31.03.2019 14:34:51 #1
Čas od času se tady ve vazbě na TMR a Igorovy názory na chování „toho správného zákazníka jeho rezortů“ objevuje kritika snahy TMR obsadit veškeré podnikatelské aktivity na kopci, což odkoukal v USA.
Krátký a celkem čtivý článek s porovnáním 2 resortů – Beaver Creek, Co a Niseko v Japonsku.
„Ski lessons in Japan are cheaper than most places in North America“
„Over 10% of Vail revenue comes from the army of blue instructor uniforms. All resorts in North America follow this savvy business model. With so many snowsports instructors the world over, selling lessons is a lucrative business.“
„The prices at the mountain-owned cafeteria will likely be double what you would pay anywhere else. The same is true with ski lessons. Enter Japan. In a remarkable business oversight, most Japanese resorts are not run on the same monopoly principle.“
„Vail Resorts can pay a young, uncertified instructor $72 per day (before tax) while still charging guests over $1,000 per day because aspiring skiers don’t know to ask for an experienced instructor…“
„…the bigger international ski schools in Japan often pay experienced instructors nearly double the hourly rate of ski schools in the U.S. or Canada“
Jaký model vám, jako lyžařům, vyhovuje více? US/Igor nebo Japonsko?
01.04.2019 08:08:25 #2
>> #1, HonzA_, 31. 03. 2019 14:34:51
To majú dobrý „vývar“ – 72 dolárov dajú inštruktorovi a cez
1000 zinkasujú…
01.04.2019 09:20:33 #3
>> #1, HonzA_, 31. 03. 2019 14:34:51
Takže jako zacáluješ 1000 doláčů za instruktore ve víře, že on bude certifikovaný a kvalitní (za ty prachy), a on to může být klidně nějaký fanda do lyžování, který si potřebuje přivydělat?
Hmmmm, slušný byznys model…
01.04.2019 11:35:00 #4
>> #3, Pavlos, 01. 04. 2019 09:20:33
>> #2, IIIvan, 01. 04. 2019 08:08:25
Přesně! K takovýmhle situacím vede model „Vail / Igor / TMR“, kdy převálcují a vystrnadí všechny nezávislé školy z areálu a jedou si jen to své.
Model „Niseko“ je sice trochu složitější pro návštěvníka (musí si vybrat ze široké nabídky), ale konkurence pomáhá držet situaci na uzdě.
„…a on to může být klidně nějaký fanda do lyžování…“
To je ta lepší situace. Už před lety jsem slyšel, že na některé kurzy APULu posílal na Liberecku a Trutnovsku pracák nezaměstnané na rekvalifikaci. Což by samo o sobě nebyl problém, ale sami školitelé se zmiňovali o tristní úrovni a téměř nulové motivaci.
A to bylo ještě před založením kurzu „APUL D“, takže tihle lidé nakonec dostali „C“ a normálně v zimě někde učili…
01.04.2019 13:45:09 #5
Pozitívne je, že podľa najnovších výskumov sa začne doba
ľadová(návrat hlavného Grónskeho ľadovca, zmena prúdenia morí…) a
možno sa obnovia a rozšíria lokálne strediská
Horšia vec je, že sa začína so stanovovaním minimálnej a maximálnej rýchlosti, zatiaľ len v US, ale ako poznáme Brusel, tak to bude o pár rokov dobrá inšpirácia:
Mierny sklon – min. 5 Mph – max 10 Mph Stredný sklon – min. 10 Mph – max 20Mph Strmý sklon – min. 20 Mph – max 40 Mph
Od budúcej sezóny to budú hlavné rezorty(samozrejme s pomocou štátnej dotácie za 15 mega na kúpu ručných radarov – žeby mali v kongrese svojho Igorka?) testovať na viacerých pistách a rezortoch.
01.04.2019 14:15:49 #6
>> #5, IIIvan, 01. 04. 2019 13:45:09
Výsledek se brzy dostaví. Aby si zalyžovali dva lyžaři nestejně zdatní, tak ten slabší bude jezdit nad své možnosti a rozseká sebe, nebo někoho jiného, nebo se jich rozseká víc.
01.04.2019 15:25:37 #7
>> #5, IIIvan, 01. 04. 2019 13:45:09
Super, takže v rámci povinného dovybavenia aj starších lyží, nové už povinne z výroby, zhora na viazaní displej s ukazovaním aktuálnej rýchlosti, podľa možnosti aj so zvukovým upozornením na prekročenie rýchlosti a najlepšie s automatickým brzdením pri prekročení rýchlosti. Pre dodatočnú kontrolu tachograf. Kvôli dodržaniu pravidiel budú lyžiari čučať na displej a nie pred seba, takže zvýšená spotreba sádry zaručená a dôvod na ďalšie zníženie rýchlosti. Ideálom bude vytvorenie predom urobených zjazdových trás s pevným ukotvením lyžiara k vodiacej lište počas jazdy a tým bude zaručená kontrola a dodržiavanie rýchlosti. Bude potrebné zaviesť preukaz lyžiara, k tomu bodový systém, téma sa dá donekonečna rozvíjať, ergo blbnúť odborne. Zbohom zdravý rozum. Tak si to užívajme, kým je ešte čas.
01.04.2019 16:20:31 #8
>> #6, Navvy, 01. 04. 2019 14:15:49
>> #7, Vlark, 01. 04. 2019 15:25:37
Tuším sa niektorí kolegovia nepozreli do kalendára, že aký je dnes
dátum
(aj keď, také snahy o reguláciu už skutočne sú a budú…)
01.04.2019 17:30:15 #9
>> #8, IIIvan, 01. 04. 2019 16:20:31
Pozreli, pozreli, ale tvoj pokus je veľmi uveriteľný, ono tá snaha o reguláciu vo všetkých smeroch k tomu viac a viac smeruje. Takže možno ani nevieš, aký si dobrý prognostik. Ale máš pravdu, v prvom momente som na to s radosťou skočil. A v druhom momente som vycítil šancu zaplniť aktuálnu dieru na trhu, už spracovávam biznis plán a start up a kadečo iné na rozbehnutie výroby displejov na lyže, návratnosť garantuje už len skupina tunajších diskutérov. A čo potom masy.
02.04.2019 11:25:06 #11
>> #9, Vlark, 01. 04. 2019 17:30:15
No, a mame vyuzitie pre tie „atomove elektrarne“ zvane KERS.Kedze lyziari nedokazu svojou nedokonalou technikou spotrebovavat take prikony, displeje pomozu riesit prebytky medzi jednotlivymi oblukmi.
Kedy a kde upisujes akcie?
caute Harry
02.04.2019 11:50:58 #12
>> #11, Harry, 02. 04. 2019 11:25:06
Energie by se mohla z KERS čipů bezdrátově přenášet do powerbanky!!!
Nebo do baterie, která vyhřívá lyžáky!!! Kuwa jdu si to nechat
patentovat
02.04.2019 13:19:07 #13
>> #12, Pavlos, 02. 04. 2019 11:50:58
>> #11, Harry, 02. 04. 2019 11:25:06
Ku.wa chlapi, s vami je radosť spolupracovať, myslím, že rýchlo dáme dokopy mozgový trust, že sa aj ten oný, cukríkový kopec (Zuckerberg), bude hanbiť. Práve riešim otázku transformácie energie, získanej brzdením na lyžiach, na uloženie do powerbanky a pridaním motorčeka na lyže (resp. malej turbíny na lyžiarky) využiť získanú energiu na spätné vyvezenie sa na lyžiach zase hore na kopec. Výsledok – samé pozitíva. Nezávislosť na vlekoch, prevádzkových hodinách, nádherné nočné lyžovačky pri mesiačiku, Mácha by závidel. A Igor sa môže ísť pásť aj s TMR, tam akcie nemám. Druhá možnosť – začať najprv s upisovaním akcií a hneď sa odsťahovať na Belize. Len tam sa nelyžuje. Ale zase je tam slovenská kolónia.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.