Stubai Diskuze
Názory a komentáře v diskuzním fóru nevyjadřují názor redakce SNOW.
Aktuální zkušenosti a recenze z osobních návštěv lyžařského
střediska Stubai čtěte v reportech od lyžařů (reporty
jsou schvalované redakcí).
Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Stubai
25.11.2011 14:02:45 #2
**Vážení, je to bída. Vrátil jsem se z lyžování na ledovcích a musím prohlásit, že tak špatný lyžování jsem na podzim ještě nikdy nezažil. A to jezdím pravidelně od půlky 90 let.
V Alpách už dobře 3 týdny nesněžilo a tak se místo na sněhu jezdí po rozmixovaném ledu. Jedinou vyjímkou je sjezdovka po 8sedačkou na Pitztalu, kde je nasněžíno ze Snowmakeru. Zbytek stejný jako na ledovci Stubai. Počasí bylo nádherné, nikde ani mráček, ale ten povrch......!! Pitztalské sněžné zařízení od firmy IDE funguje skvěle a dost se obávám, že za pár roků bude na ledovcích naprostou nezbytností.
Třeba ledovci Stubai by tnto udělátor hodně pomohl a nějak nerozumím tomu, že ho tam ještě nemají. Pokud by ho měli na stanici Eisgrat v 2900m.n.m, tak by bylo možné s ním kvalitně zasněžit skoro půlku ledovce. Na těch prudkých úsecích je nyní pouze led a ta děla to nezachrání. Škoda, počasí bylo super, ale bruslení na sjezdovce mě moc nebaví.
26.11.2011 14:32:42 #3
26.11.2011 15:15:59 #4
>> #2, korsičan, 25. 11. 2011 14:02:45 Díky za zprávy. Jedeme zítra – otáčíme kormidlo směrem na Tux. Snad to bude lepší ( budu věřit informacím střediska – pulverschnee ). Honza
26.11.2011 17:48:43 #5
26.11.2011 20:27:28 #6
>> #5, escape, 26. 11. 2011 17:48:43
určitě napadne…bude padat až tam budeme my pak poreferuju, jaký to bylo.
Mám nabroušeno, tak se uvidí
27.11.2011 12:38:10 #7
29.11.2011 18:31:24 #8
>> #7, escape, 27. 11. 2011 12:38:10
zdar, tak zítra jedeme…až se vrátím (v sobotu), tak poreferuju, jaký to bylo
29.11.2011 19:15:29 #9
29.11.2011 21:53:52 #10
30.11.2011 14:09:07 #11
>> #10,
Honza M, 29. 11. 2011 21:53:52 Tak nezbývá, než
popřát super lyžovačku. Doufám, že tam krájíš „překrásné“
oblouky i za nás pracující !!!!!
01.12.2011 10:12:03 #12
>> #11, korsičan, 30. 11. 2011 14:09:07 Díky za přání a za upozornění na stav jiných ledovců. Dnes už jsem dokrájel a už jsem se přidal na stranu pracujících.
04.12.2011 09:46:56 #13
Zdravím, vrátili jsme se včera večer ze Stubaje a nemělo to chybu.
Počasí skvělý, slunečno a skoro bezvětří. Byli jsem tam od středy a až
včera začalo trochu sněžit, ale jen takový poprašek. Pista byla tvrdá,
ale krásně to drželo a jen sem tam byly ledové plotny. Je fakt, že sněhu
je málo, protože dlouho nepadal, ale lyžování bylo super. Místy jsou
kamínky, hlavně nahoře na sjezdech z lanovek, ale není to žádná
tragédie…večer tenis a sauna, nohy bolely moooc hezky Celkově bych to hodnotil
pozitivně, hlavně, že bylo vidět, loni jsme tam na začátku listopadu
„bloudili“ v mlze a v rozoraném sněhu
24.09.2013 13:01:04 #14
24.09.2013 16:48:00 #15
Doporučuju pročíst loňské reporty čtenářů z návštěvy Stubaiského ledovce, zvláště tento: http://snow.cz/…er-gletscher
Já bych se snažil tomuto konkrétnímu datu, do kterého se koncentrují prázdniny v mnoha zemích, spíš vyhnout.
24.09.2013 17:29:21 #16
>> #15, Radek Holub – SNOW, 24. 09. 2013 16:48:00
Pravda, nezní to moc dobře, spíš vůbec, ale bohužel mi asi nic jiného nezbývá, pokud se chci do vánoc vůbec někam podívat.
24.09.2013 21:45:30 #17
>> #16, Hermi88, 24. 09. 2013 17:29:21
Loňský rok jsem na Stubaii na podzim nebyl,tedy neumím detailně posoudit ani výše avizovaný report.Mám jen pár postřehů z předcházejících podzimů. Množství sněhu se rok od roku lišilo ,ale koncem října už bylo sněhu habakuk- nikdy jsme ovšem neměli potřebu sjíždět do údolí.Jediná místa kde byly (občas) drobné kamínky sfoukané ze skal byly na vršku sjezdovek 1 a 7 .
Množství lidí samozřejmě ovliněné velkou návštěvností prázdninami v CZ ,a dušičkovými svátky AT,IT a D ,ale v tenhle termín to je plus mínus všude stejný.
Kolony aut neumím posoudit,protože v době kdy se kolony začínají(asi) nad Neustiftem tvořit už jsme měli vždycky minimálně z poloviny odježděno. Musím odpřisáhnout,že ráno v 7 se nikdy kolona netvoří a ještě navíc zaparkuju na nejhornějším parkovišti bez nutnosti se plácat z dolních parkovišť pendlbusem.
Obdobně platí pro fronty u kabinek na výjezd na ledovec.Ráno (brzy)fronty nejsou a později si to holt člověk vystát musí. Nahoře na ledovci platí to samé.I v době největšího náporu byly na kotvy fronty tak maximálně do 5 minut,horší to už je na sedačkách.To už si ale musí každý soudruh rozmyslet co mu bude lépe vyhovovat.
Ceny jídla na ledovci komentovat nemůžu,protože si tam dám něco opravdu jen vyjímečně. To asi k tomu reportu.
Návštěvě na Stubaii v tom termínu bych se úplně nebránil,chce to jen posoudit na webu počasí,a pak si přivstat a pak jezdit hned ráno kdy tam jsou v podstatě jen trénující manšafty a ty jezdí na oddělených pistách mimo pár jízd na rozjetí než je postaveno a to nestojí za řeč.
24.09.2013 22:06:12 #18
S tím odkazem se dá plně souhlasit. 28.10. bych já osobně už na žádný ledovec nikdy nejel. 31 mají svátek Němci a 1.11. Rakušáci – všude bude plno. Před cca. 10 – 15 lety nebylo problém zajet na podzim na ledovec přes víkend, ale poslední roky to nepřichází v úvahu. Ideální je, přijet tam v pondělí večer a lyžovat úterý až čtvrtek. To je nejméně lidí, od půlky listopadu do týdne před vánoci tam nebývá v těchto dnech skoro nikdo. A ještě záleží na tom, kolik bude sněhu. V roce 2011 nebyl pořádně sníh ani koncem listopadu. To byla vážně bída.
24.09.2013 22:51:31 #19
>> #14, Hermi88, 24. 09. 2013 13:01:04
V tomhle termínu to bude peklo pekel stejně jako na ostatních ledovcích.Stubai a Tux bude obvzlášť velká paráda.
25.09.2013 20:55:41 #20
>> #17, m3, 24. 09. 2013 21:45:30
Velké díky za tak obsáhlou odpověď! Se všemi doporučeními souhlasím, ono to ani jinak nejde, než si přivstat, to je všude stejný.
25.09.2013 20:56:42 #21
>> #18, korsičan, 24. 09. 2013 22:06:12
My jezdíme 25.-27.10.,v pondělí 28. ráno už pofrčíme domů, jinak to buhžel nejde, buď to, nebo nic.
26.09.2013 19:45:30 #22
>> #21, Hermi88, 25. 09. 2013 20:56:42
hmm, tak to bych skoro raději zůstal doma, ale třeba to bude přesně opačný, jak jsem napsal.
27.09.2013 15:15:05 #23
>> #22, korsičan, 26. 09. 2013 19:45:30
No, necháme se překvapit, snad to bude ta lepší varianta :)
30.11.2013 19:59:07 #24
Stubai je momentálně fantastický. Je tam mrak sněhu a ve všední dny tam moc lidí nelyžuje. Víkendy jsou podle paní bytné naprosto tragické. Tolik lidí prý v tuto roční dobu o víkendech nepamatuje.
Jinak jede celé středisko, dá se dokonce sjet na lyžích až na parkoviště, ale to je spíš pro lidi, kterým je stav skluznice šumák. Od mezistanice nahoru je všude opravdu hodně sněhu a za 4 dny jsem nenarazil na jedinou plotnu.
Momentálně fantastická lyžovačka !!!!!!
30.11.2013 23:53:06 #25
>> #24, korsičan, 30. 11. 2013 19:59:07
Díky za report, já tam jedu příští neděli, tak pak taky dám vědět. Celý týden sleduju webkamery a byla tam docela zima, ne? Nějakých minus 17–18 stupňů, ale krásně svítilo sluníčko.
01.12.2013 16:59:24 #26
>> #25, šáňa, 30. 11. 2013 23:53:06
Ve čtvrtek a hlavně v pátek už bylo přijatelně. Ve čtvrtek bylo
ještě –12, ale v pátek už jenom –7.....
01.12.2013 17:05:16 #27
>> #26, korsičan, 01. 12. 2013 16:59:24
Tak nejsme žádní srabi, ne?…večerní tenis, a pak sauna to rozehřeje
v pátek jsem koukal,
že bylo azuro a v poledne –1,2 stupně, už se těším
…před dvaceti lety jsme tam
jeden den jezdili v minus 17 a foukal vítr. Synek tehdy měl takové
červené flíčky na tvářích asi 14 dní, protože jsem, blbec, zapomněl
vzít nějaký šátek, kukly ještě tehdy nebyly a helmy taky ne
15.12.2013 15:20:30 #28
Zdravím, ve středu večer jsme se vrátili ze Stubaje a s kamarády jsme se shodli, že takové tři a půl dne lyžování jsme tam ještě nezažili. Pořád svítilo sluníčko, bezvětří, mírně pod nulou, sjezdovky upravené a krásně rovné. A bylo tam málo lidí. Všude volno, na sjezdovce, v hospodě, ve „svačinárně“, lepší by to snad ani nemohlo být. U mě to ještě bylo o to lepší, že jsem měl nové štekle laser sl a řekl bych, že jsou to nejlepší lyže, co jsem kdy měl. Takže jestli se někdo chystáte na Stubai, tak držím palce, aby počasí vydrželo.
10.05.2014 11:30:22 #29
10.05.2014 15:46:11 #30
Ve směru od Innsbrucku se za úsek ke sjezdu Stubaital platí jen 2,50 EUR – viz http://www.asfinag.at/…nd-videomaut. V opačném směru od Brenneru to ke stejnému sjezdu stojí už plnou cenu (8,50 EUR).
10.05.2014 20:05:01 #31
10.05.2014 21:18:50 #32
>> #31, goldone, 10. 05. 2014 20:05:01
Co přesně by tě zajímalo ? Například minulý týden a asi ještě
i pár dalších dní to jako typická jarní lyžovačka nevypadalo a vypadat
nebude.Nový sníh,žádný firn.Dost padá(padalo) ,takže bohužel poměrně
měkko.Jezdí(jezdilo) se až do mezistanice.Přestože sněhu je hodně
,některé sjezdovky už se neupravují.V minulých letech už v tuto dobu
zakrývali konce ledovce na Eisgratu geotextilíí a přehrnovali sněhem.Letos
se to zřejmě posune,protože zatím ještě dost padá(padalo) a není(nebylo)
zatím ani nějaké extra teplo.Od 4.5. už platí jarní ceny.Zarazilo mě
,že bylo poměrně málo lidí i ve dnech kdy bylo slunce.Od počasí se
odvíjí počet lidí + samozřejmě rozdíl víkend/všední den.Myslím,že
koncem května tam bude ještě sněhu habakuk ,tedy v provozu ještě dost
sjezdovek,takže se i případný víkendový nápor natolik rozmělní po
celém středisku,že se bude dát v pohodě pojezdit.Pokud vyrazíš včas dá
se stihnout i PRVNÍ STOPA
12.05.2014 10:12:07 #33
Na Stubai jsme lyžovali od čtvrtka 8. do neděle 12.5. a bylo to prima. Sněhu jsou hromady a stále padá. Jak píše M3, lze bez problému lyžovat do mezistanice na Fernau, kde ve čtvrtek trénoval Felix Neureuther. Lidí málo, více v sobotu i díky dobré předpovědi. Polovina vleků je vypnuta, aby ušetřili na nákladech nikoliv kvůli nedostatku sněhu. Počasí je aprílové, každý den jinak, někdy vše během jednoho dne. Čtvrtek – asi dvacet čísel nového sněhu, modro, měkko, sjezdovky brzy rozježděné, freeride po celý den super. Pátek a sobota – krásně, tvrdá pista, od 11 hodin pod ledovcem (ve výšce kolem 2800m a níže) hodně mokrého a měkkého sněhu, nahoře dobré. Neděle – střídání sněhových přeháněk a slunce, podklad super. Dnešní předpověď zní sněžení a teploty pod bodem mrazu po celý týden. Hezké lyžování přeji.
14.05.2014 21:32:00 #34
>> #33, inej, 12. 05. 2014 10:12:07
Návštěvnost a počet lidí hodně souvisí s počasím,respektive předpovědí.Vzhledem k tomu,že se předpovědi stále mění a moc se nevedou to asi dost potencionálních lyžníků vzdá. Já to risknul a odskočil jsem se sklouznout.Aktuálně v pondělí 12.5.2014 personál převažoval nad návštěvníky.Kopce byly úplně prázdný (fotka je z cca 14 hod)a překvapilo mě,že ani obvyklý frmol na tréninkových pistách se nekonal.Nejezdilo vůbec Fernau.Ještě se mi nestalo abych měl kopec celý den jen pro sebe a jen hodně ,hodně zřídka se někdo objevil.Bylo cca 5 cm nového sněhu,ale nepříliš tvrdo.Je znát,že stále dokola připadává a vzhledem k počtu návštěvníků to rolbaři jen přefrčí.
16.05.2014 13:16:44 #35
03.07.2014 11:36:18 #36
tak to vypadá být na dost fajn lyžování. Asi to půjdu odzkoušet na podzim.
04.02.2016 09:57:43 #37
Zdravím Stubaisty
Ctu prosim spravne cenik Asfinagu, ze oba smery v ramci A13 jsou vzdy v jednom smeru a za 3 Euro (INN-Sud – Stubai)?
A jak chapat tuto vetu v ceniku? „1,5denní jízdenka za 67 euro (for purchase after 12 pm – 1/s ski day free of charge)“
- prvni den prijedu po 12h a mam to v cene 67e
ii) pak bezi druhy den iii) a pak mam jeste pulden ?
Nejspis ne, protoze nemaji dopoledni permice … Pak ale nechapu to slovo FREE, kdyz jednodenni stoji 44 a dvoudenni 84,5 (s kartou hosta).
diky
04.02.2016 10:50:29 #38
>> #37, martink, 04. 02. 2016 09:57:43
Já v tom ceníku vidím „free“ až od 2,5 dnů, tj. dvoudenní a 2,5denní stojí stejně: http://www.stubaier-gletscher.com/…eise-winter/
04.02.2016 12:12:03 #39
diky. v AJ verzi je to jednoznacne a bez toho slova free …
v CZ verzi to maji divne „1,5denní jízdenka za 67 euro (for purchase after 12 pm – 1/s ski day free of charge)“
http://www.stubaier-gletscher.com/…kipasu-zima/
A ta autobahn ?
04.02.2016 12:44:33 #40
>> #39, martink, 04. 02. 2016 12:12:03
Jojo, v české verzi je informace o „free“ evidentně zkopírovaná na místo, kam nepatří.
Ano, mýto je přesně tak: Innsbruck – Stubaital und umgekehrt 3,00 EUR http://www.asfinag.at/…nd-videomaut
05.02.2016 09:46:28 #41
05.02.2016 09:50:37 #42
05.02.2016 13:25:08 #43
>> #41, Vvladimir, 05. 02. 2016 09:46:28
Sněhová data automaticky přebíráme z několika zdrojů, v nichž se občas něco změní, a pak se může stát, že se nenačtou správná data – v případě Schmittenhöhe byla chyba v tom, že se „nová“ data připojovala jen k celé oblasti Zell am See Kaprun, nikoliv zároveň k samotnému kopci Schmittenhöhe (tam se zobrazovala „stará“ data). Díky za upozornění, opraveno!
U Mölltalu to vypadá OK, jen je prostě dnes kvůli počasí ledovec uzavřen. U Schladming Dachstein se mi taky zdá vše OK.
05.02.2016 13:53:08 #44
05.02.2016 14:17:04 #45
>> #44, Vvladimir, 05. 02. 2016 13:53:08
Některá střediska opravdu každé ráno aktualizují stav otevřených sjezdovek i s ohledem na počasí, jiná tyto přechodné vlivy (přes den třeba vleky pustí…) do zpravodajství nepřenášejí.
Proč je ve výpisu Schladming Dachstein jen s 1 cm ještě prověřím, v detailu po rozkliknutí je to už správně s rozepsáním stavu v jednotlivých areálech.
Každopádně dík!
05.02.2016 16:05:41 #46
05.02.2016 17:33:14 #47
>> #46, Vvladimir, 05. 02. 2016 16:05:41
Díky, to potěší!
29.03.2017 00:29:26 #48
29.03.2017 18:21:16 #49
>> #48, Jarda007, 29. 03. 2017 00:29:26
Budu držet palce ať vyjde počasí. Uvažuji o tom že ve stejném termínu tam taky vyrazím. Ale rozhodnu se až podle předpovědi
29.03.2017 20:29:00 #50
>> #48, Jarda007, 29. 03. 2017 00:29:26
>> #49, HonzA_, 29. 03. 2017 18:21:16
V minulosti jsem byl tento termín 3× a ve dvou případech to byla bomba. Krásné počasí, bylo i dost sněhu a vrchní polovina střediska vydržela až do odpoledne.
Ovšem ta poslední návštěva stála za to. Předpověď zněla jako
polojasno až jasno. První den to bylo do oběda dle předpovědi, ale pak se
přihnala během pár minut fronta a začalo pršet jak někde v tropech. A to
vydrželo další dva dny. Na druhou stranu jsme si parádně odpočinuli ......
Každopádně budu držet palce a na 50% se uvidíme. Máme v záloze ještě Tux, ale rozhodnutí padne až den před odjezdem. Bude to Český víkend.
04.04.2017 01:49:28 #51
07.05.2017 21:30:18 #52
09.05.2017 22:20:20 #53
23.05.2017 10:05:40 #55
>> #54, m3, 22. 05. 2017 20:06:11
no , hmmmmmm ..... mě jsi tou fotkou akorát tak nasral !!
krása !!! závidím
24.05.2017 09:26:50 #56
24.05.2017 20:50:01 #57
>> #55, PetrAT, 23. 05. 2017 10:05:40
To neměla být „nasírací“ fotka, spíš návod pro zahnání případného absťáku.Skvělé počasí a týdnu pár lidí.
24.05.2017 21:30:36 #58
>> #56, korsičan, 24. 05. 2017 09:26:50
Občas nějakou fotku pořídím a pak smažu.Nějaké jsem ale našel.
28.10.2017 18:03:18 #59
Dobrý den, rádi bychom jeli s manželkou a dětmi zalyžovat na Stubai. Malá má jen 4 měsíce, tak se chceme v hlídání během dne střídat. Je možné v restauraci Gamsgarten s kočárkem po čas lyžování jednoho z nás přebývat a případně konzumovat vlastní jídlo? Děkuji
28.10.2017 18:45:51 #60
>> #59, robertlang, 28. 10. 2017 18:03:18
Před lety jsem to tak taky řešil, ale restaurace toleruje pouze jídlo pro mimino.
A může nastat ještě jeden zásadní problém. Ne každé dítě snáší tu velkou nadmořskou výšku a je na zvážení, zda tam tak malé dítě vláčet. Moje cácorka to zvládala v pohodě, ale kamarádův kluk to nedal. Neustále řval, jak smyslů zbavený a uklidnil se až dole na parkovišti. Lyžování v tomto stylu tak ukončili po druhém dopoledni. Takže na toto velký pozor.
30.10.2017 21:35:27 #61
>> #60, korsičan, 28. 10. 2017 18:45:51
Souhlas.dle mého soudu, brát takto malé dítě na takový výlet, je nesmysl. Obecně moc nechápu tu obcesi brát mimina, stara sotva pár měsíců k moři, na hory, a podobne.myslim, že to neprospívá vůbec nikomu, tím méně dítěti.ale věřím, že tady se ozve spousta výletníků, kteri budou tvrdit opak:-)
31.10.2017 10:57:32 #62
>> #61, silversurfer, 30. 10. 2017 21:35:27
Tak ve čtyřech měsících je to dost brzo, ale třeba nemají jinou možnost.
Mě tenkrát také nic jiného nezbylo, ale to už malé bylo rok a půl. Navíc byla na výšku zvyklá, protože jsem jí nosil v létě po horách v krosně.
Každopádně to čtyř měsíční dítě, na takovou výšku zvyklé nemůže být a asi se mu to líbit nebude. Spíš bych volil jednodušší způsob střídání s tím, že jeden z páru zůstane se špuntem dole na apartmánu a budou se střídat po dnech. Tak to bude lepší jak pro dítě, tak pohodlnější pro rodiče. Zázemí v apartmánu je rozhodně na větší úrovni, než nahoře v restauraci.
To si ovšem musí každý zvolit sám.
02.11.2017 08:33:40 #63
>> #62, korsičan, 31. 10. 2017 10:57:32
Díky moc za cenné rady :). Bude lepší a určitě více v klidu se opravdu po dnech střídat na apartmánu. Je ale třeba možnost na Stubai nějakého večerního lyžování, že by i po návratu toho jednoho, mohl jít na večer lyžovat ten druhý ? Jedeme tam poprvé a netuším zda již od 30.11. tam nějaké „večerko“ může fungovat. Díky Robert
03.11.2017 10:42:29 #64
>> #63, robertlang, 02. 11. 2017 08:33:40
Večerko hore na Stubai nie je. No a v doline neďaleko Fulpmes je menšie stredisko Schlick, tam je večerné lyžovanie každý štvrtok (pozri stránku), ale v Tvojom termíne ešte nebude fachčiť. Takže šup-šup s kočíkom na pešiaka, cyklo a pešochodníkov je tam habadej.
03.11.2017 21:27:49 #65
>> #63, robertlang, 02. 11. 2017 08:33:40
Kolega o řádek výše, už řekl vše .....
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.