Reklamace lyžáků - soudní znalec - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ
Domů Diskuze Lyžařské boty Reklamace lyžáků - soudní znalec

Reklamace lyžáků - soudní znalec

14.03.2016 16:24:42 #1 

Příspěvků: 5863

HonzA_ muž

Zdar,

máte zkušenosti s nějakým soudním znalcem na lyžáky? Známý teď reklamoval prasklý skelet a reklamaci neuznali. Chce si nechat udělat posudek a případně jít do sporu.

Díky

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

14.03.2016 17:13:09 #2 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #1, HonzA_, 14. 03. 2016 16:24:42

S reklamací lyžáků zkušenosti nemám, když jsem hledal info pro reklamaci jiného zboží, dost jsem našel na webu dtestu. Btw výsledek byl v našem sporu s prodejcem pro nás pozitivní.

Jinej gang...

14.03.2016 19:11:16 #3 

Příspěvků: 1311

Marek Bednář muž

>> #1, HonzA_, 14. 03. 2016 16:24:42

A co jeste Honzo zkusit kontaktovat primo vyrobce v zahranici, ze nejsi spokojeny s vyrizenim reklamace v tuzemsku s viditelnou vadou materialu.

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

14.03.2016 20:26:49 #4 

Příspěvků: 5863

HonzA_ muž

>> #3, Marek Bednář, 14. 03. 2016 19:11:16

To je samozřejmě taky možnost. Ale rozhodnutí není na mně. Známý chce probrat šance se znalcem. Navíc už s reklamací měl i nějaké další výdaje, které bude po prodejci vyžadovat. Výrobce by mu je neuhradil.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

15.03.2016 21:29:36 #6 

Příspěvků: 1330

Navvy

>> #4, HonzA_, 14. 03. 2016 20:26:49

Mrkněte na řešení reklamací pomocí ADR. Pro snadnější hledání můžete začít třeba na stránkách ČOI. Tam by mohli pomoci i bez znalce. Samozřejmě, pokud to nepůjde přes ADR, tak stejně nezbude než to dát nějakému znalci a ty najdeš na plasty např. zde: http://datalot.justice.cz/…$$SearchForm?…

Pokud nikdo z nich nebude věci rozumět, zřejmě Ti někoho doporučí.

16.03.2016 06:04:01 #7 

Příspěvků: 5863

HonzA_ muž

>> #6, Navvy, 15. 03. 2016 21:29:36

Jestli to chápu dobře, tak v případě ADR je účast prodejce dobrovolná a role ČOI je v podstatě vysvětlit oběma stranám jejich práva a povinnosti a další možný postup. A to je vše. Takže spíš takové bubu na prodávajícího v tom smyslu, že to nevzdám a půjdu si za svým a tak by bylo asi načase aby přestal dělat drahoty.

Nebo jsou tam i jiné možnosti?

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

16.03.2016 15:45:14 #8 

Příspěvků: 1330

Navvy

>> #7, HonzA_, 16. 03. 2016 06:04:01

Chápeš to jen napůl správně. Ono to totiž funguje. Samozřejmě, máš i jiné možnosti. Třeba si z toho seznamu (viz můj link ad =6) vybrat soudního znalce, který Ti poskytne nejprve nějaký svůj předběžný názor a pak si u něho můžeš koupit znalecký posudek. Pokud pro Tebe bude příznivý, budeš požadovat zaplacení nejen lyžáků (jsou-li v záruce a jsi-li jejich první vlastník jako spotřebitel), ale i toho znaleckého posudku.

16.03.2016 17:59:13 #9 

Příspěvků: 5863

HonzA_ muž

>> #8, Navvy, 16. 03. 2016 15:45:14

Rozumím, díky moc. Uvidíme jak se známý rozhodne. Už se spojil se znalcem, kterého doporučil Oblouk (díky HOnzo).

ADR jsem mu vysvětlil, možná tou cestou půjde.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

30.04.2016 06:47:58 #10 

Příspěvků: 5863

HonzA_ muž

Tak jen stručně výsledek, možná se to někomu hodí:

Soudní znalec: Jiří Černý, Brno (http://www.evidenceznalcu.cz/…rny-60493216), prý výborná spolupráce

A pokud jde o reklamaci – šlo o lyžáky Tecnica Mach 1 120 a prasklinu na nártu v oblasti, kde je měkčí plast (prasklý černý plast „Quick Instep“ – obrázek).

Výsledek po první reklamaci: „nejde o vadu a nevadí správné funkci výrobku“, trhněte si nohou.

Opětovná reklamace po „bubu dopisu“ nepřinesla nic nového kromě nabídky slevy na další nákup. Vzhledem k riziku že výsledkem reklamace by mohla být i jen oprava zavařením za pár stovek…

Ponaučení: nekupovat lyžáky, kde je použito více druhů plastu

Ponaučení #2: reklamace v ČR jsou zoufalé. Lyžáky za 12.500,– takhle prasklé po 1 roce používání (nijak extrémního) s vyjádřením že na funkci to nemá vliv. Docela bída.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!
Fotky

30.04.2016 07:44:43 #11 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #10, HonzA_, 30. 04. 2016 06:47:58

Prosím tě o odpovědi na otázky:

To je znalec, kterého doporučil oblouk?

Jakou sehrál roli při neúspěšné reklamaci, popř. kolik to stálo?

ADR proběhlo?

Kontaktoval ten tvůj známý Tecnicu popř. dovozce?

P.S. Aspoň že se nejednalo o Fischer Vacuum.

Jinej gang...

30.04.2016 09:13:07 #12 

Příspěvků: 969

orim muž

>> #10, HonzA_, 30. 04. 2016 06:47:58

Nazdar Honzo. Tvoj známy do reklamácie už zrejme investoval veľa času a aj finančných prostriedkov. Doporučenia Navvyho sú správne no dôležitý je konečný efekt. Zrejme to bude smerovať k občiansko súdnemu sporu, čo opäť bude stáť peniažky a čas. Pri dobrom znalcovi je tam určite šanca na úspech. Otázka je ale kedy dôjde celý spor do konca? U nás na Slovensku by to bolo asi v treťom svetelnom roku. Úplne ideálne a najjednoduchšie sa mi javí to čo Ti doporučuje napr. Marek. Poškodenie lyžiarky perfektne nafotiť, priložiť k tomu popis poškodenia a konanie pri vybavovaní reklamácie a zaslať to priamo výrobcovi. Za to v podstate nič nedáš (hádam iba trochu času) a predpoklad úspechu je najvyšší. PS: tiež jeden môj známy si cca. pred 2 rokmi kúpil lyže atomic a začala sa mu odliepať vrchná fólia. Rovnaké patálie s reklamáciou, tak poslal lyže výrobcovi a po nejakom čase ejha: domov na adresu mu prišli novučičké lyže aj s ospravedlním od výrobcu za vzniknuté problémy.

30.04.2016 10:17:27 #13 

Příspěvků: 5863

HonzA_ muž

>> #11, fischerbl, 30. 04. 2016 07:44:43

ad 1) ano

ad 2) opakovaná konzultace o dalším postupu a o šancích. Závěr – jde jednoznačně o vadu, nicméně je riziko že nakonec by byla akceptovatelná i oprava (zavaření za pár stovek). Za těchle okolností je asi blbost to hnát do sporu. Cena velmi, velmi příznivá. Psát ji sem nebudu. V jiných případech se to bude lišit, nedělalo se posouzení.

ad 3) ADR se nedělalo. Ani já v téhle situaci v něm nevidím přínos. Kolega jim (dopisem) vysvětlil jak hodlá postupovat, co by je to mohlo stát, … V reakci na to znovu posoudili botu a nabídli výraznou slevu na další nákup. Nevím jak to bude pokračovat.

ad 4) Není to uzavřené. Pro informaci – nákup byl v poměrně známém a renomovaném kamenném krámu…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

30.04.2016 10:19:19 #14 

Příspěvků: 5863

HonzA_ muž

>> #12, orim, 30. 04. 2016 09:13:07

Spor z toho nejspíš nebude, viz výše.

Kontaktování výrobce je jedna z možných dalších cest. Do další sezóny má kolega daleko a jarní ledovce neplánuje…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy