Boty pro instruktora
14.11.2012 20:52:14 #1
Zdravim, tak jsem neodolal a i pres to, ze lyzovanim ziju a vim o nem vice nez dost, tak i ja potrebuju poradit. Jsem lyzarsky instruktor, lyzuji cely zivot a mam toho uz hodne za sebou. S lyzema problem nemam, ale nejak mi posledni dobou nedochazi, proc NEEXISTUJI boty pro lyzarskeho instruktora nebo pro velmi pokrocileho lyzare?? Proc se boty delaji stale stejne a stejne spatne? Proc cpou klinek dozadu, kdyz ma byt vepredu? Proc se delaji jen silene mekke papuce a pak az zavodni boty, ktere nemohu mit kvuli sirce. Jak to delaji zavodnici se sirokou nohou? 97/98mm jeste snesu, ale 95 uz ne. Vse jsem zkousel i v praxi. Proc jsou komercni boty VSECH znacek tak strasne mekke ve fexi? Je pravda ze jsem vetsi 198cm a tezsi 95kg, ale prece pro me musi existovat bota. Uz jsem to resil s tolika lidma v oboru a zkousel snad vse co je, ale proste bud je to DESNE mekky, nebo se v tom neda vydrzet ani minutu. Proc neexistuje aspon castecne pohodlna bota pro instruktora, ktery v tom potrebuje byt cely den(rozepinani prezek po kazde jizde je samozrejmost) abych v tom citil aspon trochu nohu v mrazu a zaroven abych si nepripadal jak na telemarkach kdyz trochu chytnu muldu nebo se do toho vic opru… Uz jsem z toho nestastny, Fischer Vacuum 150 jsem nezkousel, ale pry je take mekka jako ostatni komercni boty. Kamarad mi rikal ze v US mel boty nezname znacky(nake freeridovky) a pry byly tvrde jak kamen ve felxi a pritom pohodlna vypolstrovana boticka ve ktere nebyla zima. Nevi nekdo co by to mohlo byt? Nebo naka jina rada? Diky
15.11.2012 07:32:05 #2
Už jsem to tady jednou psal,ale jsem tak spokojenej,že to klidně napíšu
ještě jednou,všechny problémy s velikostmi a otlaky či jednou botou
větší ,nebo menší jsem vyřešil tvarovanou vnitřní botičkou a vložkou
jen pro příklad viz. odkaz http://www.ortopedicke-pomucky.eu/…zarske-obuvy .Já jsem
si to nechal dělat v Brně v Montáně.Dost často mně taky mrzli nohy a tak
jsem si tam nechal přidat ještě vyhřívávání,celá tahle sranda vyšla
asi na 15 000 + nový boty(Dallbelo axion ),které mají středovou přesku
,která zabranuje posunu nohy.Takže od té doby co mám tyhle boty,už mi
zbývá jen se naučit lyžovat
15.11.2012 07:55:01 #3
>> #1, Joukr, 14. 11. 2012 20:52:14
Tak tohle je pro mě hodně ojedinělá stížnost. Nepohybuju se sice mezi učiteli lyžování, ale oni se pohybují mezi námi a já si neuvědomuju, že bych takovou kritiku zaregistroval. Co tvoji kolegové, taky přece v něčem lyžují? Mezi těmi pár desítkami tisíc učitelů po celém světě přece jsou taky vysocí (i vyšší) a těžcí (i těžší) a nakonec tvoje parametry 198/95 zase nejsou nijak gargantuovské.
Opravdu je celá komerce dneska „jako papuče“? A jestli pro tebe ano, zkoušel jsi některé co nejtvrdší dodatečně prošroubovat? Zkusili jste „ s tolika lidma v oboru“ vyztužit chlopně nanýtováním druhé vrstvy plastu, případně i komín?
V čem tedy lyžuješ? Co teoreticky nejtvrdšího jsi zkoušel?
Že jsi v plugu „nevydržel ani minutu“ je přece normální. To, že se sejde tvar tvé nohy s vnitřním prostorem plugu, je vzácnost a vlastně špatná zpráva: vždyť optimální prostor pro nohu se má teprve individuálně vytvořit. Opravdu tě kvalitní botař nedokázal do plugu umístit? Se 198/95 coby Slovan (předpokládám) máš asi dost velkou nohu, tedy botu nejspíš 28,5 = cca 325 a ta nemá 95 mm, nýbrž okolo 100 mm, takže úpravami se dostaneš na podstatně víc.
Měls přitom pořádnou individuální vložku, která chodidlo podepře, podrží a nevolí mu tolik se pod zátěží „rozplácnout“?
Mráz v pracovním procesu bych řešil vyhříváním, boty jsou přece tvůj pracovní nástroj. A pohodlné budou tak, jak se na nohu upraví. Pokud by byla jen trochu šance, možná by to stálo za aftermarket botičku – Intuition, Zipfit, snad Sidas, nebo něco ručně ušitého (Strolz, Auer, Leitner, Heierling a pár podobných).
Americká freeridová bota by mohla být nejspíš od Fulltiltboots, ale vůbec mi ani k nim, ani k freeridu nesedí to „tvrdé jako kámen“. Předpokládám, že uhlíkové Dodge za 1500 /edit/ USD to nebyly a Daleboot (stejně sídlí v Kitzbuhelu) zase vyloženě tvrdou botu nemá.
Teď je zase s odpověďmi řada na tobě.
15.11.2012 15:10:23 #7
>> #3, ivan, 15. 11. 2012 07:55:01
Dobra odpoved. Predpokladam ze jsi Ivan Sosna, tak se vyznas… No bohuzel je to tak. Ostatni kolegove maji taky podobne problemy, ale pouze ti u kterych se sejde nadprumerna lyzarska vykonnost s nemalou vyskou a vahou… Racestock je proto pro nas idealni lyze jen ty boty jsou problem. Vetsine staci nejvyssi komerce, a par jedincu zkousne plugy. Ale je nas par co nevime co a jak. Vlozku s klenbou samozrejme mam uz leta. Boty jako Strolz, jsou tuzsi, ale jsou spise pro lidi s nejakou anomalii, coz ja zaplatpanbuh zatim nemam. Zatim jsem jezdil vzdy v komercnich botech s tim ze jsem si parkrat zkousel plugy, ale v tom jsem opravdu nevydrzel, ikdyz mi velikostne byly… Ja opravdu potrebuju v te bote byt cely den a kazdy den a musim v ni dlouho stat, slapat nahoru dolu, jezdit v pluhu atd. Ale potrebuju i neco v cem muzu jet svizneji a spolehnout se na to v rozbitem terenu. V soucasne dobe mam Lange WC130, ale to je opravdu trapeni, nedejboze kdyz je nad nulou… No a pridavani sroubu uz jsem take resil, ale „botar“ mi rekl, ze uz tam dva srouby jsou a neni tam uz kam co sroubovat… Mozna jsem jeste nenarazil na kvalitniho botare, ktery by me dokazal pohodlne umistit do plugu jak pises. To se mi libi… Ja ale bych rad tu boticku trosku vypolstrovanou, i kvuli zime. Topeni je blbost, to vsichni vime. Clovek si na to zvykne, a pak mu je zima porad… Tu americkou botu nevim, byla to jen nejaka informace uz pred par lety a buhvi jak to bylo s tou tvrdosti. 3 prezkove Dalbella, o kterych se zde pise, jsou pry moc pohodlne a stale dostatecne tuhe v nakleku, jsem take zvazoval, ale pouze 3 prezky??? Mozna bych zkusil i ty F. Vacuum, vim ze se tu o nich psalo, ale je to dost draha sranda s tim ze to stejne bude po sezone jak snehule… Kazdopadne diky, rad uvitam dalsi nazory a rady…
15.11.2012 23:07:07 #8
>> #7, Joukr, 15. 11. 2012 15:10:23
Obávám se, že si v pár věcech nerozumíme.
Nepsal jsem o botách Strolz, nýbrž zmiňoval možnost lepších než standardních botiček. Některé dokážou být sice tenké, ale přitom přijatelně teplé (Zipfit – vliv korku).
Dodatečné šrouby do bot: nemyslím obsadit oba otvory u Lange nebo Atomic (tři u Headu), nýbrž prošroubování/snýtování spodku skeletu s komínem vzadu po stranách, až 2×2 spoje. Podobně jako to mívaly tuším do posledního plugu San Marca.
Také jsi nijak nereagoval na můj dotaz, jestli jsi zkoušel „vyztužit chlopně nanýtováním druhé vrstvy plastu“, případně vyztužit zevnitř dodatečným plastem i vršek komínu kolem dokola. To jsou sice ne běžné, ale v botařině standardně uváděné metody. (Mám např. skoro 20 let starý manuál Lange, kde je to uvedené.) Jakkoli platí stará zásada, že změkčit lze, vyztužit ne, do určité míry se tak často pomoct dá.
Pokud ale je měkký spodek skeletu (při záběru do nákleku se skelet s druhou přezkou hýbe), je to takřka ztracené, vyztužený komín takovou spodní bačkoru o to víc deformuje. Nějaké připlátování zevnitř na nártových chlopních bych si sice snad představit dovedl, ba i plech zvenčí, ale to už spíš fantazíruju. Kromě toho lokální vyztužení nenahradí žádoucí homogenní tuhost celkovou. Na 3přezková Dalbella zapomeň, jejich (a Flexony, Fulltiltboots) třídílná „cabrio“ konstrukce už z konstrukčního principu nemůže zajistit pořádnou tuhost, naopak. Scorpiony platily za hodně tvrdé boty, ale jestli také ne-plugy, nevím.
Uznávám, že trávit 100+ učitelských dnů v byť špičkově udělaných plugách vhodné není.
Nejspíš bych na tvém místě zkusil ty nejtvrdší semiplugy Lange 97 mm a uvažoval o úpravách. Nebo ty Fischery, ale nevím, jak by se vacuplast tvářil na výše uvedené metody úprav.
17.11.2012 11:33:22 #9
>> #8, ivan, 15. 11. 2012 23:07:07
Ivane dik moc!Jen nevim, coz je mozna v me branzi „trestuhodne“ kde takoveho botatre najit, ktery se neboji a hlavne vi, kam sroubovat dalsi srouby a pripadne nytovat dalsi plasty…
17.11.2012 12:38:09 #10
>> #9, Joukr, 17. 11. 2012 11:33:22
Jestli on nebude problém v tom, že chceš lyži slalomku, na které budeš moci jezdit obřák. To tady už hledalo hodně lidí a nenašlo. a chtít pohodlnou botu, v které budeš v pohodě chodit celý den, plužit a pak do toho šlápneš na ledu – není to to samé?
17.11.2012 13:04:00 #11
>> #10, Martin47, 17. 11. 2012 12:38:09
Nerozumim. Proc bych mel na slalomce jezdit obrak? Mam 5 paru lyzi a kazdy par je urcen na neco jineho. Slalomka se uz do vyberu nevesla pred par lety. Na co takova lyze? Nechci pohodlnou botu, ve ktere mohu chodit cely den a slapat do toho na ledu. Nic takoveho neexistuje. Mam stare L. WC120 na uceni, ale neda se v nich lyzovat. Mel sem Dobermanny 150 asi jednu sezonu, ale v tom se da dat jen par jizd a tim to konci. Ja potrebuju tuhou botu ve ktere vydrzim cely den. Ano zni to jako kompromis, ale prezouvat na kopci se nebudu a ani to nejde. Radsi pujdu cestou kompromisu, nez trpet jak Hus ve sveraku co ma misto boticky ponozku… Ale prece musi byt komercni bota, co me trochu podrzi, protoze jinak opravdu clovek vysi v jazycich a nejde z toho ven. Lze to videt u spousty lidi… Proto jsem napsal o radu sem, protoze se treba najde nekdo kdo ma obdobny problem…
18.11.2012 00:31:52 #12
>> #9, Joukr, 17. 11. 2012 11:33:22
Hele, proč já začínám mít dojem, že jsi v životě u žádného pořádného botaře nebyl? Plugy? „V tom se da dat jen par jizd a tim to konci“ – není to sice bota na celodenní učení, ale taky ne jen na pár jízd.
Nebudu to tady už zase rozebírat, napsal jsem toho o tom dost. „Pár jízd“ není ani standardní cca 2,5hodinový trénink, ani soustředění s 2 fázemi na sněhu. Také existují firemní testéři, vesměs bývalí závodníci, kteří někdy až dozblbnutí kroutí jízdy kolem dokola, aby procedili nabídku sjezdovek a superobřaček. Jak to, že tihle vydrží víc než „jen pár jízd“?
Nejjednodušší je vyztužit proužky plastu chlopeň 3. a 4. přezky pod hřebenem – jakýmkoliv plastem, ideálně to odříznout z nějaké staré vyhozené boty. Ani to zkusmo nemusíš nýtovat, stačí oblepit páskou a sledovat, zda a jak to mění tuhost dopředu. Podobně snadné je vložit nahoru do komínu plast. I tam můžeš napřed jen oblepit, poté klidně prošroubovat.
Prošroubování skelet – komín po stranách je na psychiku trochu náročné, ale když to uděláš v místech dostatečně tlustého plastu, mělo by to fungovat. Tohle jediné by si mohlo říkat o botaře, potřebuješ k tomu Einschlagmutter (česky je snad „narážecí matka“) – takovou, jaká je vevnitř skeletu v cantingových kloubech, a do ní vhodný šroub.
Ty první věci zvládne průměrně šikovný lyžař – kutil. Všechno by měli levou zadní zmáknout všichni ti, kdo se dneska prezentují jako velcí bootfitteři.
Nebo si to zajeď udělat u Leitnera. Nebo k jiným dobrým, viz též pár jmen z mého příspěvku výše.
Hele, jako mladej jsem zažil módu jettování. To chtělo boty s pořádným spojlerem, jaké u nás tehdy nebyly. Takže pro přítelkyni jsem vzadu rozpáral její tehdy ještě kožené přezkáče, vsadil z plastu vytvarované opěrky, nalepil nějakou pěnovou hmotu, potáhl koženkou, sešil a celé to spojil dohromady. Ta bota tehdy neměla vyndavací botičku, takže se musel žiletkou udělat kratičký vertikální řez do polstrování, udělat otvor skrz botu, protáhnout šroub, sešroubovat. Makal jsem na tom tři dny a fungovalo to. I sobě jsem si spojlery dělal, snad dokonce z hliníku, ale tam si detaily už moc nepamatuju.
Neexistoval na to návod, nebyly zkušenosti, ale šlo to. Nepíšu to proto, abych se vytahoval, ze servisování a oprav lyží jsem si nakonec živobytí neudělal, ale abych tě povzbudil k troše experimentování.
Buďto vem ty staré Lange a zkus s nimi něco udělat, nebo vyraž za Leitnerem a podobnými a dělání přenech jim. Máš pravdu, že sis zatím nikoho nenašel, je v tvé branži na pováženou, řečeno velmi kulantně.
18.11.2012 07:41:41 #14
>> #11, Joukr, 17. 11. 2012 13:04:00
Proč by ses musel přezouvat na kopci? To ta vaše škola nemá žádné zázemí? 5 párů lyží, každý na něco jiného, po kopci taháš?
18.11.2012 08:00:29 #15
>> #14, Boryš, 18. 11. 2012 07:41:41
Mě už dlouho vrtá v hlavě, proč si prostě nepořídí dvoje boty. Má patery lyže, tak proč ne jedny boty na volnější ježdění a jedny plugy?
18.11.2012 11:03:23 #16
>> #12, ivan, 18. 11. 2012 00:31:52
>> #14, Boryš, 18. 11. 2012 07:41:41
>> #15, Navvy, 18. 11. 2012 08:00:29
Proto jsem vahal zda na toto forum chodit. Rekl mi o tom kamarad instruktor, ale ze s tim nema dobre zkusenosti… Ivan je zde znam jako odbornik, ale take si neodpusti narazky. Ja znam tato fora ze zamori a tam je to spise jako „good luck“, „try this“, „sorry man I dont know“… Tady mi prijde ze kazdej trouba chce prispet svym nazorem a pritom spis chce rypat a shodit jineho nez aby se snazil pochopit a poradit… Takze Ivane u botare jsem byl mockrat, mel jsem Dobermanny dost vytlaceny na ruznych mistech a zbrouseny vnitrni kopyto, abych byl niz atd. Boticku jsem mel proderavenou na pravem kotniku a par molitanovych krouzku na vnitrnich kotnicich tez. Mival sem duckt tape a alu folii pres spicku vnitrni boticky, pak vyhrivani(na nic) a pak kobercovou pasku… Proste jsem v te bote nevydrzel dele jak 2 hodiny. Tech „par jizd“ bylo mysleno s nadsazkou… To nemluvim o tom, ze v parku nebo ve freeridu to bylo uz moc tvrdy… Takovy boty nechci, a tech par desetinek v branach me nezabije…
Skola ma zazemi dole ve meste, ale ani tam bych si nemohl nechavat druhe boty. Je to nobl kancl, ne botarna. Je to prece nesmysl se prezouvat. Rano trenink v branach a pak du na dve hodiny do pluhu a po obede treba boule. Kde a jak a proc se prezouvat? Tri pary lyzi mam na kopci ve skrince. Prehodim za 5 vterin. Co je na tom nepochopitelne.. Lyze na chozeni mam dole doma a velky freeridovky si beru, kdyz hodne nasype. To je snad logicky. Cela podstata meho dotazu je v tom, ze napriklad holce instruktorce ktera je na tom lyzarsky podobne jako ja, ty komercni Lange RS 140 bohate staci a pritom je to pohodlna bota, kterou ma celej den kazdej den na noze. Jenze ja jsem o 40kg tezsi a o 35cm vyssi, coz uz ta bota nedava… V nicem jinym to neni..
Kazdopadne Ivanovi diky, venoval mi cas a poradil mi.
18.11.2012 13:04:10 #17
>> #16, Joukr, 18. 11. 2012 11:03:23
…Proto jsem vahal zda na toto forum chodit…
Tak promiň.
Mi jen vrtalo hlavou, proč neřešíš dvoje boty, protože si laicky myslím, že tvé požadavky nejsou jedněmi botami řešitelné. Nebo jen s kompromisy, které podle toho co píšeš nejsou pro tebe akceptovatelné.
Netušil jsem, že lyžařská škola nemá někde ve středisku zázemí pro instruktory, že ti musí celou dobu být na svahu. Pohybuji se jen v Česku a tady většinou mají vždy nějaké centrum, kde si instruktoři přebírají žáky, kde mají uskladněné své propriety, kde si dají kafe.
18.11.2012 14:20:16 #19
>> #18, Joukr, 18. 11. 2012 14:01:42
Na ledovci jsem bez nejmenších problémů lyžoval v plugách Dob.150 pět dní za sebou 6 až7 hodin denně a nijak jsem nestrádal. Chápu, že to urazí tvůj útlocit ale nedá mi to. Nejsi třeba moc změkčilej? To je vcelku obecný problém dněšních mladých lidí. Poradím ti ale. První den lyžování v sezóně si musíš dát mezi zuby kousek dřeva a prostě to vydržet. Bolí to. Hrozně a každého, potíme se, skučíme, nadáváme, brečíme… Každého to ale časem bolet přestane a pak už se nic neděje. A věř, že je to v plugách dobře upravených na míru jen otázka pár hodin. Masochisti jako já ten proces urychlují tím, že boty nerozepínají a jezdí první jízdy zásadně na vleku. Za dvě, tři hodiny to odezní a je pokoj na celou sezónu. A alespoň víme co si naše ženy užívaly při porodech a víc si jich vážíme.
P.S. kromě změkčilosti taky postrádám víc nadhledu a smyslu pro humor. Musí to být hrozné brát všechno vážně. So sorry and be happy – to abych se taky trochu přiblížit pokrokovému světu.
18.11.2012 14:36:38 #20
>> #16, Joukr, 18. 11. 2012 11:03:23
Taktiez nemam pocit,ze by Ti tu niekto chcel skodit,alebo Ta zosmiesnovat.Vyzera to akoby si sem prisiel uz svojim sposobom medialne spracovany.Chalani sa Ti snazia poradit podla svojho najlepsieho svedomia.Ze Ty to vidis inak?
No,to je pre nich odmena od teba.Neviem ci ich to potesil,snad hej.
caute Harry
18.11.2012 21:45:42 #21
>> #16, Joukr, 18. 11. 2012 11:03:23
Jen tak z mých zkušeností: Plug jde v pohodě vytvarovat tak aby nikde bodově netlačil,jen celoplošně táhnul,pak v něm lze lyžovat celé dny,nutno vybrat co nejlépe padnoucí skelet,s tepelným komfortem je to horší,u mě třeba do cca –15ti ok. Pociťově nejtvrdší komerční bota co jsem zkoušel byla Dalbello Skorpion. Třípřezkový Dalbello krypton je opravdu velmi pohodlný,přitom velmi na těsno padnoucí a ve verzi Pro i řekl bych dostatečně tuhý. Řekl bych že pokud budeš chtít jen jedny boty budeš muset z něčeho ustoupit,protože závodní bota,celodení komfortní lyžování za všech hlavně tepelných podmínek,park a freeride nejde moc dohromady. Na kolik si schopen využít flexi plugu?
18.11.2012 23:40:42 #22
>> #16, Joukr, 18. 11. 2012 11:03:23
Myslím, že se Tě tu nikdo nechtěl dotknout. Prostě jsme všichni vycházeli z toho co popisuješ. Já se zamýšlel nad tím jestli by Ti nepomohly dvoje boty. Na běžky je to normální a znám pár lidí, kteří mají více bot i na sjezdové lyžování. Dokonce si myslím, že by to tak mělo být, ale na sjezdové lyžování odborník opravdu nejsem.
19.11.2012 13:04:45 #23
>> #19, Martin47, 18. 11. 2012 14:20:16
Maritine diky za radu, zkusim byt tvrdsi.. A beru to s humorem, protoze
tvuj prispevek ani jinak brat nejde. Neznam te, ale nejsem si uplne jist, zda
vis o co jde. Spis mam pocit, ze bych mel radit ja tobe…
Zavodil jsem dost dlouho na
to, abych o tvrdych botech a bolesti v nich vedel dost… Vis ty neco
o 250 dnech v roce v lyzacich? Ale v pohode, opravdu to beru
s nadhledem
19.11.2012 14:10:53 #24
>> #23, Joukr, 19. 11. 2012 13:04:45
250 dnů ročně v lyžákách, dlouholeté závodní zkušenosti, profík instruktor…a nevíš si rady s botama? Nechápu.
19.11.2012 15:20:14 #25
>> #23, Joukr, 19. 11. 2012 13:04:45 Zavodil jsem dost dlouho na to, abych o tvrdych botech a bolesti v nich vedel dost…
Nechci se te nejak dotknout, ale asi tebe, potazmo tve boty nekdo od malicka
zanedbaval a ty sis nasledne o nich vytvoril zcela mylny nazor. Plugy nikdy
nebudou sedet napoprve, mozna vyjmecne a dle me je to pak prilis velka bota.
Taky jsem jezdil zavodne a nechapu, proc by plug mel nekde tlacit. Ze si je
musim povolit po ostre jizde je pusty fakt dany tim, ze si je utahnu temer co to
jde a tim padem trosku (nekdy trosku vice) omezim krevni obeh. Po zavodeni jsem
take jako ty zacal ucit a trenovat a presel na mekci boty, ale postupne jsem se
opet vratil k plugum. Ted v nich budu ucit a trenovat uz devatou sezonu a
nemam problem v nich vydrzet cely den. A ver tomu, ze o 250ti snehodnech za
rok toho vim vic nez dost
19.11.2012 15:45:34 #26
>> #24,
Martin47, 19. 11. 2012 14:10:53
Taky to se zájmem sleduju a nevycházím z údivu…
>> #16,
Joukr, 18. 11. 2012 11:03:23
Podívej, ve vedlejším vlákně píšeš o výuce lyžování v cizozemí,
takže jistě máš možnost sledovat a okoukávat. A jak snad sám tušíš,
každej druhej italskej instruktor (a z těch, co uměj aspoň trochu lyžovat,
tak každej) má na noze stopadesátky Dobermanny a nikdo z nich si je po dvou
hodinách nesundává. Starej, mladej, tlustej, tenkej…
A ještě malinko mimo téma: spousta lidí se Ti tu snaží poradit (a řekl
bych, že dobře, ale to není podstatné) a Ty z nich zbytečně děláš
blbce a snažíš se je přesvědčit, že jen Ty víš, „jak se na lopatě
sedí“. Tím si mnoho kamarádů neuděláš.
Hezký den!
19.11.2012 16:00:26 #27
>> #26, kokoska.rokoska, 19. 11. 2012 15:45:34
Abych nezapomněl, zdravím tě na prahu nové sezóny stejně jako ivany, HonzU, TomaSe, Másina, Kraba s rodinou, Harryho s manželkou, TNS, Mirka, emčtyřistatřicítku, Paulose, kluky a holky z redakce a všechny ostatní a přeju ať vám to v nové sezóně lítá bez crashů.
19.11.2012 17:06:17 #28
>> #23, Joukr, 19. 11. 2012 13:04:45 Kamarát náš. Ja nie som odborník na lyžiarsky výcvik, ani expert na lyžiarky, trochu sa možno vyznám v ľuďoch. Prečo mám pocit, že Ty nechceš poradiť. Podľa tých Tvojich smajlíkov a štýlu písania by som nedal veľa za to, či nakoniec nebudeš náš vydarený gardfild, ale to je Tvoja osobná vec. Prajem Ti peknú zimu a aby si našiel čo hľadáš.
19.11.2012 20:47:50 #29
O co tu jde?? Proc jste vsichni jak srsni na me? Ja to pisu vse uvolnene a v pohode, nechci si delat zadnou zlou krev. Tohle mozna bylo to varovani meho kamarada, ze tady na foru kdo je novej nema sanci… Dekuji za vase nazory, ale ja snad vim jak to s botama mam a jak se veci maji… Mam pocit ze si nerozumime. Tak jeste jednou. O plugach toho vim dost a mam je dost vyzkousene, a nechci je! Nezajima me co maji na nohou italsti instruktori nebo jak vy muzete jezdit v plugach cele dny v pohode. Nechci, hotovo. Hledam botu(zrejme komercni), ktera bude pohodlna, bude mit vypolstrovanou mekkou teplou boticku a bude akorat siroka na mou nohu. Proste normalni komercni lyzaka. Jen bych potreboval, aby byla MNOHEM tvrdsi ve flexi nez nejtvrdsi komercni modely. Ivan mi poradil ze, budu muset nanytovat plast atd., zkratka si to vyrobit. Coz jsem tusil predem. Jedinej se zachoval jako profik a poradil mi presne jak jsem potreboval. Takhle by melo asi forum fungovat. Nepotrbuju slyset „na co?, ja to mam tak, ses divnej, musis mit dvoje boty… atd.“ Proste jsem zkusil nahodit sem neco, jestli treba nevi nekdo o nejake bote, ktera je takova jakou hledam. Dobre uznavam, neexistuje, to se mi potvrdilo uz na jinych forech. Clovek nikdy nevi… Jeden instruktor od nas take objevil Strolz pred 3mi lety a zachranilo mu to instruktorskou cinnost… Takze jdu vyrabet plasty, sroubovat srouby a kupovat booster pasek… Diky vsem.
PS: Pokud se nekdo(automobilovy odbornik) rad sveze v aute a zaroven v tom potrebuje vozit furu veci, tak si poridi neco jako „sportovni kombik“. Ano je to kompromis. Ale furt se sveze lip nez v kyvave naftove dodavce. Samozrejme to neni malej lehkej sportak. A ten clovek nemuze a nechce mit dve auta… Snad to dava smysl.
19.11.2012 20:57:42 #30
>> #27, Martin47, 19. 11. 2012 16:00:26
Ahoj Martine! Taky tě zdravím a těším se až někdy zase společně polyžujeme. Měj se fajn!
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.