Alpine Ski World Cup 15/16 (strana: 6)
19.12.2015 14:24:33 #151
19.12.2015 14:41:51 #152
>> #148, m3, 18. 12. 2015 22:12:53
Psal jsem o něčem trošku jiném – síla zpět, noha nebolí, absolutní uvolněnost a nasazení… – pro zatáčecí disciplíny tohle v podstatě stačí, ale klouzání je něco jinýho! Myslím, že vlezl na lyže moc brzo. ALS i LV oba dokonale doléčili včetně tréninku mikropohybů bez lyžování. Dostali lyžařskej hlad a … – kloužou.
„Buchtu dolů a je v v 15“ – no a tohle je ale od tebe krutá legrace… Prostě to nejde, no.
19.12.2015 20:26:47 #153
>> #151, HonzA_, 19. 12. 2015 14:24:33
Jezdí mu to skvěle. To se musí nechat.
19.12.2015 20:41:49 #154
>> #152, oblouk, 19. 12. 2015 14:41:51
ALS i LV jsou v jiné pozici.Jednak mají již najeto,dalo by se říct splněno a jsou mladší,takže mají relativně více času,resp. není u nich takový problém vynechat sezonu. O technickém,finančním a lidském zajištění nemluvě. Myslím,že u Ondry asi i tohle hrálo roli při rozhodnutí pokračovat hned .
Jinak s tou buchtou dolů to nebyla legrace ,tím méně krutá.Bylo to takové přání úspěchu.I když momentálně nesplnitelné.
19.12.2015 21:58:50 #155
>> #154, m3, 19. 12. 2015 20:41:49
Však já mu moc přeju úspěch, ale tu nereálnost cítím už od začátku sezóny. S tím vynecháním sezony je to v podstatě naopak – zjizvenej Ondra potřebuje víc času a chce-li uspět, nemůže si ho nedopřát. To místo na kterým odjel bylo moc těžký – dva setinově na sebe navazující pohyby s přesným záběrem hran… – to co tam udělal ALS bylo k neuvěření…
19.12.2015 22:27:59 #156
>> #155, oblouk, 19. 12. 2015 21:58:50
S tím vynecháním sezony je to v podstatě naopak – zjizvenej Ondra potřebuje víc času a chce-li uspět, nemůže si ho nedopřát.
Ze zdravotně/sportovního hlediska máš pravdu.Spíš jsem to myslel tak,že Ondra pokud by sezonu vynechal a nechtěl přijít o tým ,tak musí všem zajistit živobytí,sobě pokračování sponzorských smluv atd. Nemluvě o tom,že vynechat sezonu ve 30. nebo 31. letech je něco jiného než ve 35.Myslím,že Ondra ale svoji situaci vyhodnotil teď a nebo nikdy.
To místo na kterým odjel bylo moc těžký
Viděl jsem až Klause Kroella a tak jsem říkal,že tam to nebude žádná prd..
19.12.2015 23:03:31 #157
- Náraz byl tak silný, že Mayerovi jako prvnímu lyžaři při SP vystřelil airbag, který mohou závodníci od této sezony používat k ochraně horní poloviny těla. Přímo ze sjezdovky ho po ošetření vytáhli záchranáři do vrtulníku a putoval do nemocnice. Diagnóza zní – zlomenina sedmého hrudního obratle.
19.12.2015 23:23:41 #158
>> #156, m3, 19. 12. 2015 22:27:59
Jo – už od chvíle, kdy ho ukázali zjizvenýho po té, co si v tom B.C. lehl mi bylo jasný, že to je „konečně“ ta pravá návnada na sponzory. Příběh s krví je daleko „hodnotnější“ jež s medailema… – bohužel. Asi bych to, z tohoto důvodu, rozhodl stejně. A teď, tady, dělám chytrýho!… Tak ale, abych nedělal jen chytrýho po funuse, na rozdíl od toho, že se kluci chtěj k letošním výsledkům „prozávodit“ bych volil raději změnu – jen udržovací silový cvičení, hodně rovnovážnýho a uvoiňovacího a šikovnostního cvičení právě na ty kotníky a na lyžéch co nejvíc lehounkýho klouzábí po plochách… Opravdu jen pocitově a pro trénink právě toho jak kloužou lyže sjet několik sjezdů EC a FIS (v podstatě jediná možnost jak trénovat sjezd…).
19.12.2015 23:23:57 #159
20.12.2015 19:33:13 #160
Zajímavý pohled na pád Mathiase Mayera a vliv airbagu na zranění.
Ted Ligety si stěžuje, že lyžaři jsou zkušební králíci pro nedostatečně prověřený systém a tvrdí že se mu zdá, že páteř se mu takhle výrazně poškodila právě proto, že se zalomila přes okraj airbagu. A že s klasickým páteřákem by jeho zranění zřejmě nebylo tak závažné.
„I feel horrible for Matthias Mayer I wish him all the best. It's really unfortunate racers are being used as crash test dummies to experiment with an unproven airbag system. To my knowledge he was the first real race crash with the airbag which resulted in the worst back injury in more then a decade for World Cup. It looks to me like the airbag acted as a fulcrum for his back to break around. Thus he probably would have been less injured with his normal protector or perhaps ok.“
20.12.2015 21:26:37 #161
>> #160, HonzA_, 20. 12. 2015 19:33:13
Zeď jsem si to přečetl a potvrdilo to mojí doměnku. Gokonce i páteřáky považuju za nadbytečnou část výstroje zavedenou v podstatě skoro jen z komerčních důvodů. To slovo skoro vkládám pro výjimečné případy, kdy pátežák může chránit před přímým úderem.
20.12.2015 21:46:41 #162
100 pádů 100 různých situací
Rozhodně můžou očekávat, že vývoj běží on-line
Ale Dainese to už léta testuje na silničních motorkách , takže pocit
testovacího králíka až tak moc mít nemusí
Myslím, že ani v MotoGP to není povinné
A v řadě moto sportů se to zatím neprosadilo vůbec (z různých
důvodů)
20.12.2015 21:47:47 #163
20.12.2015 21:58:17 #164
>> #158, oblouk, 19. 12. 2015 23:23:41
Bude v tom od každého něco.Silný příběh sponzory táhne bez ohledu na jeho sportovní hodnotu.S tím nic nenaděláme.
Nicméně mojí domněnku Ondra potvrzuje v rozhovoru pro Radiožurnál
21.12.2015 10:35:17 #165
>> #164, m3, 20. 12. 2015 21:58:17
Má ještě dost času a v kalendáři se dají i před Wengenem a hjlavně Kitzem najít FIS a EP sjezdy, který jsou jednodušší a ve kterejch si je možný nepřipustit žádnej tlak na výsledek, což je, podle mě cesta k přirozenýmu vyklouzávání… No nic, jsem chytreej jak fotbalovej fanda po šestým…
21.12.2015 12:41:36 #166
>> #162, PetrAT, 20. 12. 2015 21:46:41
Ted poukazuje na dvě věci, že okamžitě všichni tvrdí, že pád by dopadl mnohem hůře bez toho airbagu než bez něj, aniž by někdo udělal seriózní rozbor pádu. Taky říká, že vcelku běžný pád končí nejhorším zraněním páteře za posledních deset let. Porovnání s motorkama se teď hodně řeší, ale Ted argumentuje především tím, že u motorek jde o celkový systém ochrany, kde kombinéza, chrániče, přilba tvoří jeden celek. Kdežto při lyžování jsou prakticky nahý a nafouknutý airbag vytvoří jen prostor pro kmitnutí hlavy s přilbou.
21.12.2015 12:58:37 #167
>> #166, TomáS, 21. 12. 2015 12:41:36
jj, Tome, ono přímé srovnání s motorkama není na místě
Bude hodně rozdílů
Já sám přesně nevím kde airbag chrání lyžaře
Osobně jsem si myslel, že už někde dole od oblasti kostrče a beder
21.12.2015 14:05:22 #168
>> #166, TomáS, 21. 12. 2015 12:41:36
Jestli kombinéza nefixuje při pádu i krk a hlavu (což chrániče na motorce dělají i bez airbagu), tak je tedy koncept ještě nedotažený. Resp. kdyby měl systém ochránit i tuto část těla, tak by nejspíš narazil na specifické potřeby pohyblivosti lyžaře (oproti motorkáři), navíc FIS nepřipouští aerodynamické prvky, které by tato systémová aplikace – pp. v podobě pomocného velbloudího hrbu za krkem, jako vídáme u motorkářů – s sebou přinesla.
21.12.2015 14:28:03 #169
>> #168, ˘Ö˘Krab, 21. 12. 2015 14:05:22
To už se v úvahách pouštíme ne tenký led
U toho vybavení na motorku to není tak jednoduché jak se na první pohled
jeví
Je více variant řešení ochrany krční páteře
A samozřejmě i na té motorce je potřeba volnost pohybu (viz obrázky)
Ostatně třeba ti šílenci co dělají Freestyle motocross, tak skáčou bez
chráničů, právě pro volnost pohybu
21.12.2015 14:42:28 #170
*>> #169,
PetrAT, 21. 12. 2015 14:28:03
Určitě si neprotiřečíme. Obávám se jen, že vzhledem ke vzájemným
polohám a rozsahům úhlů svíraných částmi těla je DH lyžování
bližší FS motokrosu než silnici. Otáčení hlavy je samozřejmost, skoky na
lyžích už ‚silniční‘ výbava z principu podporovat nebude
tak dobře.
21.12.2015 19:41:24 #171
21.12.2015 19:50:55 #172
>> #151, HonzA_, 19. 12. 2015 14:24:33
A dnes (podle mě nečekaně) opět v čele WC.
Výsledky PGS:
1 17 421483 JANSRUD Kjetil 1985 NOR Head
2 18 421328 SVINDAL Aksel Lund 1982 NOR Head
3 20 501017 MYHRER Andre 1983 SWE Head
4 27 202345 SCHWAIGER Dominik 1991 GER Head
5 3 194364 PINTURAULT Alexis 1991 FRA Head
6 25 292000 BLARDONE Massimiliano 1979 ITA Elan
7 28 511852 CAVIEZEL Gino 1992 SUI Head
8 10 194495 FAIVRE Mathieu 1992 FRA Head
21.12.2015 19:57:37 #173
>> #172, fischerbl, 21. 12. 2015 19:50:55
Jak jsem říkal, je neuvěřitelnej. A moc mu to přeju.
21.12.2015 20:05:52 #174
>> #172, fischerbl, 21. 12. 2015 19:50:55
Mimochodem – tyhle 2 vepředu opravdu u toho obřákoslalomu nechápu…
21.12.2015 20:11:48 #175
>> #172,
fischerbl, 21. 12. 2015 19:50:55
a ke všemu Elan dnes jako 2. nejúspěšnější značka
21.12.2015 20:16:23 #176
>> #174, HonzA_, 21. 12. 2015 20:05:52
Taky jsem čuměl. Obzvlášť po tom, co oba vypadali jako hobící v normálním GS oproti nejlepším. Ale asi v tomhle otevřeným GS záleží hodně na síle a na těch 3 skocích a to mají tihle dva asi zvládnutý nejlíp. Jak 2× Svindal dotáhnul prohranou jízdu, to byla paráda. T
21.12.2015 20:21:25 #177
>> #176, TomáS, 21. 12. 2015 20:16:23
Ta jejich váha v poměrně nenáročně postavených branách prostě dělá své.
21.12.2015 21:41:30 #178
>> #165, oblouk, 21. 12. 2015 10:35:17
To máš pravdu. Komě toho by mu to asi přišlo vhod i kvůli lyžím .
To jsou věci.
Jo a vlastně všichni jsme tady chytrý jak po šestým pivu co se tohoto
týká.O nic zde nejde,tak si to můžeme dovolit.
21.12.2015 21:46:40 #179
>> #174, HonzA_, 21. 12. 2015 20:05:52
To jsou věci.Závodu v tomto formátu je stejně jen cirkus .
21.12.2015 22:11:18 #180
>> #178, m3, 21. 12. 2015 21:41:30
by mu to asi přišlo vhod i kvůli lyžím – no klouzání je vlastně „něco“ špatně k definování – úplně stejně víš prd k výběru lyží podle excelovejch tabulek na konkrétní kopec a sníh, jako k tomu co dělá tělo kdyá to správně klouže… Takže přijde vždy ke slovu intuice (což možná je právě zdravé sebevědomí).
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.