Vyklající Fusion
10.02.2011 15:46:33 #1
Ahoj, před měsícem jsem si pořídil nové lyže Elan SLX s vázáním Fusion ELX 12. Po týdnu na lyžích se mi špička vázání začala hýbat jak v podélném směru, tak i ze strany na stranu. A mám pocit že se hýbe i pata vázání. V servisu mi řekli že tohle bohužel fusiony dělají, že s tím nejde nic dělat. Mě to normální rozhodně nepříjde a nemám z toho při lyžování dobrý pocit. Přítelkyně má EL 10 a ta drží. Poradíte co s tím?
10.02.2011 16:23:25 #2
>> #1, Ace1976, 10. 02. 2011 15:46:33
Tohle se tady před časem (začátek podzimu?) v jednom vláknu už řešilo. Bohužel si víc nepamatuju. Zkus vyhledávání?
10.02.2011 19:20:06 #3
>> #1, Ace1976, 10. 02. 2011 15:46:33
Fusion opravdu lehce „chodí“ a nejde to reklamovat. Při nákupu takhle drahých a dobrých lyží všem doporučuju si trochu připlatit a pořídit si verzi s race podložkou a pevným vázáním.
10.02.2011 21:43:00 #4
>> #1,
Ace1976, 10. 02. 2011 15:46:33
vyklá se i po zaklapnutí lyžáky ?
10.02.2011 22:13:52 #5
Hodil bych to prodejci potazmu vyrobci na hlavu! Pokud to nedokazes vyreklamovat, pak mas smulu a sezen si nekde nejak poradny vazani!!Treba si ho zase kup! Pokud se hybe, vykla v zaklapem stavu (bez boty), pak zajiste i pod vlivem upnuti boty spojeni s lyzi nebude pevne. (95% rekreacnich lyzaru si toho nevsimne a tak jim to nevadi), proto to povazuji vyrobci a prodejci za normalni.. jeste aby ti vraceli penize.. to by bylo pro ne preci nevyhodne, ze?
10.02.2011 22:23:48 #6
Tento stejný problém jsem řešil s EL 11. Jde o to, že dole jsou 2 šrouby, které by to vázání měly držet, ale žel bohu po určité době už nedrží, navíc mě se podařilo jeden ten šroub dokonce vyrvat ven ze špičky a navíc ty kolejničky, na které se vázání přidělává jsou jaksi nestabilní samy od sebe a po upnutí boty to první 2 roky drží a potom už ne. Takže záruka je v háji a Elán vysmátý. Elány už si nikdy nekoupím, teď mám Salomon 24 hour, a to je teda jiné kafčo. Doufám, že vázání vydrží.
10.02.2011 23:26:02 #7
Moje skvělá a nejlepší manželka se mi smávala, že jsem se vždycky snažil mít všechno prošroubované naskrz vratovým šroubem s podložkou a matkou. Jenže ony jsou spoje a „spoje“ a to, co jsem takhle pospojoval, drželo roky.
Nebo: už jste likvidovali spoje, které někdy dávno poctivě provedl čísi prapraděd – hřebík, vrut, šroub, truhlařina, lepidlo? Tuto zimu jsem spálil pár skříní – udělat z nich materiál na spálení vyžadovalo sekeru a sílu.
Naopak udělat z polských skříní něco, co by drželo, znamenalo vyfutrovat každý roh vinglem, aby vydržely stát. Bez toho by byly asi jako ta systémová vázání – čest výjimkám.
11.02.2011 08:20:36 #8
>> #7, ivan, 10. 02. 2011 23:26:02
Na tom Elan-systému mi nepřijde nejhorší to, že se to viklá. Mě příjde hlavně blbý to, že se s tím asi nedá nic dělat.
Tak jak tu doporučuje Milan, vyhodit to a koupit si za svoje nový vázání – to nic neřeší. Protože pokud na začátku nezvolíš verzi s race podložkou, jak píše Kačka, tak jsi v pldeli. Domívám se, že ten Fusion system nejde z lyže „odstranit bez porušení podstaty látky“, jak hezky říkali v jednom poetickém filmu. Je to tak, Kačko ?
Takže Milana bych doplnil – spravit to jde, jen si musíš k novýmu vázání přikoupit i novou desku a nový lyže. A pokud seš frajer, tak to všechno koupíš znovu od stejnýho výrobce – heheheheh.
11.02.2011 09:50:10 #10
>> #9, PetrAT, 11. 02. 2011 09:21:19
Tak jsem rád, že jsem se mýlil. Měl jsem v ruce před nějakým časem tu starší verzi.
V tom případě stačí teda jen to vázání a deska + pár insertů v servisu.
Pak si k těm lyžím nemá člověk vytvořit blízký vztah…
11.02.2011 12:03:25 #11
>> #1, Ace1976, 10. 02. 2011 15:46:33
Přihřeju si tady zase svojí polívčičku. Pro mnoho z nás jsou lyže objekt k němuž (alespoň já) si vytvářím intimní vztah, protože díky nim, prožívám ty skvělé zážitky na kopci. Vázání se hýbe!!!!!! Ku.va, co to je!!!! Všichni přeci víme, že přenos sil bota, vázání, lyže je to o co tady běží. Je to stejný, jako kdyby někdo prodával auta a ve volantu by byla vůle jako kráva! Jasně že se s tím dá jezdit, ale mě by to sr.lo, strašně. Jestliže značka už šetří na takovýhle věci, jak asi šetří na těch věcech uvnitř tý lyže, který nikdo nevidí!!!!. To je jako nablejt zákazníkovi do xychtu a ještě to nějak pěkně nazvat Fusion, Race, Technology, World cup a nevím jaký další sřačky k tomu ještě. Prostě z nás dělají blbce a většina lam je ještě šťastná, že má vlnky nebo powerswitch nebo že jim pěkně ladí ke kalhotům. NEJSME TAK BOHATÍ, ABYCHOM SI KUPOVALI LEVNÉ VĚCI. Lidi kupujte pořádný sendvičový lyže s pořádným vázáním a ne tyhle plastový hračky s marketingem:-)!!!!!!
11.02.2011 12:08:35 #12
>> #4, PetrAT, 10. 02. 2011 21:43:00
Po zapnutí lyžáky se to nehýbe, ale ten nepříjemný pocit že se to časem začne hýbat i s lyžákama tu je a to mě štve. Nechce se mi věřit že jsem se nechal zblbnout těmi jejich firemními blafy o přenosu sil atd. Zase si říkám že přeci nemůžou do světa vypustit až takový šmejd. Ale jak to tu tak čtu… Když se nad tím člověk trochu zamyslí, je logické že nelépe bude držet vázání natvrdo spojené s lyží, ne žádné systemy. No uvidím po sezoně a pak to budu řešit.
11.02.2011 16:01:20 #13
>> #12,
Ace1976, 11. 02. 2011 12:08:35
Fusion jsme tu už několikrát „řešili“
Zatím bych to nechal jak to je. Těm vůlím nerozumím, ale pro info před
3 a více lety ty vůle byly ještě větší
Možná bude dobré po čase shodit vázání a dotáhnout systém k lyži. Ale
to můžeš uplatnit jako reklamaci a nebo se do toho pustit sám, nic na tom
není
Já mám doma ski s rentálovým vázáním a to je teprve kvedlátko. Ale
když obuju boty, tak vše drží
11.02.2011 16:27:57 #14
>> #13, PetrAT, 11. 02. 2011 16:01:20
A mám zelenou krev, si zapoměl říct
11.02.2011 17:32:35 #15
>> #11, TomáS, 11. 02. 2011 12:03:25
Ty ses tedy rozpálil!
Ale bohužel jdou svým způsobem vázání k horšímu už od 80. let. Glorious 60´s and 70´s skončily. Lyžování se dostalo do problémů, “bezpečnostní vázání” přestala být událostí a stala se běžnou věcí, začalo se šetřit. Takže víc plastů. A definitivní ránu dostala nástupem setů a zejména systémů. Ze “sexy mašinky, která nás ochrání” se stal pouhý doplněk lyží, který nesmí příliš zvyšovat cenu celé sestavy. Co je přišroubované, drží, co je nastrčené a může se hýbat, se holt hýbe. Přitom pro praxi, kdy běžný lyžař plave v příliš velkých botách, jsou nakonec menší vůle mezi botou a lyží nepodstatné, ale blbě to vypadá.
Je to bludný kruh. Vázání se už dneska nedělá na službu na několika párech lyží po sobě, takže by teoreticky nemuselo mít extra životnost. Takže by se dalo šetřit. Jenže co když na něm učitelka lyžování odjezdí 250 dnů za dvě sezony? Takže úplná šunka to být nemůže, to by američtí právníci s indemnification lists v ruce firmy vysvlékli z gatí.
I tak – je to náhoda, horší materiály, nebo větší opatrnost před těmi právníky? – je až nepříjemně mnoho „recall-Rückruf“ akcí (výměny zdarma, obdoba svolávaček u aut).
On ani starý Atomic 1018 navzdory těm stohům medailí není žádný zázrak, ale alespoň ty plasty nepraskají. Tyrolka X20 je jiný kafe. A zjihle vzpomínám na bývalý Salomon Equipe nebo Racer 900 DIN, 12–24. Plno poctivýho železa a kolejnice, že by po nich mohly jezdit vlaky plné uhlí.
A ty nádherný strojovny ze 60. a 70: let: Look Nevada, Sali 727 a 747… Ach jo.
Ale něco jde i dneska, ale musí se vybírat.
11.02.2011 18:48:34 #16
>> #15, ivan, 11. 02. 2011 17:32:35
Tyrolia X20 rulez:)
..ak vie niekto o funkčnej X20-ne,v akejkoľvek mutácii: Head/Elan/Fischer/Tyrolia,starší model s diagonálnou pätou(tuším do sezóny 2007/08),nech mi sem prosím napíše.Ak bude za dobrý peniaz,jednu navyše využijem.
11.02.2011 18:59:04 #17
>> #16, TNS, 11. 02. 2011 18:48:34
Jednu FF 816 s diagonální patou mám i s deskou fisher. Napiš mi kámo:-)
11.02.2011 19:15:13 #18
11.02.2011 19:43:24 #19
>> #14, TomáS, 11. 02. 2011 16:27:57
che, ty máš zas zelený gatě ......
11.02.2011 19:50:14 #20
>> #15, ivan, 11. 02. 2011 17:32:35
… je pozoruhodná náhoda že nástupce u Atomicu se jmenuje X20 (X20 RC, X18 RC, X20, X18)… :o)
11.02.2011 19:57:36 #21
>> #20, Martin430, 11. 02. 2011 19:50:14
Ani ne. „X“ je oblíbené magické písmeno a „20“ je přibližný DIN u standardních provedení. Ale je fakt, že „A 20“ coby „Atomic“ by nebylo špatný.
Aspoň vidíš, jaké „odborníky“ taky mají na výplatní listině. Nech si od mski-era vylíčit šéfa jejich vývojového oddělení s jeho deskou na principu automobilového stěrače. Když mi to tehdy doma na Kladně ukazoval, skoro jsme spadli pod stůl…
11.02.2011 22:46:50 #22
>> #21, ivan, 11. 02. 2011 19:57:36
Áno,prísne vzaté je označenie Tyrolie ako „X20“ len naše familiárne pomenovanie.Vlastne Atomic X20 je originálny názov a marketingovci si svoje prachy zaslúžili:))
Staršie Tyrolky boli značené ako FF+20D/FF+20DX
Head rovnako,alebo v zátvorke s (X)-označenie rady.
Elan neviem.
Fischer v začiatkoch ako FR17(aj nekomerčné s DIN 20),neskôr RC4 Z20(Z18)
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.