Pomůže Bootfitting?
13.02.2019 15:48:49 #1
Ahoj…koupil jsem boty Dalbello DS AX 120 a včera jsem byl s těmato botama na svahu,bohužel vydržet se to moc nedalo,bota ve středu plosky nohy hrozně tlačila po bocích a od toho pak bolela celá ploska nohy a na kosti kotníku taky.Na prodejně to bylo ok ale po pár minutáh na svahu to bylo peklo,prodejce doporučoval do boty vysoké polstrované podkolenky tak jsem je koupil ale učinek to nemělo žádnej,možná spíš ty ponožky jsou ten problém,nevím.Dočetl jsem se něco o Bootfittingu,jakej na to máte názor?
13.02.2019 17:45:18 #2
>> #1, rosta12342, 13. 02. 2019 15:48:49
O uprave bot je tu popisane v par vlaknach,pohladaj,postuduj.
Absolvuj aspon 5–6 hodin na svahu, musis vydrzat.Je to dost neprijemna procedura,teraz lyzuj malo,na nejakom blizkom kopci.Hodina,zmiznut z kopca,zanadavat si.O dva dni zas.
Nie je zle aj v klude pozret nejaky serial.S lyziarkami.Zdesenu rodinu ignoruj.
Daj lyziarkam cas si sadnut.
caute Harry
13.02.2019 18:19:10 #4
>> #3, rosta12342, 13. 02. 2019 17:57:33
Polstrované podkolenky zahoď do kouta a vezmi si ty nejtenčí, které doma najdeš.
Někteří jezdí v klasických ponožkách k obleku, jiní třeba vezmou klidně i jen silonky.
13.02.2019 18:22:53 #5
>> #4, HonzA_, 13. 02. 2019 18:19:10
Honzo dík…máš pravdu,v sobotu to prubnu,našel jsem článek kde se to taky píše.
Lyžařské ponožky: tenké, tenké, tenké! Faktorem, který významně ovlivňuje naše pohodlí v lyžařských botách, jsou lyžařské ponožky. Stále se lze setkat s lyžaři, kteří si na svah berou dvoje i troje ponožky, často velmi silné, pletené. To je samozřejmě chyba, protože pro optimání přenos sil a kontrolu lyží potřebujeme mít v nohách cit. V dnešní době kvalitně zateplených vnitřních botiček lyžařských bot a vyhřívaných stélek jsou tedy ideální jedny tenké funkční ponožky, které dokáží odvádět pot a vlhkost od pokožky a udrží naši nohu v suchu a v teple během celého dne na svahu.
nebo I to je možnost?
13.02.2019 19:40:32 #6
>> #1, rosta12342, 13. 02. 2019 15:48:49
Předně. Vyzkoušej si mikronastavení prvních dvou přezek na špičce boty. Zapínej je podle tohoto videa.
Druhak si kup pořádnou vložku. Třeba Sidas nebo Bootdoc.
A vydržet…
13.02.2019 19:58:00 #7
>> #5, rosta12342, 13. 02. 2019 18:22:53
V prodejně to šlo, problém nemusí být zásadní. Asi sis poprvé koupil těsnější a tvrdší boty.
Za prvé pořádnou vložku a dokonale usadit nohu. Pořídit tenké
ponožky. Naučit se do bot obouvat a zapínat se. Případně rychlosti
„zrání“ trochu pomoci fénem.
No a pak přijde na řadu to nejtěžší, začít ovládat lyže tak, aby
s tím boty souzněly. To, co Ti staré boty tolerovaly, to v nových prostě
většinou nebude fungovat. A začít hledat vlastnosti, které mají být
výhodou tužších a padnoucích bot. Když je nenajdeš, je nesmysl trpět
kvůli mačofaktoru.
13.02.2019 20:09:32 #8
>> #7, ˘Ö˘Krab, 13. 02. 2019 19:58:00
>> #7, ˘Ö˘Krab, 13. 02. 2019 19:58:00
Krabe,bud tak hodný..jakej vliv má lepší vložka do bot pokud myslíš tu co leží na dně boty? Ja tam mám jakousik s výstupkem na patu která tam do boty zapadne.
13.02.2019 20:10:12 #9
>> #7, ˘Ö˘Krab, 13. 02. 2019 19:58:00
Jakože čím větší fi, tím víc adidas?
13.02.2019 20:13:21 #10
>> #8, rosta12342, 13. 02. 2019 20:09:32
Líp podepřená klenba, správně usazená noha. Nevím, nakolik zapůsobil placebo efekt, ale za mě ten rozdíl byl markantní.
13.02.2019 20:17:32 #11
>> #8, rosta12342, 13. 02. 2019 20:09:32
To, o čem mluvíš, se jmenuje zeppa.
Já mluvím o vložce v botičce. Vyndáš to originální a podle její
velikosti si vybereš nebo odborně necháš vybrat, upravit či přímo
zhotovit novou, na míru.
>> #9, psm, 13. 02. 2019 20:10:12
Ano, tak to je. Čím více worlcup, tím více race.
13.02.2019 20:29:41 #13
>> #12, rosta12342, 13. 02. 2019 20:18:13
Nechceš koupit zeppu, ale vložku do botičky. Tu vypreparuješ z botičky,
nikoliv ze dna skeletu. Vložku do botičky, též stélku, je možno upravit
ostříhnutím či oříznutím přečnívajících kousků z unifikovaného
prodávaného kusu správné velikosti. Správnou velikost zjistíš podle
původní vypreparované vložky.
Výhodou nové stélky by měla být lepší a pevnější podpora kůstek
v chodidle, to se následně jeví jako kratší a užší a hlavně se
nepropadá pod tlakem zapnutého skeletu.
Na botách FI120 se už přezky dotahují jen jemně, tuhost boty zajistí
materiál skeletu a ne dotažení na krev.
(Pro výstrahu: jak drahý špás to může být.)
13.02.2019 20:49:39 #14
>> #13, ˘Ö˘Krab, 13. 02. 2019 20:29:41
Já mám tu druhou za 700,– a proti originální stélce se to nedá srovnat. Skelet zapínám jen aby neplandaly přezky a byla usazena pata.
13.02.2019 21:26:06 #15
>> #13, ˘Ö˘Krab, 13. 02. 2019 20:29:41
A stejně většina uživatelů, tady na snow, skončila u téhle, přesně na míru http://www.hope-sport.cz/…pro/d-79476/
13.02.2019 21:50:47 #16
>> #12, rosta12342, 13. 02. 2019 20:18:13
U nových neupravených tvrdších bot platí: Dotahuj jen tak, aby se přezky samovolně při nakleknutí a narovnání nevyhakovaly z hřebenů. Alespoň zpočátku, dokud se botička trochu nevymačká a dokud se neujistíš, že jsi provedl všechny potřebné úpravy skeletu v dostatečné míře. Noha v botě držet bude, vázání také nějak fungovat bude, sníh Ti do bot Ti padat nebude.
Vyměnit máš samozřejmě tu tenkou vložku, která se dá vyndat z vnitřní polstrované botičky. Takže nejdřív vytáhni opatrně botičku ze skeletu boty a vyndej z této botičky tu tenkou vložku, která je na dně v ní. Její fotku dej pro jistotou do vlákna.
Základní názvosloví:
- SKELET (shell)- často míněna jen dolní tvrdá část skeletu boty (protože u lepších se dá horní část odšroubovat a sundat, hlavně kvůli úpravám)
- ZEPPA (rigid boot board) – to je ta tvrdá vložka na dně skeletu pod botičkou, její spodní plocha bývá profilovaná, horní rovná, někdy s nalepenou textilií (fotku jsi poslal)
- KOMÍN (cuff)- horní část skeletu, na chlopni jsou dvě horní přezky
- BOTIČKA (liner) – vnitřní polstrovaná část boty vložená do skeletu
- VLOŽKA – neboli stélka (footbed); vložena uvnitř polstrované botičky, zodpovídá za usazení a odpovídající oporu profilované části chodidla, tj. kleneb (podélné i příčné)
17.02.2019 19:18:21 #17
>> #14, MichalW, 13. 02. 2019 20:49:39
Ahoj,takže… koupil jsem ty vložky a bohužel,celá ploska noh bolí stejně a to tak že se na svahu dá vydržet sotva jedna jízda,a na víc skelet tlačí na vnější kost na kotníku což je fakt mazec…už nevím co mám dělat.Doporučovanou podkolenku Blizzard jsem vyhodil a nahradil tenkou podkolenkou ale bez změny.
Ps.skelet zapínám dle návodu na youtube
17.02.2019 20:28:19 #18
>> #17, rosta12342, 17. 02. 2019 19:18:21
Zajdi s botami k bootfiterovi. Je možné, že v nich jen špatně stojíš (nohy do O nebo do X = canting) a pak při dotažení se ti noha posune.
Navíc je pak na místě možné skelet v kritických místech vytáhnout nebo vyfrézovat.
17.02.2019 21:13:26 #19
Ty boty mají na boku jakesi kolečko na imbus s nápisem RACE-NeUTRAL-SPORT a vzadu ještě další dva šrouby na imbus..mužu s tím něco nějak zlepšit nebo to spíš dodrbat?
Jinak..v tom obchodě v Opavě jsem nakupoval naposledy,zákazník je dobrej jen když kupuje,jak je problém tak vás mají v pí..
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.