PODÉLNÁ TUHOST LYŽE - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

PODÉLNÁ TUHOST LYŽE

19.09.2014 20:02:19 #1 

Příspěvků: 4967

oblouk

Protože si myslím, že by to (snad?) mohlo rozšířit použitelnost /komfortnější nastavení/ lyží, dovolím si rozpoutat tady tak trošku diskusi (anketu):

  • umožňuje proměnlivost podelné tuhosti lyže Head inteligentní chip nebo doubledeck Atomic? (čím?, proč?)
  • slyšels o nějakém jiném systému u jiného výrobce? …
  • uvítal bys možnost volby/nastavení podélné tuhosti lyží?
Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

19.09.2014 23:04:41 #2 

Příspěvků: 1

baťa muž

Kvůli tomu jsem koupil lyže Völkl Racetiger RC PSi, tak uvidím tuto zimu, neb konec té minulé se nekonal… :-(

20.09.2014 09:03:40 #3 

Příspěvků: 1398

orim muž

>> #1, oblouk, 19. 09. 2014 20:02:19

Srdečne Ťa pozdravujem. Ideš robiť určitú cielenú odbornú činnosť pre posudzovanie vplyvu premenlivej tuhosti lyží, alebo iba mieniš „nakopnúť“ záujemcov o lyžovanie k štúdiu zloženia lyží u jednotlivých výrobcoch?

20.09.2014 12:11:26 #4 

Příspěvků: 6570

HonzA_ muž

>> #3, orim, 20. 09. 2014 09:03:40

Napadá mně ještě další možnost…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

20.09.2014 17:09:11 #5 

Příspěvků: 4967

oblouk

>> #2, baťa, 19. 09. 2014 23:04:41

OK – zajímá mě zkušenost – PSI už není úplně novinka, někdo tady by už zkušenost mohl mít… Pozitivnímu účinku těch drátů, aby fungovaly tak jak je třeba, bych ale moc nevěřil…

>> #3, orim, 20. 09. 2014 09:03:40

Obojí je možné :-) – zajímá mě to – loni jsem něco (samodomo) vyzkoušel…

>> #4, HonzA_, 20. 09. 2014 12:11:26

Naznačuješ (nejspíš) správně – něco opravdu ve Sportenu, na základě mých „pokusů“ z loňska, zkoušíme :-).

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

21.09.2014 06:51:17 #6 

Příspěvků: 6570

HonzA_ muž

>> #5, oblouk, 20. 09. 2014 17:09:11

Přesně tak jsem to myslel.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

21.09.2014 07:02:50 #7 

Příspěvků: 1398

orim muž

>> #5, oblouk, 20. 09. 2014 17:09:11

Už ste nakúpili a rozrezali /rozpitvali/ lyže od popredných výrobcov? Premenlivá tuhosť, podľa môjho názoru má svoje opodstatnenie a budúcnosť v lyžovaní. Doposiaľ výrobcovia pracovali s vložením iného materiálu do lyží alebo na telo lyže. Podľa môjho názoru v budúcnosti to bude práca s materiálom vloženým do lyží. Sú na to dve možnosti: čínsky – odkopírovanie od špičkových značiek, západoeurópsky – vývoj, výskum, na to však treba veľmi veľa peňazí. Ktorou cestou sa vyberie Sporten?

21.09.2014 11:29:34 #8 

Příspěvků: 2832

MPS

>> #1, oblouk, 19. 09. 2014 20:02:19

Čau Hanz,vypadá to že už ses dal dohromady a máš zas chuť do nové sezony, to je dobře… Řekl bych že toto téma tím jak je obsáhlé je zde obtížně prodiskutovatelné. Který výrobce co používá nebo používal bys měl mít zmáklé ne, od doubledeck Atomicu a podobných systémů Nordica,Blizzar­d,přes lanka Volkl a multix Rossignol až k chip Head. Na všech lyžích s fíčurama jsem jezdil a mohl je porovnat s poctivou klasikou ve stejný den na stejném povrchu a za mě říkám že i komerční klasika byla vždy lepší než fíčury, nedej bože abys pak vlez na něco od AK,RTC,bývalých Blade nebo něčeho podobnýho od kluků Italskejch,pak člověk zjistí že je vše ještě trochu jinak. Problem byl ale možná v tom že to bylo hlavně v případě Volklu napáchano na podvozku nevalné kvality, něco jako dej na MPV dvě přádný křídla a mazej na okruh, nicméně jistou funkčnost a to i rozdílnou jsem zaznamenal s vyjímkou chip Head. Tudíž těžko říct co by přinesla kombinace kvalitního podvozku a kvalitní fíčury, otázka je jaká by byla výsledná cena a jestli by ji míra případného pozitivního efektu dokázala ospravedlnit, v podstatě je jen jedna manufaktura která toto dělá,ale bohužel jsem na tom ještě nejel. Další otázka je pro koho maj bejt lyže s fíčurou určený a co se od nich tedy očekává. Takže to jen tak souhrně,pokud bys chtěl probrat něco konkrétního no problem.

PS: Letos jsem testoval nějakou novou GS od sportenu a zdála se být hodně dobrá,perfetně držela a vedla jak v měkčim tak na tvrdu, to jen abys věděl že když se mě něco nezdá tak to řeknu a když zdá tak taky.

Ještě odpověď na tvé otázky:

První- je na román takže zatím neřešim.

Druhá- ano

Třetí- za určítých podmínek proč ne.

21.09.2014 15:42:03 #9 

Příspěvků: 4967

oblouk

>> #7, orim, 21. 09. 2014 07:02:50

Rozřezat a okopčit není cesta kupředu, ale do závěsu a tudíž nemá smysl. Žádné velké investice do vývoje a vlastně ani na to nejmíň stejně důležité = komunikaci, nepřipadají v úvahu ani pro ty největší a nejúspěšnější (sklady a trh vůbec je po loňské nezimě přeplněný loňskými a staršími modely…).

>> #8, MPS, 21. 09. 2014 11:29:34

No pohromadě mě drží (a zároveň v pohybu poněkud překáží) cca 4kg železa v obou nohách :-) – ale předlyžařský roupy už zase mám :-)… Jinak, všechno co píšeš ve smyslu „podvozek-fičura+pro koho+za kolik“, je rozumné a bereme to v úvahu. Velmi mě těší tvůj posudek s novejma GS – potvrzuje naši spokojenost s holčičí variantou 192/FIS a 185/Masters. Zbývá ještě doladit podélný průběh tuhosti u slalomek… Píšu ti ještě i soukromej emajl…

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

21.09.2014 21:27:39 #10 

Příspěvků: 1068

Thomas muž

>> #1, oblouk, 19. 09. 2014 20:02:19

>> #9, oblouk, 21. 09. 2014 15:42:03

Není to dobrý nápad. Neřešíte příčiny, co ovlivňuje podélnou tuhost lyže, ale řešíte důsledky různých fičur a to,jak se s nima vypořádat. Řek bych, že řešení je úplně jinde a konstrukčně hodně jednoduché a levné tak, že bude bohatě stačit jádro dosavadních lyží. Ale, za to jsou placeni :-) páni konstruktéři Sportenu a PR osoby podporující prodej,tak proč se jim fušovat do jejich řemesla.

Dynamika pohybu se přizpůsobí vizi

22.09.2014 08:18:03 #11 

Příspěvků: 4967

oblouk

>> #10, Thomas, 21. 09. 2014 21:27:39

Z čeho usuzuješ: „Není to dobrý nápad. Neřešíte příčiny, co ovlivňuje podélnou tuhost lyže, ale řešíte důsledky různých fičur a to,jak se s nima vypořádat,“ Trošku se tváříš jako všeználek :-)… – a mimochodem – jak víš, že jsme, třeba, nezvolili „…řešení konstrukčně hodně jednoduché a levné tak, že bude bohatě stačit jádro dosavadních lyží“?

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

22.09.2014 19:31:33 #12 

Příspěvků: 4062

PetrAT muž

>> #11, oblouk, 22. 09. 2014 08:18:03

Honzo-oblouku, ono to tak možná v tom Tvém prvním příspěvku skutečně vyznělo . Nemyslím, že by to Thomas myslel zle.
Podle mě má smysl až ta 3. otázka
Ty první dvě jsou spíše na obecnou a nekonečnou diskuzi

Ale popravdě, já nevím že bych možnost nastavení tuhosti podélného prohnutí kdy poci´toval za nutnou pro moji jízdu
Skoro si myslím, že sendvič, lepidla a mráz dokáží docela dost

22.09.2014 21:17:46 #13 

Příspěvků: 4967

oblouk

>> #12, PetrAT, 22. 09. 2014 19:31:33

Mě tak trochu samozřejmě jde taky o oživení diskuse tady. Že to Thomas nemyslel zle je mi jasný – už ho nějakou dobu tady známe, jen opravdu nevím, z čeho usuzoval tak jak to napsal. K tvému: „Skoro si myslím, že sendvič, lepidla a mráz dokáží docela dost“ – to máš jistě kus pravdy… Na druhou stranu – co jiného tě napadá pro rozumnou inovaci u lyží? – v tomto případě pro zlepšení vlastností lyže pro různý povrch (samozřejmě nikoli pro závodníky nebo lidi, co mohou mít víc párů lyží…). Je to určeno těm, co poznají rozdíl, hledají novinky, chtějí se předvést jako expeti – a těch přece není málo… K tomu, co zkoušíme = jedná se sice taky trošku o fičuru (viditelná inovace=„kouknět co nového mám“), ale určitě to bude taky znatelně funkční – nikoli jen jako např. vrcholná fičura chip od Headů (v podstatě obrázek tištěnýho spoje pro anténu mobilního telefonu, jak tu jeden z pilně diskutujících odhalil :-):-):-) ).

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

22.09.2014 21:33:15 #14 

Příspěvků: 4062

PetrAT muž

>> #13, oblouk, 22. 09. 2014 21:17:46

zvládne ta fičura třeba nahradit jednu vrstvu titanálu v lyži ?

22.09.2014 21:38:19 #15 

Příspěvků: 4967

oblouk

>> #14, PetrAT, 22. 09. 2014 21:33:15

Víš dobře, že by ses tu na detaily ptát neměl… – ale řekněme, že ji zvládne „přidat“ i „ubrat“ … – a dost.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

22.09.2014 21:46:39 #16 

Příspěvků: 4062

PetrAT muž

>> #15, oblouk, 22. 09. 2014 21:38:19

Pak si dovedu představit, že by to mohlo být zajímavé pro výrobce
„Jedna lyže“ a flexi by si mohl nastavit jak 100kg týpek, tak holčina 60kg

22.09.2014 21:53:19 #17 

Příspěvků: 4967

oblouk

>> #16, PetrAT, 22. 09. 2014 21:46:39

No tak nějak to je míněno – tak nějak by to byl ideál… – i když je na druhou stranu fakt, že ona když jezdí na obřačkách 70–80km/h na ledu, tak potřebuje lyže s vlastnostma docela podobnejma, jako ten metrákovej pro 50km/h na příjemným povrchu… (propánajána, neberte mě, prosím, úplně za slovo. hodně jsem to zjednodušil…).

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

22.09.2014 22:00:56 #18 

Příspěvků: 4062

PetrAT muž

>> #17, oblouk, 22. 09. 2014 21:53:19

A to taky nejspíš znamená, že se to musí dát něčím nastavit (kolečko, čudlík, zaklínadlo apod.)
A tedy že to nebude systém Double Deck Atomic, obdobně Salomon, nebo kaskáda Rossi 8-O

22.09.2014 22:55:41 #19 

Příspěvků: 726

Mirek muž

Osobně si myslím, že proměnná tuhost má význam u univerzálky se šířkou pod patou okolo 80mm. U univerzálky tolik nevadí, že se vzrůstající tuhostí v ohybu neroste zároveň i tuhost v krutu.

22.09.2014 23:09:04 #20 

Příspěvků: 2832

MPS

>> #13, oblouk, 22. 09. 2014 21:17:46

Aúúú to bolí,koukam že to moje MPV je potřeba ještě doladit- do kufru je potřeba namontovat nějakej dvanáctiválec abych se dokázal držet ujíždějcího BMW M5, samozřejmě jen do první zatáčky ze který i přes obrovský přítlak dvou karbonovejch křídel stejně vyletim, vůbec nevadí že tam už nebude kufr, budou tam jiný supr věci. Určitě se najde pár zájemců co tuhle prapodivnou věc dudou muset vlastnit, teda jen v případě že zaručim výrobu jen pár kusů.

Já bych jako nerozumnější inovaci konkrétně u Sportenu viděl v doladění sendvičú tak, aby mohli konkurovat tomu nejlepšímu co se dá pořídit, pa je celkem velkej prostor v designu a pak až bych řešil fíčury. Někdy bys měl pokecat s klukama třeba ze Swiss manufaktur,možná bys kokoukal jakej prostor může být v klasice.

Tím ale nechci nijak předem zatracovat tvůj třeba dobrej nápad, ještě ti cinknu, samozřejmě co si řeknem ve Vegas zůstane ve Vegas…

23.09.2014 00:20:35 #21 

Příspěvků: 1068

Thomas muž

>> #11, oblouk, 22. 09. 2014 08:18:03 No usuzuji z toho, že příčina zvýšit podélnou tuhost lyže je… v nezvládnutelných vibracích na tvrdém nerovnoměrném povrchu ve vyšší rychlosti a kritických situací koryt a muld po několika projetí. Podle mě je potřeba toto primárně vyřešit. No a dostáváme se k tomu , co lyži zásadně !!! ovlivňuje ve vibracích, materiál dost,ale ne primárně a popsané vychytávky fičur taky ne. A to už to musí někoho trknout…aby to byl jeho nápad:-D

Dynamika pohybu se přizpůsobí vizi

23.09.2014 09:47:52 #22 

Příspěvků: 1

HoCh

>> #1, oblouk, 19. 09. 2014 20:02:19

vypadá to, že je vše jinak: Lyže v žádném případě v zahájení oblouku nezařezává (tedy ani nemůže zahájit oblouk) špičkou. http://www.lyze-snowblade.cz/…vani-c-1.htm

23.09.2014 10:33:39 #23 

Příspěvků: 4048

Martin47 muž

Krabíku, zaujmi pozice! Soutěž ŇPA vypukla plnou silou.

Zdravím všechny před sezónou a přeji Vám i sobě aby byla lepčí než ta již bohudík zapomenutá.

23.09.2014 14:24:34 #24 

Příspěvků: 4967

oblouk

>> #22, HoCh, 23. 09. 2014 09:47:52

Ano – v tom odkazu je hodně pravdy. O tom se tu ještě nikdy nepsalo! Dospěl jsem před několika málo lety ke stejným závěrům – jen to tvoje „v žádném případě“ neplatí tak úplně že v žádném případě… – koneckonců v odkazu se to i zmiňuje. Už jsem se na skutečnost, že první polovina lyže při menším náklonu nezařezává, ale sjíždí také pokusil reagovat v písemných připomínkách do Sportenu ke tvarování přední poloviny lyže. No a samozřejmě jsem tento poznatek zahrnul i do mých doporučení pro zatáčení, kdy to zahájení není od špičky (jak ve svém metodickém materiálu ještě z r.2013 uvádí hlavní metodik AD SLČR), ale těžiště nad středem lyže…

>> #19, Mirek, 22. 09. 2014 22:55:41

No a co když to uvažované řešení přinese spolu se zvýšením/snížením podélné tuhosti i zvýšení/snížení tuhosti v torzi? – což by přece mělo…

>> #20, MPS, 22. 09. 2014 23:09:04

„Já bych jako nerozumnější inovaci konkrétně u Sportenu viděl v doladění sendvičú tak, aby mohli konkurovat tomu nejlepšímu co se dá pořídit,…“ – řekl bych, že tvoje spokojenost s novejma obřačkama ze Sportenu by mohla být docela dobrou odpovědí na tuhle připomínku – snažili jsme se. Design je věc velmi, velmi subjektivní – s tím nic nenaděláš… – jsem svědkem velmi pozitivních i velmi negativních reakcí na nové kabáty Sportenů – v podstatě nic mezi…

>> #23, Martin47, 23. 09. 2014 10:33:39

No srandy by při tomhle tématu jistě taky mohlo bejt dost… – očekávám jí :-)

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

23.09.2014 16:13:26 #25 

Příspěvků: 4048

Martin47 muž

Já bych ve Sportenu třeba začal tím, že bych vyráběl lyže, které mají příčně rovné skluznice. Co se mně dostalo do ruky bylo jak luk. Na druhou stranu je to třeba záměr a nějaká převratné fíčura, která fantasticky zařezává a zrychluje lyži a umocňuje na druhou rebound, jen se pak musí odpovídajícím způsobem obrousit žehlička aby byla s lyžemi kompatibilní. Dalo by se to taky prodávat v setu a jako dárek by byl zahnutý vosk, žlutý s vůní banánů.

23.09.2014 16:25:11 #26 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #25, Martin47, 23. 09. 2014 16:13:26

No jo, včera odpoledne na mně spadly první vločky letošní zimy (uprostřed Čech, sic!), neklamný to příznak diskutérů vylézajících po protrpěném létu z podzemních děr. :-D

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

23.09.2014 16:43:56 #27 

Příspěvků: 4048

Martin47 muž

>> #26, ˘Ö˘Krab, 23. 09. 2014 16:25:11

Ahoj, nejdřív prosím pozdravuj Krabici a potomstvo a musím konstatovat, že já jsem nijak nestrádal, ba naopak jsem utrpěl nádhernou jachtařskou sezónu a hodlám v tom ještě chvilinku pokračovat, např. zítra. Pak se začnu poohlížet kam jsem to zašantročil lyže a pokusím se je nějak spárovat. Taky budu asi muset vypudit z lyžáků myši a mrknout se na web Sportenu kam že to ten svět spěje, abych něco nezaspal a pak to pracně nemusel dohánět. Psst, nikomu to neříkej ale jezdí se furt na sněhu z kopce dolů?

23.09.2014 22:54:49 #28 

Příspěvků: 2832

MPS

>> #24, oblouk, 23. 09. 2014 14:24:34

Jo že jste se snažili bylo vidět/taky to mohla být jen náhoda,to ukáže vývoj ostatních modelů, psal jsem ale hodně dobrá a ne nejlepší,tudíž i v ní je ještě prostor pro inovaci. Pokud ale inovace bude pokračovat tímto směrem bude to jen dobře.

24.09.2014 13:20:50 #29 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #27, Martin47, 23. 09. 2014 16:43:56

Podobně jsem přetrpěl bezsněží na kole i já, taktéž v tom ještě hodlám pokračovat, třeba dneska. Pozdravuj doma. P.S. Silnička mě naučila jaksi ignorovat sklony, takže také budu bádat, kterým směrem na lyžích vlastně jet. Tedy až poté, co zjistím, jak se nazouvají boty a leze do vázání. Ale to bude až za dlouho, doufám.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

09.01.2017 14:52:13 #30 

Příspěvků: 2693

johnycek muž

Asi to není úplně k tématu, ale možná i jo… Vist GS 185/27 teď už s pěkným rockerem…

Fotky

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy