Völkl Racetigery ktere vybrat?
15.04.2012 19:03:00 #1
Ahoj, po této sezóně jsem se rozhodl zakoupit nové lyže a vzhledem k mé slabosti pro firmu Völkl to budou buď:
nebo
Bohužel nevím pro které se rozhodnout /cena je mi putna/, ale zkušenost mám pouze s ‚SC‘ s poloměrem 13,6m na 165cm. Čistá slalomka SL má 13,1 – je toto vůbec možné poznat? Jezdím dobře a chci lyže na krátký onlouk max. strední. Bohužel v ČR jsou sjezdovky upravené tak jak jsou – tedy nevím jaký poloměr /tl. středu/ bude vhodnější či je ten pár mm rozdíl jedno? Tedy máte někdo zkušenost, která lyže dá větší ‚adrenalin‘ v oblouku? Lyžař jsem zlušený, za Vaše názory děkuji
PS: má smysl Power switch či je to v této lyži SC zbytečnost?
Používá to někdo? Imbus si mohu na kopec vzít, to zase jo
15.04.2012 19:39:52 #2
Pokud jezdis dobre, tak bych od Volklu vzal tyto slalomky http://zavodni-lyze.cz/…s-m2013.html . Power switch je podle me zbytecnost
15.04.2012 19:54:07 #3
A je tam nějáký rozdíl od SL, které jsem posílal? Krom nového ročníku?:-) Mají tam označení ‚R‘, tzn. ještě vyšší řada? Zase abych se na nich udržel v českejch muldách:-)) ale díky za info, maj i solidní cenu.
EDIT: Ted koukám mají o něco jinou geometrii – užší špičku a patu…No asi zůstanu u standard SL, todle bude už moc race:-) jen na tvrdší svahy
16.04.2012 14:04:41 #4
>> #3, kuzzzma, 15. 04. 2012 19:54:07
Rozdíl je jeden, možná i zásadní, a to v podložce pod vázáním:
– verze „R“ je s ověřenou podložkou Marker World Cup Piston Control a šrouby přichyceným vázáním Marker COMP 16.0 Eps
– ta druhá je s vázáním Rmotion 16.0 D white/red, které je uchyceno
v jakési plastové kolejnici přišroubované na lyži – viz tady
16.04.2012 18:51:43 #5
>> #4, ˘Ö˘Krab, 16. 04. 2012 14:04:41
Nebude to R znamenat Race – jako závodní lyže? Podle mě tam není rozdíl jen ve vázání, píšou že jsou to závodní lyže, takže by měli být trošku tvrdší?
16.04.2012 19:05:08 #6
Mno mam z toho Rka trošku ‚strach‘…jestli už to není na ikdyž dobré a sportovní ‚rekreační‘ lyžování příliš. Rozdíl ve vázání asi na většině kopců nepoznám, a tvrdší lyže by mohla být na škodu. Jezdil sem i Tigershark, z kterejch sem měl po pár sjezdech totálně vyklepaný nohy :DD
Tak a teď ještě koukám na web dovozce a tam píšou že SLka jsou na kratký a střední oblouk a SC PSi na krátky – a přitom mají o fous větší radius :_( mam v tom gulash :D
Ale díky za názory výše!
16.04.2012 21:10:48 #7
>> #5,
Martin12, 16. 04. 2012 18:51:43
Mohly by být tvrdší a nemusely. Potřeba vyzkoušet na svahu nebo je alespoň
osahat – pro klid duše.
>> #6,
kuzzzma, 16. 04. 2012 19:05:08
Rozdíl asi nepoznáš na kopcích, ale po roce používání ve vzniklé vůli
(jak rád bych se mýlil). R-motion je jen další variací na téma
systémových vázání, aneb jak na solidní plochou lyži dostat co nejvíce
co nejlevnějšího plastu (jak rád bych se zase mýlil). Zkrátka další
pokračování systémů IBC, IBX, MotionControl – či jak se to všechno
u Markerů jmenovalo.
(Jinak vítej ve zmateném světě marktingových blábolů, kterým se už ani
jejich tvůrci neodvažují doslovně věřit. Kde jsou ty doby, kdy SL obvykle
znamenalo pravou slalomku, SC pak odladěný slalomcarver.)
O úpadku kvalit fóra v tuto, lyžařsky nevlídnou, roční dobu
svědčí i to, že se do Tebe obratem nepustila banda ničemů, kteří by
tvrdili (a oprávněně), že kupovat si slalomky jako jediné lyže je
naprostý nesmysl.
Momentálně se zde uplatňuje zásada „každému soudruhovi, co mu po
zásluze náleží“.
16.04.2012 23:15:26 #8
Tak já mám v současnosti i obřačky, ale už mě trochu nudí Škoda že sem o těch
Rkách nevěděl dřív, moh sem je zkusit – jestli vůbec je kde? Tadle
kategorie asi ne, všechno končí v normal půčovnách max. tim SLkem. Mohu
se tě teda zeptat na názor /prtože o tom očividně víš/ v čem by MĚL
být u SL a SC rozdíl… Mně amatérovy nic neřekne pravá slalomka
/dokážu si představit/ a slalomcarver? /nedokáži
/ Znamená to o něco
pohodlnější? Širší možnost využití?
Ď
17.04.2012 11:29:49 #9
>> #8,
kuzzzma, 16. 04. 2012 23:15:26
Vím, že nic nevím. Bez vyzkoušení konkrétních párů zbývá jen
fabulace. Třeba se ozve někdo, kdo je jezdil. V důsledku stejně záleží
výhradně na Tvých pocitech.
SL by měla být nekompromisní v zahájení i ukončení oblouku, určena
výhradně po krátký oblouk na upravené trati, vyžaduje technicky čistou a
spíše razantní jízdu.
SC by mohla být odladěnou verzí, zpravidla se nejdříve sáhne do chování
ve výjezdu z oblouku, kde dovolí jezdci i nějaké chyby, popřípadě se
lyže trochu změkčí.
Ale může také jít charakterově i konstrukčně o úplně jinou lyži,
třeba s větším utlumením chování a s možností jezdit i po hůře
upraveném svahu (takový skoro allmountain), který si v opravdu krátkých
obloucích nebude bůhvíjak libovat. Což pro běžného jezdce nemusí být
až takovou ztrátou.
V rámci zmatení navíc výrobci značí všechno všelijak, spousta mezimodelů, mimokatalogových modelů a tak, takže se v tom nedá podle názvu jednoduše a s jistotou vyznat.
Nebo je to prostě tím, že Völkl nesleduji. Ale pokud máš další lyže, šel bych do těch R.
17.04.2012 21:45:19 #11
Nedávno som kúpil SC PSI 170 R14,8 a stihol som na nich stráviť dokopy 3 dni. Čo sa týka jazdných vlastností, ide o výborné lyže, ale lyže s tiahlom by som už nekúpil. Tiahlo síce v praxi naozaj funguje, ale doťahovanie imbusom je dosť o nervy a musíš dať veľký pozor, aby si tiahlo nenapol príliš, pretože môže dôjsť k poškodeniu lyže (vydutie materiálu na oboch stranách lyže v mieste doťahovania). Toto sa stalo aj mne a lyže sú teraz na reklamácii, tak som zvedavý, ako sa k tomu výrobca postaví. Teraz už viem, že som spravil chybu, keď som sa dal nahovoriť na tento typ lyží a preto ti ich nedoporučujem.
04.07.2012 23:21:52 #14
Výsledok reklamácie je tu. Neuznali ju, vraj to lyžovaniu vôbec nevadí. VOLKL ma sklamal na celej čiare. Po cca 130 km jazdenia a bublina materiálu (1 cm2) viditeľná na sklznici aj na opačnej vrchnej strane. Si neviem predstaviť, ako bude vyzerať po celej jednej sezóne, bublina sa bude len zväčšovať, resp. dôjde k prasknutiu. Našťastie s predajcom došlo k dohode, tak mi peniaze vrátil a lyže dáva do bazára. Neviete mi niekto poradiť niečo podobného bez tiahla aj od iných značiek. Môže to byť aj pretekárska lyža v cene do 600–700 EUR. Váhu mám 110 kg, štýl jazdy-extremnejšie náklony v rýchlych stredno krátkych oblúkoch, takže čistú slalomku určite nie. Čo som doteraz odskúšal, tak mi najviac sedia práve lyže 170cm/R 14,5 –15 m. Pred Racetigerom som mal VOLKL Unlimited AC TI 170/R14,8m. Na racetigeroch som sa inak cítil výborne. Oproti Unlimited mi neplandali konce lyží a preto boli ako prikované aj na prudkých svahoch, nepodklzovali. Vedia inak náramne dobre unaviť a o to mi na svahu ide. Za odpovede vám vopred ďakujem! >> #11, peterVR46, 17. 04. 2012 21:45:19
29.10.2012 13:18:23 #15
Zdravím,
také zvažuji Volkl Racetiger SL (sezona 10/11 nebo 11/12). Lyžuji lepší průměr, v půjčovně jsem je srovnával ještě s Rossignol Radical 9 SL a Head Supershape Titanium, ale obě mě narozdíl od těch Volkelu dost trestaly (kopaly) za chyby:)
OTÁZKA: V jaké délce by pro mě byly ideální (univerzálnější)? Měřím 174cm, váha 70kg.
Do délek konče 160 mají krojení 117–66–98 a 165 mají 120–66–101 (není to na mě už moc dlouhé)?
Díky za radu P.
29.10.2012 18:15:06 #16
Zdravím, leta jsem jako profesional-instruktor v IT, i zde jezdil Voelkl,
učil na Voelkl , soukromé obřačky R21m mám head=holčičí- pro místní
rejpaly , obřačky Voelkl
jsem „spotřebovával“ 2 páry in Sezon -převážně ohnutí titanalu ve
předu- vždy ve špatně najetém korytě
, vždy bez možnosti
reklamovat,většinou to byly modely WC stock race-spotřební zboží sandwich
stavby- slušné kvality pro závodníky na jednu sezonu-s tím jsem je
i kupoval-dnes už jsem mimo „obří“ soutěžení
… Takže k Vámi
poptávané SL …,kterých mám za posledních pět sezon 6 párů- všechny
drží a jsou doma
,
nejlepší, nejrozumnější mixem vlastností vždy byly běžné komerční SL
tzn nejvyšší komerční řada /většinou byly velmi stabilní i ve
středním a delším oblouku , v testech to tak ivycházelo pravidelně,dokud
se účastnili … – nej -jdu se podívat na půdu- asi model 2007,pak mám
následně model M.Pranger FIS WC výběr- následující sezonu po jeho
vítězství MS- přetvrdá to pracovní fošna fis konformní…, na který je
potřeba hoodně makat, nic neodpustí , ale na stříkaném tvrdém
hnusu-pardon sněhu -drží víc a dá i výrazně rychlejší delší
oblouk,pod zátěží nad 100kg, nicméně není to ani pohodová lyže…
Nedoporučuji SC=slalomcarvery/nejsou špatné ,jen měkké a na stříkaném
tvrdosněhu trochu povolují-odskakují / také a zásadně NE PSi a podobný "
přenastavovací" píč.viny, ani slalom carvery dalších pseudo názvů
s větší šíří pod botou .A a dávám za pravdu , a ne poprvé
„Krabovi“, žádný umělý
hmotičky -kolejnice pod vázáním-nedělá to dobrotu,hejbe se to po sezoně-
myslím, že komerční SL nejvyšší řady splní „krátkoobloukaři"co
očekává, podstatné bude ještě následné "ošetření“ tuning hran se
strukturou a nepřehnat to … garf P.S. mám ještě hoodně staré komerční
voelkl P40SL 178cm- ano černo žluté ,s plastovými raily a vysokou racecarv
deskou, učil jsem na nich tolik a tolik let
, že už nesmí na
mašinu-prosvítá vše, hrany už jen rukou, ale když musely vynuceně vloni
po ledu na černé ve špindlu, nezklamaly ,a na ledu drží… jo kdyby
byly nové…
29.10.2012 18:41:59 #17
>> #15,
P_Cherry, 29. 10. 2012 13:18:23
myslím si, že pro Vás ideal je Voelkl SL 165cm, délky se nebojte ,mimo váhy
oblečen s botami to
tedy bude cca 80kg , dynamicky sportovní jízdu uvádíte sám , tak jsou 165cm
univerzálnější-není co řešit …, a svezete se jak na tvrdu ,tak i na
příp jarním šlechťáku,jsou to „samotočky“ a delšího oblouku se
taky – vůbec nemusíte bát-samozřejmě s ohledem na rychlost a terén …
vždy je to o umu, zkušenostech…
jistí vědí , že jsem na slalomkách voelkl 165cm s váhou přes sto dal
racecarv přes 80km/h i vynucený offpist/mimo sjezdovku/ ve více než 50cm
čerstvého nového sněhu , sklonu více než lavinového in Tyrol a pod
dozorem „velmi zkušeného“ šéfa… a jsem v poho a naživu- netvrdím
,že je to k tomu určeno
zdravím
garf
29.10.2012 18:53:39 #18
>> #15, P_Cherry, 29. 10. 2012 13:18:23
A povedztě mi Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým „slalomka a aby byla univerzální.“
Těžko radit jaké lyže vybrat, aby byly „pro tebe ideální“. Když ani nepíšeš jak je chceš používat.
29.10.2012 20:04:32 #19
>> HonzA_, 29. 10. 2012 18:53:39* hlavně v klidu a
,seriozně
, přece,
pseudo kolego HonzA
,
tazatele na délku slalomek /když chce slalomky-což uvedl a napsal !!! / za
otázku nebudete přece trestat
?.....zjevně Vás to irituje a není to ani pro Vás Kefalín,takže
neurážet… jen se dotázal na vhodnost délky slalomky-kterou si sám
vybral,kterou chce takže ,tak …
Garf
29.10.2012 20:09:53 #20
>> #19, garfield, 29. 10. 2012 20:04:32
Garfe, já jsem naprosto v klidu a nikoho netrestám a ani mně nic neirituje. Ale když si přečtu, že někdo vybírá slalomku (tedy poměrně úzce specializovanou lyži) a současně jí chce univerzální. A proto se ptám, k čemu že to tu lyži vlastně chce. Protože by mu možná vyhovovala nějaká úplně jiná. A to, že si ji vybral sám, ještě neznamená že vybral dobře. Možná ano, možná ne.
29.10.2012 20:35:35 #21
>> #20,
HonzA_, 29. 10. 2012 20:09:53 Já si Sl- ani
nevybral…, ani SL vcelku nepreferuju , povětšinou totiž jezdím na K2 Apache recon-délky
dostatěčné, hlavně dle sněhových podmínek,pro mne zatím ideal do všeho,
co mi terén a počasí nabídne
, na tvrdou rovnou jarní pistu jistě obřačky:-P …
Ale když někdo chce a poptává slalomky Voelkl Racetiger ,ať má
slalomky,je to vynikající lyže… ale tvrdit, že to na slalomkách
nejde-střední radius – je nesmysl, zvlášť a spousta bejvalejch profíků
kupuje 170cm slalomky právě pro "určitou"univerzálnost… a opět
netvrdím pseudo kolego, že by se nenašla v nepřehledném a velmi širokém
výběru lyží ,pro daný účel možná lepší varianta lyže , samotočka Voelkl SL, je ale
namístě
a tak nenazýváme urážlivě tazatele „Kefalínem“ a nesnižujeme se k pohrdání těmi, co se ptají a chtějí obecně jezdit na slalomkách např v tomto vlákně Voelkl SL , abych se vrátil k tematu , páč jináč, jsme co? vojín HonzA- OT… Garf
29.10.2012 21:01:44 #22
>> #15, P_Cherry, 29. 10. 2012 13:18:23
165cm bych taky viděl jako ok. V delším oblouku vedou RACETIGERY řekl bych ze všech slalomek nejlíp,jinak Garfield je popsal celkem přesně a určitě ber jen čisté SL bez štelovacích hovadin.Akorát mi není moc jasný že tě ROSI a HEAD kopaly a VOLKL ne, mělo být spíš naopak a především SUPERSHAPE je rád že se dokáže z průhybu zpět narovnat,natož aby kopal,takže snad si neměl půjčený nějaký hodně vyžvejkaný mrchy.
30.10.2012 15:01:34 #23
Díky za postřehy. Tou univerzální slalomkou:) jsem myslel točivější lyži, která by mi ale také občas umožnila přirozenej carvovej střední oblouk (dosud jsem měl staré obřačky Volkl s radiusem kolem 17m, což na mě bylo zbytečně rychlý a málo točivý).
Na Racetigrech se mi prostě dobře jezdilo. Takže vlastně teď asi hlavně řeším délku 160 / 165 versus krojení 117–66–98 / 120–66–101. Při 174cm mi pocitově přijde 165 moc (má výhody, že bude špička a patka o něco širší)?
Jo a tím kopáním od ROSI a HEADU jsem měl spíš asi mysli ,,kousání´´ při nedokonalém provedení přechodu z oblouku do oblouku ve větší rychlosti.
Čisté SL tedy tyto:
Kupodivu se mi víc líbí starší 10/11, novější 11/12 má zase boční výstuže…
30.10.2012 19:23:44 #24
>> #23,
P_Cherry, 30. 10. 2012 15:01:34 Ta širší a
delší 165cm má větší krojení a bude stejně točivá a
přitom příjemnější/ a určitě univerzálnější/ třeba na zvlněný
-boulovatější terén k odpoledni sjezdovkové jízdě ,nebo mírně hlubší
čerstvě napadaný sníh na pistě , taky sjede lépe jarní rozměklo , když
se „zapomeneš“:-P
nahoře na sluníčku:-) , jinak pravda je, že abys přikrátil oblouk na
rovné tvrdé pistě na nebo pod radius, musíš přitlačit,to platí obecně
pro všechny slalomky …
určitě komerční Voelkl Sl = pohodová lyže,pověstný držák na ledu, a
spolehlivý držák na leta, i při strojovém servisu typu Montana… standard
hrany 88/0,5 +varialní struktura double Mc , seřídit canting na botách at
jedou lyže čistě po plochách, potom jedou rovně a nekmitají, ani při
rovné rychlejší jízdě po spádnici…
P.S. kratší lyže např SL je náročnější na předozadní rovnováhu-
dobrý trening na slalomky ,je půjčit si na 2hodˇky „šorty“=
snowblades…, ještě náročnější bigfooty Jinak SL lyže se
„kouše“ a případně „kope“ podle /samo / techniky jízdy lyžaře
o tom žádná
,ale taky
a někdy hlavně podle „naladění“ spodku lyže =tuningu hran, a také
postavení lyží na plochu/hranu – myšleno postavení nohou-"canting"boty
… takže při testování jakékoliv lyže vždy zjistěte ,jak je
"spodek"naladěn…to je základní a cenná informace od testovacího centra,
2páry stejných slalomek,– mohou být úplně odlišné v chování na
svahu, taky je to problém některých testů lyží…
Jinak jdu taky /objednáno/ do novejch komerčních Voelkl Racetiger
Speedwall Slalomek 170cm/R14m …nejsem o moc větší, jen trochu těžší
, a barvou mi půjdou
k očím,radius 14m OK ,a delší právě pro mírně větší
univerzálnost…
30.10.2012 20:41:27 #25
>> #23, P_Cherry, 30. 10. 2012 15:01:34
Tož pak 165 cm. Ale stejně si myslím že vlastně chceš úplně jinou lyži. Akorát to ještě nevíš. Ale možná časem…
30.10.2012 20:44:25 #26
>> #24, garfield, 30. 10. 2012 19:23:44
„Jinak jdu taky /objednáno/ do novejch komerčních Voelkl Racetiger Speedwall Slalomek 170cm/R14m …nejsem o moc větší, jen trochu těžší , a barvou mi půjdou k očím,radius 14m OK ,a delší právě pro mírně větší univerzálnost…“
Žlutý !? Vážně?
30.10.2012 20:56:43 #27
>> #26, HonzA_, 30. 10. 2012 20:44:25 Aby som trochu bránil garfielda. HonzA tie lyže robia aj modré.
30.10.2012 21:22:38 #28
>> #27,
orim, 30. 10. 2012 20:56:43 V poho, „dědeček“
HonzA
už hold netuší a
nestíhá, a právě předvedl , co ví o letošních komerčních slalomkách
Voelkl, hlavně ,že"fšem" a „fšude“ zasvěceně a odborně radí
… berte to jako příklad
jeho obecné kompetence někomu radit
..
to:HonzA
- modrá je skutečně dobrá…

30.10.2012 22:40:17 #29
>> #28, garfield, 30. 10. 2012 21:22:38
OT: Ty si naopak práve predviedol,ako si zorientovaný na tunajšiom fóre. Už dlhú dobu si pletieš HOnzu a HonzU.Aspoň pokiaľ viem,HonzA dedkom nie je:)A HOnza do ktorého by si si asi rád rýpol už na fórum nechodí.Hádam aj rok.
31.10.2012 06:35:34 #30
>> #29, TNS, 30. 10. 2012 22:40:17
Tak, a teď si to pokazil. Už dlouho se bavím tím, jak si mně Garfield plete se svým domnělým úhlavním nepřítelem HOnzou. A to teď asi skončí, škoda.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.