01.07.2015 09:35:49 #1
Špindlerovský areál Svatý Petr už v nadcházející zimní sezoně
nabídne novou šestisedačkovou lanovku za 200 milionů korun.
Původně přitom měly nové lanovky přijít až později se vznikem dalších
sjezdovek a s propojením dvou hlavních částí areálu Svatý Petr a
Medvědín. Jejich budování se očekává až od příštího roku. První
nová lanovka se však začne stavět už letos v létě.
Odkaz
na článek
01.07.2015 19:20:08 #2
Tak takhle vyřeší tu propadlou střechu / nástup na lanovku!
Cesta na kopec bude pravděpodobně stejně rychlá a nebo o něco pomalejší – 50% navýšení kapacity jedné sedačky (4->6) a současné zachování přepravní kapacity. Ale zato s ohřátým zadkem. Tak to jsem zvědav jak to promítnou chachaři z J&T do cen.
Někde Rattaj na ten Kitzbuehl vydělat musí.
02.07.2015 14:31:17 #4
>> #2, HonzA_, 01. 07. 2015 19:20:08
Stejnou hodinovou kapacitu s většími sedačkami zajistí ne nižší rychlostí, ale menším počtem sedaček, tj. budou větší rozestupy mezi nimi. Nejmodernější sedačky umí jezdit i 6 m/s (oproti běžným 5 m/s), ale nevím, jestli to bude tento případ. Celkově vzato se mi to jeví jako rozumné řešení nejen z hlediska propadlé střechy.
Ceny asi porostou průběžně, otázka je, o kolik okénkové vs. gopassové. Dokud bude ve Špindlu plno, co čekat jiného…
02.07.2015 18:11:35 #5
>> #4, Radek Holub – SNOW, 02. 07. 2015 14:31:17
A právě proto jsem psal „nejspíš stejně rychlá nebo pomalejší“…
Za mne jsou nedávná prohlášení Rattaje dalším důvodem k tomu, abych jim nefinancoval jejich Alpské sny. To, čeho si na podnikání rakouských lyžařských areálů vážím (podpora rozvoje podnikání v celém regionu) v J&T vnímají jako slabost a neschopnost podnikat. Jak vypadá jejich podnikání v horském byznysu je krásně vidět v Jasné – nikomu jinému nedají kousek prostoru a snaží se veškeré příjmy z turistického ruchu koncentrovat u sebe.
Je mi rakušáků líto, asi příští zimu vyjedu do Kitzbuehlu, abych si to ještě užil když to funguje tak, jak si představuji.
02.07.2015 19:40:00 #6
Kitzu v rukach tychto zufalcov by som sa neobaval. Snad si hosi nemyslite, ze v stredisku kde stoji aj polorozpadnuta chatrc 1mil EUR, pride tento lyziarsky debilek z „Ost-bloku“ s par nakradnutym supkami a zacne machrovat ako rakusanov nauci robit lyziarsky biznis. To je trosicku ina kategoria, ako uplacat niekoho v Tatrach, alebo Spindli, odrbavat lokalnych podnikatelov, spoplatnovat parkoviska. Neviem ci tato fuseracka banda vie v ramci lyziarskeho podnikania aj este nieco ine. Uz keby boli rakusania na tom tak zle ze musia nieco v Kitzi predat do sukromnych ruk, akoze samozrejme nie su, tak si myslim ze este v ten den sa o to pobije hned zopar nemcov, len sa tak zaprasi. Ked sa tam Tarrajovi podari otvorit aspon bufet pri zjazdovke, pridem mu zagratulovat.
02.07.2015 21:58:47 #7
>> #6, ivan-ski, 02. 07. 2015 19:40:00
Tarraj – to je krásná slovní hříčka…
03.07.2015 09:48:19 #8
>> #5, HonzA_, 02. 07. 2015 18:11:35
Souhlasím, lyžování může být byznys, i když to z něj nekřičí. Pravda je, že ztrátových rakouských středisek je až až a najdou se i taková, která nikdo nechce ani zadarmo. Samozřejmě to není případ Kitzbühelu. Nevím, kolik ten vydělává (jestli vůbec), ale třeba super top středisko Serfaus Fiss Ladis prý nikdy nevyplatilo ani cent dividendy. Vše reinvestuje – cíl jeho provozovatelů (= místních) je totiž hlavně zaplnit postele ve svých hotelích.
04.07.2015 09:22:45 #9
>> #8, Radek Holub – SNOW, 03. 07. 2015 09:48:19
Radku, vidím to úplně stejně. Lyžování jako takové, regionu žádné velké peníze nepřinese a určitě nepřináší. To co jim přináší velké peníze a blahobyt, jsou všechny služby kolem. Ubytování, stravování ...... až po obyčejné natankování na benzínce. Přijede jeden člověk a za všechno kolem lyžování utratí několikanásobně víc, než za těch pár hodin na sjezdovce.
04.07.2015 10:56:58 #10
Páni! Doba sa mení a prináša svoje. Musíme sa na to pozerať realisticky. Nová komfortná lanovka za 200 mil., nástupná stanica s posuvným pásom, zlepšenie vybavenia a pod. sa predsa musí premietnuť do cien. Zostáva už iba počkať, čo to prinesie pre lyžiara a hlavne koľko ich príde do strediska. Ja si osobne myslím, že tam bude plno aj keď zákonite budú drahšie lístky. Rattaja by som nepodceňoval. Nedávno v rozhovore uviedol, že ho navštívili rakúski podnikatelia a zaujímali sa o systém fungovania predaja lístkov v strediskách TMR. V prípade ak je niekto stratový hľadá spôsob ako to zmeniť, hlavným cieľom je predsa prosperita a vykazovanie zisku. Dovolím si filozofickú úvahu. Keď sú zisky a stredisko prosperuje svedčí to o záujme návštevníkov a teda o zvýšenej spokojnosti väčšiny lyžiarov, alebo ako to je?
05.07.2015 08:31:02 #11
Ano, zisk je důležitý. Ale já preferuji společensky odpovědné formy podnikání a tak se mi agresivní styl viz výše vůbec nelíbí.
Ad. Křížové financování – to je vždy problém, protože zakrývá informaci o tom , co zákazník opravdu chce a kolik je ochoten zaplatit.
06.07.2015 13:29:34 #12
>> #11, HonzA_, 05. 07. 2015 08:31:02
A práve v Rakúsko je to celé založené na krížovom financovaní. Nie som zástanca J&T, ale povedz príklad ktorý podnikateľ, alebo kraj prispel na nové lanovky v Jasnej okrem J&T? Celé to financovali sami a skôr by som povedal, že veľa ďalších sa pri nich len vezie.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.