Pár upřesnění okolo obřaček (strana: 2)
01.03.2010 11:34:59 #31
Nech 88°, mysím, že ti i tak půjdou oči na vrh hlavy. Já mám 88 na SL 87. Příští rok dám na GS taky 87, ale letos jsem si exkluzivně rozbil držku při zaříznutí vnitřní hrany na výjezdu z oblouku. Zaříznutí, rotace těla ke sjezdovce o 70°, výstup z obou patek, počáteční rychlost cca 60km/hod, let 3m vzduchem, klouzání 40m po zádech hlavou dolů, kontrola údů a těla, výstup k lyžím:-))) Ještě se to taky někdy zařízne při rozjezdu, jako tý Francouzce na OH hned po startu.
01.03.2010 12:13:47 #32
Ovladatelnost a zařezávání jsou především „funkcí“ naúhlování odspodu. 88 versus 87 v tom proti odklonu hraje malou roli. 86 versus 88 už přece jenom rozdíl je, ale zase, když bude lyže adekvátně udělaná vespod (viz též můj post 26), i tak se dá dobře jezdit. Mám tak oboje „lepší“ obřačky a dokonce jsem tak podědil i SG a žiju. Ty SG ale asi časem předělám na 87, přece jenom…
A jak jsem psal už jinde, loni jsem nejvíc jezdil na 85. Ve spojení s 1,5 (na koncích možná až ke 2) to bylo úplně sladké. Akorát ještě trochu víc, tedy odhadem 84/1.5 (Atomic 186/27 m), když jsem s nimi vlezl do branek, už bylo problém, a taky ve volné jízdě už si furt až příliš držely načatý oblouk a radius. Ale to jsou samozřejmě extrémy a spíš zajímavost.
02.03.2010 11:43:47 #33
Dotaz asi na ivana dá se podle následujícího kódu race stock Atomic GS určit tvrdost lyže případně rádius, nebo je to něco úplně jiného? 200100036342120010004507252929831 Jak se označují tvrdosti u Head, Fischer, Blizzard. díky
02.03.2010 22:33:49 #34
Člověče, kam na tolik čísel chodíš? Keine Ahnung, cokoliv bych plácl, vymýšlel bych si.
Já mám na obřačce u čárového kódu „S1000046434A“ a nemám tušení, co to znamená.
Svého času jsem měl matné povědomí, že každé krojení má svůj interní kód. Ale víc už si nepamatuju.
Head má svou třímístnou stupnici (přední část, střed, zadní), viděl jsem u testovaných SG, hodnoty byly okolo 9, ale detaily neznám.
Fischer oficiálně uvádí, že modely S jsou měkčí a T tvrdší. Podle servisáků mají i číselnou stupnici, na níž je cca 62 obřačka tvrdá, 70 měkká.
Blizzard uvádí, že mají jen úroveň EC a WC, údajně všichni u nás chtějí WC (a tak ji prý dostanou – bůh suď, říkám si).
03.03.2010 09:28:09 #36
Čísla jsou od prodejce možná, že je to jen jeho artikel number. Sháním babskou obřačku na závodění i volnou jízdu, ale nabídka je minimální. Měl jsem nedávno v ruce jetou letošní Fischerku R23 183, tvrdost mi ukazoval prodavač po delším hledání jako dvojčíslí z čísla vyraženého na boku 76 tak nevím jestli to bylo ono. No chtěl za ní moc a já bych radši novou. Vážím 75 kg a snad do toho dokážu šlápnout tak nevím jestli u dámské Fischerky bych mohl jít i do T nebo radši měkčí.
06.03.2010 10:06:40 #37
>> #36, milan2, 03. 03. 2010 09:28:09
Babská obračka Fischer má v dĺžke 183 cm R viac než 25m.Môžem Ti to premerať,ale je to bližšie k R27,než k R23.Je to dobrá lyža.Rozdiel v tvrdosti S a T nie je markantný,ale poznať ho tam.
Fischer sa podľa mňa hrá na nejaké presnejšie hodnoty tvrdostí až pri verzii WC.Podľa firmy je tvrdosť T určená pre EC a FIS preteky na injektovaných tratiach a verzia S pre preteky Masters,etc
Milan,ťažko povedať,aká lyža by Ti vyhovovala.Podľa tvojej váhy,asi aj S class(v známej automobilke sa už viac nedá:)Ale tvrdiť to nebudem,lebo ťa nepoznám.
Ak ti nebude chýbať diera na špičke a pár viac,alebo menej dôležitých detailov a zároveň ťa poteší lepšia cena,ber to S-ko.Na prílišnú mäkkosť by si nemal natrafiť.
Ešte ma napadlo.Problém by si môhol mať,ak máš moc veľkú nohu/lyžiarku.Doska na dámskych lyžiach je trochu kratšia.Odhadom podrážka do cca 320 mm pri správnej montáži v pohode.Nad 325 mm esteticky nepekné+problematické umiestnenie na montážny/iný zvolený bod.Pri naozaj veľkej bote nemožnosť montáže.
10.03.2010 15:38:50 #38
TNS díky za katalog. Podle toho by mělo znamenat S-STANDARD T-TUNING(jiný odklon, povrchová úprava, odlehčení). Tvdost prý podle racing department tj asi stupnice co tady psal ivan. S bych bral, ale nemám zatím nabídku. Jinak důvod proč chci menší rádius je ten, že ty naše amatérské slalomy jsou zavřené a do těch FIS legal kde se jezdí s R27 mají daleko. Potřebuju kvalitní materiál, ale proč si zbytečně honit ego velkým rádiusem na úkor lepší techniky oblouku. Kdyby to byly FIS slalomy a dokázal bych udržet rychlost cca 60 tak rádius neřeším.
19.03.2010 02:20:21 #39
Dneska jsem se konečně dočkal a mohl na poště vyzvednout Vist GS race v délce 185cm. Mimochodem obrovská radost.:)
Jsem hodně nedočkavej (ostatně jak jsem očekával) a v sobotu bych je chtěl vyzkoušet na svahu. Akorát je samozřejmě nestihnu dát naformátovat. Mám radši první jízdu odložit až budou lyže udělané nebo je to jedno a stačí je před první jízdou namazat? Nechci to zas lámat přes koleno, ale chuť projet se aspoň pár jízd je veliká. Můj plán je vzít na prvních pár jízd slalomky na rozježdění a potom testnout ty GS.
19.03.2010 07:01:43 #40
>> #39, Tichy, 19. 03. 2010 02:20:21
Tak to je báječný, potom dej vědět jak se ti na nich jezdilo.
K tomu formátování – nedávno to tady u nových lyží proběhlo v jiném vlákně, ale nadaří se mi to najít. Jestli nebudou špatnou manipulací při skladování hrany poškozené, není IMO nutné je před první jízdou řešit (jedině snad pokud máš specifické požadavky na jejich odklon a podbroušení). Prostě lyže prohlídni, zkontroluj hrany a skluznici a pokud je všechno OK tak je v ideálním případě aspoň namaž. Ale i to může u nové lyže pro běžné použití v nejhorším počkat až po prvních jízdách (pokud na nich chceš opravdu závodit je to jiné a chce to před prvním ježděním POŘÁDNĚ zatepla promazat). Každopádně bych bez mazání na nich nejezdil víc než jeden den – vosk z výroby je spíš konzervační a moc dlouho ve skluznici nevydrží.
19.03.2010 10:25:54 #41
>> #39, Tichy, 19. 03. 2010 02:20:21
Tak si je užij!
Určitě je vem na kopec. Pokud mají hrany udělané, svezeš se, pokud by byly nehotové, aspoň poznáš ten rozdíl. Dobře si vyber servis, i z tvých končin znám běžné nářky na servisování špatné.
U nové lyže počítej s tím, že je tužší, nezajetá. Po pár dnech trochu povolí a bude to ono.
Jak píše HonzA, první krátké ježdění na neproblémovém sněhu klidně i bez mazání. Aspoň se ti sjede fabrický vosk spolu s možnou špínou, která v něm po skladování a cestování bude. Dost možná nebude mít lyže pořádnou strukturu, takže ji stejně necháš udělat. A pak už mazat a leštit furt dokola.
21.03.2010 05:34:05 #42
>> #40, HonzA_, 19. 03. 2010 07:01:43
>> #41, ivan, 19. 03. 2010 10:25:54
Takže pánové předem bych vám chtěl poděkovat za rady. Díky. Jsem rád, že jsem nebrousil, protože jsem nakonec zjistil…ale to až na konci. :)
Dneska proběhl test..a výsledek..stručně – POHÁDKA od prvního oblouku, NEJLEPŠÍ svezení v životě a usměv od ucha k uchu celej ježdění. Opravdu jsem se „tlemil“ při každým oblouku a nechápal, že ty lyže můžou takhle držet.
Teď nějaký detaily. Vážně od prvního oblouku jsem cítil až neskutečný držení na hraně. Ráno bylo na vrcholu krásně zmrlá sjezdovka, když jsem to viděl říkal jsem si, že tohle nemůže dopadnout dobře, ale byl to přesný opak. Takovou „oporu“ na hraně jsem nezažil i úplném ledu (na jednom kratkém úseku zbytky po olympiádě) jsem ještě nikdy necítil. Co mě překvapilo, že lyže nejsou vůbec tak tvrdé jak jsem si představoval. I s mojí vahou (72kg) není vůbec problém lyže prohnout, naopak se mi zdají krásně „dávkovatelné“ když je potřeba někde přitlačit, tak je pořád rezerva. Zkoušel jsem i na mě už opravdu velké rychlosti( např. půlka červené ve vejci) a potom zahájit oblouk a ono to jde. Přiznám se tedy, že na první oblouk z velké rychlosti jsem šel dost opatrně, ale další už byla paráda. Bylo to opravdu poprvé v životě, kdy mi bylo jedno jakou rychlostí jedu a na jakým povrchu. Teda na měkké sjezdovce, které jsou dole díky vyšším teplotám se sice jet dalo, ale žádná velká zábava. Každopádně jsem po 2 hodinách objevil ráj, kde skoro nikdo nejezdil a podmínky se téměř neměnily. Nevím jestli je pro tento typ sněhu nějaký název, ale prostě tvrdá až zmrzlá sjezdovka a když po ní jedeš hrozně to šustí (odhadoval jsem zmrzlej technickej sníh). Každopádně tam nikdo skoro nejezdil a já si tak mohl dosyta vychutnávat „hrany“. Poslední věc co mi teď napadla je rebound. Samozřejmě je možný, že přeháním ale opravdu mi přišlo, že jsem při hodně aktivním zahájení oblouku byl „vykopnutej“ do dalšího. Někdy mě to zaskočilo a pak to vypadalo jako když se na odlehčených lyžích najednou rozbalíš, ruce máš nad úrovní ramen a místo sjezdovýho postoje „stojíš“. Takže rychle ve vzduchu posbírat plachtící tělo a zpět do postoje a rychle na hranu, abych jsem neskončil v lese :)
Dneska opravdu nadšení obrovské (což je samozřejmě vidět na mém popisu) a pánové upřímně nevím, jestli se letos ještě dostane na slalomky (to bych jim samozřejmě nemohl udělat, ale…) Každopádně na příští sezonu musím více zamakat na fyzičce a dostat se na vahu kolem 80kg, což už jsem měl stejně v plánu. A taky se konečně dostat na VL. Teda jestli se příští sezonu vrátím zpět do ČR.
Teď nějaká ta otázka…
Stockli SL hned jak jsem je koupil, tak sli do Montany na komplet tuning. 88/0,5 plus struktura. Už po prvním ošáhání hrany mi nepřišli nějak ostré, ale jelikož v tomhle nemám žádné znalosti říkal jsem si, že dobrý a na sjezdovce jsem si prostě říkal, že lepší už to být nemůže. Teď Vist GS a hrany přišli ostré jako „břitva“ opravdu rozdíl a takhle jsem si vždycky představil ostrou hranu. Stockli jsem ručně lehce brousil, ale vždy jsem zastavil broušení zhruba na úrovni jako když přišli z Montany. Je možné, že hrany v Montaně jako finále malinko ztupily? Nebo se na slalomky brousí jinak? Ted když přejedu prstem po hraně Stockli a Vist, je rozdíl dost velký. Vždycky mi totiž i přijde na těch SL, že právě na zledovatělé sjezdovce nedrží na hraně, tak jak bych očekával( samozřejmě problém bude i v technice, ale právě na GS problém nebyl).
Dneska jsem taky zase dvakrát vystoupil z vázání. Zapoměl jsem přitvrdit od slalomek. Moje blbost. Podruhé to celkem dost bolelo, takže jsem se poučil a rychle mazal pro šroubovák. Nakonec se snad nastavení podařilo. Dost mě zamrzel pohled na vytrženou jednu stranu brzdy. Nakonec jsem jí vrátil zpět, ale mám utrženej plastovej zobáček, co by měl zajištovat právě to, aby se brzda(tyčka) nevytrhla. Co jsem na rychlo koukal, tak to půjde lehkým zásahem opravit.
21.03.2010 07:47:47 #44
>> #42, Tichy, 21. 03. 2010 05:34:05
Tak to je báječný že jsi tak spokojený! Vypadá to že ti lyže sedí a budeš v Kanadě vypadat jako správný sjezdovkový exot.
K těm hranám – rozhodně tomu nerozumím tak dobře jako třeba Ivan, ale je rozdíl mezi ostrou a důkladně vyleštěnou hranou (nezdá se na první pohled tak ostrá) a ne tak moc leštěnou „syrovou“ hranou (působí možná ostřeji než ve skutečnosti je). Což by mohl být právě příklad Montany (leštěná) a hrany od výrobce (syrovější). Ale možná se pletu a je to úplně jinak…
21.03.2010 10:41:38 #45
>> #42, Tichy, 21. 03. 2010 05:34:05
No tak vítej v klubu Vist. Jsem rád, že si nadšenej. Asi budu teda muset přijet na ten Javor, protože už máš dvoje lyže, na kterých se chci svézt:-) Abych byl upřímnej, očekával jsem reakce trochu rozporuplnější, takže buď seš 1)opravdu dobrej lyžař, nebo 2)byly zcela ideální podmínky (tvrdo, nikdo, dobrej svah a viditelnost) a 3) nebo je ten tvůj starší model měkčí a možná i s nižší deskou. Přímým porovnáním, bychom to zjistili:-) Pokud se hran týká, tak mám podobnou zkušenost jako ty. Všechny nové lyže od výrobce mi přišly ostřejší než potom z Montany. Nejsem odborník, jenom vím, že hoši tady po broušení hrany dokonce tupí gumou (pravděpodobně hrozí větší riziko zaříznutí hrany). A četl jsem, že dobře připravená hrana nemá působit ostrým dojmem. Tj. má být zbavena grotu a pocitově hladce tupá. Mají se dát krásně strouhat hoblinky z nehtu. Od příštího roku půjdu na všech lyžích na 87 a 88 nechám jenom na širokejch. Z Vist GS mám identickou zkušenost s držením na hraně. jezdil jsem na Žalí a dával si červenou do tý doby než to tam bylo nebezpečný kvůli provozu. Pak jsem se přesunul na černou, kterou jsem jezdil prakticky sám, úplná paráda. Ve 12hod se mi už klepaly nožky tak, že jsem se rozhodl odpočinout si a sundal jsem GS a vzal samotočky Volky R15. Hned první jízdou jsem zjistil, že černá je jeden led, na kterým nedám ani jeden oblouk. Tak jsem dal ještě jeden pokus a šel na pivo. Nechci démonizovat značku Vist, myslím, že to ale pěkně popisuje první zážitky lyžaře na pravé GS lyži, což pěkně zapadá do tvého vyprávění. PS: kolik tam stojí permice, asi to není žádná láce, ne?
21.03.2010 13:11:01 #46
S Montanou (Butovice, Vrchlabí, jednou na ISPO) mám dobré zkušenosti, hrana dobře ostrá. Existuje ovšem řada různých strojů a dokonce i na tom nejsuperextra automatu pořád záleží na lidském faktoru, tedy na tom, jak se mašina udržuje, nastaví a hlídá. (Však jsem taky upozorňoval na ty nářky na servisy, jsou celosvětové.) Takový Bob Mařas vyrobil břitvu i na staré pásové brusce – zlatá ruka…
Podstatné poznámky k ostrosti skutečné a pociťované už zazněly. Takhle na dálku těžko soudit. Ale tak velký rozdíl by být neměl.
88 je pro slalomku možné (až do letoška se všechno u nás na testcentru brousilo na 88, až letos jsem probojoval u topmodelů Race 87, jestli to po mém odchodu dělají dál, nevím), ale netypické, běžné je 87 a na závodění spíš 86. Ale dobrá lyže už na běžně tvrdém povrchu dobře drží i na 88.
„Test nehtem“ je nanic. Je to jen blbuvzdorná pomůcka pro ty, kdo nemají šajna, jak ostrá hrana vypadá. Opravdové kvality ostří je třeba zjišťovat citlivým pohmatem, tedy třeba bříškem palce. Dost by se možná ukázalo pod velmi silnou lupou (takovou jsem ale nikdy neměl).
Pořádné ostří, byť pohmatově ne tak břitvové, vyrobíš i na hraně hladké, ale chce to dostatek postupného leštění. Když nebudu mít dost času nebo motivace se s tím párat, docílím dobrý výsledek i DOBŘE PROVEDENÝM přejetím brusnou pryží.
Jinak nedostatečné držení popisovaných lyží:
u TomáSe šlo o nějakou komerční lyži, takže žádný div.
U té SL Stockli mě napadá technika jízdy. Bytelná racestock GS je utlumenější a koncipovaná na to, aby se do ní člověk opřel a ona ho provezla celým obloukem. Pomáhá jí nejenom hmotnost a tlumení, ale taky krojení, tedy tvar. Naopak slalomka není k tomu, aby se na ní vyváželo po 30metrové dráze, nýbrž má zabrat, kousnout se, odpérovat. Chce tedy spíš krátký razantní záběr a „neležet“ na hraně moc dlouho. Když 13m slalomku slušně zahraním a prohnu, vytvoří bez problému R třeba 7–8 m a takto „zakřivená“ hrana dost tuhé lyže přece nemůže dobře projíždět oblouk o poloměru třeba až 20 m. (A ruku na srdce, kdo jede na slalomce oblouky opravdu odpovídající jejich prohnutí?) Neboli když lyžař zkusí jet na SL oblouk příliš „obřákově“, SL mu přitom nemůže fungovat tak dobře jako GS.
(Trochu líp to asi jde na lyži charakteru funcarveru, která bývá měkčí. Ale i tak při bližším pohledu vidíme, že mnohými funaři opěvovaná „čistá hrana“ při jejich typickém šněrování prudších svahů zase tak čistá není.)
Některé SL jsou víc „obřákové“, tedy utlumenější, a tohle zvládají líp, jiné spíš klasicky slalomové a tohle jim moc nejde. Možná i proto dělá Stockli SL nedřevěnou – tipl bych si, že bude spíš typ 2. (Kdysi to bývalo ještě markantnější a já jsem se třeba nikdy nesvezl na SL Kastle nebo Elan – ty fungovaly jen při krátkém razantním záběru, jinak „Plavaly“ a nedržely. Elan tohle změnil až s nástupem carvingu, jak se tak pamatuju.)
V téhle úvaze se dostávám i k nedávno diskutované otázce, proč se Atomiky SL ve WC nejezdí jako D2. Odpověť může být právě v tom, že „tlustá“ D2 může být až příliš neslalomkovitě utlumená, dlouho zakousnutá a málo živá. Pro rekreanta na komerčním modelu je to pohádka, pro Raicha a Schild už ne.
Jinak ještě k zážitku na racestock GS: žádný div, uvážíme-li trend neustálého zpříjemňování komerčních lyží (elitářsky ošklivě bych to možná nazval až „debilizací“), odlehčování jejich i vázání. Většina komerčních lyží se musí či chce vlichotit většinovému lyžaři, který má špatnou techniku a mnohdy i fyzičku, a tedy se na jiné než blbuvzdorně pohodlné lyži „nadře“, což odmítá. To, že se stávají stále točivějšími a ovladatelnějšími, se někde projevit musí. A jistě hraje roli i cena.
21.03.2010 19:25:46 #47
>> #44, HonzA_, 21. 03. 2010 07:47:47
V Kanadě jsem exot nejen tím, že mám Vist, ale hlavně tím, že nejezdím na free ride lyži, protože na těch tady jezdí a to nepřeháním 80% lidí, dalších 10% jezdí na hodně širokých lyžích a ten zbytek jsou GS,SL a to povětšinou kluci v komboškách..:)
>> #45, TomáS, 21. 03. 2010 10:41:38
Tak k bodu jedna 1) to nechci posuzovat. Bod 2) podmínky byli opravdu různé. Je až neuvěřitelný, ale přes den když hledáš většinou najdeš, co potřebuješ. Každopádně jelikož byla i sobota, tak bylo dost lidi a někdy jsem se nechtěně objevil mezi dost lidma a proplejtání mi nepřislo nějak náročné. Navíc když potřebuješ dá se na nich zajet i dost krátkej oblouk.. Samozřejmě pořád to nejde srovnat s naplněným Špičákem na Šumavě :) Do tý doby než se tam znovu dostanu už, ale snad budu mít zase něco víc naježděno :) Bod 3) podložku proměřím a dám vědět. Každopádně se těším na výměnu a jsem zvědavej na rozdíl. Zatím rozhodně délky nelituju. A permice se mi radši ani neptej. Je to 90 dolaru na den plus doprava. Na příští sezonu, když všechno dobře půjde, tak koupím sezoní ticket. Plán je zatím vyrazit na Lake Louise ski resort. Což by měla být taky paráda a já zas tak megalomanský středisko jake je Whistler nemusím mít.
>> #46, ivan, 21. 03. 2010 13:11:01
Testuju taky bříškem a ten rozdíl je opravdu dost markantní. Dokonce včera když jsem laboroval s vazáním jsem si nechtěně pořezal dva prsty na těch GS. Na SL bych rozhodně neměl strach, že se říznu i snad kdybych přitlačil a přejel přes hranu.
V technice je vždycky problém o tom žádná. Navíc problém na SL není nijak závratnej. Hrany se normálně zařezávají i na hodně tvrdém, ale prostě mi přijde, že by měli ještě víc. Jinak se na nich nepokouším o poloměry kolem 20m. Většinou bych řekl, že je to něco okolo 10m..taky s mojí momentální fyzičkou jsem při tomto hodně sportovním nasazení schopnej odjet odhadem 400m a musím zastavit jinak se mi srdce rozkočí. Někdy ale samozřejmě oblouk chci trochu protáhnout (nejsem přece na závodech), ale max bych viděl těch 14m. Jezdím hodně s nasazením a radši vícekrát zastavím než, abych jel a jen se vyvážel. Lyže byly broušené v Montaně v Praze (dával je tam Ondra Vondrášek ze Skipointu) ja si jen převzal. Nechci říct, že byly nabroušené špatně, ale překvapuje mi ten markantní rozdíl. A děsím se toho tady dát někam ty GS nabrousit..
21.03.2010 22:10:47 #48
Ahoj,super,že Ti obračky tak sadli.Nezdá sa mi,že by boli až také prítulné,aby sadli „na šupu“ technicky slabému jazdcovi.U teba sú teda asi v správnych rukách.
Ten tvoj 400m slalomový blok je dosť krátky.Píšeš „momentálna fyzička“,asi to plánuješ zlepšiť.A až ju vylepšíš,moja rada je:jeden dlhší neprerušený blok je lepší,než 2–3 krát zastaviť.Odčerpá menej síl.Oblúky sa dajú nakoniec vždy vypustiť.Strata rytmu+zabrzdenie a postávanie je rozhodne únavnejšie;-)
21.03.2010 22:30:16 #49
>> #42, Tichy, 21. 03. 2010 05:34:05
Ahoj, to ti přeji, že ti ty obřačky tak sedly. Zároveň je super, že máš z toho zrovna takové dojmy a že to vnímáš. Technicky slabší lyžař by asi takové dojmy neměl…
22.03.2010 05:14:37 #50
>> #48, TNS, 21. 03. 2010 22:10:47
Určitě plánuju zlepšit fyzičku a už se na to i těším. Poslední rok a půl jsem na sebe dost kašlal, tak si to teď chci řádně vynahradit.
>> #49, Jenos, 21. 03. 2010 22:30:16
Užil jsem si je vážně moc. Už se nemůžu dočkat na další svezení. :)
22.03.2010 22:12:16 #51
>> #47, Tichy, 21. 03. 2010 19:25:46
Když ty SL brousili v Praze, jak dlouho už na nich jezdíš bez broušení? Hrany bys měl líznout po každém ježdění! Jestli to neděláš, nemůžou držet jako čerstvě dobře udělané!
23.03.2010 03:52:51 #52
>> #51, ivan, 22. 03. 2010 22:12:16
Jezdím na nich celou sezonu. Už neodhadnu kolik dní. Asi po 30 hodinách ježdění jsem zakoupil úhelník, pilník a snažil se hodně amatérsky téměř po každé jízdě ostřit. Ovšem vždy jsem skončil broušení zhruba na úrovni, tak jak byli připraveny z Montany (no spíš hůř). Vždycky se bojím brousit víc, aby to nebylo ještě horší než před broušením. Jinak od skluznice jsem je nebrousil ještě ani jednou. Veřejně se tedy přiznávám jakej jsem břídil. V týdnu chci objednat další věci na tuning a trochu víc zalaborovat. Dělá se to, ale hrozně špatně, když jsem nikdy neviděl broušení lyží v praxi a hlavně nevím jak by opravdu dobře nabroušená hrana měla vypadat, což je na tom snad nejhorší.
Btw. Kdybych věděl kam tady zanést lyže stím, že budou udělané stoprocentně dobře, tak už tam jsou SL i GS, ale zatím jsem nenarazil na žádný reference a na slepo je někam dávat se mi moch nechce.
23.03.2010 14:46:26 #53
>> #52, Tichy, 23. 03. 2010 03:52:51
Taky jsem už propadnul a místo stavitelného brousku pořídil úhelník a pilník s předepsanou jemností:-) Nikdy jsem to taky neviděl jak to dělaj profíci, ale z výsledky jsem spokojenej (na svahu). Jako amatérovi mi hodně pomáhá před broušením přejet hranu fixou. Pak je krásně vidět, kdes byl a kde je potřeba ještě přitlačit. Možná ještě pořídím diamant na přeleštění. Pohraješ-li si s fixou a máš-li jemnej pilník (jako že máš), tak musíš udělat slušnej výsledek, i kdybys byl lama:-)
23.03.2010 15:44:26 #54
>> #53, TomáS, 23. 03. 2010 14:46:26
Já určitě chci koupit diamant. Pro dobrej pocit koupím ještě úhelník na hranu od skluznice. No a ještě pár kravinek a bude zase nákup za 150 CAD :) Nemyslím si, že jsem úplně lama, ale mám před sebou dva problémy. Ten první a asi hlavní je, že si pořád nejsem jistej jak by měla opravdu ostrá hrana vypadat. Ten druhej je, že nemám kde lyžet při broušení uchytit. Budu se stím muset nějak poprat. :)
23.03.2010 15:51:50 #55
>> #54, Tichy, 23. 03. 2010 15:44:26
To bych tak neprožíval. Jedno, dvě broušení dáš v ruce. Taky to tak dělám doma v předsíni. No a když ti fix rovnoměrně zmizí a hrana je v rámci možností lesklá a hladká, tak je to asi fajn, řekl bych…Rozhodně mi tako nabroušené lyže jedou lépe než loni, kdy sem je jonom po cca 20hod nosil do Montány. Stav spodní hrany jenom sleduju a když je někde chycená, tak spíš preferuju Montanu. No a dobře udělaná hrana vypadá tak, jak si přineseš právě z Montány, ne? Ty teda jenom jednou za rok.
23.03.2010 16:28:11 #56
>> #55, TomáS, 23. 03. 2010 15:51:50
Neporadil bys prosím co koupit(nejlíp s obrázkem)na jemný každodenní broušení pro „kancelářskýho závodníka“? Děkuju.
23.03.2010 16:46:11 #57
>> #56, kankan, 23. 03. 2010 16:28:11
Pročti si vlákno „použili byste tenhle brousek“. Martin47 tam dával dobrej odkaz.
24.03.2010 03:59:20 #58
>> #55, TomáS, 23. 03. 2010 15:51:50
Nijak zvlášt to neprožívám, ale když je tady možnost nakoupit za celkem rozumný peníze, tak asi pořídím komplet výbavičku. Ten úhelník na broušení od skluznice chci používat právě s tím diamantem. Pro klid v duši přelíznout i spodní hranu. :)
26.03.2010 23:53:51 #59
>> #52, Tichy, 23. 03. 2010 03:52:51
„Btw. Kdybych věděl kam tady zanést lyže stím, že budou udělané stoprocentně dobře, tak už tam jsou SL i GS, ale zatím jsem nenarazil na žádný reference a na slepo je někam dávat se mi moch nechce.“
Nevím už přesně, kde jsi, ale jestli jsem si to nepopletl, zkus třeba http://www.lous.ca/contactus.html
Lou je především špičkový botař, ale podle toho, co o lyžování píše, by v jeho servisu měli umět lyže udělat.
Jinak samozřejmě připomínám starou zásadu, že nejlíp si svoje věci ošetřím sám. Proč se třást, jestli mi někde lyže udějí dobře, když si je dobře udělám sám? Vždycky se vyplatí zeptat se lidí, kteří logicky potřebují the most perfect tune, kde jim to dělají. A když se jich víc shodne na někom, asi bude OK. Ale průběžné broušení a mazání si běžný „šika“ (to na rozdíl od nešiky) nejlépe dělá sám. Myslím, že ceny za takovou profi-službu v Kanadě bohatě ospravedlní pořízení potřebného vybavení, čas a námahu.
27.03.2010 07:42:04 #60
>> #59, ivan, 26. 03. 2010 23:53:51
Dík za tip. Bohužel jsem ve Vancouveru, ale na příští zimu jestli všechno klapne, se chci přesunout do Lake louise. Odkaz ukládám, protože boty chtějí stále malinko doupravit a hlavně bych potřeboval udělat vložky, protože teď jezdím bez..
O úpravě doma už je rozhodnuto dávno. Jak už jsem psal, trochu už jsem začal. Ty GS lyže, ale do servisu odcestovat budou muset. Není na nich udělaná struktura a bude potřeba je naformátovat na těch 87 nebo 88 a 0,5. Potom už můžu vesele brousit sám. Zkusím pozjišťovat nějaký info o broušení ve Whistleru. Ještě mi napadlo, mám se soustředit na servisy s nějakou konkrétní značkou mašin? Nebo je to v podstatě jedno a hlavně záleží na obsluze?
>> #55, TomáS, 23. 03. 2010 15:51:50
Fix určitě vyzkouším. Už jsem o tom tady nebo v časopise četl, ale nějak pozapoměl.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.