Rossignol Hero Elite? Babo raď! :) - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Rossignol Hero Elite? Babo raď! :)

25.09.2017 10:26:32 #1 

Příspěvků: 6

Triss žena

Dobré dopolko :)

Mám dilema a potřebovala bych pohled na věc zvenčí. Předminulou sezónu jsem si v rámci Rossignol DemoTour vyzkoušela na pár jízd slalomky Rossignol Hero Elite. Byla to láska na první oblouk. Po testovačce se mi honily hlavou myšlenky na koupi, ale nakonec jsem je zapudila a dál se lopotila s mýma Völklama, které jsou všechno, jen ne pohodové lyže na celodenní lyžování. Z hlavy se mi za tu dobu bohužel vytratilo, který ze dvou typů Hero Elite ST jsem si vlastně vyzkoušela (jestli ST Racing nebo ST TI). Po přečtení testování lyží tady na Snow to odhaduji spíš na ST TI – byly poddajné jako peřina, provezly mě v carvingu od ploten po břečku bez mrknutí oka a oblouky krájely s naprostou samozřejmostí tak, že jsem z toho málem oněměla. Nemohla jsem se zbavit dojmu, že fungují na myšlenku a přitom nejsou nudné. Není to samozřejmě chyba mých Völkl, ale přemohla mě touha neslézat už další sezónu z lyží servaná jako borůvky. Jenže…Nejmenší délka, ve které se vyrábí Hero Elite ST Ti, je 157 cm. Já sama měřím 155 cm. Nynější slalomky mám o délce 150 cm a jelikož mi dá práci je se svou vahou 50 kg alespoň trochu prošlápnout, vnímám už i tuto současnou délku jako dost hraniční. A tak tu přemýšlím, co s tím. Risknout to a jít do slalomek o délce 157 cm? Testovačky jsem měla v délce 162 cm (menší neměli v nabídce) a vlastně mi to alespoň během těch pár jízd nějak nepřekáželo v užívání si. Ale nevím, jestli by to tak bylo i při celodenním lyžování v nejrůznějších podmínkách… Všimla jsem si, že univerzálky Hero Elite All Turn se dělají i v menší délce. Ty jsem ale bohužel neměla možnost vyzkoušet a vlastně mě to ani nenapadlo, protože jsem se vždy sháněla čistě po slalomkách. Nicméně by mě zajímalo, jaké i tyto univerzálky jsou, zvlášť v porovnání s těma ST Ti… Vím, těžko mi může někdo poradit takhle od klávesnice, navíc na blbý dotaz ala ,,blondýna vybírá lyže", ale motám se tu trochu v kolečku a říkám si, že za dotaz nic nedám :) Předem dík za případné rady, postřehy, cokoli! Domča

25.09.2017 11:42:31 #2 

Příspěvků: 867

valerius

>> #1, Triss, 25. 09. 2017 10:26:32

Neporadim ti stran modelu, jen neco k delce. Praxe ukazuje, ze obvykle, jak se lyzar posouva, vyhledava delsi lyze obrakoveho (i „delsiho“) charakteru.

Vyhdy jsou jistota, stabilita, IMO nova uroven zazitku a neuklickovani se k smrti jako na slalomkach.

Pokud pises byly poddajné jako peřina, provezly mě v carvingu od ploten po břečku bez mrknutí oka a oblouky krájely s naprostou samozřejmostí tak, že jsem z toho málem oněměla. Nemohla jsem se zbavit dojmu, že fungují na myšlenku a přitom nejsou nudné

tak ja osobne bych zvazoval delsi a urcite nezvazoval kratsi.

25.09.2017 14:18:33 #3 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #1, Triss, 25. 09. 2017 10:26:32

Hoj Domco, na Rossignol Demo Tour meli lyze ST Ti a ST (viz. foto). Verzi ST Racing jsem tam nikdy nezazil. ST Ti je podle me optimalni na vahu cca 65–80 Kg a jestli jsi je fakt jezdila, tak to mas silne nohy. ST Ti je velice povedena lyze a i mne se libila ;-).

Hero Elite All turn byl novy model sezony 16/17 a je i zarazena pro sezonu 17/18. Tento model jsem testoval rano na tvrde piste, abych si udelal obrazek o lyzich, ktere jsou v nizsi kategorii. Z meho pohledu → tym, ktery navrhoval tento model musel snad navstivit bar, bouchnout tam 10 piv a pri te prilezitosti si vzpomneli, ze musi jeste ten den odevzdat sefovi novy model.

Hodnoceni by bylo: píp, píp, píp. Tenhle model je fakt sila.

Augment SL Pro F10 & Fischer F110
Fotky

25.09.2017 15:32:10 #4 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

Vzrustem a vahou muzes klidne vybirat v juniorskem oddeleni, ktere je cenove velice zajimave.

Fischer RC4 SL Jr.

velikosti: 120, 125, 130, 135, 140, 145, 150

Fischer RC4 GS Jr.

velikosti: 120, 125, 130, 135, 140, 145, 150, 155, 160, 165, 170, 175, 180

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

25.09.2017 19:46:13 #5 

Příspěvků: 6

Triss žena

Díky moc oběma za příspěvek :) A sakra, to se mi to docela zamotává, jestli vstoupily do hry ještě ty ST. Začínám pochybovat o tom, co jsem to teda vlastně jela, že mi to připadalo tak prima nenáročné :O Jinak moc díky za tipy s Fischerkama, jen bych to samozřejmě musela někde vyzkoušet… Jen pro představu jezdím nyní asi 4 roky toto v příloze. Jak jsem se k nim dostala zrovna já, která jsem do té doby měla blíž spíš k funcarvingu, nejspokojenější jsem stále ještě na mírnějších sjezdovkách, kde můžu pilovat techniku a užívat si vyjetí pořádně uzavřených obloků v nezávratných rychlostech, je vážně na dlouhé povídání. A tak jsem za ty roky posunula k race a chtě nechtě k větší rychlosti a balancování na hraně rychlosti v kategoriích ,,jo, to ještě ustojím" a ,,nechci nechci". Ne, že bychom spolu nezažily mnoho a mnoho parádních jízd na ranním manžestru, ale cítím, že jejich potenciál stoupá úměrně s rychlostí, která už mně není tak příjemná a ve které je to především dřina to ustát, zvlášť když manžestr vystřídají muldy. Buďto jsem za ty roky zlenivěla nebo mi s věkem ubývají síly, protože mě to na těch lyžích nebaví tolik, jako před pár lety. A tak mě mrzí, že nedokážu plně docenit jejich potenciál.

Fotky

25.09.2017 21:45:33 #6 

Příspěvků: 1282

Vvladimir muž

>> #5, Triss, 25. 09. 2017 19:46:13

Máš doma 4 roky staré slalomky, nejeví známky velkého opotřebení. Proč další slalomky a neotestovat něco s větším R, když to má být na celodenní ježdění?

26.09.2017 14:46:03 #7 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #1, Triss, 25. 09. 2017 10:26:32

Bylo by dobré si uvědomit, že délka a tuhost (či přeneseně uživatelská přívětivost) lyže nejsou spojené nádoby a dnes v podstatě souvisí každá z těchto vlastností s tou druhou charakteristikou spíš volně, pokud vůbec.
Potíž s prohnutím není v délce lyže nebo Tvé malé hmotnosti, ale ve faktu, že se jedná o lyže určené pro jiný druh pohybu na sněhu, než jaký provozuješ. Nejspíš správně usuzuješ, že v rychlosti začínají lyže ožívat, protože rychlost do nějaké míry dokáže nahradit jak hmotnost a sílu jezdce, tak chybějící nebo nepřesnou techniku.
Podle popisu (mírnější svahy, kroužení, malá razance, problémy s rychlostí) by Ti měly vyhovovat jakékoliv obstojné dámské lyže.

Rada první: nekupuj si slalomky nebo cokoliv, co se jim příliš podobá. Rada druhá: délka lyže (a šířka pod patou) jsou pro celodenní lyžování a horší povrchy Tvým přítelem. Rada třetí: vyzkoušej si co nejvíce různých typů lyží v co možná nejrůznějších podmínkách. Rada čtvrtá: nauč se lyžovat.

Poslední radu si neber osobně nebo dokonce genderově nevyváženě, mám celkem ucelenou představu, co, na jakém povrchu a jak se dá zajet na 150 cm závodních slalomkách, kde leží jejich limity.
Mohlo by se totiž klidně stát, že bez naplnění posledního bodu budeš bojovat více či méně s jakýmikoliv lyžemi, buď kvůli povrchu nebo rychlosti, ale nic z toho za Tebe beze zbytku jen lyže nevyřeší.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

26.09.2017 16:20:32 #8 

Příspěvků: 2562

Martin47 muž

>> #7, ˘Ö˘Krab, 26. 09. 2017 14:46:03

Hezký sezónně-startovní elaborátek plný dobrých rad, jen mi prosím vysvětli jak dokáže rychlost nahradit sílu. Já se vždy domníval, že se vzrůstající rychlostí vzrůstají nároky na sílu.

26.09.2017 18:46:37 #9 

Příspěvků: 6

Triss žena

>> #7, ˘Ö˘Krab, 26. 09. 2017 14:46:03

Díky za rady ˘Ö˘Krab. Však já už taky vím, že tyhle lyže nejsou to, co jsem hledala, škoda mluvit…Je naprostá pravda, že v konstrukcích, parametrech a dalších technických záležitostech ohledně lyží (a vím že asi dost základních) se prostě moc nevyznám (vím, je to neodpustitelné, ale tohle mě nikdy příliš nebavilo, já radši zkouším přímo na kopci). Takhle, já vlastně nelpím na tom, aby to byly slalomky. Jen se nejvíc vyžívám v kratších obloucích a chtěla bych, aby to tak měla i moje lyže. Vždy jsem si myslela, že tohle mi nabídne především slalomka… Souhlasím s Tebou, že bude asi potřeba prostě zkoušet… Rok předtím, než jsem si pořídila stávající lyže, mi nějakej dobrák šlohl ve středisku starší Atomic SL9. Ty, jako expert, sis už stihl desetkrát odplivnout a zanadávat na odpad mezi lyžema (vím, žádná hitparáda to z dnešího pohledu fakt není), ale já je obrečela. Posunuly mě dost dopředu (začínala jsem na nich rok po střední své první rozvážné krůčky v carvingu a na tělocvikářském lyžáku jsme spolu končily mezi nejlépe hodnocenými zápočtovými jízdami). Milovala jsem je hlavně pro jejich hravost. Zbylé tři měsíce jsem zkoušela z půjčovny snad všechno, co šlo. V paměti mi utkvěly jen univerzálky Rossignol Zenith Z76, které jsem pak v závěru sezóny jezdila nejčastěji. Za to s těma dámskýma lyžema… Já Ti teda nevim, ale nic tupšího a víc bezduchého jsem nejela. Ale ráda svůj předsudek přehodnotím, pokud se najdou nějaké, které mě přesvědčí o opaku :) Vlastně akorát Dynastar Exclusive Fluid (2010) z té záplavy vystajlovaných pičičinek pro holky vystoupily jako fajn lyže, ale stejně mi přišly celkem nudné, nemůžu si pomoct. K poslednímu bodu – nemyslím si o sobě, že umím lyžovat (kdo tohle vlastně může říct?), ale splňuji požadavek na to, že se ráda učím a učit se chci. Baví mě jezdit různá carvingová cvičení, snažit se o co nejlepší provedení a přemýšlet o tom, jak se zlepšovat :)

26.09.2017 20:19:17 #10 

Příspěvků: 2562

Martin47 muž

>> #9, Triss, 26. 09. 2017 18:46:37

Ahoj Triss, podle toho co píšeš jsi jasná adeptka na sportovní jízdu a potom jsi ve slepé uličce, což vzhledem k popsaným absolvovaným kurzům zcela chápu. Tam o sportovní jízdě nic netuší. Nebudu ti radit lyže, ty musíš najít sama. Tenhle druh zkušenosti je totiž nepřenosný. Co ti ale poradím je směr. Ke sportovní jízdě cesta přes krátký oblouk na začátku nevede. Základem je precizně zvládnutý střední a delší oblouk, od nichž se odvíjí vše další. Tak ti přeji příjemné lyžařské zážitky.

26.09.2017 20:42:20 #11 

Příspěvků: 2453

m3 muž

>> #9, Triss, 26. 09. 2017 18:46:37

Nezavrhuj vyzkoušet juniorské lyže a delší než 150 cm . Budeš překvapená.Pří­jemně.

26.09.2017 21:41:51 #12 

Příspěvků: 6

Triss žena

>> #10, Martin47, 26. 09. 2017 20:19:17

Ahoj Martine, díky za příspěvek :) Je fakt, že na kurzech se jede hlavně hromada cvičení počínaje st.a dyn.pluhem, přes smýkáč, po základní (střední uzavřený) carvingový oblouk a jako zábava race a fun. Nemůžu říct, že by kantoři nepředváděli také perfektní carving, který má šťávu a na který by se člověk mohl dívat donekonečna a nikdy by ho to neomrzelo, ale ty lyžáky jsou celkově taková kapitola sama o sobě, vzhledem k tomu, na čem se tam nejvíc bazíruje… Nechám si ty delší oblouky projít hlavou.

Ahoj m3. Však teď také jezdím juniorky, jen příště už nesmím sáhnout po závodkách :D

26.09.2017 21:50:32 #13 

Příspěvků: 1282

Vvladimir muž

>> #12, Triss, 26. 09. 2017 21:41:51

„jen příště už nesmím sáhnout po závodkách :D“ Proč ? Např. ty závodky Fischer RC4 GS Jr. jak uvádí výše Marek Bednář by ve 160 cm nemusely být špatná volba.

26.09.2017 21:53:54 #14 

Příspěvků: 6

Triss žena

>> #13, Vvladimir, 26. 09. 2017 21:50:32

Já nevím. Trochu se bojím, že když teď se peru se závodkama, tak že to nebude u dalších lepší.

26.09.2017 21:57:22 #15 

Příspěvků: 1282

Vvladimir muž

Syn jezdí předchůdce tady těchto, jsou to (vzhledem k tomu, že jsou to juniorské GS) velmi dobře ovladatelné a při tom stabilní lyže. Dřevo, 2 titanaly, ale pěkně měkké špičky, které umožní jiný zážitek než tvrdé SL.

26.09.2017 22:13:17 #16 

Příspěvků: 6

Triss žena

>> #15, Vvladimir, 26. 09. 2017 21:57:22

Inu, nezní to věru zle. Zkusím si je v nadcházející sezóně opatřit k vyzkoušení. Už se na tu sezónu plnou hledání začínám vlastně docela těšit. Tuším, že mi to dost možná rozšíří obzory :)

26.09.2017 22:17:43 #17 

Příspěvků: 1282

Vvladimir muž

>> #16, Triss, 26. 09. 2017 22:13:17

Myslím, že podobné vlastnosti mají všechny kvalitní juniorské GS.

27.09.2017 15:10:42 #18 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #8, Martin47, 26. 09. 2017 16:20:32
…jen mi prosím vysvětli jak dokáže rychlost nahradit sílu. Já se vždy domníval, že se vzrůstající rychlostí vzrůstají nároky na sílu.

Nepřesná zkratka. Vycházím z toho, že v malých rychlostech má spousta lyžařů snahu lyže do něčeho silou nutit (zvl. na kurzech a při nedokonalém pochopení nebo provedení cvičení). Ostatně jim nic jiného ani nezbývá.
ODBOČKA:
Často je to z důvodu záměrně přehnané redukce rychlosti (strach, požadavek lektora, nutnost něco demonstrovat), což může vést až k tomu, že jsou pod jakousi imaginární hranicí popisovanou třeba jako „personal carving limit“, který není samozřejmě ohraničen jen tím, v jak velké rychlosti něco zajedu víceméně po hranách, ale také tím, v jak malé rychlosti už po hranách jet (ne)dovedu. Přičemž, pominu-li extrémy, je z těchto dvou možností pomalá jízda daleko náchylnější na chyby a náročnější na načasování a koordinaci. [Hodila by se ještě další obdobná mez „ski carving limit“ – u tvrdších a delších lyží bývají lidé pod – lyže nejsou hravé a netočí samy, zatímco u hodně rekreačních modelů spíš nad – nikdy se nedostanou ani na nominální R lyže, natož pod].

V obou případech, když už se konečně dostanou do oblouku (pozdě), tak ho přetáhnou (aby tam vůbec nějaký byl), jízdou po vrstevnici zpomalí, načež se z dojezdu (příklon po traverzu) silou zase snaží vystoupit (nic jiného nezbývá) a začít další změnu směru jízdy. Doba cíleného silového snažení lyžaře na lyže (pominu efektivitu takového počínání) je nekonečně dlouhá.
V rychlejší jízdě na takové nezbednosti není dost času, všechno je rychlejší, mimo to zůstatková rychlost na konci oblouku ještě jezdci zpravidla dává jakous takous příležitost nenásilně přejít přes lyže do dalšího setrvačností, tedy ne plně vlastní silou.
NÁVRAT Z ODBOČKY:
Když pojede trochu (jak moc?) rychleji, nebude zkrátka tak sedřená. Jinak samozřejmě platí, že větší rychlost = větší potřeba odolávat silám působícím v oblouku.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

31.10.2017 15:45:05 #19 

Příspěvků: 6

stepan muž

>> #3, Marek Bednář, 25. 09. 2017 14:18:33

Ahoj Marku, asi jsem úplně nepochopil přesný význam toho vypípaného hodnocení lyží Hero Elite All run. Mělo to být jakože „fakt dobrý, to jsem teda nečekal“, nebo „jak tohle můžou vůbec prodávat?“. Právě o nich uvažuju a rozhoduju se mezi nimi a modelem Progressor F18 od Fischeru.

31.10.2017 19:04:43 #20 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #19, stepan, 31. 10. 2017 15:45:05

Hoj Stepane, pokud slo vyrobci o to, aby lyzarum hazel klacky pod nohy v jejich technickem progresu, tak se jim to povedlo a tenhle model splnil svuj ucel. Lyze je urcena pro lyzare viz. pani na videu


Overene mam Rossignol ST Ti, ktere jsou velice povedene a tady si zasejc vyrobce zaslouzi pochvalu. Staci vyzkouset v nejakem testcentru a uvidis sam ;-)

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

31.10.2017 20:11:00 #21 

Příspěvků: 3227

PetrAT muž

>> #20, Marek Bednář, 31. 10. 2017 19:04:43

Hezké video Marku
Případ kdy „old style“ je koukatelnější než pokus o kárving

31.10.2017 20:53:12 #22 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #21, PetrAT, 31. 10. 2017 20:11:00

Take se mi Petre libi vic ta pani :-) Na netu jsem v rychlosti narazil zrovna na tohle video i kdyz nerozlisuji new/old style a spis jsem chtel zaradit tuhle lyzi kam patri. Patky jdou okamzite do smyku, torzni tuhost spatna, pri jizde rovne na mirnem kopci se klepou jako ratlik.

EDIT: nevedel jsem, ze Rossignol vyrabi lyze i ve Spanelsku viz. foto.

Augment SL Pro F10 & Fischer F110
Fotky

31.10.2017 22:58:40 #23 

Příspěvků: 179

alfi62

>> #22, Marek Bednář, 31. 10. 2017 20:53:12

Presne si to vystihol s tými Ross.Hero Elite All turn.Mal som možnosť odskúšať aj Elite All turn aj ST TI-a je to presne tak,ako píšeš.Ja som bol s tých Elite All turn doslova zhrozený.Nechcelo sa mi veriť,že to je taky rozdiel.Ale ,,ST TI,,je iná káva.Zadovážil som si ešte vyší level-,,ST Racing,,– a to je už fakt parádička.Jedna z najlepších lyží,čo som lyžoval-ak nie najlepšia.Táto sa f.ROSS.fakt vydarila.

Fotky

01.11.2017 09:26:26 #24 

Příspěvků: 1123

MPS

>> #23, alfi62, 31. 10. 2017 22:58:40

Tak toto je model velmi dobře hodnocenej velkou spoustou lyžařů.

01.11.2017 10:16:14 #25 

Příspěvků: 6

stepan muž

>> #20, Marek Bednář, 31. 10. 2017 19:04:43

Tak to teda pěkně děkuju za vysvětlení :) Už jsem se na ně skoro těšil. zajímal jsem o ně proto, že dle recenzí, např. tady na snow, nebo tady na snowmagazine, vypadaly velmi dobře. To jsou všechny recenze zaplacenou reklamou, nebo je píše ta paní z videa? :)

Třeba v té samé recenzi na snow (od strany 116) byly i amphibia 14Ti, byly navíc hodnoceny v té samé kategorii, ale vyplývalo z toho, že testerům se zdály být horší než Ross AT (viz obrázek). Přitom popis kategorie ± odpovídal mým potřebám a s amphibii 14ti mám osobní relativně dobrou zkušenost.

Takže teď opravdu „babo raď“, jestli ty recenze mají smysl.

Možná to patří do jiného vlákna, kam jsem to také dal, ale byla by i vlastní zkušenost s Fischer Progressor F18 nebo Volkl Speedwall S ?

Nejlepší stejně bude si ty lyže projet někde osobně… :)

Fotky

04.11.2017 11:12:30 #26 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #25, stepan, 01. 11. 2017 10:16:14

Test musi obsahovat vyhody + nevyhody. Pokud tohle test nesplnuje, tak se jedna o marketing. Cim vice jsou testeri kriticni, tak o to vice nebude mit vyrobce/zastupce zajem s nimi spolupracovat. Popis testu, ktery uvadis u tech Rossi All Turn je za hranou a jedna se o klamani spotrebitele.

Vyrobce, ktery ma ocistenou nabidku bez zbytecneho balastu je CROC

Vybiram z jejich kategorie ON PISTE (lyze primarne na sjezdovku).

SL

  • delka: 162 cm, radius: 13,5 m, geometrie: 115–68–101

GS

  • delka: 170 cm, radius: 15 m, geometrie: 115–68–101

GS

  • delka: 176 cm, radius: 19 m, geometrie: 112,5–68–94

Nikdy jsem lyze CROC nezkousel, ale uz podle geometrie se da vycist jejich chovani na svahu.

P.s. mimichodem geometrie Rossi All Turn v tom obrazku, ktery prikladas je chybna. Jejich geometrie je uplne jina a je i klidne mozne, ze ani ten test k nim nepatri.

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

18.10.2019

Designové lyže Egoé: 99 % lidí mě odrazovalo, říká jejich tvůrce

V době, kdy designér Radek Hegmon závodil na lyžích,...
18.10.2019

Test skialpinistických vázání - jak probíhá?

Uvolnění vázání při určité zátěži je základním předp...
16.10.2019

Blog: Na lyžích znovu elévem

Často pozoruju z křesel lanovek lyžařské instruktory...
16.10.2019

Atomic: to nejlepší v sezóně 2019/2020

V letošní sezóně se můžeme u Atomicu těšit na mnoho ...
16.10.2019

Czech Skipass 2019-20: Lyžujte kdekoliv, kdykoliv

Ačkoli jsou česká lyžařská střediska sobě navzájem k...
15.10.2019

Buď fit (3. díl): Poruchy pohybového aparátu

V dnešním moderním světě se často setkáváme s tzv. c...

Diskuze o lyžování

Liensberger zpět na Rossignol [článek]

včera 22:00:30 od HonzA_

Blog: Na lyžích znovu elévem [článek]

včera 18:37:10 od IIIvan

QUO VADIS, OBORE ?

včera 16:25:57 od HonzA_

Sezona 19/20

včera 08:38:12 od korsičan

Změna lyžařských bot

včera 08:15:19 od Pavlos

Lyzovacka v prosinci - spolucestujici

včera 07:14:15 od brumla

letecky na lyže

včera 07:09:24 od brumla

Plotýnky

16.10.2019 14:34:43 od IIIvan