kvalita broušení hran v servisu - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ
Domů Diskuze Servis lyží a snowboardů kvalita broušení hran v servisu

kvalita broušení hran v servisu

02.02.2016 21:07:09 #1 

Příspěvků: 12

Radek V.

Jaké máte zkušenosti s kvalitou broušení hran při standartním malém servisu ? Nechal jsem totiž před časem synovi provést na závodních 130 cm slalomkách provést malý servis a teď s jistým odstupem jsem chtěl obnovit ostrost hran ručním brouskem a ke své hrůze jsem zjistil, že boční úhel hrany není po celé délce hrany konstantní. Nejvíce se odlišoval u špiček lyží. To samé jsem provedl u obřaček, kde jsem předtím nechal provést závodní servis a tam byl úhel hrany v pořádku. Oba servisy se prováděly najednou v renomovaném pražském servisu. U slalomek jsem nechal provést jen malý servis proto, že jsem nepožadoval strukturu skluznice. Máte pro to nějaké možné vysvětlení ? Zatím to vidím tak, že základní přebroušení hran při NE závodním servisu negarantuje správný úhel hrany.

02.02.2016 22:25:39 #2 

Příspěvků: 6042

HonzA_ muž

>> #1, Radek V., 02. 02. 2016 21:07:09

Kvalita hrany je samozřejmě různá servis od servisu. Někde je to dané možnostmi strojního vybavení, jinde schopnostmi lidí. V některých servisech kvalita kolísá – podle toho kdo to zrovna dělal a jak se vyspal.

Ale zatím se mi nestalo, že by v DOBRÉM servisu byly hrany po závodním servisu perfektní a po malém na houby. Buď mají na každý jinou mašinu (pochybuji, ale může se to stát) a nebo levé ruce.

Kde se ti to stalo?

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

02.02.2016 22:35:23 #3 

Příspěvků: 6526

˘Ö˘Krab muž

>> #2, HonzA_, 02. 02. 2016 22:25:39

Ještě by to mohl být nějaký zádrhel ve formátování lyží. Navíc, pokud si pamatuji, není úplně triviální strojně brousit krátké a extrémně vykrojené lyže, což 130cm SL jsou. Záleží, jestli lyže prošla (nějak nastaveným) automatem nebo jen ručně bokobrusem. Nebo je to radiální tůning.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

03.02.2016 13:47:59 #4 

Příspěvků: 765

Gravedigger

mozna to prasili na smirglu, tak jak to snad dela vetsina „servisu“.

03.02.2016 14:59:51 #5 

Příspěvků: 12

Radek V.

Servis jmenovat nechci. Co se týče servisního vybavení, tak právě u nich by to mělo být to nejlepší. Vidím to také tak, že viděli krátkou dětskou lyži, řekli si, že na to dětské klouzání to stačí a prostě to odflákli.

03.02.2016 17:50:36 #6 

Příspěvků: 6042

HonzA_ muž

>> #5, Radek V., 03. 02. 2016 14:59:51

Dobrá, jmenovat nechceš. Víš co mají za mašiny? Automat Montana, Wintersteiger, …?

Na tvém místě bych s nimi o tom před dalším servisem mluvil – prostě bych jim řekl co jsem zjistil a zeptal se, jestli hrany při malém a závodním servisu dělají jinak.

Ve většině dobrých servisů je to tak, že rozdíl mezi normálním a závodním servisem u hran zboku je o tom, že po malém servisu není hrana vyleštěná, pokud vím. Třeba tady – bod 3. – http://www.sportcervenka.cz/…gicky-postup

Je možné, že by po „brusném pásku“ nebyl úhel hrany všude stejný zatímco po leštění brusným kamenem to už je srovnané, já jsem se s tím ale nesetkal – i po malém servisu je naúhlování rovnoměrné. Až k nim příště půjdu, zeptám se.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

03.02.2016 19:08:17 #7 

Příspěvků: 2313

TNS muž

Komunikovať,ko­munikovať a ešte raz to isté.Viem,je to taká rada,nerada,ale divil by si sa s čím všetkým sú ľudia spokojný.Často je frmol a každý chce hotové lyže najneskôr hneď.Kontakt so zákazníkom je dôležitý aj pre servisáka.A po záplave lyží vhodných skôr ku kontajneru ho lepší kúsok poteší.Myslím bežný servis.Pre závodný ****** servis je to iné,okrem repre lyží robia pred sezónou/po nej ešte pre skoro všetky kluby v okolí 200km.S nimi sa(ak majú čas) naopak dá viesť plodná debata o kvalite jednotlivých značiek,atď.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

03.02.2016 20:49:10 #8 

Příspěvků: 2537

m3 muž

>> #5, Radek V., 03. 02. 2016 14:59:51

Je to hodně o tom kdo,jaké lyže a za jakých okolností servis dělá.Nemyslím si ale ,že by měl být rozdíl v kvalitě naúhlování mezi „malým“ a „velkým“ servisem ať se ve finále jmenuje jakkoliv a obnáší více nebo méně úkonů.Dlouhé roky nechávám dělat lyže u Pavla Š. v různých servisech podle toho kde zrovna působí a nestalo se mi,že by SL byly udělány jinak než jsem chtěl.Je ovšem pravda,že jsem s ním vždy vedl debaty o tom co a jak udělat,nebo co příště udělat chci/nechci.Je ale také jisté,že vše chce svůj čas a nemůžu chtít udělané závoďačky za hodinu.Nechceš jmenovat kde ti lyže udělali,ale určitě by bylo dobré to s nimi probrat a vyříkat si to.Ostatně kdo nic nedělá nic nezkazí.I ten nejlepší servisák je rád za zpětnou vazbu.Nemluvě o tom,že v tobě (jak je vidět) mají natolik loajálního zákazníka ,že by si tě měli předcházet.Pokud by tvoji řekněme skororeklamaci odbyli mávnutím ruky ,tak bude lepší změnit lokál.Jo a samozřejmě se podělit o zkušenost.

04.02.2016 19:33:09 #9 

Příspěvků: 12

Radek V.

Servis je vybaven stroji Montana. Každopádně si to při příštím servisu už ohlídám. Teď jsem byl pod časovým tlakem, musel jsem lyže připravit na závody druhý den. Děkuji všem za rady.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy