Reklamace lyžáků - soudní znalec
14.03.2016 17:13:09 #2
>> #1, HonzA_, 14. 03. 2016 16:24:42
S reklamací lyžáků zkušenosti nemám, když jsem hledal info pro reklamaci jiného zboží, dost jsem našel na webu dtestu. Btw výsledek byl v našem sporu s prodejcem pro nás pozitivní.
14.03.2016 19:11:16 #3
>> #1, HonzA_, 14. 03. 2016 16:24:42
A co jeste Honzo zkusit kontaktovat primo vyrobce v zahranici, ze nejsi spokojeny s vyrizenim reklamace v tuzemsku s viditelnou vadou materialu.
14.03.2016 20:26:49 #4
>> #3, Marek Bednář, 14. 03. 2016 19:11:16
To je samozřejmě taky možnost. Ale rozhodnutí není na mně. Známý chce probrat šance se znalcem. Navíc už s reklamací měl i nějaké další výdaje, které bude po prodejci vyžadovat. Výrobce by mu je neuhradil.
15.03.2016 21:29:36 #6
>> #4, HonzA_, 14. 03. 2016 20:26:49
Mrkněte na řešení reklamací pomocí ADR. Pro snadnější hledání můžete začít třeba na stránkách ČOI. Tam by mohli pomoci i bez znalce. Samozřejmě, pokud to nepůjde přes ADR, tak stejně nezbude než to dát nějakému znalci a ty najdeš na plasty např. zde: http://datalot.justice.cz/…$$SearchForm?…
Pokud nikdo z nich nebude věci rozumět, zřejmě Ti někoho doporučí.
16.03.2016 06:04:01 #7
>> #6, Navvy, 15. 03. 2016 21:29:36
Jestli to chápu dobře, tak v případě ADR je účast prodejce dobrovolná a role ČOI je v podstatě vysvětlit oběma stranám jejich práva a povinnosti a další možný postup. A to je vše. Takže spíš takové bubu na prodávajícího v tom smyslu, že to nevzdám a půjdu si za svým a tak by bylo asi načase aby přestal dělat drahoty.
Nebo jsou tam i jiné možnosti?
16.03.2016 15:45:14 #8
>> #7, HonzA_, 16. 03. 2016 06:04:01
Chápeš to jen napůl správně. Ono to totiž funguje. Samozřejmě, máš i jiné možnosti. Třeba si z toho seznamu (viz můj link ad =6) vybrat soudního znalce, který Ti poskytne nejprve nějaký svůj předběžný názor a pak si u něho můžeš koupit znalecký posudek. Pokud pro Tebe bude příznivý, budeš požadovat zaplacení nejen lyžáků (jsou-li v záruce a jsi-li jejich první vlastník jako spotřebitel), ale i toho znaleckého posudku.
16.03.2016 17:59:13 #9
>> #8, Navvy, 16. 03. 2016 15:45:14
Rozumím, díky moc. Uvidíme jak se známý rozhodne. Už se spojil se znalcem, kterého doporučil Oblouk (díky HOnzo).
ADR jsem mu vysvětlil, možná tou cestou půjde.
30.04.2016 06:47:58 #10
Tak jen stručně výsledek, možná se to někomu hodí:
Soudní znalec: Jiří Černý, Brno (http://www.evidenceznalcu.cz/…rny-60493216), prý výborná spolupráce
A pokud jde o reklamaci – šlo o lyžáky Tecnica Mach 1 120 a prasklinu na nártu v oblasti, kde je měkčí plast (prasklý černý plast „Quick Instep“ – obrázek).
Výsledek po první reklamaci: „nejde o vadu a nevadí správné funkci výrobku“, trhněte si nohou.
Opětovná reklamace po „bubu dopisu“ nepřinesla nic nového kromě nabídky slevy na další nákup. Vzhledem k riziku že výsledkem reklamace by mohla být i jen oprava zavařením za pár stovek…
Ponaučení: nekupovat lyžáky, kde je použito více druhů plastu
Ponaučení #2: reklamace v ČR jsou zoufalé. Lyžáky za 12.500,– takhle prasklé po 1 roce používání (nijak extrémního) s vyjádřením že na funkci to nemá vliv. Docela bída.
30.04.2016 07:44:43 #11
>> #10, HonzA_, 30. 04. 2016 06:47:58
Prosím tě o odpovědi na otázky:
To je znalec, kterého doporučil oblouk?
Jakou sehrál roli při neúspěšné reklamaci, popř. kolik to stálo?
ADR proběhlo?
Kontaktoval ten tvůj známý Tecnicu popř. dovozce?
P.S. Aspoň že se nejednalo o Fischer Vacuum.
30.04.2016 09:13:07 #12
>> #10, HonzA_, 30. 04. 2016 06:47:58
Nazdar Honzo. Tvoj známy do reklamácie už zrejme investoval veľa času a aj finančných prostriedkov. Doporučenia Navvyho sú správne no dôležitý je konečný efekt. Zrejme to bude smerovať k občiansko súdnemu sporu, čo opäť bude stáť peniažky a čas. Pri dobrom znalcovi je tam určite šanca na úspech. Otázka je ale kedy dôjde celý spor do konca? U nás na Slovensku by to bolo asi v treťom svetelnom roku. Úplne ideálne a najjednoduchšie sa mi javí to čo Ti doporučuje napr. Marek. Poškodenie lyžiarky perfektne nafotiť, priložiť k tomu popis poškodenia a konanie pri vybavovaní reklamácie a zaslať to priamo výrobcovi. Za to v podstate nič nedáš (hádam iba trochu času) a predpoklad úspechu je najvyšší. PS: tiež jeden môj známy si cca. pred 2 rokmi kúpil lyže atomic a začala sa mu odliepať vrchná fólia. Rovnaké patálie s reklamáciou, tak poslal lyže výrobcovi a po nejakom čase ejha: domov na adresu mu prišli novučičké lyže aj s ospravedlním od výrobcu za vzniknuté problémy.
30.04.2016 10:17:27 #13
>> #11, fischerbl, 30. 04. 2016 07:44:43
ad 1) ano
ad 2) opakovaná konzultace o dalším postupu a o šancích. Závěr – jde jednoznačně o vadu, nicméně je riziko že nakonec by byla akceptovatelná i oprava (zavaření za pár stovek). Za těchle okolností je asi blbost to hnát do sporu. Cena velmi, velmi příznivá. Psát ji sem nebudu. V jiných případech se to bude lišit, nedělalo se posouzení.
ad 3) ADR se nedělalo. Ani já v téhle situaci v něm nevidím přínos. Kolega jim (dopisem) vysvětlil jak hodlá postupovat, co by je to mohlo stát, … V reakci na to znovu posoudili botu a nabídli výraznou slevu na další nákup. Nevím jak to bude pokračovat.
ad 4) Není to uzavřené. Pro informaci – nákup byl v poměrně známém a renomovaném kamenném krámu…
30.04.2016 10:19:19 #14
>> #12, orim, 30. 04. 2016 09:13:07
Spor z toho nejspíš nebude, viz výše.
Kontaktování výrobce je jedna z možných dalších cest. Do další sezóny má kolega daleko a jarní ledovce neplánuje…
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.