Folgaria [Alpe Cimbra] mapa sjezdovek
Folgaria [Alpe Cimbra] - mapa sjezdovek s podrobným popisem
Oficiální mapa sjezdovek - Folgaria [Alpe Cimbra]
Kliknutím na mapu se zobrazí zvětšená podoba. Pokud chcete vidět maximální velikost, klikněte na tlačítko 1:1.
Podrobný popis - Folgaria [Alpe Cimbra]
Costa
- cvičná a sáňkovací louka poblíž parkoviště na okraji Folgarie
- č. 1 – dlouhá a velmi mírná modrá sjezdovka (expresní 4sedačka s dětskou zábranou bez opěrky na nohy)
- dlouhé propojovací cesty mezi Costou a Ortesinem
Francolini
- malá hotelová osada s „vlastní“ lanovkou do areálu cca 2 km z centra Folgarie
- č. 6 – zvrchu široká a příjemně svižná červená, níže se lehce zužuje a zplošťuje, dojezd má i lehkou modrou variantu (stařičká dvousedačka s nástupním kobercem)
Ortesino
- romantické postranní údolíčko s lesy a mýtinami
- č. 4 – přímá, zvrchu strmá červená trať s následnou vyhlídkovou rovinkou a pohodovým dojezdem (4sedačka)
- č. 5 – dostatečně prostorná a lehce zvlněná modrá trať
Fondo Grande
- „dolní“ lyžařská základna Folgarie s parkovištěm (za poplatek), několika hotely a restauracemi
- krátký pojízdný koberec a cvičná poma s regulovanou rychlostí a nápomocnou obsluhou na dně údolí
- č. 8 – široká, sportovnější a zároveň vyhlídková červená dálnice
- č. 9 – mírná hřebenová trať z vrcholu Sommo Alto sloužící jako přejezd směrem do Ortesina a Francolini
- č. 10 – poctivý černý slalomák se dvěma středně širokými pruhy (jeden z nich pravidelně využíván pro trénink a závody)
Fondo Piccolo
- „horní“ lyžařská základna Folgarie s parkovištěm, pár hotely a restauracemi
- dlouhý pojízdný koberec se širokou vyhrazenou cvičnou loukou na dně údolí
- č. 14 – místy užší, místy prostorná a mírná přejezdová cesta
- č. 15 – přímá, velmi sytě červená a prostorná trať (4sedačka)
- č. 19 – velmi mírná a klidná modrá sjezdovka se „schovanými“ soškami lesních zvířátek podél trati
Serrada
- č. 11 – středně široká a zvrchu vyhlídková červená sjezdovka nořící se do lesního průseku, později o něco strmější (expresní 4sedačka, na vrchol Martinella navazuje zastřešený pojízdný koberec)
- č. 12 – prostorná a místy plochá modrá, zvrchu výrazně vyhlídková trať
- č. 13 – strmější slalomový dojezd
Alpe di Folgaria
- horské sedlo s ploššími terény, běžkařskými tratěmi a trasami pro sněžnice
- č. 23 – široká a klidná modrá sjezdovka s přímější červenou variantou č. 23c (poma)
- č. 24 – přehledná, lehce točivá modrá sjezdovka (expresní 4sedačka)
- cvičná sjezdovka s postavičkami prasátka Peppy a s tunelovým pojízdným kobercem (mezi pomou a sedačkou)
- č. 25 – mírnější červená sjezdovka s lehkými zatáčkami a jižní orientací (expresní 4sedačka)
Fiorentini
- nově obnovená lokalita s pozvolnějšími a liduprázdnými svahy převážně v lese
- č. 25b – velmi dlouhá a mírná propojovací cesta z Monte Pioverna směrem k Fiorentini
- č. 26 – užší červená sjezdovka, která se z bezlesého plochého vrcholu Costa d´Agra ve dvou stupních zavrtává do terénní mísy, odkud už velmi rovinatě pokračuje ke stanici expresní 4sedačky
- č. 27b – užší traverzovitá cesta strmým svahem, sloužící pro návrat z Fiorentini k Alpe Folgaria
- č. 28 – dlouhá, široká a mírná červená dálnice, kterou lemují naučná zastavení se soškami lesních zvířátek (4sedačka)
- č. 29, 30 – členitější a subtilnější lesní tratě, uprostřed jedné z nichž stojí kostelíček (poma)
Válečné tvrze
Na náhorní plošině jsou četné vojenské pevnosti z první světové
války, které čas a válečné běsnění ještě úplně nerozhlodal a z
jejichž monumentálnosti i po 100 letech mrazí. Ještě před propuknutím
války je preventivně vystavěla rakousko-uherská monarchie, jíž bylo celé
dnešní Trentino součástí. Ve 30. letech 20. století byly pevnosti zčásti
rozebrány v rámci „sběru“ železa pro italský fašistický průmysl.
Strategickou oblastí bylo okolí Folgarie i později v době studené války,
kdy zde mělo NATO jednu z raketových základen.