

Příspěvků: 951

Myval muž

Je to celkem jednoduche – CENY. Jezdim uz 20 let do Francie lyzovat, vetsinou 2× za sezonu (leden, brezen)o. Za posledni 3 roky zdrazilo jidlo v hospodach na kopci i ubytovani ve strediscich zhruba o 25–30% (nekdy i vic). To ubytovani jsem samozrejme porovnaval ceniky u cestovek s kterymi vetsinou jezdim a do stejne rezidence ve stejnem terminu. Tohle plati vicemene obecne na vetsinu Fr. stredisek, ne jen na LM.

A k nejakemu velkemu zlepseni sluzeb moc nedoslo. Obcas je nekde novejsi lanovka, ale taky se objevuji ruzne vychytralosti, ktere se stredisko snazi prezentovat jako „sluzba pro zakazniky“ – napriklad v Risoul-Vars byly letos nektere sjezdovy (zhruba 22) oznaceny zelenobilym symbolem a k tomu vysvetlivka ze „tyto sjezdovky nechavame neupravene, abyste si uzili cerstveho snehu“ (a to i 6 dni po snezeni). A nejednalo se jen o nejake vyhlasene cerne boulovacky, ale i obycejne cervene nebo modre, ktere se driv (rok 2013) normalne upravovaly. Takze krasny priklad marketingove masaze, usetri se nafta do rolby a plat ridice a klientum se to jeste predlozi jako nova specialni vyhoda…

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

03.04.2015 12:14:42 #14 

Příspěvků: 249

svena

>> #12, Paco, 03. 04. 2015 11:22:05

ahoj.je pravda že ceny ve střediskách a na sjezdovkách jsou až na pár vyjímek fakt síla.Zato obchody v LM/sherpa a carrefour/celkem v pohodě. Ubytování v Aconit super.Nechtěli ani kauci i když v pokynech stálo 200euro.Myslel jsem že zajdeme třeba do lázní,ale cca 15euro/os/2hod,m­yslím že to není až tak zlý.ale skoro nikdo tam nebyl.Je pravda že čechů jsme moc nepotkaly,naprostá většina francouzi a italové. Škoda že není na skipas třeba nějaká výhoda/slevy na nějaký služby/. Pro mě nejlepší překvapení Courchevel,ale tam myslím ck nejezdí… Sjezdovkám se nedá nic vytknout…jen bych prostě nějak vylepšil služby po lyžování…

03.04.2015 15:23:41 #15 

Příspěvků: 119

Paco muž

>> #14, svena, 03. 04. 2015 12:14:42

tak to jsme se tam o týden minuli – byl jsem tam 21.-28.3. jako delegát. Bydlel jsem dokonce v nedalekém Ski Soleil:) Docela mě překvapuje, že od vás nechtěli kauci. Poznámku o nějaké té službě v ceně skipasu si dávám do seznamu. Je škoda, že v ceně skipasu není třeba alespoň 1 vstup do bazénu či na bobovou dráhu.

Ceny na sjezdovkách jsou sice důvodem, proč sem lidé přestávají jezdit, na druhou stranu s tím středisko jako takové (rozuměj ubytovatelé a lanovkáři) nic neudělá. Asi je ta poptávka pořád tak dostatečně veliká, že s cenou dolů nepůjdou.¨

Zato Myvalova zmínka o zastaralosti lanovek a (ne)úpravě sjezdovek je zcela na místě a určitě to ve svém seznamu zmíním.

Kdyby někoho cokoliv napadlo, sem s tím!:) Nezaručuju, že si s tím ve francii nevytřou pr…, ale aspoň budou vědět, co se nám nelíbí.

03.04.2015 16:02:34 #16 

Příspěvků: 951

Myval muž

Abych to uvedl na pravou miru, me ta horsi uprava sjezdovek moc nevadi, do Francie jezdim za prasanem, kdybych vyzadoval super sjezdovky, jedu do Italie :-) Podobne s lanovkama, rychla 6ti sedacka je prijemna, ale kdyz na nejaky zajimavy teren vede stara 2 sedacka, tak tu dvakrat delsi jizdu taky vydrzim. Horsi je, kdyz se u takove lanovky zacne tvorit fronta. A nejhorsi je, kdyz zacne foukat. Je zvlastni, ze ve Francii temer nejsou zadne lanovky s plexi bublinou. Ale tohle porad nejsou duvody proc bych tam prestal jezdit.

Ceny v hospodach na kopci nejak prekousnu, tak si tam holt tu polivku nedam, stejne mam v batohu bagetu od snidane. A jestli za tyden utratim za kafe 15E nebo 30E to me fakt nezruinuje.

Co ale neprekousnu je zvyseni cen ubytovani – napr. Risoul (residence Antares, Castor, Pollux,…) zdrazeni o 30% za 2 roky. Tignes residence Le Jhana zdrazeni o 50% za 3 roky. Takze jak videt zdrazuje i obycejne lacine ubytovani i to trochu luxusnejsi (4 hvezdicky) :-(

Kdyz se k tomu pripocita nevyzpytatelne pocasi poslednich nekolika let, kdy jistota prasanu uz zdaleka neni takova jako driv, tak kupovat zajezd do Francie nekolik mesicu dopredu se mi uz moc nechce. To uz radeji nejaky last minute v Rakousku kdyz poradne nasnezi, nebo pujcit obytny auto na prodlouzeny vikend…

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

03.04.2015 16:17:38 #17 

Příspěvků: 119

Paco muž

Je mi to jasný, nejsou to všechno věci, které by člověka přesvědčily o tom, aby tam přestal jezdit. Ale přesto jsou to jednotlivý dílky skládačky, které zapadají do širšího kontextu a přece jen se dají porovnávat s jinými středisky či zeměmi.

…a přesně tak! Co jeden považuje za obrat k horšímu, druhý návštěvník může vnímat jako výhodu či posun k lepšímu. Stále jsou tam ale problémy, na kterých se shodne většina návštěvníků.

03.04.2015 16:45:50 #18 

Příspěvků: 249

svena

>> #15, Paco, 03. 04. 2015 15:23:41

tak snad jsme trošku pomohli…:-D,je jasný že se kvůli nám přeceňovat nebude…je fakt že by se občas plexi hodilo,a ještě mě trochu překvapilo,že ráno na sebe lanovky nenavazují…vyjedeš jednou,a u další čekáš ve frontě 10min než ji pustí…/jezdí naprázdno/ Nás vyšel Aconit v LM/14–21.3/ na cca 14200kč ubytování se skipasem/osoba,ale byli jsme ve 4lůžkovým 3 lidi.Ubytko pěkný.Na recepci si z karty akorát strhli pobytovou taxu,na dotaz co s kauci odpověděly že dávat nemusíme.

03.04.2015 21:40:22 #19 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #12, Paco, 03. 04. 2015 11:22:05

Jen z ČR ??? :-) Od kamarádky, která pracuje v CK v Německu jsem to slyšel taky.

Spíš to bude tak, že je tam úbytek všech. A důvody jsou jednoduché. Naprosto otřesná úprava sjezdovek, vybydlenost areálů a astronomické ceny – za vše !! Kromě supermarketů, tam za vše chtějí tolik, jako by byl člověk v luxusním 6* hotelu v Dubaji.

Další věcí je, že na to celkem kašlou. Ono opravdu nevypadá dobře, když přijedeš první týden v červenci do Tignes a kam se podíváš, je vánoční výzdoba !!! V květináčích na ulicích uschlé vánoční stromky bez jehličí, na nich rozbité ozdoby, větrem roztrhané řetězy, na každém druhém baráku visící Santa Klausové ..... ! Na začátek letní sezony opravdu nevhodná výzdoba.

A pak ještě jejich „volný“ přístup k zákazníkům. Ten spolehlivě dost návštěvníků od další návštěvy odradí. Zvlášť, když v sousedních státech mají pocit, že nejsou šestnácté kolo u vozu, jak je tomu ve Francii. Nejlepší je, když na ně v turistické kanceláři mluvíš Anglicky a oni ti suverénně odpovídají Francouzky. A to jsem zažil snad úplně všude ve Francii. Od Tignes, přes Chamonix (tam to umějí dokonale) až po Saint Tropez.

Francouzské hory se v létě za posledních 15 úplně vylidnili. Už jen fakt, že člověk potká v Rakousku, ale hlavně ve Švýcarsku na sjezdovkách Francouze, už něco ukazuje. Ono se stačí podívat na spz na parkovištích. Těch aut s Francouzkou spz, je tam k vidění rok od roku více !!

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

03.04.2015 23:21:11 #20 

Příspěvků: 229

Tesna muž

>> #12, Paco, 03. 04. 2015 11:22:05

Na podobné téma jsem hodil řeč s delegátem CK, se kterou jezdíme Francii už 15 let. A ten zmínil 2 hlavní důvody:

  1. V posledních letech rapidně ubývá lidí, kteří jedou na lyže na celý týden (což v případě Francii a vzdálenosti znamená dokonce 9–10 dní), tudíž zde je ten výpadek největší. A vidím to i ve svém okolí. Stručně shrnuto – „Jo Francie je super, ale je to daleko. My si raději zajedem na 3–5 dní přes víkend do Itálie nebo Rakouska, Francii si stejně neužijeme, nejsme takoví lyžaři apod..“
  2. „Lyžařská“ generace prostě stárne, pohodlní a mladé to moc netáhne. A poslední roky je to evidentní, že i na zájezdech, kde jsme byli, jde věkový průměr rapidně nahoru.

A za sebe tam vidím další 2 důvody.¨

  1. Francie je převážně a jen o LYŽOVÁNÍ. Je to prostě týden přímo na svahu, mimo normální „civilizaci“ v uměle vybudovaných rezortech, kde ubytování je převážně panelákové, čistě funkční a k tomu s vlastní stravou. A to samozřejmě nemusí vyhovovat každému, kdy je v módě apres ski, wellness, zážitky, prožitky, wifi na každém rohu atd.
  2. Šlo také o to, že v určité době se Francie zpopularizovala a růstem platů v ČR a směnnými kurzy se stala dostupnou pro výrazně širší masy lidí. Ti přijeli, mnozí opakovaně, a usoudili, že se pro ně nemá cenu trmácet takovou dálku, když podobný nebo lepší zážitek mají ze 4 dnů v AT nebo IT. Co si budeme namlouvat, těch, co dnes jedou na týden hlavně (nebo dokonce jen) za lyžováním, je dnes, v době, kdy je x jiných možností, jak strávit čas a dovolenou, vcelku zanedbatelná část. A to se netýká jen francouzských kopců, mimo prázdniny je dnes vzhledm k přepravní kapacitě mrtvo skoro všude.

Rozhodně to ale není problém cen. Schválně jsem si porovnal cenu našeho prvního výletu do ValTho před 15 lety. Tehdy šlo o nejlevnější možný termín v sezoně, cca. 12.500 Kč. V letošní sezoně obdobná nabídka od stejné CK, s ubytováním o hvězdičku výše, 14.050.

Doma jsem našel nejstarší katalog z roku 2005. Tehdejší ceny zájezdů byly v průměru o 5–10% vyšší, než dnešní. Podobně, když někdo výše zmiňoval Risoul. Zájezdy do Antaresu v roce 2012 byly dražší než v roce 2014, aspoň u „naší“ CK.

04.04.2015 03:25:12 #21 

Příspěvků: 3

romfis muž

Letos jsem byl v lednu ve středisku La Plagne, rezidence Sun Valley, prý ****. Na apartmánu nás bylo 10 lidí, což by nevadilo, ale pro deset lidí (5 pokojů 2 šatní skříně). Celý týden jsem měl veškeré oblečení rozpostřené vedle postele na zemi. Postel bez čel a bočnic, takže každou noc jsem končil s matrací na půl zlomenou mino postel (a to jsem ani nijak nepařil). Střešním oknem táhlo jako prase, ale díky tomu bylo v pokoji alespoň příznivě na spaní. Z Čech je člověk zvyklý na peřinu, povlečení, polštář. Tam jsem místo peřiny dostal fleecovou deku, která se nedala povléct (povleční bez knoflíku), ale jenom přiložit k dece, zkrátka jenom kus hadru (kdybych si vzal z domů spacák, byl bych na tom o mnoho lépe). V roce 2015 bych čekal v civilizované zápoadoevropské zemi trošičku jiný komfort. Takže co se týká ubytování jednoznačné hluboké mínus oproti jiným alpským a asi i evropským zemím (v Krkonoších najdu 80% lepších penziónů než byl 4 hvězdičkový Sun Valley ve Francii). Navíc bych řekl, že ubytování panelákového typu z let 70. minulého století je přežitek, a do těch jejich kukaní budou jezdit za chvíli jenom sami hrdí Francouzi.
Hory samozřejmě nádherné, scenérie úžasné, sněhové podmínky nadstdartní.Ale za tu dálku (20 hodin v autobuse) to podle mě nestojí. Jinak jsou Francouzi líný flegmatický paka, který vyloženě řeší na to, jaký tam mají nádherný hory.Líná flegmatická lůza, která dělat nebude. tečka.

na to, abych si lyžování užíval, nemusí být vždy ideální podmínky

04.04.2015 07:50:18 #22 

Příspěvků: 6648

HonzA_ muž

Myslím že jeden z hlavních důvodů vystihl Tesna – už několik let lidi na lyže jezdí spíš víckrát za sezónu, zato ale na ktratší dobu. Potvrzeno více průzkumy. A Francie je daleko a téměř výhradně turnusová.

A paky určitě klesá podíl lidí, kteří hledají lyžování ve všech jeho podobách. Namísto toho se dožadují utemovaných a perfektně upravených dálnic, které vydrží až do odpoledne.

A v neposlední řadě si hodně lidí zvyklo stravovat se (alespoň částečně) na místě. A to je ve Francii hodně drahé.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

04.04.2015 10:02:57 #23 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> #20, Tesna, 03. 04. 2015 23:21:11

Budu trošku nesouhlasit, je to hodně o cenách, už jen ta vzdálenost – je dost podstatný rozdíl, jestli dám za benzin 4 tisíce nebo deset. Plus ještě cca litr za švýcarskou známku… Varianta jet busem, kdy je doprava v ceně, vzhledem k 20+ hodinám na cestě, různým čekáním, předčasným vyklízením pokojů apod. už pro nás starší taky není… toto je zřejmě hlavní důvod, proč jsem ve Francii ještě nelyžoval (i když jsme taky turnusoví a jídlo si vozíme :-) ) Kromě toho také preferujeme upravené sjezdovky, pohodlné lanovky a komfortnější ubytování, což ve Francii – podle dostupných referencí – často není. A jezdit do Francie jen proto, že to je Francie… proč?

Co tě nezabije, to tě posílí!

04.04.2015 14:05:13 #24 

Příspěvků: 951

Myval muž

Cesta autobusem 20h = spatna cestovka nebo neschopnej dopravce. Existujou cestovky co to zvladnou za 16h (krome vyjimecnych kalamitnich situaci). A navic si to umi zorganizovat tak, ze bus je v sobotu v 8 rano ve stredisku a jde se rovnou lyzovat. Stejne tak odjezd, rano se vyklidi pokoje, do vecera se lyzuje a v 17–18h odjezd do Cech. Kdyz se chce, tak to jde.

Francouzske povleceni = deka a 2 prosteradla je v tehle zemi uplne bezna vec pouzivana i v domacnostech, zadnej vyraz neucty k hostum. Chapu ze napoprve to neznaleho zaskoci, ale kdyz o tom uz clovek vi a nevyhovuje mu to, tak neni problem si vzit povleceni vlastni, nebo spacak.

Jinak naprosto souhlasim s tim, ze Frantici jsou lini lemplove. Letos jsme meli v apartmanu praskly sklo ve dverich na balkon. Hned po prevzeti jsme to hlasili na recepci, chlapek se prisel podivat a pry ze to hned v pondeli rano vymeni. A do naseho odjezdu se nestalo nic…

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

04.04.2015 14:53:21 #25 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> #24, Myval, 04. 04. 2015 14:05:13

No to je právě ono – celou noc v autobuse, dojedeš rozlámaný, nevyspalý, a jít na celý den na sjezdovku? To je tak na úraz. A pak večer ještě řešit ubytování… totéž odjezd, někam sbalit věci na hromadu, odpoledne zpocený čekat někde v recepci na bus bůhvíjak dlouho… to už není pro nás. Jasně, jde to, když se chce, nebo když není jiná možnost. Jenže právě těch jiných možností je spousta. :-)

Co tě nezabije, to tě posílí!

04.04.2015 15:19:32 #26 

Příspěvků: 229

Tesna muž

>> #21, romfis, 04. 04. 2015 03:25:12

Když se kouknu na Booking, tak hodnocení dané kapacity je 8,3. Což je značný nadprůměr (a to značná část připomínek je směřována na WIFI, což je skutečně faktor, který s ubytováním a lyžařskou dovolenou souvisí naprosto zásadně). Je to o tom, že místní zvyklosti jsou prostě jiné a co my v Česku považujeme za standard nebo komfort je zde jiné. Nic víc, nic míň.

Pojetí ubytování i lyžování ve Francii jsou známé věci, takže pokud vím, že mi něco z toho nevyhovuje, a jedu tam, abych si to na místě skutečně potvrdil, mi nedává logiku. I ve Francii se dá ubytovat mimo paneláky. Třeba v chaletu. Nebo přímo v původních vesnicích na okrajích areálů nebo poblíž nich a denně k lanovce dojíždět tak, jak je to běžné v v AT nebo IT.

04.04.2015 16:22:25 #27 

Příspěvků: 229

Tesna muž

>> #23, mirjur, 04. 04. 2015 10:02:57

Ohledně cen jsem měl na mysli především to, že ty se konkrétně u francouzských pobytů v čase příliš nemění. Na rozdíl od jiných alpských zemí nebo i Česka a Slovenska. Tudíž ten, kdo byl schopen dát za dovolenou zde nebo kdekoliv jinde před 10 lety třeba 13, tak dnes asi nebude mít problém dát 15.

A především zde, částečně ještě v Itálii, najdeš v okrajových a méně frekventovaných termínech u menších středisek pobyty, kdy tě ubytování a skipas vyjdou klidně okolo 600 Kč na den. Což třeba v AT nebo SUI vůbec nehrozí. Takže měřeno i pohledem relativním, v rozsahu cen, máš ve Francii asi největší variabilitu z alpských zemí vzhledem k rozsahu lyžařských možností. Ten, kdo chce týdenní dovolenou třeba za osmičku (ukaž mi něco takového třeba v Rakousku za 6D skipas s ubytováním na svahu včetně dopravy z česka v alespoň trošku větším středisku, nebo vůbec nějakém) ji zde sežene klidně ve středisku s 200 km sjezdovek.

A doprava? Praha – Innsbruck – 550 km. Praha – Trento – 710 km. Praha – Albertville – 1.000 km. Tudíž 600 – 900 km navíc, bez nutnosti auto používat na místě. V palivu, a to přeženu, 3 Kč/km, jde o 2 až 3 litry navíc, rozpočítáno obvykle na 3–4 lidi. Dálniční poplatky a mýto se stejně tak platí v AT, SK nebo IT (Brenner, Livigno, A10 ..).

Nevím co myslíš předčasným vyklízením pokojů, ale check out v 10.00 je naprosto běžný i jinde v hotelech a penzionech.

Upravenost sjezdovek už nemá smysl komentovat a asi navěky to bude patřit k lyžařským mýtům. :-P Ubytování zde najdeš v takovém rozsahu, jaký si zaplatíš. Klidně panelákové studio s jednou hvězdičkou za pár šupů nebo hotel s HB, jen ta cena se pak jako jinde bude mnohanásobně lišit. A komfort lanovek? Všechna střediska, kde jsem zatím ve Francii byl, jsou mj. o level jinde, než to, co jsi třeba letos projel ve Švýcarech.

My jsme třeba letos projeli 2 mega areály a jediný vlek jsme měli 150 metrů dlouhou pomu od dveří na „náves“ a kdybychom nechtěli projet ty naprosto okrajové části areálu a spokojili se s „pouhými“ možná 85 procenty rozsahu obou areálů, tak by jsme nemuseli sednout kromě jedné jediné propojovací ani na pomalou neodpojitelnou lanovku.

04.04.2015 21:16:19 #28 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #27, Tesna, 04. 04. 2015 16:22:25

Trošku zavádějící výpočet.

Nějak jsi zapomněl na dálniční známku ve Švýcarsku a mýtné ve Francii. Tyto dvě věci na lyžování v AT a IT nepotřebuješ. Stejně tak, že z Albertville je to na sjezdovky ještě slušný kousek. Takže ty 2–3 litry navíc, jsou ty poslední !

Co se ubytování týče, tak bych chtěl vidět, jak ve Francii seženeš ubytování pro 6 lidí (celková kapacita 8 osob, ale nás jezdí 6) ve 4 pokojovém bytě, o rozloze minimálně 80m2. Kuchyň s obývacím pokojem o rozměru 4×8m, tři samostatné ložnice (v každé skříň pro obyvatele této ložnice), samostatné WC, samostatná koupelna, komora na lyže, balkon pro 8 lidí, včetně venkovního nábytku a v chodbě opravdu velká vestavěná skříň, včetně polic na helmy. To všechno v novém baráku z roku 2007. V domě velký výtah pro 8 osob. A to všechno za 15500Kč na týden pro nás všechny dohromady, včetně povlečení, vzduchu a parkovného u domu !! Za tyto peníze by se 6 lidí ve Francii asi neubytovalo vůbec. Za stejně velký apartmán by to bylo minimálně 2× tolik.

No, co se týče lanovek, tak můžu aktuálně hodnotit Tignes a Val dIser. Minimálně 70% lanovek starších 20 let. Drtivá většina sedaček neodpojitelných. Debatovali jsme tady na toto téma na podzim a Radek Holub dodal přesný odkaz, kde bylo konkrétně vypsáno, jak jsou tam všechny lanovky staré. Hodně z nich pamatuje ještě OH 1992. Takže z tohoto pohledu, je to opravdu jiný level, ale o generaci starší !!! :-)

Na druhou stranu je nutno říct, že se tam do modernizace pustili s chudí a je vidět snaha, tam ten skanzen omladit. Ale to bude ještě několik let trvat, než to dodělají.

A úprava sjezdovek ??? Nevím co myslíš tím mýtem, ale já v zimě ve Francii upravené sjezdovky opravdu nepotkal. Minimálně polovina areálu byla naprosto bez úprav a ten upravený zbytek, byl nejpozději do oběda rozježděný na kaši, protože na něm lyžovali úplně všichni.

Nejlepší úpravu ve Francii jsem paradoxně zažil právě v tom Tignes, ale to bylo v létě !!! A je třeba uznat, že v červenci to bylo na 100% !! A zažil jsem v zimě dost, opravdu nas… lidí, kteří se vydali na „super“ lyžovačku do Francie (se slalomkama v obalu, nebo důchodci) a skončilo to naprostým rozčarováním. Takže z tohoto pohledu to opravdu mýtus není. To je fakt.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

04.04.2015 22:05:15 #29 

Příspěvků: 951

Myval muž

>> #25, mirjur, 04. 04. 2015 14:53:21

No tak nastesti jeste existuji autobusy ve kterych se clovek v noci vyspi v leze… ;-) A reseni ubytovani vecer – od toho je prece delegat. U fungujici cestovky zaridi 90% veci on…

A poznamka „to uz neni pro nas“ me trosku rozesmala. Me je 50 a jezdej s nami i „kluci“ jeste o 10 let starsi.

Ale to uz jsme trochu odbocili. Jen jsem chtel ukazat, ze se da zaridit 8mi denni lyzovacka ve Francii celkem prijatelne, bez 20h sezeni v buse a dalsich 4h cekani na recepci.

K tomu Sun Valey v LaPlagne – bydleli jsme tam vloni v lednu. Ubytovani opravdu trochu stisnene a s malymi uloznymi prostory. A wifi signal pouzitelny pouze v recepci. Uz jsme bydleli ve Francii v lepsi h (Les Clarines, Le Jhana, Adonis), ale taky jsme bydleli v jeste horsich dirach. Je pravda, ze vzhledem k inzerovanemu poctu hvezdicek jsme to cekali taky trochu lepsi. Ale zase sjezd kazdy vecer volnym terenem v prasnu primo za barakem az ke dverim a pohled rano z okna loznice na vlastni stopy, to za to stalo :-)

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)
Fotky

04.04.2015 22:20:23 #30 

Příspěvků: 4177

PetrAT muž

>> #25, mirjur, 04. 04. 2015 14:53:21

#24,Myval,04. 04­. 2015 14:05:13 No to je právě ono – celou noc v autobuse, dojedeš rozlámaný, nevyspalý, a jít na celý den na sjezdovku? To je tak na úraz
.
Chápu že se to děje z důvodu ceny
Ale také se děsím situace, kdy se ráno z autobusu vysype 40 rozespalých lidí, v řadě případů občasných lyžařů , kteří třeba vyrazí jednou za sezonu na lyže
A ti pak v polospánku ohrožují sebe i ostatní

04.04.2015 22:32:19 #31 

Příspěvků: 951

Myval muž

>> #30, PetrAT, 04. 04. 2015 22:20:23

Tak jeste jednou, z lehatkoveho autobusu vyleze clovek relativne odpocaty a schopny lyzovat (urcite vic nez nekdo kdo do 3 do rana chlasta a po 5h bezvedomi na pokoji jde na sjezdovku) .

A navic v sobotu jsou diky stridani turnusu francouzska strediska temer prazdna, casto byva sobotni lyzovani jedno z nejlepsich za cely tyden.

Ale chapu, ze ne kazdy je ochoten kvuli lyzovani obetovat tolik ze sveho pohodli. Ja zatim ano

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

04.04.2015 23:20:06 #32 

Příspěvků: 4177

PetrAT muž

>> #31, Myval, 04. 04. 2015 22:32:19

Léhátkový bus je fajn
Jak to máte s převlíkáním ?
Dojedete a máte možnost jít na pokoj se převléct a nebo se musíte obléct v autobusu a na pokoj se jde až po lyžování ?

05.04.2015 03:06:49 #33 

Příspěvků: 229

Tesna muž

>> #28, korsičan, 04. 04. 2015 21:16:19

Nezapoměl. Uvádím totiž, že nějaké poplatky platíš také v Rakousku nebo v Itálii (kde pokud nejedeš jen do Dolomit, ale dál, tak nějaká švýcarská známka je proti tomu malina, Cervinia tam a zpět byla asi za 110 éček). V Livignu dáš 35é jen za jeden 4 km dlouhý tunel. A mýtnému ve Francii se při cestě do nej středisek po trase Ženeva-Annecy na těch pár desítkách km klidně vyhneš jízdou po okresce.

A pokud jsi nepochopil, tak Albertville, stejne jako Trento nebo Innsbruck jsem uvedl jako střed významné lyžařské oblasti, a to, jestli najedu za týden o 100 km víc nebo míň do konkrétního střediska je skutečně naprosto pod moji rozlišovací úroveň.

Co se týče ubytování, tak předpokládám, že tvá cena je za ubytování přímo na sjezdovce a ve středisku, které je minimálně stejně velké, jako ty nejmenší francouzské v česku nabízené (tzn. aspoň 80 km). A jaká pak byla cena za skipas?

Tady pár cen (7 nocí, 6D skipas) na Francii, a to v období leden – březen, protože v prosinci/dubnu se dostaneš klidně na 4.000. Z katalogu jediné CK, určitě lze najít i lepší nabídky.

Les 2 Alpes, 225km sjezdovek, AP8, 48–60m2, obs. 6 – od 7.180

Alpe dHuez, 250 km, AP7, 40m2, obs. 6 – od 5.550

La Rosiere, 160 km, AP7, 56m2, obs. 6 – od 7.200

Les Menuires, 160 km, AP8, 75m2, obs. 6 – od 10.010

ValTho, 150 km, AP7, 52m2, obs. 6 – od 10.380

Val Cenis, 125 km, AP7, 50m2, obs. 6 – od 6.620

Les Sybelles, 310 km, AP8, 60m2, obs. 6 – od 5.650

Orcieres, 100 km, AP8, 47m2, obs. 6 – od 5.630

Isola, 125 km, CH8, 65m2, obs. 6 – od 6.380

Les Orres, 100 km, AP8, 50m2, obs. 6 – od 5.480

Puy St. Vincent , 78 km, CH8, 62m2, obs. 6 – Od 4.700 (včetně 7. dne lyžování)

Vars, 185 km, CH10, 72m2, obs. 6 – od 6.800

Serre Chevalier, 250 km, AP8, 75m2, obs. 6 – od 7.800

Co se týká Tignes, tak mi nezbývá, než ti věřit. Já tam byl naposledy na MS2009. A podle jejich stránek (http://www.tignes.net/…ile-500.html?…) je tam dnes v provozu 24 sedaček rychlých a odpojitelných a 16 pevných (rychlý Tufs mají stále mezi těmi neodpojitelnými). To je ta drtivá většina … Pak už ovšem chápu, proč má český národ problém s matematikou a finanční gramotností.

A z těch 16 pomalých: Cema – krátká spojka z ledovce na sedlo, zde by rychlá sedačka patřila mezi ty nejkratší na světě a kapacitně tak 10× překonávala potřebu

Mont Blanc – pokud chci na Rocher d.B., tak jedu zespod rychlým metrem místo toho, abych jel třemi lanovkami

Village – obsluhuje pouze cvičný svah, normální lyžař sedne na rychlou a 6× delší Solaise Express

Brevieres – každý sedne na 2× delší a rychlejší kabinku Sache

Rosset – cvičná placka v Tignes

Rogoney – viz. Village, lanovka do třetiny kopce

Takže jsme na 24 rychlých sedačkách, 8 kabinkách a 2 metrech proti 11 starým a pomalým lanovkám, které musím použít, pokud chci projet skutečně celý areál . Pokud nechci a pohybují se po hlavních trasách, tak x mich sednu možná na 3. To je skutečně a fakt brutální skanzen. To, že některé ty rychlé sedačky jsou klidně 20 let staré nevidím jako problém, pokud kapacitně stíhají. Přepravní rychlost mezitím narostla ze 4 m/s na 5 … Kvůli tomu asi nikdo fakt novou lanovku stavět nebude.

A úprava sjezdovek? Asi jezdíš do úplně jiné Francie, protože my jsme třeba před 2 týdny v Arku ještě ve 3 odpoledne ždímali z komerčních obřaček co to dalo. Viz. třeba moje foto z reportu z „přeplněné“ sjezdovky, které jsem fotil v 15:17 …

05.04.2015 09:36:25 #34 

Příspěvků: 951

Myval muž

>> #32, PetrAT, 04. 04. 2015 23:20:06

Prevlikani jak kdy, zalezi na schopnostech delegata a ochote ubytovatele. Pokoje bohuzel ne, ty jsou az poobede. V lepsim pripade dostaneme mistnost na ulozeni bagaze kde se da i prevlict, nejborsi reseni je pak prevlikani na parkovisti a bagly do vecera v autobuse. Uznvam ze kdyz je –12 nebo snezi, tak to neni nic prijemneho.
(Nadruhou stranu, uz jsem taky parkrat spal na parkovisti v kombiku nebo na snehu ve stanu, kdyz v Rakousku nasnezilo a nesehnali jsme ubytovani, proti tomu je desetiminutovy prevlikani legrace).

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

05.04.2015 10:17:27 #35 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> #34, Myval, 05. 04. 2015 09:36:25

Vypadá to, že jezdíš sám, anebo máš velmi tolerantní a přizpůsobivou manželku… :-) Jo, sám bych to taky klidně vydržel, zažili jsme už ledacos, že, ale bohužel člověk většinou sám nejezdí.

Jinak k těm lehátkovým busům – sám jsem v tom zatím nejel, ale zrovna teď v jednom kolega absolvoval cestu právě do Francie, takže vyprávěl. Když se to rozloží, tak už v tom autobuse není vůbec žádné místo, jakž takž spát (v pokroucené poloze) se dá cca na polovině lehátek, což okamžitě zaberou mazáci, kteří to znají a vědí, co a jak, a ostatní mají smůlu (= ještě menší pohodlí). Nevím, nezažil jsem.

Co tě nezabije, to tě posílí!

05.04.2015 11:56:20 #36 

Příspěvků: 951

Myval muž

>> #35, mirjur, 05. 04. 2015 10:17:27

Mas pravdu, jezdim sam, lepe receno s partou podobne postizenych kamaradu a obcas s detma (uz dospelyma). Diky tomu se da prezit mnohem vetsi nepohodli. Ale jezdi s nami i manzelske a partnerske pary. I nektery zensky jsou fanaticky zapalene lyzarky. ;-)

A podobne je to s tim autobusem – parta kamaradu se tam nejak slozi, domluvi se, delsi si lehne nohama ke kratsimu a kdyz nekoho omylem v noci kopnes do kolena, tak se nic nedeje. V autobuse plnym „cizich lidi“ to asi bude slozitejsi. Je to hodne o toleranci. Ale porad je to mnohem lepsi nez travit noc vsede.

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

05.04.2015 12:36:55 #37 

Příspěvků: 249

svena

Tak to jste teda borci…to já bych ten autobus nedal i když je lehátkový,ale mě se dělá blbě v buse normálně,vydržím tak 3hod./takže já nemůžu/..autem jsme jely 14hod a to nebylo tak strašný:-D. Škoda že cestovky do Francie nelétají,i když je tam plno letišt/Ženeva,Cham­bery.Grenoble…/to by nabralo ůplně jiný rozměr,a nemuselo se přes noc a následný transfer by nezebral více než 2hod…,navíc si myslím že by to otevřelo dveře do Francie více lidem,kteří si jinak netroufnou..

05.04.2015 12:47:31 #38 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> #15, Paco, 03. 04. 2015 15:23:41

Ještě mě napadl jeden důvod, který může hodně ovlivňovat úbytek návštěvnosti Francie – slabá reklama. Každý může mít internet nastaven jinak, ale já jsem denně masírován nabídkami na lyžování především v Rakousku a Itálii, jen teď, když to píši, tak tu mám 1× Itálie (CK Neckermann) a 1× Rakousko (tyrolské ledovce), k tomu každou chvíli AustriaInfo, TrentinoInfo, Dolomity, MojeŠvýcarsko… ale ohledně Francie kromě diskuzí na Snow nula.

Co tě nezabije, to tě posílí!

05.04.2015 16:49:50 #39 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #33, Tesna, 05. 04. 2015 03:06:49

I když jsou tvé argumenty pregnantní, obávám se, že odpůrce Francie nepřesvědčí.

>> #37, svena, 05. 04. 2015 12:36:55

Nevím, zda letecké zájezdy CK nabízejí nebo ne. Dá se i bez CK. Jednou jsme to zkusili spočítat. Cena letenek by byla ještě OK, ale cestu by strašně prodražily transfery z letiště do střediska a zpět.

>> #36, Myval, 05. 04. 2015 11:56:20

Ad lehátkové autobusy: jsou relativně pohodlné, ale přece jen to chce trochu otrlosti. Navíc podle některých zdrojů jejich provoz nerespektuje současné požadavky na bezpečnost.

Jinej gang...

05.04.2015 17:01:26 #40 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #33, Tesna, 05. 04. 2015 03:06:49

Takže nezbývá, než když konkrétně vyjmenuješ ty rychlé sedačky, kterýma se přímo z Tignes vyvezeš na kopec. Kromě nové kabiny, kryté sedačky (č.2)směrem na plato se skalním oknem a uklízené sedačky na ledovec, jsou všechny ostatní lanovky staré a pomalé. Na všechny tyto lanovky sněží a prší 365 dní v roce. Stejně jako na všechny sedačky co jsou na ledovci, nebo na tom platu na pravé straně areálu. Jestli je některá z nich odpojitelná pouze ve smyslu, že ti nepodrazí při nástupu nohy, tak to je klidně možný. Ovšem rychlost je zhruba stejná, jako u těch pevných. A na všechny tyto lanovky sněží, takže když je počasí, sedíš půlku dne v kaluži vody. Obměna sedaček se děje pouze na straně u VdI.

Co se týče toho ubytování, tak skipas za 5000Kč dospělá osoba. Takže 6× 5000 = 30 000Kč za skipasy + 15 500 ubytování = 45 500Kč pro 6 lidí. Pokud použiju tvůj přehled, tak relevantní je pouze ten z Les Menuries (zbytek ubytování je sardinkárna, které schází 20–30m2 obytné plochy), tak jsi na částce 60 600Kč !!! A to určitě ještě ve spoustě středisek doplácíš parkovné. V Tignes je to 80E na týden !

Cenou se tomu vyrovná to tvoje La Rosiére, ale jsi ubytován v králíkárně o velikosti 56m2. Vzdálenost z Prahy, je tam přesně 2× taková (1100km), než do toho Innsbrucku (550Km) !!!

No a tím bych ty lanovky ukončil. Ty jsi ve Francii spokojený, ty tam máš sjezdovky perfektně upravené (rozhodně jako jediný, od koho jsem toto kdy slyšel), skvělé ubytování a cestu jen o 2–3 tisíce dražší, než do Rakouska.

Takže otázkou zůstává, proč tam každý rok padá návštěvnost a proč střediska u zahraničních CK sondují, proč k nim lidé přestávají jezdit ? U lidí z ČR bych chápal, že je to tam dál, než do Rakouska. Ale tento důvod padá u Němců, kteří to tam mají +/- stejně, jako do Rakouska, nebo Itálie. Asi i ti Němci jezdí do úplně jiné Francie, než ty, když se jim tam nelíbí !! A ty sám musíš moc dobře vědět, že je tam podstatně méně lidí, než třeba před 10 lety, když tam pravidelně jezdíš !!

Co se úpravy týče, tak pouze tobě jedinému v Les Arcs, upraví každý den těch 160Km sjezdovek, jako to umějí třeba na Schladmingu, že ano ??? :-) :-)

Jak umí ve Francii upravovat sjezdovky viděla celá planeta, když se v Meribelu rozbil Schumacher. Ta červená sjezdovka na pravé straně viděla rolbu, tak 6 dní zpět a ta modrá na levé straně tak dny dva. Však na to spousta reportáží poukazovala. Nejupravenější terén, vedl tím kameništěm.

A závěrem bych dodal, že invektivy typu, matematické a finanční gramotnosti, samozřejmě nechám na tobě.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

05.04.2015 17:30:23 #41 

Příspěvků: 951

Myval muž

>> #39, fischerbl, 05. 04. 2015 16:49:50

Ano, lehatkove autobusy jsou urcite na hrane legislativy, mozna i trochu za. Asi proto je taky pouziva tak malo dopravcu. A bouracku bych v tom fakt zazit nechtel. Na druhou stranu kdyz nas staveli policajti, tak nikdy nemeli k lehatkam vyhradu. Mozna maji nejakou vyjimku? Ale jezdime porad temi stejnymi, uz trochu starsimi autobusy, uplne novej lehatkovej jsem uz dlouho nevidel. Asi je jen otazka casu kdy skonci uplne. :-(

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

05.04.2015 18:46:39 #42 

Příspěvků: 229

Tesna muž

>> #40, korsičan, 05. 04. 2015 17:01:26

Jaksi jsi mi neopověděl, kde máš na sjezdovce jakého významného střediska tvoje ubytování na týden za 2.600 Kč/os. a k tomu 6D skipas za 180é když v obstojném středisku typu Schladming, resp. větších a lepších je to okolo 220–230 za dospělého v sezoně.

Které lanovky? Přímo u metra na ledovec začínají třeba 3 a kousek nad nimi je další přímo na Toviere. Jsou to ty, které jsou označeny TSD (debrayable) a jejich přepravní rychlost je 4 – 5 m/s oproti pevným, kde to je obvykle 2 – 2,5 m/s. Pokud je to pro tebe stejné, tak je skutečně lepší debatu o lanovkách ukončit :-P

Možná sis všimnul, tak jsem uvedl, že u ubytování šlo čistě o příklady z katalogu jediné CK, když budu hledat na netu a vezmu třeba polohu jinde v Alpách naprosto obvyklou (tzn. ne přímo na svahu) tak se dostanu úplně někde jinde, cenou, kvalitou i velikostí.

A na okraj – nikde jsem netvrdil, že úprava je dokonalá a 100% vždy a všude, to jaksi není ani v té Itálii nebo Rakousku, kdy třeba z těch, co se mnou byli v Cervinii/Zermattu už tam asi těžko někdy pojede, to byl týdenní kros minimálně na třetině sjezdovek. Opakovaně píšu, že ve Francii jsou sjezdovky, které se neupravují vůbec, obvykle černé, a pak ve velkých areálech ty, kde je úprava na střídačku. Ale páteřní svahy jsou upraveny každý den. A pokud je někdo lama a nahoře si ze 2–4 sjezdovek vybere tu jednu ten den neupravenou nebo to zespod nebo z lanovky nepozná, tak je chyba někde jinde. Nebo si myslíš, že by právníci Michaela nevyužili možnosti poukázat na úpravu a označení sjezdovky? Zkoušeli to samozřejmě hned na začátku …

Pokud jezdíš na lyže, tak mj. vidíš, že návštěvnost padá úplně všude. Silně pochybuji, že dnes stále v březnových termínech do Itálie vyráží najednou klidně z Prahy/Budějovic 60 autobusů tak, jak to bylo běžné před 10 lety nebo že se před vánoci tyto mění Trentino v českou enklávu jinak téměř prázdných rezortů? Mně třeba i ti Němci brečeli už někdy roce 2003, jak je pro ně Rakousko dražší a dražší.

07.04.2015 10:40:22 #43 

Příspěvků: 119

Paco muž

Tedy moc pěkně se mi tu rozběhla diskuze:) Děkuju vám za všechny názory. Ne vždy je možné střediska objektivně zhodnotit, protože lyžování je o dojmech, zážitcích, pocitech… Mnohdy je důležitější s kým ve středisku jsem, jaké je počasí, s jakou náladou přijíždím a jak si to chci užít, než objektivně hodnotitelná kritéria.

Ještě k té úpravě: pravdu máte částečně oba – předminulý týden jsem byl v Les Menuires / resp. 3 údolí – mám oblíbenou jednu sjezdovku v Courchevel (ta úplně nejposlednější z celých 3 údolí se jménem chapelets)- takže jsem se tam z Les Menuires vydal jen kvůli ní. A co se mi nestalo? Samozřejmě byla neupravená. Velká škoda. No co, náladu si zkazit nenechám a vyrážím na jinou, tentokrát již upravenou sjezdovku. Takže asi takto: ANO, je pravda, že se denně neupravují všechny sjezdovky; ANO, je pravda, že mám vždy na výběr mezi dalšími mnoha upravenými a ANO, i když je sjezdovka upravená, kvalita úpravy je diskutabilní (ve kvalitě úpravy sjezdovek u mě vedou Italové)

26.02.2016 10:18:44 #44 

Příspěvků: 58

Jarda007 muž

Zdravím,

mám pár dotazů. Letos jsme se rozhodli ´vyzkoušet´ Francii a míříme do Les Menuires. Předpokládáme, že zde je draho, přesto nějaké doporučení na restauraci v okolí či chvilkové posezení na svahu? Jinak si bereme svoje věci a nějaký market nebude problém a i když i zde budou ceny naprosto jiné, nějak to půjde. Mohu případně požádat o nějaké orientační ceny?

Díky Jarda

26.02.2016 13:59:19 #45 

Příspěvků: 249

svena

>> #44, Jarda007, 26. 02. 2016 10:18:44

Čau. My jsme byli v LM loni v březnu (rezidence Aconit),jedeš do největší,a tím pádem i do jedné z nejdražších destinací v Alpách. V ubytovacích částech středisek je podstatně levněji a to i dvojnásobně i více než na svahu.Možností je ovšem dostatek všude, ale tady platí obzvláště pravidlo čím výše tím dráž…nejdražší Meribel a Courchevel,Val Thorens a LM na stejně úrovni. Orientační ceny dole:espresso 2,5–3e,pivo 3,5–4,nealko 3,5–4e,na svahu počitej ještě tak o 2e víc. To stejný platí i u jídla,jen rozdíl je větší, proto je možná lepší zvolit nějaký snack nebo tyčinku sebou na svah,eventuálně si dát něco menšího. Za sebe můžu doporučit restaurací s terasou na vrcholu 3marches,pěkný vyhlídky a slušná nabídka občerstvení, dále v polovině svahu nad LM u nástupu na sedačku Granges(sjezd vede z vrcholu 3Marches),jedna se o srub s terasou.Dokonce i dobře vaří. V Courchevelu je příjemný posezení na terase při sjezdovce Signál(modrá),v po­lovině sjezdovky s bočním výhledem na místní letiště. Naopak Val Thorens mě nenadchlo…vše moc velký a zrychlený (aspoň u nástupu na sedačku moutiere). Obecně platí že tři údolí co se týče cen jsou jednou tak drahý než jiný střediska Přeji příjemný pobyt a super lyžování.

03.03.2016 17:54:20 #46 

Příspěvků: 58

Jarda007 muž

>> #45, svena, 26. 02. 2016 13:59:19

Ahoj,

děkuji moc za vyčerpávající info, doporučení a přání, čekáme, že to bude drahé, ale říkali jsme si, jednou to zkusit musíme ;-) Věřím, že si to užijeme a poté poreferuji! Ještě jedna doplňující otázka, po cestě budeme míjet Albertville, nebyl jste se tam někdo někdy podívat na olympijskou atmosféru? A pokud ano, dýchlo to ještě na vás?

Díky Jarda

03.03.2016 18:25:38 #49 

Příspěvků: 249

svena

>> #46, Jarda007, 03. 03. 2016 17:54:20

Ahoj, Albertville jsme jen projížděli. ..a co jsme viděli z auta za prohlídku nestojí. ..jen spartakiadni ubytovny.do centra jsme ani nejeli, nebylo moc času. Radsi si zastavte za Annecy u jezera, tam je to pěkný. Jen si nechte časovou rezervu, od sjezdu z dálnice az do Albertville pojedete asi přes 10 kruháču a semaforu!! My jsme vyjížděli v 5hod z Brna a na ubytko jsme dorazili v 18:50;-)

03.03.2016 22:06:32 #50 

Příspěvků: 133

brumla muž

>> #46, Jarda007, 03. 03. 2016 17:54:20

Skol,
byl jsem 2× v létě a…nedýchlo, protože tam už skoro nic není. A to co je, tak v dezolátním stavu. V Albertville tak maximálně „šopovat“ nebo tankovat. Udělej si raději minizajížďku do CONFLANS, je to hned nad městem. Krásné starobylé centrum a pěkná vyhlídka.

04.03.2016 07:56:38 #51 

Příspěvků: 951

Myval muž

Taky se primlouvam za zastavku v Annecy, obzvlast pokud bude pekne. Je urcite prijemnejsi si protahnout nohy a dat kafe v parku u jezera nez na odpocivadle u dalnice. No a pak prijde uz zminovana „cesta tisice kruhacu“ :-)

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

14.03.2016 22:10:31 #52 

Příspěvků: 58

Jarda007 muž

Zdravím,

moc děkuji za všechny rady a doporučení, nakonec jsme se po cestě nikde nezastavili, byla nás větší parta a nikomu se extra nechtělo a ostatní dny člověk strávil krásným lyžováním v obřím areálu jedním kratším koupáním :-D Sjezdovky skvěle upravené, až na pár výjimek (hlavně černé úseky), skvěle vyšlo počasí, kdy i jasná obloha nezničila na odpoledne svah, jídlo jsme si vždy pořešili své, takže nebylo co řešit, spokojenost naprostá! Jen by to mohlo být lehce blíže, ale cesta naštěstí také úplně v pohodě 8-)

Ještě jednou ale všem děkuji!

Jarda

16.12.2020 08:48:36 #53 

Příspěvků: 41

DusR1

Zdravím,byli jsme ve Francii lyžovcat cca 7krát.Ale vždy začátkem ledna.Letos by se mělo jet až 20.3. Jsme středně pokročilí lyžaři,lyžujeme jen na upravených sjezdovkách.Pře­vážne červené,modré. Chci ze zeptat,jak je to s kvalitou sněhu.Aby to nebylo samá mulda a hluboký nahrnutý rozbředlý sníh.To bych asi raději lestos vynechal a jel někam blíž třeba v unoru. Díky za radu.

16.12.2020 18:13:46 #54 

Příspěvků: 172

maryys muž

>> #53, DusR1, 16. 12. 2020 08:48:36

tak pravděpodobnost muld a měkkého sněhu je v březnu samozřejmě o dost větší než na začátku února. Ale byl jsem před pár lety v La Rosiere na konci března, kde byly trošku muldy jen v nejnižších sjezdovkách a jinak to byla paráda. Těžko radit, zase je i větší pravděpodobnost hezčího počasí. Já mám lyžování ve Francii v březnu rád, ikdyž můžou být horší podmnínky. Není tolik lidí, všechno voní a sedí se hezky v restauraci:)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Reporty z lyžařských středisek

Alpbachtal Wildschönau - Ski Juwel

Alpbachtal Wildschönau - Ski Juwel

Alpbachtal Wildschönau - Ski Juwel

Alpbachtal Wildschönau - Ski Juwel