JAK ZMĚNIT SMĚR ZPOMALIT
10.04.2021 19:42:46 #1
Lyžař se často dostává do kritických=nebezpečných situací, které není snadné řešit. NÁHLE ZMĚNIT SMĚR nebo ZPOMALIT je zásadní, zdraví a často i život zachraňující dovednost.
Pojďme se o tom pobavit zde.
10.04.2021 20:00:51 #2
Když už jsem to téma založil, vyjmenuju situace a případy, kdy je rychlost jízdy příliš vysoká s ohledem na:
- dovednost, kondice fyzická i psychická, zkušenost lyžaře
- terénni nerovnosti, povrch, sklon svahu…
- viditelnost meteorologická i terénní (mlha, zatáčka, horizont, křižovatka
- kvalita výstroje
- zalidněnost
- ........
11.04.2021 14:28:40 #3
Dobré vlákno, díky za něj, ale mám obavu, že se zvrtne a brzy vydá
jiným směrem A tedy
k věci. Snad to nebude znít moralisticky, ale nejdůležitější je prevence
a nepřeceňovat se, jezdit s ohledem na provoz, stav povrchu a to s rezervou
pro řešení náhlých situací. Řekněme tak na max. 70% svých schopností.
Jasně, adrenalin dělá své… Podle mě je nejdůležitější správný,
vyvážený uvolněný postoj, pokud možno co nejlepší výhled. Jiná věc je
uzavřená trať, ale to předpokládám není tématem tohoto vlákna.
V mezních situacích např. prudký ledovatý svah kde cítím že na to
nemám, tak jet po kraji. Důležité je umět perfektně smýkaný oblouk a
umět plynule přejít z hrany do driftu. V rámci tréninku se nasnažit
stereotypně pouze o carving, ale občas to vzít hlubokým, prokličkovat mezi
stromy, schválně jezdit do oranice a na muldy viz. uvolněný postoj. Zkrátka
a dobře rozvíjet lyžařskou všestrannost. To je pro rychlou změnu rychlosti
a směru důležité. A taky pro bezpečnost být dobře viděn.
12.04.2021 17:12:28 #5
Zvláštní i když poměrně důležité téma. Pro většinu Lyžařů, kteří začínali nekonečnými výšlapy v gerlachách,první dovedností byl obrat na místě,dále pluh a jediný myslitelný oblouk byl smýkaný je toto téma zbytečné. Pro super fun carving krátký slalomky střelce je pak nezajímavé.
12.04.2021 19:16:44 #6
>> #5, kubaNGC, 12. 04. 2021 17:12:28
Divný mi přijde ostych k tomuto tématu. Když jsem se vrátil před čtyřmi lety po tříleté nucené pauze na sjezdovky, vyděšeně jsem zíral na bezhlavě sjíždějící davy takylyžařů, s jak neuvěřitelným štěstím se dokáží bezúrazově míjet.
Lyžuju proto už jen co nejdříve ráno, třeba jen jednu hodinu, výhradně na modrých a nebo na uzavřených sjezdovkach. Proč? Protože na rychlé a nenadálé manévry nemám sílu.
Pohotově změnit směr a rychlost většina tzv.„carveru“ řítících se nevědomě z kopce neumí. Netuší nic o nutnosti přizpůsobit techniku sjíždění změněným podmínkám. Jsou nebezpeční sobě i ostatním a vůbec o tom nevědí.
Příklad? – škrtl o mně letos uprostřed sjezdovky bravurně „carvujici“ borec, který následných asi 50 metrů doklouzal po zádech do lesa. Vrhl se na mě se slovy „čum debile“. Přitom jel shora, rychlostí asi dvojnásobnou než já a kolem cca 30m nebyl nikdo…
13.04.2021 09:27:46 #9
>> #7, MPS, 12. 04. 2021 22:32:09
Policie kontroluje jestli lidi co jezdí přes 100 nejedou na slalomkách?
To se děje u nás, nebo kde?
No to si budu muset dávat pořád pozor jestli mě neměří, další
buzerace.
13.04.2021 12:25:32 #11
>> #9, slowthinker, 13. 04. 2021 09:27:46
Kontrolují rychlost na SL a pod 100km/h dávaj slušný flastry. A taky
jestli jsi správně označen značkou “Z” což ve světě rychlosních
slalomkářů znamená Zorro
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.