Folgaria [Alpe Cimbra] mapa sjezdovek

Folgaria [Alpe Cimbra] - mapa sjezdovek s podrobným popisem

Oficiální mapa sjezdovek - Folgaria [Alpe Cimbra]

Folgaria [Alpe Cimbra] - mapa sjezdovek

Kliknutím na mapu se zobrazí zvětšená podoba. Pokud chcete vidět maximální velikost, klikněte na tlačítko 1:1.

Podrobný popis - Folgaria [Alpe Cimbra]

Costa

  • cvičná a sáňkovací louka poblíž parkoviště na okraji Folgarie
  • č. 1 – dlouhá a velmi mírná modrá sjezdovka (expresní 4sedačka s dětskou zábranou bez opěrky na nohy)
  • dlouhé propojovací cesty mezi Costou a Ortesinem

Francolini

  • malá hotelová osada s „vlastní“ lanovkou do areálu cca 2 km z centra Folgarie
  • č. 6 – zvrchu široká a příjemně svižná červená, níže se lehce zužuje a zplošťuje, dojezd má i lehkou modrou variantu (stařičká dvousedačka s nástupním kobercem)

Ortesino

  • romantické postranní údolíčko s lesy a mýtinami
  • č. 4 – přímá, zvrchu strmá červená trať s následnou vyhlídkovou rovinkou a pohodovým dojezdem (4sedačka)
  • č. 5 – dostatečně prostorná a lehce zvlněná modrá trať

Fondo Grande

  • „dolní“ lyžařská základna Folgarie s parkovištěm (za poplatek), několika hotely a restauracemi
  • krátký pojízdný koberec a cvičná poma s regulovanou rychlostí a nápomocnou obsluhou na dně údolí
  • č. 8 – široká, sportovnější a zároveň vyhlídková červená dálnice
  • č. 9 – mírná hřebenová trať z vrcholu Sommo Alto sloužící jako přejezd směrem do Ortesina a Francolini
  • č. 10 – poctivý černý slalomák se dvěma středně širokými pruhy (jeden z nich pravidelně využíván pro trénink a závody)

Fondo Piccolo

  • „horní“ lyžařská základna Folgarie s parkovištěm, pár hotely a restauracemi
  • dlouhý pojízdný koberec se širokou vyhrazenou cvičnou loukou na dně údolí
  • č. 14 – místy užší, místy prostorná a mírná přejezdová cesta
  • č. 15 – přímá, velmi sytě červená a prostorná trať (4sedačka)
  • č. 19 – velmi mírná a klidná modrá sjezdovka se „schovanými“ soškami lesních zvířátek podél trati

Serrada

  • č. 11 – středně široká a zvrchu vyhlídková červená sjezdovka nořící se do lesního průseku, později o něco strmější (expresní 4sedačka, na vrchol Martinella navazuje zastřešený pojízdný koberec)
  • č. 12 – prostorná a místy plochá modrá, zvrchu výrazně vyhlídková trať
  • č. 13 – strmější slalomový dojezd

Alpe di Folgaria

  • horské sedlo s ploššími terény, běžkařskými tratěmi a trasami pro sněžnice
  • č. 23 – široká a klidná modrá sjezdovka s přímější červenou variantou č. 23c (poma)
  • č. 24 – přehledná, lehce točivá modrá sjezdovka (expresní 4sedačka)
  • cvičná sjezdovka s postavičkami prasátka Peppy a s tunelovým pojízdným kobercem (mezi pomou a sedačkou)
  • č. 25 – mírnější červená sjezdovka s lehkými zatáčkami a jižní orientací (expresní 4sedačka)

Fiorentini

  • nově obnovená lokalita s pozvolnějšími a liduprázdnými svahy převážně v lese
  • č. 25b – velmi dlouhá a mírná propojovací cesta z Monte Pioverna směrem k Fiorentini
  • č. 26 – užší červená sjezdovka, která se z bezlesého plochého vrcholu Costa d´Agra ve dvou stupních zavrtává do terénní mísy, odkud už velmi rovinatě pokračuje ke stanici expresní 4sedačky
  • č. 27b – užší traverzovitá cesta strmým svahem, sloužící pro návrat z Fiorentini k Alpe Folgaria
  • č. 28 – dlouhá, široká a mírná červená dálnice, kterou lemují naučná zastavení se soškami lesních zvířátek (4sedačka)
  • č. 29, 30 – členitější a subtilnější lesní tratě, uprostřed jedné z nichž stojí kostelíček (poma)

Válečné tvrze
Na náhorní plošině jsou četné vojenské pevnosti z první světové války, které čas a válečné běsnění ještě úplně nerozhlodal a z jejichž monumentálnosti i po 100 letech mrazí. Ještě před propuknutím války je preventivně vystavěla rakousko-uherská monarchie, jíž bylo celé dnešní Trentino součástí. Ve 30. letech 20. století byly pevnosti zčásti rozebrány v rámci „sběru“ železa pro italský fašistický průmysl. Strategickou oblastí bylo okolí Folgarie i později v době studené války, kdy zde mělo NATO jednu z raketových základen.

Reporty z lyžařských středisek

Latemar

Latemar

Latemar

Latemar