Špindlerův Mlýn - Stoh Diskuze

Názory a komentáře v diskuzním fóru nevyjadřují názor redakce SNOW.

Aktuální zkušenosti a recenze z osobních návštěv lyžařského střediska Špindlerův Mlýn - Stoh čtěte v reportech od lyžařů (reporty jsou schvalované redakcí).

Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Špindlerův Mlýn - Stoh

24.02.2020 17:20:47 #2 

Příspěvků: 14

Honzag

>> Reakce na aktuální report z 22.02.2020.

Obvykle jsou na Stohu závody nebo tréninky a jsou tak dny, kdy se tam nedá vůbec zaparkovat a sjezdovka je pak zúžena na poloviční profil.

28.12.2025 15:08:59 #3 

Příspěvků: 1640

slowthinker

Víte někdo jaký je současný stav?

Hlavně mě zajímá zalidněnost v této sváteční době. Je mi jasné, že ve Sv. Petru je určitě množství lyžařů na špičkové úrovni, ale jak je to tady?
Stříká se sníh i přes den?
Kolik je místa v horní části sjezdovky na volnou jízdu?

07.01.2026 20:24:55 #4 

Příspěvků: 1640

slowthinker

(Související report zde)

Středa:
Dnes mělo být celý den hezky, bohužel střídavě jemně sněžilo nebo bylo „světle“ zataženo. Viditelnost dostačující pro slalomky, pro ne-pološusare asi dostačující i pro obřačky.

Sjezdovka rozdělena pruhem se sněžnými děly v poměru 60 ku 40. Dopoledne měli tyče paralyžaři, odpoledne nějací junioři. Šířka dostačující pro slalomky, pro pološusaře na obrackach by to nebylo bezpečné, ale pro obyčejné lyžaře si myslím že je to ok.
Vršek je zavřený a bude to tak ještě 3 až 4 dny. Ta širší půlka je ale dobře sjizdna, na užší jsou hromady nastříkaněho sněhu.

Ráno tvrdý povrch s měkkou vrstvičkou napadaného sněhu,
odpoledne (testoval jsem slalomky) vymleté (nebo lepe „shrabane“) plochy (ne plotny) stridajici se s mekkymi plochami (nizkymi hromadkami snehu, max 2 cm), nebyly to ani boule ani zvlněný povrch, jenom střídavý sníh. Z mého pohledu na jízdu zcela ok, z pohledu závodníků-rozmalenců asi úplně ne.
Max. obsazenost tři lyžaři plus jedna grupa v tyčích.

Dnes špatně urolbovano ale prý je to vyjimka.

08.01.2026 20:19:36 #5 

Příspěvků: 1640

slowthinker

Čtvrtek:
Dnes bylo mnohem více lidí, ve špičce minimálně tři družstva tyčařů. Stav sjezdovky ale podobný jako včera.
Ráno minus 20, asi na to všichni čekali.
Celý den jasno, cca v půl třetí svítí chvíli slunce na dolní a horní stanici.
Ukázky bodycarvingu zdarma.
Postupně se sundávají sněžná dělá z prostředka sjezdovky.

(Off topic: Když jedu pološusem tak všichni koukaji s otevřenou pusou a utíkají ke stranám sjezdovky, dnes ale na chvíli přišel jeden opravdový šusař, na toho v žádném případě nemám. V úzkém pruhu mezi lidmi opravdový šus s občasným chvilkovým jemným přibrzděním aby bylo vidět že to má pod kontrolou. Obdivuju ho.)

09.01.2026 20:05:43 #6 

Příspěvků: 1640

slowthinker

Pátek:
Dnes sněžení kromě 14–16 hodin, došlo k velkému oteplení (kolem minus 6),
Já jsem nejezdil, z druhé ruky ale vím, že na sjezdovce rano byla malá vrstva prašanu, která se projevila měkkostí.
Dnes hodně lyžařů, nestačilo parkoviště u vleku a parkovalo se i před můstkem přes potok. Brány zabíraly zase většinu svahu kromě pruhu u vleku. Vršek sjezdovky byl otevřený, bez bran, ale pořád jsou tam snehodela a lze jezdit pouze 60% šířky.

12.01.2026 09:45:29 #7 

Příspěvků: 563

VojtěchV muž

>> #6, slowthinker, 09. 01. 2026 20:05:43

Jak je to tam s tím parkováním? Měl jsem za to, že to parkoviště je jen pro hosty hotelu…

12.01.2026 10:19:35 #8 

Příspěvků: 1640

slowthinker

>> #7, VojtěchV, 12. 01. 2026 09:45:29

Dali tam takovou ceduli, ale fakticky to funguje jako dřív.

12.01.2026 14:38:12 #9 

Příspěvků: 563

VojtěchV muž

>> #8, slowthinker, 12. 01. 2026 10:19:35

Tohle fakt miluju, takový zákazy, který se zároveň považují při místní znalosti za okamžitě neplatné…

13.01.2026 14:18:59 #10 

Příspěvků: 563

VojtěchV muž

>> Reakce na aktuální report z 07. – 09.01.2026.

Jinak oceňuji použití jména „Pláně“. V ňůsspíku jednoznačně převládá Svatý Petr, v horším případě Svaťák.

13.01.2026 18:25:42 #11 

Příspěvků: 1640

slowthinker

>> #10, VojtěchV, 13. 01. 2026 14:18:59

Za mě je název Svatý Petr pro Pláně matoucí – geograficky je Svatý Petr právě oblast kolem Stohu, ne?

13.01.2026 23:05:45 #12 

Příspěvků: 5268

oblouk muž

>> #11, slowthinker, 13. 01. 2026 18:25:42

Upřesním: Svatý Petr je celé údolí. Stoh je Stoh. Ze Stadionu ve Svatém Petru vede lanovka na Pláň.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

13.01.2026 23:47:16 #13 

Příspěvků: 1640

slowthinker

off-topic

V němčině se město dříve nazývalo Spindlermühle podle rodiny Spindlerových, která vlastnila v obci mlýn.[5] Do roku 1765 se však obec vždy jmenovala Svatý Petr (dnes část města).[6] Jenže v žádosti o povolení stavby kostela, zaslané císaři, bylo u podpisů rovněž uvedeno – sepsáno ve Špindlerově mlýně. Žádost totiž občané sepisovali právě v tomto mlýně Špindlerů. A jelikož jsou podobné názvy obcí v německy mluvících zemích časté, došlo k omylu a zpět se vrátilo povolení ke stavbě kostela v obci Špindlerův Mlýn. Občané raději obec přejmenovali, aby mohli stavět.[6]
(wikipedie)

15.01.2026 10:31:24 #14 

Příspěvků: 563

VojtěchV muž

>> #13, slowthinker, 13. 01. 2026 23:47:16

Ano, ten příběh znám.

Já měl spíše na mysli, že se hodně vytratilo to rozdělení na Medvědín a Pláně, které bylo ještě před pár lety běžně užívané.

15.01.2026 12:59:28 #15 

Příspěvků: 1640

slowthinker

>> #14, VojtěchV, 15. 01. 2026 10:31:24

rozdělení na Medvědín a Pláně

Však to má dobrou logiku, pojmenovat lanovku podle kopce na který jede.
Kdyby se vlek Stoh a spousta dalších malých vleků v oblasti pojmenovaly „Svatý Petr“, nebude to asi to pravé ořechové.

24.01.2026 14:01:53 #16 

Příspěvků: 1640

slowthinker

Report ze včerejška, z pátku

Počasí:
Podle předpovědi (Aladin) měl do Špindlu zasahovat ze severu výběžek se slunečným počasím, bral jsem to jako že je 50% šance na slunce. Ve skutečnosti slunce ani náhodou, mírně padalo, jenom po desáté na nějakou dobu přestalo.
Mlha většinou až nad sjezdovkou.

Stav sjezdovky:
Velmi tvrdý podklad.
Spodek otyčovaný bránami a nezvykle ohrazený sítěmi (viz foto), nedalo se jezdit mimo sítě, jedině uvnitř.

Zalidněnost:
Ráno úplně prázdné, od 10 hodin se začali trousit závodníci, vlastně většinou to byly spíš závodnice. Přišlo mi, že obvyklý poměr „jeden trenér na pět závodníků“ byl spíš obrácený. Nakonec jich bylo poměrně hodně, naštěstí ale pak zase odjeli.
Vršek volný, nikdo tam nejezdil, jako obvykle se tam závodníci bojí vyjet, je to prudké a ve vysoké nadmořské výšce.

Příjezd a parkování:
Led na silnicích, parkování do 10 hodin prázdné, pak se všechna parkoviště i prostor kolem silnice najednou naplnila auty se závodníky, jako by byli domluveni.

Mezi přiložené fotografie jsem přidal novou fotku s legendárním nápisem o „ubytovaných“.

Fotky

25.01.2026 09:26:01 #17 

Příspěvků: 5012

IIIvan muž

>> #16, slowthinker, 24. 01. 2026 14:01:53

Vršek volný, nikdo tam nejezdil, jako obvykle se tam závodníci bojí vyjet, je to prudké a ve vysoké nadmořské výšce.

No čo už, nie je každý odvážny … :-)

05.02.2026 14:55:43 #18 

Příspěvků: 1640

slowthinker

Dnes 2 stupně nad nulou, kopec tvrdý s natátou horní vrstvou, ráno chvíli mžilo a ve 14 h začalo zase (dole voda, nahoře něco jako kousky ledu). Bylo toho málo a nezadělávalo to brejle.
Mlha v horních 20% svahu (Medvědín má mlhu v horních cca 50%), takže můj plán trénovat rychlost abych se aspoň trochu přiblížil MPS se zhroutil.
Ale přesto spokojenost. Jsou tu hodní a soucitní lidé a dobře se tu somruje.
Už dokážu jakž takž projet GS pro mladší žáky.

Dopoledne max. 10 lidí na svahu, odpoledne v jednu chvíli spousty lidí, snad 20 kousků!
Klasicky na šířku 2/3 spodku zabírají tyce, ráno až k cestě co vede do skiareálu Sv. Petr a odpoledne bylo všechno ještě níž. Úplně nahoře nebylo postavené nic.

(mírně editováno v pátek)
(edit2: v lese zpívali ptáci)

05.03.2026 15:17:25 #19 

Příspěvků: 1640

slowthinker

Slunce,
dopoledne tvrdé komplet,
odpoledne tvrdé nahoře, dole tvrdý podklad ale na tom oježděná vrstva

Tyče jako obvykle, jsou jenom dole.

edit:
podle předpovědi nejnižší noční teplota měla být ve Špindlu +1. Reálná teplota (podle místních co se podívali na teploměr) –3

05.03.2026 19:20:30 #20 

Příspěvků: 5268

oblouk muž

>> #19, slowthinker, 05. 03. 2026 15:17:25

Jak je možné, že tu neprobíhá diskuse o MČR v rychlostním lyžování – tento víkend: PROGRAM: patek 6.3. volne treninkove jizdy sobota 7.3. 3 zavodni jizdy s pokusem o ofiko rekord na ceskem uzemi.

  1. jizda v 10:00 – najezd na 140kmh
  2. ⁠jizda v 11:00 – najezd 150–160kmh
  3. ⁠finalova jizda pro 5 nejrychlejsich 170kmh +

Šance nejen pro Slowthinkera na super dlouhých ski, ale především pro rychlíky na slalomkách.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

05.03.2026 20:37:23 #21 

Příspěvků: 1640

slowthinker

>> #20, oblouk, 05. 03. 2026 19:20:30

Na super dlouhých to umí každý moula, já jedině na těch slalomkach.

Nemohl bys domluvit aby tam nejezdil MPS? Mně vždycky frustruje když mě předjede.

09.03.2026 19:23:39 #22 

Příspěvků: 5268

oblouk muž

>> #21, slowthinker, 05. 03. 2026 20:37:23

Moulové jezdili rychlejc než jsem si uměl představit, že by se dole na ještě dost skloněném svahu dalo ubrzdit. Několik jich jelo nad 160 km/h. Nejrychleji Radim Palán v plné zbrojí a i v latexu 182 km/h

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

09.03.2026 20:09:47 #23 

Příspěvků: 4306

PetrAT muž

Fotky

09.03.2026 20:59:21 #24 

Příspěvků: 830

ZB?

>> #22, oblouk, 09. 03. 2026 19:23:39

Rozjížděl se z Výrovky ? :-D

Lyze-to je moje diagnoza...

09.03.2026 22:38:22 #25 

Příspěvků: 1640

slowthinker

>> #22, oblouk, 09. 03. 2026 19:23:39

Našel jsem si https://www.czech-ski.com/…nim-lyzovani-

Zjistil jsem, že ten, kdo nepadá, jezdí pod své možnosti.

.Minimálně Radek Palán není moula. On a Tom Řepík https://snow.cz/…-mezi-lyzari jsou první dva lidé, na které jsem narazil brouzdaje snow.cz a kteří chápou v čem tkví podstata lyžování.

Existuje nějaké video? Nebo aspoň informace odkud se najíždí jednotlivé rychlosti, odkud se smí brzdit a tak?

Je tam nějaká podmínka ohledně vybavení? Docela bych se přihlásil za rok s těmi slalomkami.
(Vždycky když tu ve fóru někdo zmíní kilo na slalomkách, seběhne se tady hromada borců a začnou se řehtat a plácat se do stehen. Tak bych rád na bezpečném měřeném místě ověřil jak to s těmi slalomkami vlastně je :-) )

09.03.2026 22:52:04 #26 

Příspěvků: 1640

slowthinker

>> #24, ZB?, 09. 03. 2026 20:59:21

Když vidím toto tak si dovedu představit že na Výrovku lézt nemuseli. (I když samozřejmě chápu, že při vyšších rychlostech je těžké překonat odpor vzduchu i na Stohu)

10.03.2026 20:28:59 #27 

Příspěvků: 5268

oblouk muž

>> #25, slowthinker, 09. 03. 2026 22:38:22

Vše je dohledatelné na webech, byla i reportáž v nějaké TV

https://www.uschovna.cz/…SZFHHCG-ETV/

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

12.03.2026 10:04:53 #28 

Příspěvků: 5268

oblouk muž

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

13.03.2026 16:25:14 #29 

Příspěvků: 128

stefa muž

>> #28, oblouk, 12. 03. 2026 10:04:53

No už sú chlapi vo Vars-e.

13.03.2026 20:30:40 #30 

Příspěvků: 1640

slowthinker

Dnes dole zavody děti, cca na 60 % šířky. Tudíž spousta aut.
Dole tvrdo cca do 11h, nahoře podél lesa kam nesvítí slunce tvrdo celý den. Předpověď na předchozí noc ve Špindlu byla 0.6 stupně minimum, zřejmě to stačí na to aby zmrznul Stoh .
Dnes dopoledne jasno, odpo polojasno.

Z diskuse na svahu vím, že den předtím to v noci nezmrzlo, ale sníh byl přesto ucházející.

Příští týden pondělí až čtvrtek bude Stoh zavřený, pak pátek až neděle závody, nevím jedtli svah zůstane otevřený jako dnes.

13.03.2026 20:33:23 #31 

Příspěvků: 1640

slowthinker

Reporty sem píšu sám a nikdo mě nenásleduje. Tož toho zanechám.

14.03.2026 09:35:56 #32 

Příspěvků: 5012

IIIvan muž

>> #31, slowthinker, 13. 03. 2026 20:33:23

Keď ja by som ti aj chcel spraviť radosť, ale na Stohu som v živote nebol… :-)

14.03.2026 11:10:46 #33 

Příspěvků: 1640

slowthinker

>> #32, IIIvan, 14. 03. 2026 09:35:56

Děkuji, zahřálo mě to u srdce. Ale zítra se už zase tady budu cítit osaměle.

21.03.2026 12:47:44 #34 

Příspěvků: 5268

oblouk muž

Lepší než Stoh… – dnes mistrovství ČR v obřím slalomu holky i kluci… – prohlídka před 2. kolem. Není vyloučeno překvapení zisku titulu u mužů…

Editt 1.: Čtyřicetiletý Krýzl (první mistrovské tituly v r 2009) byl po prvním kole 4., z Čechů 2. Ve druhém kole nedojel. Škoda – nikdo nejel tak hezky…

Editt 2.: Přece jen jsem prekvapení tipoval dobře –

Krýzl mistr ČR ve slalomu!!!

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.
Fotky

22.03.2026 18:15:28 #35 

Příspěvků: 1640

slowthinker

>> #34, oblouk, 21. 03. 2026 12:47:44

Taky bych si to MČR měl někdy zkusit…

22.03.2026 18:16:26 #36 

Příspěvků: 1640

slowthinker

Ještě přidám tipy a triky ohledně parkování na Stohu.

Když se konají závody, bývají přeplněné i prostory kolem příjezdové silnice, a policejně to zřejmě prochází: Někdy se stojí i podél dřevěných zábran (ale nikdy současně na obou stranách). Někdy se stojí ve dvou řadách, ti blokující pak dávají za své sklo telefonní číslo. Viz fotky.

>> #16, slowthinker, 24. 01. 2026 14:01:53

K fotografii: Ten text o ubytovaných je prý nasazen kvůli létu, kdy jsou velká parkoviště ve Špindlu zpoplatněná.

Fotky

29.03.2026 19:58:51 #37 

Příspěvků: 5268

oblouk muž

>> #36, slowthinker, 22. 03. 2026 18:16:26

Oddechl jsem si, když jsem dnes zjistil, že ten páteční smtelnej úraz na Stohu nejsi ty. Díky, že jezdíš někdy i na mírnější FIS černý na Stadionu…

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

30.03.2026 16:05:39 #38 

Příspěvků: 1640

slowthinker

>> #37, oblouk, 29. 03. 2026 19:58:51

jezdíš někdy i na mírnější FIS černý na Stadionu

To bylo poprvé po 15 letech, zkusil jsem to a je to vážně moc mírné, zcela pod mou úroveň.

30.03.2026 16:19:54 #39 

Příspěvků: 5268

oblouk muž

>> #38, slowthinker, 30. 03. 2026 16:05:39

Jo, to si taky myslím. Ale bacha na ten hrbol (dřevařská) nad velkým hankem. Tam prej minulej tejden někdo doplachtil na krovky do lesa – hlava otřesená!!!

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

30.03.2026 16:53:12 #40 

Příspěvků: 1640

slowthinker

>> #39, oblouk, 30. 03. 2026 16:19:54

Slyšel jsem že byl dokonce chvilku v bezvědomí. To musel být nějaký salát, znáš to, takový ten mladý šusař kterému chybí pud sebezáchovy, někam to nakulí a neví jak zastavit.

30.03.2026 20:53:35 #41 

Příspěvků: 5268

oblouk muž

>> #40, slowthinker, 30. 03. 2026 16:53:12

Kdepak, že naopak už „zralý muž“ kterej by měl mít už rozum. Prej byl nějakej divnej – lyže SG 212 cm, chvilku mu trvalo než se zorientoval – snažil se rozjet do kopce… Takovýho znám jen jednoho.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

31.03.2026 08:21:56 #42 

Příspěvků: 5012

IIIvan muž

>> #41, oblouk, 30. 03. 2026 20:53:35

To znie povedome… :-)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy

Reporty z lyžařských středisek

Stuhleck

Stuhleck

Stuhleck

Stuhleck