Domů Diskuze Sjezdové lyže - zajímavosti a kuriozity Zagumičkování brzdiček i pro manipulaci?

Zagumičkování brzdiček i pro manipulaci?

15.04.2014 22:29:19 #1 

Příspěvků: 173

hm1

Zdravím,

už několikrát jsem viděl na fotkách ze SP, mezi tréninky nebo manipulaci s lyžema, že mají zagumičkované brzdičky vázání + jsou zalepené sucháči.

Zajímalo by mě, co to má za účel?

Nemyslím tím, to že se brzdičky zaaretují pro servis – pro to mám pochopení – pro to co jsem popsal už ne…

Díky H.

16.04.2014 11:31:40 #2 

Příspěvků: 2370

TomáS muž

Brzdičky se do sebe zacvaknou a jak při zacvakávání, tak odcvakávání dochází ke tření hran o sebe, což je nežádoucí. Pouze má teorie. T

16.04.2014 17:41:55 #3 

Příspěvků: 173

hm1

>> #2, TomáS, 16. 04. 2014 11:31:40

Ano, něco v tom smyslu jsem si říkal – že jde o to omezit tření lyže o sebe – spec. ty hrany. Dík.

16.04.2014 19:13:19 #4 

Příspěvků: 4199

PetrAT muž

>> #2, TomáS, 16. 04. 2014 11:31:40

No jestli jim třeba nevadí, že nožička brzdy může z boku tlačit do hrany
Třeba při delším převozu
.
Co jsem si v Soči všiml, že dávali 4 řemínky . 2 šly před a za vázání

16.04.2014 20:35:07 #5 

Příspěvků: 2480

TNS muž

•Hlavný dôvod uviedol TomáS.Je to bezpečnejšie.Špe­ciálne Marker má takú nepríjemnú vlastnosť,že pri oddeľovaní lyží sa občas povolí náhle len jedna strana a lyže sa v momente skrížia voči sebe navzájom.Samoz­rejme,že cez dôkladne pripravené hrany.

•Ľahšie sa prepravujú.Pár má kompaktnejší tvar a nehrozí,že sa zapriečia o brzdy s iným párom.Týmy používajú často burritá(vaky bez polstrovania na prevoz viacerých párov).

•Neničia sa brzdy.Jedna o druhú.

4 pásky vytvoria pevný spoj,ale je to o zvyku každého súdruha.Ja gumičku na brzdách považujem za oštaru navyše ;-)

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

16.04.2014 21:29:26 #6 

Příspěvků: 3637

m3 muž

Navlíkat gumičky(na brzdy lyží) hned po skončení jízdy/jízd je jen ku prospěchu hran.Přesně jak píše TNS.U starších tréninkových lyží bych to zase asi až tak nehrotil, ale u nových to pak člověka naštve když si s nima předtím dal tolik práce ;-)

Občas se zakousávají i Rosssignol/Look a naopak u Tyrolky a jejích modifikací se mi to ještě nestalo.

Páskování na 4 x a u SL většinou 3× je pevnější hlavně když se veze víc párů a na delší vzdálenost. Takže určitě minimálně 3 pásky.

16.04.2014 22:56:27 #7 

Příspěvků: 2480

TNS muž

Pravda.Rossi vedia byť tiež zákerné.

Ešte je sranda,keď gumička praskne v tej najnevhodnejšej chvíli.Pri transporte,ale „najlepšie“ pri samotnej manipulácii…ak bude niekto googliť o kondómoch a preklikne na našu debatu,bude sa diviť čo tu riešime :-D Neprekonateľný bol systém Atomic s kovovovým aretačným u-čkom na 1018 a celej race sérii.Nesmrtel­né,len ťažké a cinkajúce riešenie.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

17.04.2014 13:28:35 #8 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #7, TNS, 16. 04. 2014 22:56:27

Jednu nepoužitou blyštivě žlutozelenou 1018 mám v zásobě na horší časy, počkám, až zase přijde do módy, pak budu také nesmrtelný a nepřekonatelný. A že budu cinkat mi nevadí.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

17.04.2014 13:44:57 #9 

Příspěvků: 2370

TomáS muž

>> #8, ˘Ö˘Krab, 17. 04. 2014 13:28:35

Tak spousta závodníků na tom jezdí. Asi ví proč. Řekl bych, že to je jedna z mála věcí, která je od Atomicu dobrá. Rozuměj mezi věcmi, co se normálnímu smrtelníkovi dostane do ruky.

17.04.2014 20:15:11 #10 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #8, ˘Ö˘Krab, 17. 04. 2014 13:28:35

Cinkajú len tie kovové účka na aretáciu brzdičiek,nie viazanie. A 1018 z módy nevyšla.Je to taký youngtimer.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

18.04.2014 20:28:32 #11 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #7, TNS, 16. 04. 2014 22:56:27

Neprekonateľný bol systém Atomic s kovovovým aretačným u-čkom na 1018 a celej race sérii.Nesmrtel­né,len ťažké a cinkajúce riešenie

Mělo (má) jednu nevýhodu.Poztrácel jsem je.

ak bude niekto googliť o kondómoch

Kupované gumičky nahrazuju nastříhanou duší z mopeda.Dýl vydrží a jsou zadarmo 8-)

18.04.2014 21:11:31 #12 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #11, m3, 18. 04. 2014 20:28:32

Ja už iné ako nastrihané z duše nepoužívam.Dáv­nejšie mi ich Ičes nasypal hromadu a hneď som si ich zamiloval.Netrhajú sa a aj keď sú dlho uskladnené pokope nelepia sa.Ak treba použiť kratšie,len ich v strede pretočím do osmy a ide sa ďalej.Pri poslednom nákupe nám zaokrúhlili faktúrovanú sumu pomocou origoš gumičiek.Tam ležia v sáčku,krásne,ne­použité…možno už zlepené :-D

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

18.04.2014 22:39:38 #13 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #12, TNS, 18. 04. 2014 21:11:31

To je inovace na třetí.Když jsem je před časem vytasil v lyžárně , tak vedle servisující Ital ohrnoval nos nad těma prapodivnýma a nepravidelnýma náhražkama profigumiček.V ne­děli když jsme balili ,si ode mě vzal všechny který jsem mohl postrádat a vyměnil za lahev červenýho.Vcelku dobrej(chutnej) byznys.No, nakonec jsem mu slíbil,že až se potkáme příště,tak mu prozradím „výrobní tajemství“ za víc lahví.

19.04.2014 07:52:00 #14 

Příspěvků: 75

havran007 muž

m3,TNS pánové děkuji za rozšíření obzorů, tento D.I.Y. přístup je mi více než sympatický.BTW na jakou šířku je stříháte?

19.04.2014 11:39:22 #15 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #14, havran007, 19. 04. 2014 07:52:00

Ja som ich dostal darom.Ale ako píše m3 sú skôr tvaru nepravidelného­.Presná miera je „od buka,do buka“,alebo „ako vydalo“. Ja mám na jednej od 1,5 cm do 2,4 cm.Možno v tom sa ukrýva svätý grál gumičiek :-D

..strihaj,expe­rimentuj.Tu fakt o nič nejde.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

19.04.2014 21:26:37 #16 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #14, havran007, 19. 04. 2014 07:52:00

To není potřeba nějak zvlášť řešit.Prd na tom sejde.Já je mám nastříhaný cca 15 – 20 mm,prostě jak se povede.V tomhle případě jde krása stranou,hlavně že je to funkční.Velká výhoda je jak píše TNS ,že se neslepí.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy