PODÉLNÁ TUHOST LYŽE
19.09.2014 20:02:19 #1
Protože si myslím, že by to (snad?) mohlo rozšířit použitelnost /komfortnější nastavení/ lyží, dovolím si rozpoutat tady tak trošku diskusi (anketu):
- umožňuje proměnlivost podelné tuhosti lyže Head inteligentní chip nebo doubledeck Atomic? (čím?, proč?)
- slyšels o nějakém jiném systému u jiného výrobce? …
- uvítal bys možnost volby/nastavení podélné tuhosti lyží?
20.09.2014 09:03:40 #3
>> #1, oblouk, 19. 09. 2014 20:02:19
Srdečne Ťa pozdravujem. Ideš robiť určitú cielenú odbornú činnosť pre posudzovanie vplyvu premenlivej tuhosti lyží, alebo iba mieniš „nakopnúť“ záujemcov o lyžovanie k štúdiu zloženia lyží u jednotlivých výrobcoch?
20.09.2014 12:11:26 #4
>> #3, orim, 20. 09. 2014 09:03:40
Napadá mně ještě další možnost…
20.09.2014 17:09:11 #5
>> #2, baťa, 19. 09. 2014 23:04:41
OK – zajímá mě zkušenost – PSI už není úplně novinka, někdo tady by už zkušenost mohl mít… Pozitivnímu účinku těch drátů, aby fungovaly tak jak je třeba, bych ale moc nevěřil…
>> #3, orim, 20. 09. 2014 09:03:40
Obojí je možné –
zajímá mě to – loni jsem něco (samodomo) vyzkoušel…
>> #4, HonzA_, 20. 09. 2014 12:11:26
Naznačuješ (nejspíš) správně – něco opravdu ve Sportenu, na
základě mých „pokusů“ z loňska, zkoušíme .
21.09.2014 06:51:17 #6
>> #5, oblouk, 20. 09. 2014 17:09:11
Přesně tak jsem to myslel.
21.09.2014 07:02:50 #7
>> #5, oblouk, 20. 09. 2014 17:09:11
Už ste nakúpili a rozrezali /rozpitvali/ lyže od popredných výrobcov? Premenlivá tuhosť, podľa môjho názoru má svoje opodstatnenie a budúcnosť v lyžovaní. Doposiaľ výrobcovia pracovali s vložením iného materiálu do lyží alebo na telo lyže. Podľa môjho názoru v budúcnosti to bude práca s materiálom vloženým do lyží. Sú na to dve možnosti: čínsky – odkopírovanie od špičkových značiek, západoeurópsky – vývoj, výskum, na to však treba veľmi veľa peňazí. Ktorou cestou sa vyberie Sporten?
21.09.2014 11:29:34 #8
>> #1, oblouk, 19. 09. 2014 20:02:19
Čau Hanz,vypadá to že už ses dal dohromady a máš zas chuť do nové sezony, to je dobře… Řekl bych že toto téma tím jak je obsáhlé je zde obtížně prodiskutovatelné. Který výrobce co používá nebo používal bys měl mít zmáklé ne, od doubledeck Atomicu a podobných systémů Nordica,Blizzard,přes lanka Volkl a multix Rossignol až k chip Head. Na všech lyžích s fíčurama jsem jezdil a mohl je porovnat s poctivou klasikou ve stejný den na stejném povrchu a za mě říkám že i komerční klasika byla vždy lepší než fíčury, nedej bože abys pak vlez na něco od AK,RTC,bývalých Blade nebo něčeho podobnýho od kluků Italskejch,pak člověk zjistí že je vše ještě trochu jinak. Problem byl ale možná v tom že to bylo hlavně v případě Volklu napáchano na podvozku nevalné kvality, něco jako dej na MPV dvě přádný křídla a mazej na okruh, nicméně jistou funkčnost a to i rozdílnou jsem zaznamenal s vyjímkou chip Head. Tudíž těžko říct co by přinesla kombinace kvalitního podvozku a kvalitní fíčury, otázka je jaká by byla výsledná cena a jestli by ji míra případného pozitivního efektu dokázala ospravedlnit, v podstatě je jen jedna manufaktura která toto dělá,ale bohužel jsem na tom ještě nejel. Další otázka je pro koho maj bejt lyže s fíčurou určený a co se od nich tedy očekává. Takže to jen tak souhrně,pokud bys chtěl probrat něco konkrétního no problem.
PS: Letos jsem testoval nějakou novou GS od sportenu a zdála se být hodně dobrá,perfetně držela a vedla jak v měkčim tak na tvrdu, to jen abys věděl že když se mě něco nezdá tak to řeknu a když zdá tak taky.
Ještě odpověď na tvé otázky:
První- je na román takže zatím neřešim.
Druhá- ano
Třetí- za určítých podmínek proč ne.
21.09.2014 15:42:03 #9
>> #7, orim, 21. 09. 2014 07:02:50
Rozřezat a okopčit není cesta kupředu, ale do závěsu a tudíž nemá smysl. Žádné velké investice do vývoje a vlastně ani na to nejmíň stejně důležité = komunikaci, nepřipadají v úvahu ani pro ty největší a nejúspěšnější (sklady a trh vůbec je po loňské nezimě přeplněný loňskými a staršími modely…).
>> #8, MPS, 21. 09. 2014 11:29:34
No pohromadě mě drží (a zároveň v pohybu poněkud překáží) cca 4kg
železa v obou nohách – ale předlyžařský roupy už zase mám
… Jinak, všechno co píšeš
ve smyslu „podvozek-fičura+pro koho+za kolik“, je rozumné a bereme to
v úvahu. Velmi mě těší tvůj posudek s novejma GS – potvrzuje naši
spokojenost s holčičí variantou 192/FIS a 185/Masters. Zbývá ještě
doladit podélný průběh tuhosti u slalomek… Píšu ti ještě
i soukromej emajl…
21.09.2014 21:27:39 #10
>> #1, oblouk, 19. 09. 2014 20:02:19
>> #9, oblouk, 21. 09. 2014 15:42:03
Není to dobrý nápad. Neřešíte příčiny, co ovlivňuje podélnou
tuhost lyže, ale řešíte důsledky různých fičur a to,jak se s nima
vypořádat. Řek bych, že řešení je úplně jinde a konstrukčně hodně
jednoduché a levné tak, že bude bohatě stačit jádro dosavadních lyží.
Ale, za to jsou placeni
páni konstruktéři Sportenu a PR osoby podporující prodej,tak proč se jim
fušovat do jejich řemesla.
22.09.2014 08:18:03 #11
>> #10, Thomas, 21. 09. 2014 21:27:39
Z čeho usuzuješ: „Není to dobrý nápad. Neřešíte příčiny, co
ovlivňuje podélnou tuhost lyže, ale řešíte důsledky různých fičur a
to,jak se s nima vypořádat,“ Trošku se tváříš jako všeználek
… – a mimochodem –
jak víš, že jsme, třeba, nezvolili „…řešení konstrukčně hodně
jednoduché a levné tak, že bude bohatě stačit jádro
dosavadních lyží“?
22.09.2014 19:31:33 #12
>> #11, oblouk, 22. 09. 2014 08:18:03
Honzo-oblouku, ono to tak možná v tom Tvém prvním příspěvku
skutečně vyznělo . Nemyslím, že by to Thomas myslel zle.
Podle mě má smysl až ta 3. otázka
Ty první dvě jsou spíše na obecnou a nekonečnou diskuzi
Ale popravdě, já nevím že bych možnost nastavení tuhosti podélného
prohnutí kdy poci´toval za nutnou pro moji jízdu
Skoro si myslím, že sendvič, lepidla a mráz dokáží docela dost
22.09.2014 21:17:46 #13
>> #12, PetrAT, 22. 09. 2014 19:31:33
Mě tak trochu samozřejmě jde taky o oživení diskuse tady. Že to Thomas
nemyslel zle je mi jasný – už ho nějakou dobu tady známe, jen opravdu
nevím, z čeho usuzoval tak jak to napsal. K tvému: „Skoro si myslím,
že sendvič, lepidla a mráz dokáží docela dost“ – to máš jistě
kus pravdy… Na druhou stranu – co jiného tě napadá pro rozumnou inovaci
u lyží? – v tomto případě pro zlepšení vlastností lyže pro různý
povrch (samozřejmě nikoli pro závodníky nebo lidi, co mohou mít víc párů
lyží…). Je to určeno těm, co poznají rozdíl, hledají novinky, chtějí
se předvést jako expeti – a těch přece není málo… K tomu, co
zkoušíme = jedná se sice taky trošku o fičuru (viditelná
inovace=„kouknět co nového mám“), ale určitě to bude taky znatelně
funkční – nikoli jen jako např. vrcholná fičura chip od Headů
(v podstatě obrázek tištěnýho spoje pro anténu mobilního telefonu, jak
tu jeden z pilně diskutujících odhalil ).
22.09.2014 21:33:15 #14
>> #13, oblouk, 22. 09. 2014 21:17:46
zvládne ta fičura třeba nahradit jednu vrstvu titanálu v lyži ?
22.09.2014 21:38:19 #15
>> #14, PetrAT, 22. 09. 2014 21:33:15
Víš dobře, že by ses tu na detaily ptát neměl… – ale řekněme, že ji zvládne „přidat“ i „ubrat“ … – a dost.
22.09.2014 21:46:39 #16
>> #15, oblouk, 22. 09. 2014 21:38:19
Pak si dovedu představit, že by to mohlo být zajímavé pro výrobce
„Jedna lyže“ a flexi by si mohl nastavit jak 100kg týpek, tak
holčina 60kg
22.09.2014 21:53:19 #17
>> #16, PetrAT, 22. 09. 2014 21:46:39
No tak nějak to je míněno – tak nějak by to byl ideál… – i když je na druhou stranu fakt, že ona když jezdí na obřačkách 70–80km/h na ledu, tak potřebuje lyže s vlastnostma docela podobnejma, jako ten metrákovej pro 50km/h na příjemným povrchu… (propánajána, neberte mě, prosím, úplně za slovo. hodně jsem to zjednodušil…).
22.09.2014 22:00:56 #18
>> #17, oblouk, 22. 09. 2014 21:53:19
A to taky nejspíš znamená, že se to musí dát něčím nastavit
(kolečko, čudlík, zaklínadlo apod.)
A tedy že to nebude systém Double Deck Atomic, obdobně Salomon, nebo
kaskáda Rossi
22.09.2014 23:09:04 #20
>> #13, oblouk, 22. 09. 2014 21:17:46
Aúúú to bolí,koukam že to moje MPV je potřeba ještě doladit- do kufru je potřeba namontovat nějakej dvanáctiválec abych se dokázal držet ujíždějcího BMW M5, samozřejmě jen do první zatáčky ze který i přes obrovský přítlak dvou karbonovejch křídel stejně vyletim, vůbec nevadí že tam už nebude kufr, budou tam jiný supr věci. Určitě se najde pár zájemců co tuhle prapodivnou věc dudou muset vlastnit, teda jen v případě že zaručim výrobu jen pár kusů.
Já bych jako nerozumnější inovaci konkrétně u Sportenu viděl v doladění sendvičú tak, aby mohli konkurovat tomu nejlepšímu co se dá pořídit, pa je celkem velkej prostor v designu a pak až bych řešil fíčury. Někdy bys měl pokecat s klukama třeba ze Swiss manufaktur,možná bys kokoukal jakej prostor může být v klasice.
Tím ale nechci nijak předem zatracovat tvůj třeba dobrej nápad, ještě ti cinknu, samozřejmě co si řeknem ve Vegas zůstane ve Vegas…
23.09.2014 00:20:35 #21
>> #11, oblouk, 22. 09. 2014 08:18:03 No usuzuji z toho, že příčina zvýšit podélnou tuhost lyže je… v nezvládnutelných vibracích na tvrdém nerovnoměrném povrchu ve vyšší rychlosti a kritických situací koryt a muld po několika projetí. Podle mě je potřeba toto primárně vyřešit. No a dostáváme se k tomu , co lyži zásadně !!! ovlivňuje ve vibracích, materiál dost,ale ne primárně a popsané vychytávky fičur taky ne. A to už to musí někoho trknout…aby to byl jeho nápad:-D
23.09.2014 09:47:52 #22
>> #1, oblouk, 19. 09. 2014 20:02:19
vypadá to, že je vše jinak: Lyže v žádném případě v zahájení oblouku nezařezává (tedy ani nemůže zahájit oblouk) špičkou. http://www.lyze-snowblade.cz/…vani-c-1.htm
23.09.2014 14:24:34 #24
>> #22, HoCh, 23. 09. 2014 09:47:52
Ano – v tom odkazu je hodně pravdy. O tom se tu ještě nikdy nepsalo! Dospěl jsem před několika málo lety ke stejným závěrům – jen to tvoje „v žádném případě“ neplatí tak úplně že v žádném případě… – koneckonců v odkazu se to i zmiňuje. Už jsem se na skutečnost, že první polovina lyže při menším náklonu nezařezává, ale sjíždí také pokusil reagovat v písemných připomínkách do Sportenu ke tvarování přední poloviny lyže. No a samozřejmě jsem tento poznatek zahrnul i do mých doporučení pro zatáčení, kdy to zahájení není od špičky (jak ve svém metodickém materiálu ještě z r.2013 uvádí hlavní metodik AD SLČR), ale těžiště nad středem lyže…
>> #19, Mirek, 22. 09. 2014 22:55:41
No a co když to uvažované řešení přinese spolu se zvýšením/snížením podélné tuhosti i zvýšení/snížení tuhosti v torzi? – což by přece mělo…
>> #20, MPS, 22. 09. 2014 23:09:04
„Já bych jako nerozumnější inovaci konkrétně u Sportenu viděl v doladění sendvičú tak, aby mohli konkurovat tomu nejlepšímu co se dá pořídit,…“ – řekl bych, že tvoje spokojenost s novejma obřačkama ze Sportenu by mohla být docela dobrou odpovědí na tuhle připomínku – snažili jsme se. Design je věc velmi, velmi subjektivní – s tím nic nenaděláš… – jsem svědkem velmi pozitivních i velmi negativních reakcí na nové kabáty Sportenů – v podstatě nic mezi…
>> #23, Martin47, 23. 09. 2014 10:33:39
No srandy by při tomhle tématu jistě taky mohlo bejt dost… –
očekávám jí …
23.09.2014 16:13:26 #25
Já bych ve Sportenu třeba začal tím, že bych vyráběl lyže, které mají příčně rovné skluznice. Co se mně dostalo do ruky bylo jak luk. Na druhou stranu je to třeba záměr a nějaká převratné fíčura, která fantasticky zařezává a zrychluje lyži a umocňuje na druhou rebound, jen se pak musí odpovídajícím způsobem obrousit žehlička aby byla s lyžemi kompatibilní. Dalo by se to taky prodávat v setu a jako dárek by byl zahnutý vosk, žlutý s vůní banánů.
23.09.2014 16:25:11 #26
>> #25, Martin47, 23. 09. 2014 16:13:26
No jo, včera odpoledne na mně spadly první vločky letošní zimy
(uprostřed Čech, sic!), neklamný to příznak diskutérů vylézajících po
protrpěném létu z podzemních děr.
23.09.2014 16:43:56 #27
>> #26, ˘Ö˘Krab, 23. 09. 2014 16:25:11
Ahoj, nejdřív prosím pozdravuj Krabici a potomstvo a musím konstatovat, že já jsem nijak nestrádal, ba naopak jsem utrpěl nádhernou jachtařskou sezónu a hodlám v tom ještě chvilinku pokračovat, např. zítra. Pak se začnu poohlížet kam jsem to zašantročil lyže a pokusím se je nějak spárovat. Taky budu asi muset vypudit z lyžáků myši a mrknout se na web Sportenu kam že to ten svět spěje, abych něco nezaspal a pak to pracně nemusel dohánět. Psst, nikomu to neříkej ale jezdí se furt na sněhu z kopce dolů?
23.09.2014 22:54:49 #28
>> #24, oblouk, 23. 09. 2014 14:24:34
Jo že jste se snažili bylo vidět/taky to mohla být jen náhoda,to ukáže vývoj ostatních modelů, psal jsem ale hodně dobrá a ne nejlepší,tudíž i v ní je ještě prostor pro inovaci. Pokud ale inovace bude pokračovat tímto směrem bude to jen dobře.
24.09.2014 13:20:50 #29
>> #27, Martin47, 23. 09. 2014 16:43:56
Podobně jsem přetrpěl bezsněží na kole i já, taktéž v tom ještě hodlám pokračovat, třeba dneska. Pozdravuj doma. P.S. Silnička mě naučila jaksi ignorovat sklony, takže také budu bádat, kterým směrem na lyžích vlastně jet. Tedy až poté, co zjistím, jak se nazouvají boty a leze do vázání. Ale to bude až za dlouho, doufám.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.