Domů Diskuze Doprava a spolujízda Kolony na dálnicích - Rakousko, Německo

Kolony na dálnicích - Rakousko, Německo

06.01.2016 07:25:13 #1 

Příspěvků: 7

hans muž

Dobré Ráno.Lyžaři Kamaradi. Mám na Vás jeden dotaz ohledně zkušeností z cest do Italie(SULDEN) Jedeme z Otrokovic 23.1.do It a máme informace které nám dělají vrásky.Kvůli p.Merkelové jsou na A1 při vjezdu do Německa kolony z důvodu zůžení do jednoho pomalu jedoucího pruhu.Kontrolují tam zda nevezeme nějakého uprchlíka.A teď můj dotaz. Je lepší to tam vystát nebo to řešit jinou cestou.Nabízím tyto varianty.

1.Otrokovice 5.00h-Vídeň-Salzburg a na posledním sjezdu sjet do německa na okresky a projet mimo dalnici a potom se znovu vrátit na dálnici.

2.Otrokovice 5.00h-Vídeň-Salzburg a na posledním sjezdu sjet do rakouska na okresky a minout Německo a potom se vrátit na dálnici.(nevím zda to vůbec jde)

3.Otrokovice 5.00h-Praha-Rozvadov-Mnichov-Rosenheim a přetrpět ty kolony u Rosenheimu a pokračovat do Innsbrucku.

4.Otrokovice 5.00h-Praha-Rozvadov-Mnichov-Ga-Pa-Landeck takhle jel minulý týden bratr do Livigno a super.Jen ty hory tam mužou trochu hrozit.

Tak zkuste prosím napsat co je nej a jaké máte zkušenosti.Dě­kuji Háns

06.01.2016 08:50:41 #2 

Příspěvků: 304

bohous357

Jel jsem v polovině prosince přes GaPa tam i zpět a na bývalém přechodu Griesen žádná policejní asistence tam ani zpět.

Fernpass s výškou 1212m nejsou žádné hory, ale nesmí se na té silnici při sněžení stát nehoda, jezdí tudy dost náklaďáků. V takovém případě je možné se vrátit do GaPa a vzít to oklikou přes Scharnitz

06.01.2016 09:43:21 #3 

Příspěvků: 133

brumla muž

Radím také jet raději přes GaPa nebo Fernpass. Průjezd po dálnici Salzburg-München přes den holé neštěstí. Aktuální situaci na „okrskové celnici“ u Salzburgu neznám, v poslední době jsem neprojížděl. Kdyby jsi rozhodl tuto variantu, tak bych se na dálnici vůbec nevracel a na Innsbruck pokračoval dál přes Lofer a St.Johan. Je to kratší,krásná rovná silnice a s předpokladem zdržení na A93 u Kufstein to bude i rychlejší.

06.01.2016 10:37:40 #4 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> #1, hans, 06. 01. 2016 07:25:13

Z Brna jezdím vždy Vídeň-Salzburg, objížďka přes Prahu mi přijde zbytečná. Dálnice Salzburg-Rosenheim bych se nebál, v sobotu kolem poledne si nevzpomínám na větší problémy – pravda, provoz je hustší a pomalejší, ale plynulý, kolony jsou v tuto dobu spíš opačným směrem z R. do Salzburgu. Pokud by ses jí přece jen chtěl vyhnout, tak souhlasím s Brumlou vzít to přes Lofer a St. Johann až do Worglu, z hlediska hraničních kontrol spíš přes Berchtesgaden (A10–160–305) než přes Bad Reichenhall (ale když to vezmeš na Bad R., tak zas už u hranic uvidíš, jestli má smysl sjíždět z dálnice nebo lépe na ní zůstat :-) ). Kontrolou do Německa jsem projel minulou neděli taky kolem poledne na dálnici u Kufsteinu, šlo to bez problémů s celkovým zdržením cca 20 min.

Co tě nezabije, to tě posílí!

06.01.2016 13:09:44 #5 

Příspěvků: 124

skiwelt

Omlouvám se, ale nechci zakládat nové téma a tak se zeptám zde. Nevíte jak je to s hraniční kontrolou na hranici s Rakouskem, Dolní Dvořiště? Hrozí zde nějaké větší zdržení?

Moc díky

06.01.2016 15:10:54 #6 

Příspěvků: 952

Myval muž

>> #5, skiwelt, 06. 01. 2016 13:09:44

Pred vanocema jsem jel pres Dvoriste tam a zpet. Smerem do Rakouska nic a cestou zpet nas zastavili na 5s, nakoukli dovnitr a nechali projet. Protoze nebyl moc velky provoz (9h vecer) tak zpozdeni prakticky zadne. Ve spicce to mozna bude trochu horsi.

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže, ale ty hubený jsou taky dobrý :-)

07.01.2016 11:48:24 #7 

Příspěvků: 285

silversurfer

To samé u nás. 30.12 jsme se vraceli z italie , cca kolem 8 na hranici, jen jsme zpomalili a jeli dal.včera večer kolem pul 7 z Rakouska a to samé.

07.01.2016 12:21:56 #8 

Příspěvků: 129

jardax muž

Jel jsem teď přes Rakousko-Německou hranici u Salzburgu dvakrát, pokaždé kolona na cca 30 minut. Asi nejsnadněji by se mohla dát objet, když na Salzburg Mitte sjedeš na 155 a pak zabočíš na 20, vyjedeš zpět na 8 v Pidingu. vyzkoušeno to ale nemám, zda tím výrazně ušetříš těžko říct. Zbytek cesty až do Innsbrucku byl kolem poledne bez kolon.

07.01.2016 12:37:58 #9 

Příspěvků: 27

Alda11

>> #1, hans, 06. 01. 2016 07:25:13

Ahoj, zdravím, zkušenost s „migrantama“ na pomezí A/D mě naučila volit trasu Brno – Praha – Rozvadov – Mnichov, ale na pak na Ga-Pa, ale přes Jenbach, tudy moc nejezdí, na A12 před Insbruckem. Vem v potaz, že 23.1. je sobota, němci se stěhují za lyžovačkou na "jih"a už se mě párkrát podařilo, jet z Mnichova do Ga-Pa i 3 hodiny v totální koloně. PS: taky jedu 23.1. pak si můžem tady vyměnit zkušenost

08.01.2016 16:56:19 #10 

Příspěvků: 7

hans muž

Ahoj.Zatím všem děkuji za projevené zkušenosti. Moc jste mi ale nepomohly. Stále je to na vážkách kudy. Jedeme 3 rodiny 3 auty ale nezavisle na sobě(víme o sobě pomocí sms)a moc ne jim na Prahu nechce.Taky je to o cca 120km delší. Tak to asi odstojíme. Ještě budeme čekat na vaše další zkušenosti. Přece jenom se lyž.cestování teprve rozjíždí. Ještě jednou Díky a pište vše.Budeme rádi Hans

09.01.2016 11:51:49 #11 

Příspěvků: 33

Zleb muž

>> #10, hans, 08. 01. 2016 16:56:19 23.1 je sobota, počítej s tím, že za Salzburgem při přejezdu do Německa bude kolona tak na 2 hodiny. Jel jsem nedávno v neděli a po 6 hodinách řízení to bylo dost o nervy. Nedělá to myslím německá vláda, ale místní bavorská, aby demonstrovala, že něco dělá, tak aspoň tak trestá populaci, která za nic nemůže (v kolobně Němci, Italové, Rakušáci, Češi a Slováci). Je to samozřejmě úplně nanic, protože kdyby někdo nějakého uprchlíka převážel, tak ten má dost času auto v koloně opustit. Co vůbec Rakousko neopouštět a vzít to na Kaprun a pak zpět na dálnici?

10.01.2016 22:01:19 #12 

Příspěvků: 67

Honza M muž

Včera jsem jel po A1 a jelikož byly hlášeny kolony na hranici, tak jsem v Salzburgu sjel na Wals a koloně jsem se vyhnul. Jel jsem směrem na Zell am See. Prohlídky jsou vlastně až na nájezdu u Bad Reichenhall, takže tam do kolony vjedeš, vlastně ani nevjedeš až na jejím konci ( začátku ). Jel jsem kolem šesté hodiny odpoledne. Zdržení jen asi na dvou semaforech na místní komunikaci. H.

11.01.2016 15:20:05 #13 

Příspěvků: 21

pawe muž

Aktuální situace na A1 zde: http://www.oeamtc.at/…2500+1635286 Dnes odpoledne čekací doba u přechodu Walserberg 40 minut, v sobotu asi lze očekávat delší. Předpovědi očekávaných dopravních problémů zde: http://www.oeamtc.at/…500++1004829 Jsou na pátek, sobotu a neděli, rovněž aktuální situace.

11.01.2016 17:07:32 #14 

Příspěvků: 3

pecan66

>> #11, Zleb, 09. 01. 2016 11:51:49

Ja tam jel vcera kolem 13hod a zdrzeni cca 10min,jely oba dva proudy,pouze se snizila rychlost na 30km/h.Zda se'ze zkusenosti se dost lisi,i kdyz nedele kvuli zakazu jizdy kamionum by mela byt asi „volnejsi“.Jel jsem na Italii,v opacnem smeru byla kolona o neco vetsi.Rakouske radio informuje zhruba co 20min o stavu na hranicich z Nemeckem v obou smerech.

11.01.2016 21:12:39 #15 

14.01.2016 09:34:47 #16 

Příspěvků: 27

Alda11

>> #10, hans, 08. 01. 2016 16:56:19

Ahoj, taky se přidávám k prosbě o aktuální informace, zejména co se týká blížícího se víkendu , jízda v noci ze soboty na neděli(16. – 17.1)směr Insbruck.jedu sice až ten další víkend,ale musím porušit letité zvyklosti a jet na noc…přidali mě do auta roční vnučku, aby spala, tak se nechcu ještě k tomu nervovat někde za Salzburgem v koloně. Díky

14.01.2016 12:16:18 #17 

Příspěvků: 3

brodackam

Ahoj, příští čtvrtek jedeme do Kaprunu, chci se zeptat na ty kolony, ty se tvoří jen na dálnici nebo i na okrskách? Chtěli jsme to vzít za Salzburgem přes Německo na Bad Reichenhall, tak jestli není lepší pokračovat po A10 a sjet až u Bischofshofenu. Jinde po cestě snad nehrozí nějaký kolony. Díky za radu

14.01.2016 13:10:25 #18 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> #17, brodackam, 14. 01. 2016 12:16:18

Do Kaprunu není důvod jezdit přes Německo, i navigace tě nasměruje na Bischofshofen.

Co tě nezabije, to tě posílí!

14.01.2016 13:28:00 #19 

Příspěvků: 3

brodackam

>> #18, mirjur, 14. 01. 2016 13:10:25

tím si právě nejsme jistí, na mapách nám to ukázalo přes Německo, že je to kratší i rychlejší, proto ten dotaz. Díky za reakci, pojedeme Rakouskem

14.01.2016 20:40:31 #20 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #19, brodackam, 14. 01. 2016 13:28:00

Tak tady má Mirjur rozhodně pravdu. Ze Salzburgu na Kaprun to přes Německo nemůže být rychlejší ani teoreticky, natož prakticky.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

14.01.2016 23:01:57 #21 

Příspěvků: 4

pospec82

Ahoj. Tuto sobotu 16.1. jedeme do Alta Badie konkrétně do Corvary. Kvůli případným kolonám v Německu zvažuju trasu Břeclav – Vídeň – Bruck an der Mur – Lienz – Bruneck. Je to rozumné? Předem děkuji za Vaše zkušenoti. Pospec82

15.01.2016 01:16:32 #22 

Příspěvků: 113

Martin_B muž

>> #20, korsičan, 14. 01. 2016 20:40:31

Ahoj, to byste se kluci asi divili, ale rychlejší to skutečně je. Pokud sjedete na 296 km z A1 směr Wals , Lofer, vyhnete se současným kolonám. Z Loferu pak směr Saalfelden, Zell am See a Kaprun. Časová úspora oproti cestování po dálnici na Bishofshofen je cca 15 minut, ale to byste asi museli tu silnici znát jako své boty (nebo jako já, jezdím tamtudy cca 20× ročně.)

Je to tím, že na dálnici je stále omezena rychlost IGL na 100 km/hod.

Ukážu Vám cestu rájem (lyžařským)...tak přijeďte.

15.01.2016 05:18:24 #23 

Příspěvků: 3

petrto

>> #21, pospec82, 14. 01. 2016 23:01:57

Hoj, rozhodně bych neváhal. Cestu jsme absolvovali na Kronplatz a zcela bez problémů :-)

15.01.2016 06:48:39 #24 

Příspěvků: 1497

orim muž

>> #22, Martin_B, 15. 01. 2016 01:16:32

Ahoj Martin, prosím Ťa čo znamená skratka IGL?

15.01.2016 07:54:23 #25 

Příspěvků: 27

Alda11

>> #24, orim, 15. 01. 2016 06:48:39

Ahoj, tak na IGL – bacha. Je to podle zákona na ochranu ovzduší – emise, jak mě vysvětloval „německej“ zeťák, tak při překročení rychlosti už nejde o přestupek, ale porušení zákona a jsou tam pálky na pokutách, v tis. éček…až po zabavení auta!!! Tak bacha.

15.01.2016 08:58:34 #26 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #22, Martin_B, 15. 01. 2016 01:16:32

Také jezdím po této trase každý rok, když se vracíme z dovolené domů a nikdy se mi nestalo, že by to bylo rychlejší než po dálnici. Tuto trasu volím proto, protože nesnáším stání v kolonách, které v ten čas na dálnici od Innsbrucku jsou. To se budu raději plácat padesátkou po okreskách, než bych někde hodinu poposkakoval. Jenže pokud dálnice normálně jede, tak je prostě rychlejší. Na této okresce se k průměrné rychlosti 100km/h ani nepřiblížíš. Otázkou tedy zůstává, co je myšleno tou rychlejší variantou. Jestli se za výchozí bod bere fakt, že dálnice jede, nebo hodinu stojí ..... ???

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

15.01.2016 09:58:24 #27 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #25, Alda11, 15. 01. 2016 07:54:23

A nejen rychlost. V této oblasti kontrolují i jiné věci. Už se mi dvakrát stalo, že se mi při silniční kontrole koukal policajt vzadu pod auto. Pokaždé jsem pak na nejbližším parkovišti zastavil a lehl pod něj, jestli tam něco neplaná. Neplandalo. Moc jsem tuto aktivitu policie nechápal, až jsem ten důvod jednou uviděl na parkovišti na vlastní oči. Páni policisté se dívají do výfuku, zda není černý od sazí. Od emisní normy Euro4, je u nafťáků namontován fitr pevných částic a pokud tento funguje jak má, tak je výfuk úplně čistý. Vypadá, jak právě vytažený z regálu, má krásně čistý „kovový“ vnitřek. Jenže u nás (a nejen u nás) jsou lidi „koumesové“ a tento filtr z aut hromadně odstraňují. Auto má pak vyšší výkon a zhruba o litr nižší spotřebu. Jenže v takovém případě je pak výfuk úplně černý, třeba jako u jedničkové Octavie. V Rakousku je odstranění filtru pevných částic trestný čin a podle toho je pokutován. Takto zjištěné auto už nikam neodjede, pouze na odtahovce. Pokud je auto psané na firmu, pokuta začíná na 1600E. Pokud je soukromé, je to jen 1000E. Plus částka za odtah a další náklady.

A v létě dělají něco podobného motorkářům. Loni jsem jel s partou Brňáků na víkendovku na Dachstein. Jelo nás 22 a na Vídeňském okruhu nás pomalinku začal předjíždět policajt na motorce. Každého z nás si zlehka prohlédl a jak nás všechny předjel, zapnul světla a odvedl nás na první parkoviště. Tam stál připravený policejní Transporter. Když jsme všichni z motorek slezli, policajt ukázal na čtyři z nás, ty, ty, ty a ty, můžete v klidu pokračovat. Ostatní si počkají na protokol a pak to prý mají otočit a fofrem mazat do ČR. Každému z nich následně strčil do ruky papír s potvrzením o silniční kontrole, aby náhodou neměli problém ještě někde jinde, na zpáteční cestě. A důvod návratu byl ten, že tito kluci měli na motorkách namontované nehomologované výfuky a boreček to poznal už když nás předjížděl. Karel se s ním začal hádat, ale diskuse byla opravdu rychlá. Na počítači v Transporteru mu prakticky ukázal, jaké výfuky mají homologaci na jeho R1. A bylo po dohadování. Je třeba říct, že byl policista borec, že ty znalosti jednoduše měl a navíc byl tak velký formát, že jim ani nedal pokutu. Přestože mohl !!!! Tak jsme se sebrali a kolektivně se poslušně vrátili domů. A bylo po výletu. :-)

Jooo, v Rakousku je zelená na špici.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

15.01.2016 10:02:38 #28 

Příspěvků: 1

Casco

>> #1, hans, 06. 01. 2016 07:25:13

Ahoj, také jedu 23.1. do Itálie. Jedu na Marmoládu, takže raději jezdím spodní trasou. UH-Graz-Lienz-Cortina-Marmoláda. Tam snad problémy nebudou. Víc než kolon na hranicích se ale začínám bát počasí. Podle předpovědi má být 23.1. v Arabbě +8. To není dobré. Mám rád, když se práší za lyžema. Že jsem nejel o týden dřív. Každopádně si to v Suldenu užijte.

15.01.2016 11:56:23 #29 

Příspěvků: 133

brumla muž

>> #27, korsičan, 15. 01. 2016 09:58:24

Kontrola plechových miláčků „zezadu“ může mít i jiný účel. Třeba to, jestli nejste víc ekologičtější než ostatní, a to používáním „zelené nafty“ případně daňově zvýhodněného lehkého topné oleje, který má ve skutečnosti ještě vyšší cetanové číslo, než naše dobrá naftička. Přiložením lakmusového papírku nebo něčeho podobného k výfuku zjistí policista okamžitě, jestli náhodou nepoužíváte „červený“, zakázaný doping.

K té cestě do Kaprunu, nepřemýšlet a jet po dálnici přes Bi-hoffen. Na prvním kruhovém objezdu před Zell am See odbočit až na třetí odbočce a do Kaprunu přijet zezadu od hradu. Ve špičce se vyhnete kolonám ve Schüttdorfu.
Je pravda, že za určitých okolností může být cesta přes Německo rychlejší, ale hustota provozu je čím dál vyšší a průjezdnost čím dál pomalejší. Na této trase na Vás může vybafnout i objížďka, protože za B-Reichenhall furt něco opravují.

15.01.2016 13:46:32 #30 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

*>> #29, brumla, 15. 01. 2016 11:56:23

To je také možnost, ale použití topného oleje se měří digitálem a za chodu motoru. Podle zplodin pak poznají, zda jede auto na topný olej či nikoli. Před lety to dělali tak, že strkali sondu do nalévacího otvoru u nádrže. Technika jde ale kupředu a dnes už do nádrže vůbec nemusí. Každopádně jízda na topný olej je v Rakousku také trestný čin.

A ještě zpět k odstraněnému DPF. Opravdu pozor na to !!! Auta s odstraněným filtrem pevných částic nejsou v Rakousku tím správným vozidlem a u nás už také ne. Stejnou namátkovou kontrolu výfuku už provozují i policisté u nás, takže za pár měsíců nebudou mít takto upravená auta žádnou cenu, protože nikdy nemohou projít na emise. A co se od začátku tohoto roku s emisema děje, není třeba rozvádět. Při nákupu ojetého vozu, je potřeba si na tento druh úpravy dát velký pozor. Zpětná montáž filtru pevných částic je otázka několika desítek tisíc KČ !!!! Cena začíná na 20 a končí někde na 140 tisících !!! Naprostá většina těchto filtrů stojí mezi 30 a 40 tisíci !!! Takže lyžníci, pozor na to, co si kupujete na svojí přepravu !!!!!!!!! Je lepší utratit 40 tisíc na horách, než zbytečně platit za něco, co dřívější majitel auta v nesmyslném rozmaru odstranil.

Sice to sem nepatří, ale napsal jsem to v dobré víře. Pokud by to vadilo, klidně tento příspěvek smázněte.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy