24.09.2019 19:50:34 #31
>> #30, korsičan, 24. 09. 2019 18:19:25
Ale fuj, Alpenverein jsou preci jenom nejaci zeleni blouznivci, ty neni treba poslouchat. Hlavne kdyz roste obrat, ceny a zisk.
25.09.2019 09:35:56 #32
>> #30, korsičan, 24. 09. 2019 18:19:25
Více méně tam nečtu nic neočekávatelného – budou tam rušivé sloupy, skialpinisté a výletníci přijdou o panenskou přírodu, zvěř bude možná muset hledat klidnější útočiště, … Zajímavé mi snad přijde jen to, že se mezi „zelené“ nevýhody vtěsnaly i ty „ekonomické“, tedy např. že chata přijde o skialpinisty. Na druhou stranu se uvádí jako problém nárůst dopravy v obou údolích, což je jistě pravda a řešení si zaslouží a implicitně to tedy předpokládá, že „návštěvnicky“ to propojení atraktivní bude.
Pro jistotu jen zopakuju, že tu nechci být za nějakého, natožpak fanatického zastánce propojení, jen se rád účastním argumentačně podložené diskuze.
Uznávám, že čísly se bojuje snadněji než čistotou přírody, ale pokud se místní dohodnou, že prostě tenhle kus Alp chtějí nechat být, jak je, je to pro mě v pořádku a respektoval bych to. A naopak též.
25.09.2019 11:02:01 #33
>> #32, Radek Holub – SNOW, 25. 09. 2019 09:35:56
Tak ono to hlavně na žádném z nás nestojí, takže jde čistě o debatu.
Na celé věci mě osobně zaráží pouze to, že se celá věc vleče dvacet let a podle mého názoru už je na to spojení pozdě. Každopádně je to věc místních, oni tam budou žít.
Jen aby to nedopadlo jako na Malorce v Benátkách, či jinde. Tam také před léty s nadšením vítali výletní lodě a dnes je začínají zakazovat. Touto politikou přišli o dlouhodobé návštěvníky a města mají zacpaná jednodenní turistikou, která přinášejí jen problémy.
Je klidně možné, že stejná situace nastane i zde. Obě údolí budou nacpaná k prasknutí dopravou (a to už jsou v určité hodiny i dnes) a dřívější hosté se poohlédnou jinde. Z krátkodobého hlediska to může fungovat (jako v Benátkách), ale pak může přijít rozčarování.
Něco v tom smyslu, co v zimě prezentoval Vítek ohledně situace v CMA. Zvýšení návštěvnosti střediska a navýšení ekonomických čísel, nemusí nutně znamenat plus pro samotné středisko.
25.09.2019 12:41:26 #34
>> #32, Radek Holub – SNOW, 25. 09. 2019 09:35:56
Evidentně „místní“ nemají jednotný názor.
25.09.2019 13:20:33 #35
>> #33, korsičan, 25. 09. 2019 11:02:01
Jasně, tohle si musí propočítat oni a zdá se mi to mnohem přínosnější než mudrovat nad tím, jestli lanovka kazí přírodu, nebo nekazí.
Třeba Zillertal je přesně ten případ, kde by přehuštěná doprava už leckoho mohla odrazovat tam jezdit, ale asi se to moc neděje. Rozdíl oproti výletním lodím bude i v tom, že lyžaři potřebují bydlet pod střechou.
Jinak jestli někdo nějaký případ „překapacitnění“ lyžařského
kopce, které se projevuje na odrazení hostů, znáte, rád se s ním
seznámím. Já o žádném nevím, i když osobně taková místa
samozřejmě mám.
25.09.2019 13:21:16 #36
>> #34, HonzA_, 25. 09. 2019 12:41:26
No právě. A asi nebudeme daleko od pravdy, když tipneme, že to bude nějaká forma patu.
25.09.2019 13:25:02 #37
>> #35, Radek Holub – SNOW, 25. 09. 2019 13:20:33
Znám, popsáno výše – CMA.
Středisko je narvané, parkoviště plná, ale začínají scházet ubytovaní hosté v hotelu.
Ti co tam jezdili na týdenní pobyty a platili drahé ubytování už hledají jinde.
A co jsem slyšel už z několika zdrojů, propojení Arc – Plagne už také není co bývalo. Plagne jsou již několik let nelyžovatelné a přišli o lidi, co se tam pravidelně na týdenní pobyty rok co rok vraceli.
Jinak z čistě „ekologického“ hlediska, je zásahem do přírody úplně všechno. Od sloupu lanovky, přes lavičku až po ukazatel směru. Takže z tohoto pohledu se není o čem bavit. Řešením je, vrátit se k bederní roušce, ohni v jeskyni až po zrušení zdravotnictví. Vivat pomatená švédská Gréta.
26.09.2019 10:21:01 #38
>> #37, korsičan, 25. 09. 2019 13:25:02
Řešením je, vrátit se k bederní roušce, ohni v jeskyni až po zrušení zdravotnictví. Vivat pomatená švédská Gréta
Možno niekoho zaujme reálne rozmiestnenie CO2 v reálnom čase:
https://www.windy.com/…ers/overlays?…
To len na margo nášho EU „sebemrskání“…nevadí, frau to porieši,
odstaví jadrovky a kúpi šťavu pre elektroautá z uhoľnej elektrárne z PL
a BY
26.09.2019 10:50:59 #39
>> #38, IIIvan, 26. 09. 2019 10:21:01
Ta CO2 situace je dobrá.
Mé oblíbené, když si někdo stěžuje na „hrozný“ vzduch, jsou např. tyto
PM2.5: https://www.windy.com/…ers/overlays?…
NOx: https://www.windy.com/…ers/overlays?…
Ale teď jsem zabrousil na SO2, a ta už není tak optimistická… https://www.windy.com/…ers/overlays?…
26.09.2019 11:08:47 #40
>> #39, HonzA_, 26. 09. 2019 10:50:59
A SO2 je při pohledu na Evropu skvělé:
- Rakousko nic (vodní elektrárny)
- Francie skoro nic (jaderná energetika 77%)
- Norsko (vodní elektrárny přes 90%), Švédsko (40% jaderná energie, 40% vodní elektrárny) opět nic
26.09.2019 14:59:48 #41
>> #40, HonzA_, 26. 09. 2019 11:08:47
A chudáci austrálčania, ani CO2 nemajú skoro a aj tak im je teplo
Asi to bude tým vyhadzovaním nehodiacich sa dát(z 3 susedných sond 2 ukážu pokles teploty a 1 v meste nárast, tak sa do štatistiky hodí akože nárast za celú oblasť). Ale v každom prípade, to rozmiestnenie CO2 je pekné, aj s prúdením vzduchu apod…
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.