Věci na lyžování - nápady a zkušenosti
22.01.2012 16:14:15 #1
Založil jsem toto vlákno, protože mnozí z nás mají nejeden nápad, nebo dobrou zkušenost, jak si udělat lyžování ještě lepší. Vaše „vychytávky“, finty na vylepšení nebo využití věcí na lyžování, mohou přijít ostatním vhod, nebo se naopak dozvíte, že to co považujete za dobré, tak úplně dobré není.
22.01.2012 16:17:30 #2
Pro začátek: ¤ vyhřívaná taška na boty (hot gear bag) je nejenom dobrá na to, aby se boty zahřály (třeba cestou na vzdálenější sjezdovku), ale i na to, aby se tvrdé boty lépe obouvaly, ¤ jezdím v přílbě, ale nemaje vlasů, když si přílbu sundám, abych třeba chvilku poseděl na terase hospůdky, hlava (hlavně je-li zpocená) nepříjemně studí – proto nosím v kapse tenkou závodní běžkařskou čepičku (zabere méně místa než mikrovláknouvý pytlík na lyžařské brýle), ¤ v autě vozím smetáček – po skončení lyžování s ním odstraním většinu sněhu z bot i lyží.
22.01.2012 17:16:27 #3
>> #2, Navvy, 22. 01. 2012 16:17:30
Ani nevíš co si právě rozpoutal, jestli se vlákna chytne ivan a jeho vychytaná, léty prověřená bagáž, udělátka a kousky nad kterýma rozum zůstává stát (než ti docvakne k čemu to vlastně má a chceš to taky ) na Kaunertalský kempování, tak budeš ráno vstávat o 2 hodiny dřív abys to všechno na seznamu před odjezdem odškrtal.
Abych jen neplkal, skládací lopátka není k zahození, ke smetáčku ještě hadr/ručník na otření mokrých lyží, šroubovák, imbus pro případ prasknutí přezky (pokud máš s sebou náhradní a navíc je máš šroubovací), pokud seš extrémista, lyžařskou pláštěnku stále v autě, věci na převlečení do suchýho v autě. Hořká čokoláda a nějaký to pití a tak dále.
22.01.2012 17:21:55 #4
>> #2, Navvy, 22. 01. 2012 16:17:30
Taška je fajn, ale při obouvání/zouvání pomůže i obyčejný malý fén. Podobně když jsi vymrzlý a potřebuješ se rychle zahřát – teplo z fénu na ruce (zápěstí zevnitř! – obnažené žíly), do zátylku, za krk. Určitě by to ocenily i vymrzlé děti. Chce to samozřejmě zásuvku, v Itálii a Švýcarsku redukci do ní.
Smětáček nebo košťátko: ne to, jímž ometáš sníh z auta. Na autě je v zimě plno soli, není dobré tahat si ji na lyže a do vázání. Mám extra košťátko jen na lyže. A vedle toho připravený plochý šroubovák, kterým vyšťourám většinu sněhu z vázání/desky. Jsou-li lyže hodně obalené sněhem, pomůže zase fén.
Zkoušel jsem i horkovzdušnou pistoli, ale s ní si člověk netroufne tak blízko k ohřívané věci. A musí se nechat vychladnout.
Různých vychytávek jsou mraky. Dobré ba výborné vlákno! Poprvé jsem něco takového zaregistroval ještě v předinternetových dobách v jednom tuším americkém lyžařském časopisu – rubrika It worked for me.
22.01.2012 19:48:12 #5
Kamarád si koupil termosku na jídlo aby si mohl nosit na svah domácí polévku a nemusel si dávat ty instantní blafy v německy mluvících zemích tolik oblíbené.
Pokud to má sloužit i k tomu co ne, tak není dobré brát si 7days croissant s sebou k svačině. Od 2000 m.n.m. se sáček šíleně nafoukne a obsah silně slisuje takže s croassantem už to nemá nic společného. A pokud je hodně pod nulou a stlačená hmota takřka zmrzne, tak už to opravdu není žádné pošušňání.
22.01.2012 19:50:05 #6
>> #3, Másin, 22. 01. 2012 17:16:27
Vozím skládací polní lopatku, která se dá sklopit na motyčku (Made in Korea). Vedle velkého plochého šroubováku vozím ještě sadu klíčů na kolo (jsou tam šroubováky, imbusáky a klíče na matky), protože zaberou minimum místa v autě. Mám i transformátorek, který vyrábí z 12V autozásuvky 230V (myslím, že malý fén – což je dobrý nápad, by utáhl).
>> #4, ivan, 22. 01. 2012 17:21:55
Jsem rád, že nejsem sám kdo má dva smetáčky Starší syn, který má hole Leki, vozí i náhradní řemínky, kdyby nějaký ztratil nebo zapomněl (jedna zkušenost stačila).
22.01.2012 21:03:35 #7
>> #6, Navvy, 22. 01. 2012 19:50:05
Koukám, že jsi už taky zkušenej lišák. Fén je fakt dobrej nápad, už sem aktivně gůglil a našel cestovní fén na 12V. Na nový botky se asi bude sakra hodit, přece jen zouvání při spěchu do práce musím chtě nechtě nějak pořešit.
Řemínky mám jen jedny, druhý rukavice maj očko integrovaný. Dvoje hole se taky hoděj, kor za hranice.
Jako náhrada za hot gear bag poměrně slušně posloužej fukary na nohy u spolujezdce, ale to ví asi každej druhej.
22.01.2012 21:16:26 #8
>> #7, Másin, 22. 01. 2012 21:03:35
S těmi řemínky to má syn stejné jako Ty. Mrkni na Googlu na ten transformátor. Pokud utáhne malý fén, tak je podle mě lepší mít v autě 230V než fén na 12V. Dvoje hole nevozím, i když jednou jsem už hole ztratil (zapomněl je v Harrachově v noci u chaty a ráno už je měl někdo jiný). Na druhou stranu, moc místa nezaberou.
22.01.2012 21:24:55 #9
Na boty vozím v autě bedínku od masa, kvůli suchu v kufru.
22.01.2012 21:26:52 #10
>> #5, AleZ, 22. 01. 2012 19:48:12
instantní blafy v německy mluvících zemích tolik oblíbené
A ten croissant sis spíš zmáčkl v kapse, nebo si to nedovedu vysvětlit. Jinak je to samozřejmě nesmysl vozit tyhle crois., když si můžeš koupit u pekaře čerstvé.
22.01.2012 23:07:10 #11
Tak jo, Másine, díky za reklamu. A to jsi neviděl můj seznámek na několik stran z dob, kdy jsem „kempování“ vychytával.
Základní moto: co kdyby… uměl bych takovou situaci řešit?
Fén na 12V: zapomeňte. Kdysi jsem si ho koupil. Lepší než spoléhat na to, že odvlhčí skla zevnitř („odvlhčí“, ne „rozmrazí“ cokoliv) je na ta skla dýchat. Ta hračka je úplně nahovno. Podobně si někdy přečtěte, jak autovarná konvička na 12V ohřívá 0,2 litru vody za 15 minut.
Pásky na lyže: rozhodně sadu navíc. Mokré lyže se sepnou jedněmi a usušené jinými.
Čokoláda: pozor na to, že v mrazu ztvrdne.
Rezervní hole do Alp určitě ano. A další rezervní věci, rukavice rozhodně. Taky brýle, nebo aspoň zorníky na výměnu.
Důležité je taky mít ty rezervní věci po ruce, ne v pokoji 30 km od místa lyžování.
A co pitný režim?
22.01.2012 23:14:22 #12
>> #11, ivan, 22. 01. 2012 23:07:10
Uz dlhsiu dobu viem,ze si ako stara skola,vozis hotelovu izbu so sebou.A vidim ze nie prazdnu.
Ak to nie je tajomstvo,aky typ hotelovej izby/lyziarne,atd/ vlastnis?
22.01.2012 23:19:29 #13
>> #12, Harry, 22. 01. 2012 23:14:22
Moje nejlepší hotelová izba je vůz typu kombi. Ještě lepší by byla dodávka/obytko, ale k tomu jsem se z praktických důvodů nikdy nedopracoval.
A vůbec, dám si pozor na jazyk. Jsem přece ten vychcávka, co informace pouští jenom za prachy.
22.01.2012 23:24:57 #14
>> #13, ivan, 22. 01. 2012 23:19:29
Ako to mas vyriesene s kurenim?
Platim v Euracoch.Viem,momentalne to nie je bohvieaka mena,ale snad bude stacit.
22.01.2012 23:39:53 #15
>> #11, ivan, 22. 01. 2012 23:07:10
Je mi jasný, že tvý „know-how to live and enjoy the glacier spring-autumn skiing in the combi accomodation“ je léty prověřený a pečlivě promyšlený. Stačila mi jedna menší exkurze tvého starého dobrého „lidového vozu kombi“ zvenčí a udělal sem si obrázek.
Dík za upozornění na 12V fukar, škrtám ze seznamu. S transformátorem napětí viz nápad autora vlákna zkušenosti nejsou? Holt teď aktuálně řeším podobnou věc na seznamu: co kdybych nemohl zmrzlou botu sundat a spěchal do práce…uměl bych to řešit?
22.01.2012 23:43:23 #16
>> #11, ivan, 22. 01. 2012 23:07:10
Brýle – to je docela zajímavá kapitola. Používám freeride brýle se žlutými cylindrickými (vypouklými) zorníky Cebe. Mají vnitřní gelovou vrstvu proti orosení a nahoře dva nastavitelné větrací otvory, které se dají i úplně zavřít (což není vůbec špatná vymyšlenost). Kromě toho sebou vozím ještě běžkařské brýle (Briko Dart Racing) se 3 páry výměnných zorníků, u kterých se dají stranice (ty plastové „fajfky“ za uši) páskem přes hlavu. Mohu tak použít téměř čiré zorníky (např. večerní lyžování), nebo naopak tmavší než jsou ty žluté u normálních lyžařských brýlí.
22.01.2012 23:44:37 #17
>> #14, Harry, 22. 01. 2012 23:24:57
Otužovat se, doma moc netopit, kvalitní péřové peřiny a celodenní akumulace jarního dlouhého slunečního svitu.
22.01.2012 23:53:11 #18
>> #15, Másin, 22. 01. 2012 23:39:53
Můj transformátor dává jen 150W, ale fén si vezme nejméně 10 x tolik. To by fén moc nehřál (pokud by to transformátor vydržel). Ale třeba nám někdo jiný poradí.
22.01.2012 23:56:38 #19
>> #17, Másin, 22. 01. 2012 23:44:37
Cakal som nejaku odpoved typu infraziarice na tuzkove baterky,no,za takuto radu asi ani euro.
23.01.2012 00:22:42 #20
>> #14, Harry, 22. 01. 2012 23:24:57
Do cca minus 8 uvnitř viz Másin, post 17. Velká péřová deka, spacák přes to, mikina s kapucí. Doma spát v části baráku, kde se netopí. Boty bezpodmínečně v teple, rukavice ideálně taky, přinejhorším u sebe pod dekou.*>>
Másin, 22. 01. 2012 23:39:53*
Jestli ho najdu, malý fén na 12V máš u mě, je tvůj, můžeš testovat.
>> #14, Harry, 22. 01. 2012 23:24:57
Tohle jsem hodně studoval před časem, kdy jsem skoro koupil Transportéra. Každé použitelné samostatné je drahé. A když si spočítám náklady, vyjde mi v zimě Frau XY s teplem, lyžárnou a kupou jídla (Másin ví – nechceš paštičky?) za 14 E výhodněji.
23.01.2012 11:12:15 #22
Ad transformator z 12V na 230V, kamarad mel v transitu fungoval vyborne dokud jeho pritelkyne nenapojila klasicky fen, jenom se z transformatoru zakourilo
>> #21, eel, 23. 01. 2012 10:33:34
Popravde bych si netroufl ani preparkovat auto v lyzacich…
Jak resite piti ktery nechavate v aute kdyz jdete lyzovat. Me to vetsinou zmrzne a pak kupuju na benzince novy…
Teoreticky by slo tahat thermotasku a ty „mrazici tablety“ nahrat na topeni.
23.01.2012 11:34:38 #23
>> #22, mr_tom, 23. 01. 2012 11:12:15
V autě nechávám termosku s čajem, kterou dávám ještě do nějaké další izolační vrstvy (batoh s náhradními věcmi apod.), zatím mi její obsah nikdy nezmrznul.
Zejména u dětí se mi osvědčily zahřívací gelové polštářky aktivované tím plíškem uvnitř.
23.01.2012 11:37:06 #24
>> #22, mr_tom, 23. 01. 2012 11:12:15
Dobrý vědět, ušetřil si mi litr. Tak už mě pak napadá snad jedině nohy k vejfuku, to bude smradu (nejen od ponožek).
Na jakýkoli pití stačí klasická termoska.
23.01.2012 11:55:27 #25
>> #10, Tom_, 22. 01. 2012 21:26:52
Je možné, že se zmáčkne v kapse. Každopádně ten sáček je extrémně natlakovaný. Čerstvý croissant se ti v kapse asi rozdrolí. Navíc ho před tím ještě musíš jít koupit.
>> #11, ivan, 22. 01. 2012 23:07:10
A co pitný režim? Když si vezmu jak dlouho mi ve vedru vydrží studená voda v Camelbaku, tak by v něm teoreticky mohla i nějakou dobu vydržet než zmrzne a na hadičku se dá koupit termonávlek.
23.01.2012 12:36:51 #26
>> #21, eel, 23. 01. 2012 10:33:34
„Zkoušel někdo řídit v lyžácích? :)“
Áno,jeden náš kámoš.O 2km nižšie havaroval.Ono vyrovnať šmyk v lyžiarkách chce trochu viac citu než skelet bežne poskytuje:)
23.01.2012 12:44:47 #27
>> #26, TNS, 23. 01. 2012 12:36:51
Mozno mal len privysoky flex. Keby ho mal okolo 10,tak by to mozno zvladol.
23.01.2012 12:49:11 #28
>> #26, TNS, 23. 01. 2012 12:36:51
S dostatečně úzkou a malou botou by to asi teoreticky jít mohlo. Dokonce sem slyšel o jedný slečně, která to údajně takle úspěšně praktikuje úplně běžně již několik let.
Sám sem to zkoušel jen v rámci parkoviště a velice pravděpodobně bych po 2km dopadl stejně jako tvůj kámoš.
Dobrá vychytávka proti nutnosti zouvat zmrzlý boty, sice ne zrovna levná, je instalace ručního řízení.
EDIT: co tenhle kousek ?
23.01.2012 12:55:46 #29
Dobrá vychytávka proti nutnosti zouvat zmrzlý boty, sice ne zrovna levná, je instalace ručního řízení. >> #28, Másin, 23. 01. 2012 12:49:11
Alebo sa dobre ozenit!
Edit./ale ani tato vychytavka nie je moc levna/.
23.01.2012 13:13:23 #30
>> #27, Harry, 23. 01. 2012 12:44:47
He,už si to po rokoch moc nepamätám,ale tuším to boli skialpy.*>>
Másin, 23. 01. 2012 12:49:11*
Vyskúšam to na priateľke,má také pidi-plugy?Ale dodajte auto,v našom sa bojí šoférovať aj v botách na opätku a prezúva sa do keciek.Cudzie rozfláka bez problémov:)
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.