Závodní šněrovací botičky
15.11.2010 15:50:58 #3
15.11.2010 15:55:37 #4
>> #3, TNS, 15. 11. 2010 15:50:58
>> #2, Duro, 15. 11. 2010 13:21:54
Předpokládám, že za ty první to bude raketa. Za ty druhý to je raketa. TO RADĚJI ZA STEJNOU CENU KOUPÍM NA EBAY za 200 doláčů nějaký plugy a zbyde mi skelet do foroty:-)))) Ty Durovi jsou pěkný, nevíš kolik stojí? Já si třeba teď tkaničky na svoje botičky dodělávám, aby se mi lépe obouvalo:-)
15.11.2010 16:19:35 #5
>> #4, TomáS, 15. 11. 2010 15:55:37 „Durovi jsou pěkný, nevíš kolik stojí?“
Ani se neptej – http://www.bizrate.com/zipfit-liners/
15.11.2010 16:27:41 #6
>> #4, TomáS, 15. 11. 2010 15:55:37
Medzi dílermi som našiel tento link http://www.total-feet.com/index_en.php?…
15.11.2010 17:13:02 #7
>> #4,
TomáS, 15. 11. 2010 15:55:37
… Já si třeba teď tkaničky na svoje botičky dodělávám, aby se mi
lépe obouvalo:-)
To me zajima – taky jsem o tom uvazoval. Poreferuj, prosim, az se Ti podari
tkanicky dodelat. Navod pro blbce bych ocenil obzvlaste
15.11.2010 17:30:33 #8
>> #4, TomáS, 15. 11. 2010 15:55:37
Tak, a věčnej problém s obouváním u mě letos narostl do olbřímích rozměrů… Včera a předevčírem jsem se po létě cvičně obouval do lyžáků. Celej zpocenej, zničenej, se slzama v očích do každý asi 5 minut – a to v pokojový teplotě a s nahříváním fénem!!! Botičky se mi za patou (pod patou) začaly chrout… Takovej problém jsem s tím teda ještě nikdy neměl! Nechal jsem skelety přes léto zapnutý a materiál si nějak ten tvar moc dobře zapamatoval!!! Tak jsem vrazil do skeletů flašky od vína aby se trošku ty límce vytáhly… – máte někdo nějakou lepší radu?
15.11.2010 17:50:57 #9
>> #8, HOnza, 15. 11. 2010 17:30:33
Mám lepší nápad – vyndal bych botičky ze skeletu, skelety pořádně nahřál (pára, horká voda) vzal si rukavice a pořádné dlouhé ponožky, navlíknul se do botičky a pak hupky do skeletu, zapnout a nechat na noze vychladnout.
Inspiraci najdeš tady – http://www.zipfit.com/…ozipfit.html
15.11.2010 18:11:25 #10
Taky bych si dovolil jeden dotaz. Co s vložkou skeletu pod botičkou, když se zlomí? Je to z nějakého asi PU a v SFCB sice vědí, co chci, ale náhradním dílům od Fischeru nedávají valnou šanci. Prý nejsem zdaleka první … . A zná někdo „úřední“ německý nebo klidně i slangový a český název pro tuto část boty? Dík. M.
15.11.2010 18:58:46 #11
>> #10, medvěd, 15. 11. 2010 18:11:25
Zeppa, anglicky bootboard. Německy nevím. A taky by mě to docela
zajímalo, ale pro Atomic, pro sichr
15.11.2010 20:21:07 #12
>> #10, medvěd, 15. 11. 2010 18:11:25 A nezkoušel si to nechat svařit ?
15.11.2010 20:32:47 #13
>> #12, PetrAT, 15. 11. 2010 20:21:07
Ne e, to mě ani nenapadlo, abych pravdu řekl. Zkusil jsem to slepit nějakým lepidlem na „obtížné plasty“, což sice zatím drží, ale velkou životnost tomu nedávám. I když celá zeppa je holt taková pěnově plastově nepevná … . Lepší byly ty plastové bez houbovitého charakteru, ty vydržely víc, mnohem víc … .
15.11.2010 23:29:30 #14
>> #13, medvěd, 15. 11. 2010 20:32:47
Vzal bych nějaká měkký plast nebo korek. A asi 1mm vrstvu plastu bych tím zázračným lepidlem nalepil navrch tý zeppy. Jestli máš boty trochu vyšláplý, tak ti to ani vadit nebude, kdyby to vadilo, tak bych 1mm zeppy ze spodu odbrousil na šmirglu. Co ty na to?
16.11.2010 06:28:02 #15
>> #13,
medvěd, 15. 11. 2010 20:32:47 Provrtej zeppu
podélně a před lepením to spoj dlouhými kolíky, než je vložíš, natři
je taky lepidlem. A kdyby to nedrželo, vždycky můžeš koupit stejný nový
boty, vzít z nich zeppu kterou potřebuješ a zbytek vyhodit .
17.11.2010 09:55:55 #16
>> #1, gekko, 15. 11. 2010 12:11:47
Šněrovací botičku má dneska snad každý echt plug, takže výrobci budou zčásti ti, kdo jim dodávají botičky. Botičky, afaik, se ale nevedou jako samostatná objednatelná položka, takže šance sehnat je samostatně je malá, snad jedině přímo ve firemním skladu.
Z těch aftermarket kromě uvedených Intutition a Zipfit je hlavní ještě Sidas – Conformable. Dělají je i někteří bootfitteři, např. taky Leitner, samozřejmě na individuální objednávku.
>> #10, medvěd, 15. 11. 2010 18:11:25
Jestli ti v botě moc nekvedlá, nevzrušoval bych se. Problém bys taky mohl zkonzultovat přes mail s Leitnerem, německy nebo anglicky. On by dokonce mohl sehnat i nový díl spíš než SFCB, ti jsou jen jeden z mnoha velkoobchodníků, navíc na nijak velkém trhu.
Německy je to asi nejlíp das Bootboard, vlastním slovem snad die Keilanlage (tak to např. používá v katalogu Nordica), ale zvolil bych prvé.
17.11.2010 18:48:34 #18
U Sidasů jsem byl na přátelském pokecu a je to takhle.
Botičku mají a umí. Botička cca 6.000 Jako zcela nezbytnou k botičce (celkem logicky) doporučují vlastní vložku, resp. bez ní nebudou botičku chystat. Vložka cca 2.000 Vložka + botička + práce cca 9 – 10.000 A máš starý boty.
Novej čistokrevnej plug Salomon X3 LAB v Gruzii – cca 9.000
To jen tak pro srovnání.
17.11.2010 18:52:08 #19
>> #17, medvěd, 17. 11. 2010 16:24:14
Známý to řešil přilepením obkreslené a vystřižené tlapky z takového toho samolepícího pvc čtverce z hobbymarketu. Lepí se to na starý podlahy a tak, jeden stojí prý asi 20 Kč. A čím víc se na to šlape, tím víc to drží. Dvacku bych do toho bejt tebou zkusit vrazit, než rozjedeš větší akce.
17.11.2010 21:34:38 #20
>> #19, Martin430, 17. 11. 2010 18:52:08
Aha, děkuju, o existenci takovéto možné svépomoci jsem neměl samozřejmě ani ponětí, to by mohl být dobré, jestli to lepí samo a není to moc tlustý, rád to eventuelně dle potřeby vyzkouším, zařazuju do soukromé teď už top four hned za ivanovu první radu, t.j. např. před Leitnera;-)! Dík. M.
17.11.2010 21:38:27 #21
>> #17, medvěd, 17. 11. 2010 16:24:14
To jsem rád, že tě to oslovilo.
Btw, měl bych ještě tip. Dnešní zákazník je odchovaný plasty, současně ale ví, také díky chybujícím soudruhům z bývalé NDR, že nejsou dokonalé. Lyžař je navíc naučený vzývat dřevo. Takže dokonalý individualizovaný bootboard by byl dřevěný. Na výběr z tvrdého nebo měkkého dřeva, lze brousit, neláme se jako plast a je tužší, takže bota získává na torzi a přenosu sil. Vlastně se divím, že ani Strolz takovou vychytávku nenabízí.
Takže vlastní bootboard stylem „do-it-yourself“ by byl upgradováním původní komerční boty (a komercí je v tomto smyslu i plug).
Nemít nic lepšího na práci, hned se na zhotovení takového vrhnu. A to se mi zatím nezlomily.
17.11.2010 22:05:32 #23
>> #22, PetrAT, 17. 11. 2010 21:52:24
Kolik si ochotnej zaplatit? Debermanny 150 nestojí víc než 200 USD.
17.11.2010 22:10:34 #24
>> #22, PetrAT, 17. 11. 2010 21:52:24
To je právě to, že jako položka obvykle nejsou, takže je běžně ani dovozce nemůže objednat. Bavili jsme se s Efáky o Atomikách a závěr byl „jedině se vnutit do fabrického skladu“. Ale třeba to někde je lepší.
Neposloužily by i ne-Nordicy? Co třeba sehnat ve vhodné velikosti i jiné, třeba i použité, nahřát, narvat to s nohou do skeletu – třeba by se usadilo?
17.11.2010 23:28:52 #25
>> #21, ivan, 17. 11. 2010 21:38:27
Dobrej nápad. Je to škoda, ale já to „myself“ vzhledem k mým
zkušenostem s obráběním dřeva a naprostému nedostatku špalků
v domácnosti nedokážu. Ale zbohatnout na tom by se podle mě dalo. Rád budu
první zákazník, pokud cena dřeva nepředčí plast o mnoho. Zlomenej model
bych, jak známo, měl. Takže stačí jen vymyslet nějakou tu
3DD(dimenzionálně dřevní) kopírku. A je to doma . Dík. M.
18.11.2010 07:02:03 #26
>> #25, medvěd, 17. 11. 2010 23:28:52
"V srdci lyže máte dřevo, v srdci boty kus řídkého plastu. Má to logiku?
Ovšemže nemá. Bota je sice komunikátorem mezi lyžařem, lyžemi a sněhem, ale komunikaci si takto degradujeme kusem neživého podřadného materiálu. Chodidlo je geniální orgán s množstvím sensorických bodů, to zná už dávno akupresura. Za drahé peníze mu dáváme speciální tvarovanou stélku, ale místo „živého“ dřeva, které v jádru neodmyslitelně patří ke každé kvalitní lyži, máme v „jádru“ boty kus plastu jenom proto, že se vyrobí snadno a levně.
Máte kvalitní lyže s dřevěným jádrem? A proč ne i boty s dřevěnou skeletovou vložkou? Přesně na míru, ve výšce respektující specifika vaší nohy. Torzně tuhá, nezlomitelná, lehce opracovatelná. Na rozdíl od plastu nestudí. Snadné přidání výšky nalepením korkových plátků. Vrchní korková vrstva do dámských bot standardně.
Závodní verze: dvoudílná s vloženým titanalovým plátem uprostřed, ve verzi Worldcup pláty dva, takže bootboard získává vlastnosti identicky konstruované závodní lyže."
Hele, já si to snad vyrobím! S botami Dodge (už jsem začal šetřit do prasátka) by to byla dvojitá bomba!
18.11.2010 13:15:33 #27
>> #25, medvěd, 17. 11. 2010 23:28:52
Pokud je to ve slabé části, dají se zespodu vyfrézovat drážky a výstuže vlepit do nich. Jinak Ivan má se dřevem pravdu. Znám to z jízdy na koních, kdy se jako materiál koster sedel používají plasty, laminát a dřevo, poslední kostra naprosto nejlépe zprostředkuje komunikaci zadku jezdce se hřbetem koně. V podstatě je to jediný „prostupný“ materiál.
27.12.2020 21:16:25 #28
Chlapci ,prosím vás u těch mojich https://www.levnelyze.cz/rs-140-3.htm se mi shrnuje v oblasti paty /spíš dole vnitřek botiček nelze to vyrovnat a vznikají takové faldy,za jízdy to necítím ,ale vůbec se mi to nelíbí .Synátor má ročník 15/16 a má to ok . Reklamovat?koupeno 2/2019 Dík za reakce
27.12.2020 21:46:18 #29
>> #28, adam 1, 27. 12. 2020 21:16:25
Tohle mám na botičkách taky. Jestli to necítíš při jízdě, tak bych se na to … nebo to zkus reklamovat a uvidíš co oni na toí.;-) p.s. nemáš vystouplé paty?
26.01.2021 21:20:20 #30
>> #29, johnycek, 27. 12. 2020 21:46:18
Necítím :) ,poslal jsem a co myslíš ?:) Údajně to poslali do rosignolu a ti jim to zamítli ,že to je hodně opotřebované což si nemyslím a shrnuté to je vevnitř ,proč to mi neřekli vlastně viz.výše .Říkám že s tím nesouhlasím a oni klasika že se mužů soudit/znalec a tak:)))))) Ještě to konzultovali s šéfem (bývalý závodník)a ten údajně taky -opotřebované :( Kašlu to dojezdím a vracím se k dallbelu :) tam se mi nějaké shrnutí nekonalo ikdyž šněrovací jsem od nich ještě neměl? Možná sehrálo i to že to je starší model? Takže tak . Ještě je zvláštní že ten model dnes stáhli z prodeje ?levnelyže.cz
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.