Výrobce lyží, SNB a kol pro děti - co si o tom myslet?
05.01.2019 11:25:32 #2
>> #1, Boryš, 05. 01. 2019 00:42:52
Co si o tom myslet? Můj názor (a nehledej v tom kritiku, odsuzování nebo něco podobného) je:
Pro segment levného vybavení (Westige) si vybudoval v Číně (relativně) spolehlivého partnera. V levném low-endu (westige) by musel točit neskutečné počty kusů kvůli úsporám z rozsahu a konkurenceschopnosti proti globálním značkám. A do té úrovně se mu nepodařilo značku dostat. A bez toho to asi nebylo jednoduché a možná dost často na houpačce. Své by mohl vypřávět i např. Milan Luštinec.
Tak se obrátil ke stabilnějšímu segmentu, zaměřenému na movitější fandy a dělá (sériově) specialitky pro děti rodičů, které sport zajímá. A věřím že i sám si tím dělá radost. Série jsou mnohem menší, marže mnohem větší, ale přízeň trhu vrtkavější (módnost, značka, …)
Otázka je, jak dlouho mu to vydrží a jak to bude šlapat. Pro větší úspěch a celkovou udržitelnost bude muset velmi aktivně budovat značku (první snaha je ten článek). A také jestli mu jeho nápady neukradnou čínští partneři, které trh někde v ČR a blízkém okolí moc nezajímá, ale bohatnutí číňanů spolu se státní podporou lyžování bude úplně něco jiného. A možná je to i oblast kam se svými čínskými partnery míří. Kdo ví.
05.01.2019 17:35:27 #3
>> #2, HonzA_, 05. 01. 2019 11:25:32
A také jestli mu jeho nápady neukradnou čínští partneři,
Pri sucasnom stave pravnej ochrany patentov a ochrannych znamok v CHN su dve veci iste.
Jednou je smrt, druhu si mozme domysliet.
Ale treba drzat palce,chalan sa snazi,kym centralne banky neodpiskaju tlacenie meny do obehu,budu sa moct taketo „diery v trhu“ vyuzivat.
Do momentu kym sa nedovali moloch a dieru nezaplata.:}
caute Harry
P.S. Jedina cesta do buducnosti,je ta ako s ajfonom.
Kto nema,je zebrak. Kto nema ,je zebrak.Takto to asi 10000000… zopakovat v PR clankoch a mohlo by to chvilu vyjst.Kym sa neobjavi nejaky sikmooky Huawei…
05.01.2019 21:51:19 #4
>> #2, HonzA_, 05. 01. 2019 11:25:32
Mě v tom článku zaujalo pár věcí. Psal že na trhu nebylo nic pro děti za rozumnou cenu. Nevím jak tehdy, ale teď za ± podobnou cenu jsou např. Lusti se stejným popisem konstrukce, se stelným vázáním. Píší tam o rockeru, přitom všechno co jsem rozklikl má camber. Design mu dělají studia z celého světa, přitom podle mě nic moc. Řeči o výrobě v Krkonoších, přitom Asie a itálie.
Ale ono taky co říkal on a co nakonec sesmolili na iDnes… Ale zase o Beany jsem nevěděl, teď už ano.
05.01.2019 23:55:30 #5
06.01.2019 00:00:38 #6
Kolik kusů lyží, snowboardů a kol ročně prodáte? Odhadem je to asi
500 párů lyží, 1 500 kusů snowboardů, 1 300 kusů kol.
.
To fakt stačí prodat toto, aby se uživili ?
.
Tým tatínků vyrábí kola, lyže, SNB protože nikdo jiný to neumí udělat
.. ??
Tak to dělá v Číně a na Filipínách a stačí když to 2× ročně
zaletí zkontrolovat …
06.01.2019 09:04:00 #7
>> #6, PetrAT, 06. 01. 2019 00:00:38
První lyže Lusti jsem si koupil v době, kdy roční „výstav“ byl
200 párů a pan Luštinec si v podstatě dodnes pamatuje všechny tehdejší
zákazníky
.
Tím chci říct, že každý nějak začít musí. A další základní
pravidlo obchodu zní, že není problém vyrobit, problém je prodat.
Čistě obchodně. Kdyby mu stačilo, aby vydělal 100.000 Kč měsíčně
(mzda a náklady na cesty a kancelář a design) a marže byla rozdělena
v produkci rovnoměrně, tak je to 1.200.000 ÷ (500+1500+1300) = 375 Kč na
kusu/páru. Vyrábí jinde a alokuje si pouze mizivou část cizích výrobních
kapacit, nebuduje vlastní obchody, nemá zaměstnance – outsourcing se tomu
říká. Báchorku o partě kamarádů mu nevěřím, obchod takhle
nefunguje.
Při ceně SNB 3.750 Kč je cena bez DPH 3100. Z toho
100 Kč padne na dopravu kontejnerem, o zbytek se v podstatě rovným dílem
mohou podělit výrobce, prodejce a majitel značky. Pokud se mu daří držet
objemy a není rozežraný, tak je to k uživení s potenciálem k mírnému
zisku. Riskuje pouze vstupní kapitál/zálohu výrobcům, pokud je šikovný
v jednání, tak v tom má milion v lyžích a SNB a další 2,5 v kolech
s vidinou výdělku v podobné výši.
06.01.2019 10:53:36 #8
>> #5, Harry, 05. 01. 2019 23:55:30
A o tom ty články na iDnes o podnikatelích, co to dělají z lásky k bližním, z pocitu že si lidi mohou pořídit jejich produkt mnohem kvalitnější a mnohem levnější než jinde, a aby byli šťastní, jsou.
06.01.2019 11:01:29 #9
Jako 3×rodiče mně téma také zajímá. Chlapík má pravdu v tom, že na trhu cenově dostupného dětského sportovního vybavení je díra. Resp. musíte jako rodič vyvinout znatelnou aktivitu, aby jste se k něčemu dostali – shánění, bazarové nákupy, stavby na míru apod. Kromě toho musíte mít štěstí, aby to nestálo ranec. Nikde není psáno, že musí být všechno za hubičku a hned, ale zase čas jsou taky peníze.
Sám mám lyže Lusti – kromě pro mně výborného poměru kvalita a cena, byla pro mně důležitá i emoce – příběh, jsem z regionu a osobní přístup. Čína mně nebaví, když nemusím, tak nechci. Ale aspoň to přiznají.
Konkrétně u dětských kol 20 nebo 24" je to nyní problém – sehnat něco, co neváží 12–13kg+ a má kotoučovky a řazení např. 1*9 a nedejbože třeba modernější trailovou geometrii rámu. Brzdové a řadící páky mají dlouhý krok atd.
06.01.2019 11:30:13 #10
>> #9, Sektor B5, 06. 01. 2019 11:01:29
Obávám se, že článek není o „cenově dostupném dětském sportovním vybavení“…
A teď heslovitě k tomu kolu:
- proč kotoučovky na 20" – 24" kolo pro nezávodníka? Nejsou lepší kvalitní a dobře přepákovaná Véčka a nastavitelné páčky? Alespoň já jsem s nimi udělal výbornou zkušenost a děti byly spokojené.
- mluvil jsi s p. Pátíkem (patar)?
06.01.2019 11:36:41 #11
Jinak je třeba samozřejmě brát takové články s rezervou – designeři ze Švýcarska, Francie, USA mohou být studia zvučných jmen a nebo také freelanceři přes internet, co to patlají ve Photoshopu mezi zápočty a zkouškami. To nikdo nevíme.
Ještě k té Číně – děti jsou v bohatších rodinách střední třídy zhusta nechutně rozmazlení šmejdi pod tvrdým tlakem na výkonnost a vzhledem ke snaze ukázat okolí „já na to mám“ je riziko, že nějaká progresivní zvučná čínská firma (a luxusní domácí produkty se západními technologiemi jsou momentálně dost populární) ochotně převezme know-how a příběh… Nějakým „Beany“ kolegy v práci neoslní.
Uvidíme.
06.01.2019 12:36:20 #13
>> #10, HonzA_, 06. 01. 2019 11:30:13
Já jsem se předtím nedíval na konkrétní produkty a ceny a je taky
otázkou, co znamená cenově dostupné
.
Mým hlavním cílem je prémiové sportovní vybavení pro děti, které vymýšlejí rodiče svým dětem. Byl bych rád, kdyby se naše produkty prodávaly v celé Evropě, rád bych vstoupil i na severoamerický trh a do Číny. Zdroj: https://www.idnes.cz/…odnikani_sov
Aha – takže pravděpodobně matroš pro frikulíny
. Ale, když jsem teď juknul
krátce na nabídku kol, tak je to bohužel normální mainstream, který
seženete u každé jiné značky.
- kotoučovky – není to podmínkou, ale sám si také odpovídáš –
kvalitní, dobrá a dobře seřízená véčka – to už je taky hodně
podmínek
. Kotoučovky
jsem chtěl kvůli výkonu při mokru, blátě atd. - bohužel nevím o koho se jedná
06.01.2019 12:38:56 #14
>> #12, HonzA_, 06. 01. 2019 12:01:19
já taky ne, podepisuji, cos napsal.
06.01.2019 13:23:36 #15
Zaplatil si článek
Maminky určitě zaujme, že název vymyslela dcerka
Tatínek třeba zapřemýšlí nad tím jestli mají konstruktéra , technologa
, dílnu – zkušebnu , když ty kola „navrhují a vyrábějí“ (jak se
píše na webu)
A třeba v úterý dojede do Ordinace (ve 20hod na Nově) dítko na kole
Beany
![]()
06.01.2019 13:33:13 #16
>> #15, PetrAT, 06. 01. 2019 13:23:36
Jo,jo.Tak nejak sa vklada do najdokonalejsieho nastroja vsehomiru,mozgu, nutkava nevysvetlitelna chut nieco vlastnit,bez coho to uz fakt dalej nejde…
caute Harry
06.01.2019 13:35:24 #17
>> #15, PetrAT, 06. 01. 2019 13:23:36
A třeba v úterý dojede do Ordinace (ve 20hod na Nově) dítko na kole Beany
Nie si ty tiež nejaký marketér?, slušný nápad ![]()
06.01.2019 13:46:56 #18
>> #17, IIIvan, 06. 01. 2019 13:35:24
Ved do tyzdna Romanovi od Petra faktura urcite dorazi …
caute Harry
06.01.2019 22:22:36 #20
>> #19, Jarda K, 06. 01. 2019 21:34:14
Nemá čas si sundat čepici, jen napíše maily do Asie, pokecá po Skypu s tamními kamarády z managementu a už zase utíká za dětmi, co testují cizí produkty, u kterých zjišťují, že to vůbec není to co Beany.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.



































